Spillertråd: Olav Råstad

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

BoForPres wrote:Først av alt! Eidurgud må oppklar om bildet ditt er en mann eller dame rompe? Det er så ekkelt å tenke på at det kan være en mannerompe. TOIGHT :lol:
Well, it ain't mine - for å si det slik :wink:
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Hehehe!! Tror nok ikke det er SÅ mange som tror at det er min :mrgreen:

Se forøvrig "lurepåtråden" under smått og stort for flere opplysninger!


Back to you, Olav! 8)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Hehe.. :lol:
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Post by Vassvik »

Jeg tror faktisk bedre om eidurgud, enn at han kler seg i tilsynelatende tighte jeans, og får utvalgte til å fotografere det. :lol:
Andres meninger støter meg.
User avatar
Bastard
Posts: 71
Joined: Wed Jan 16, 2008 5:34 pm
Location: boooodøøøø

Post by Bastard »

handler dette om olav råstad?:P
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Det er vel rumper som faktisk diskuteres, da.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by NupiSnowJog »

Hurra førr at han Olav Råstad skal få ny baby i oktober! :glimt

Man ælska jo å fær med sladder jepp.
ARGH!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Nokia »

Hva har egentlig skjedd med godeste Råstad? Han har jo levert godt i lang tid og var viktig....
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by supahman »

Nokia wrote:Hva har egentlig skjedd med godeste Råstad? Han har jo levert godt i lang tid og var viktig....
Vi har fått Christian Berg som har bevist at han fortjener plassen på midten. Sammenlagt antagelig Glimts beste spiller så langt i sesongen.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Nokia »

Nja... som sagt så har CB vært god og pr nu! fortjener han plassen. Men hangler han videre på trening ryker den plassen ganske snart, tror jeg!! Men dette er ikke hva jeg lurte på, det er da langt fra bare CB som spiller foran Råstad. Både Birkir, noe jeg mener er helt rett, og Rønning er foran Råstad. Dette må ha en årsak??
– Moderert av LiverGlimt –
Helt unødig og sitere dobbelt av noe som er svar til posten rett over.
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by supahman »

Svaret er jo såre enkelt. Råstad er ingen indreløper. Den ene gangen Berg har forlatt banen. Da kom Råstad inn.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by eidurgud »

Jeg syns det virker merkelig at Olav skulle ha spilt seg ut av laget. Med det samme CB kom tilbake, så fikk han klippekortet tilbake.

Den eneste som har fungert opp mot normalt på midten, er Runar - og Birkir den ene omgangen han fikk mot Stabæk.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Taskeladdn »

eidurgud wrote:Jeg syns det virker merkelig at Olav skulle ha spilt seg ut av laget. Med det samme CB kom tilbake, så fikk han klippekortet tilbake.

Den eneste som har fungert opp mot normalt på midten, er Runar - og Birkir den ene omgangen han fikk mot Stabæk.
Og e synes det er CB som har prestert best utav midtbanespillerene sålangt =)
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Christoph »

eidurgud wrote: Den eneste som har fungert opp mot normalt på midten, er Runar - og Birkir den ene omgangen han fikk mot Stabæk.
Da lurer jeg på hvilke forventninger du har til CB... Han har vært blant banens beste spillere i de to hjemmekampene jeg har sett i år.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Kesseboy »

Christoph wrote:Da lurer jeg på hvilke forventninger du har til CB... Han har vært blant banens beste spillere i de to hjemmekampene jeg har sett i år.
Jeg synes Olav har evnen til å spille på et større register enn CB. Det fører nærmest automagisk til at jeg helst ville hatt Olav foran Christian. CB er veldig god på den defensive biten, god på å plassere seg og presse, flink til å bryte. Kanskje en del bedre enn Olav på det samme. Men offensivt er CB svært begrensa, og at laget lider under at den sentrale midtbanespilleren ikke er like flink til å vende spillet eller slå stikkere som det Olav er.

CB har gjort svært bra så langt denne sesongen det han har gjort -- men det som er mindre synlig er det han ikke har gjort. Skal ikke si noe på det dersom Olav er i mye dårligere form enn CB, men jeg lurer på om laget hadde vært smidigere med Olav på midten. Er ingenting i vegen for at CB kan utnytte styrkene sine som en litt defensiv indreløper.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by eidurgud »

Christoph wrote:Da lurer jeg på hvilke forventninger du har til CB... Han har vært blant banens beste spillere i de to hjemmekampene jeg har sett i år.
Har ikke noe med hvilke forventninger jeg har til CB, men til hvilke forventniger jeg har til den som spiller sentralt. Det Christian er god på, er Olav minst like god på - mens Olav er god på flere ting enn det Christian er. Det tar for lang tid å delegere ballen når CB vinner den. Han MÅ gi den enten bakover eller på tvers til enten Runar eller Stian/Birkir - for han kan jo ikke slå gjennombruddspasninger!

