Roy Miller

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Fy f.. dette gikk fra å være en lovende deal til en ræva deal på kort tid. Grunbeløpet burde vært adskillig høyere, uansett så regner jeg med at Miller faktisk blir en såpass stor suksess at han kjapt spiller inn de ekstra 6mill. De kommer sikkert i trinn også. Nå håper jeg bare at klubben ikke rykker ned for da har vi virkelig lagt gullegget. Jeg frykter første halvdel av sesongen nå, om ikke noen skulle trekke en fantastisk venstreback opp og ut av ermet.

Var noen som snakket om mulighet for opptil to spillere andre veien, skjer det så kan jo det være med på å gjøre handelen mere nyansert, men akkurat nå så gikk jeg fra å være tålelig fornøyd til ganske skuffa. 3.5 mill er jo latterlig for an landslagsspiller på et lag som ligger langt over det nivå som vårt eget landslag ligger på i øyeblikket.
Tippeliga 2015
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Post by Novi »

Glimtfan wrote:
Frodo Baggins wrote: 3,5 millioner dekker vel nesten det som Glimt handlet for tidligere i vinter uten å ha pengene klare.

Det kommer ikke som noen bombe at Miller selges, Glimt trenger penger, det er ingen hemmelighet. Men det som vel er litt urovekkende er at de ikke tidligere har forlenget kontrakten med Miller, siden de tross alt hadde en opsjon på det.. 3,5 mill er i utgangspunktet ingen gærn sum for en spiller som ikke har spilt i Tippeligaen før, og med 9 måneder igjen av kontrakten.
Demidov har vel heller ikke tippeligaerfaring og han gikk vel for 6,5...
Miller har landskamper for Costa-Rica og er blant de beste venstrebackene i tippeligaen (om ikke den beste). At det ikke var lenge igjen av kontrakten gjør selvfølgelig sitt i forhold til summen. Om Glimt kan si seg fornøyd med dette, er fullstendig avhengig av hvor mye vi får i forhold til "totalpakken" på 9,5 mill. 3,5 mill er isolert sett ingenting.
De 3,5 millionene dekker vel opp det vi trengte for å finansiere Barengrub? Og med de siste 6 millionene kan vi hente en ny