Når Glimt vinner ballen, så skal den gå FREMOVER, og det jævlig kjapt! Det går verken fremover eller kjapt hvis CB får ballen.

Jeg mener Olav er en bedre spiller i den sentrale rollen enn det Christian er, mens Christian er en bedre indreløper enn det Olav er. El Bajong er en bedre indreløper enn det Olav er!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by liverglimt »

Jeg er langt på vei enig med Eidurgud. Framdrift er ikke stikkordet som kommer framst i panna når jeg tenker på CB. Olav derimot...
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Cheese Smirnoff »

CB er god defensivt, men det er også det. Solid kamp mot Stabæk, selv om han fortsatt bekreftet alle fordommene mot han nok en gang.

Råstad er en mye mer 4-3-3-spiller enn CB noen gang har vært. Men det er vanskelig å vite nivået til Råstad når han ikke får lov å spille nok til å vise seg frem.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by supahman »

eidurgud wrote: Det Christian er god på, er Olav minst like god på - mens Olav er god på flere ting enn det Christian er.
Uten at jeg skal være for bombastisk tror jeg ikke engang Olav er enig i deg der. Duellstyrken, løpsstyrken og evnen til å tette rom tror jeg Christian ligger langt foran Olav.

Det du derimot selvfølgelig har rett er jo det med fremdriften når Christian har ballen. Men to ting. Når vi først får tak i den, skader det ikke at vi prøver å ta litt vare på den. Og for det andre er det andre på midten, da spesielt Runar, men også Birkir som tar seg av fremdrift så det rekker.

I tillegg er Christian meget god på små flater. En-touch-spill som løser opp floker er han minst like god på, om ikke bedre enn Olav til.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Christoph »

Kesseboy wrote:det du skrev
Så lenge CB ikke har spilt seg ut av laget, ser jeg ingen grunn til å rokere på midtbanen bare for å gi Råstad spilletid.

Denne debatten er vanskelig. Det handler til syvende og sist om hvilke kvaliteter man verdsetter. Defensiv trygghet vs. offensiv "skaperkraft".

Og, jeg foretrekker faktisk et defensivt uromoment og løpskraft framfor en pasningslegger som slår offensive "stikkere" som like gjerne kan føre til farligere overganger i mot.

Uten forkleinelse for Råstad, for all del, han er en god spiller når han er i form, som tilbyr mye positivt med sin evne til å slå de gode pasningene.

Begge spillere har sine positive og negative sider, men jeg syns det blir feil å bytte på et tidspunkt hvor midtbanen faktisk har fungert godt.

Og; jeg vil verken se Råstad eller CB som indreløpere.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Kesseboy »

Christoph wrote:Så lenge CB ikke har spilt seg ut av laget, ser jeg ingen grunn til å rokere på midtbanen bare for å gi Råstad spilletid.

Denne debatten er vanskelig. Det handler til syvende og sist om hvilke kvaliteter man verdsetter. Defensiv trygghet vs. offensiv "skaperkraft".

Og, jeg foretrekker faktisk et defensivt uromoment og løpskraft framfor en pasningslegger som slår offensive "stikkere" som like gjerne kan føre til farligere overganger i mot.
Jeg er ikke enig i noe av det du sier :lol:

La meg presisere: Jeg synes ikke det trenger være noen motsetning mellom defensiv trygghet og offensiv kreativitet. Jeg mener man kan få begge deler -- og da må man kanskje rokere litt på midten. 4-3-3-modellen fra 1993 kan vel på flere måter sies å være forelda -- ikke at det nødvendigvis er den vi holder fast på, men det er den som ligger i bunn -- og det kan være grunn til å prøve å tenke litt nytt. 4-2-3-1-eksperimentet til Hoftun og Bergersen var mislykka, men det burde ikke skremme oss bort fra alle mulige framtidige forsøk på å forsøke noe annerledes. Jeg liker 4-3-3-fotballen, men synes ikke vi gjør den godt nok, og synes ikke vi har flere av typene til det enn vi trenger. Jeg mener Råstad er den mest rendyrka sentrale midtbanetypen vi har, og kanskje vil vi kunne tjene på å ha BÅDE CB og OR på bana samtidig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Christoph »

Klart, hvis man går bort fra den klassiske 4-3-3, vil det kanskje være plass til OR og CB på banen samtidig.

Den er jeg med på.

Men jeg ser ikke helt hvordan det skal la seg gjøre uten å gjøre en av dem om til indreløper.

I dagens 4-3-3, som jo i praksis er 4-1-2-3, er det bare plass til ett anker på midten. Og da mener jeg CB per i dag, er det beste alternativet, nettopp fordi han representerer egenskaper OR mangler, og Glimts midtbane trenger.
Post Reply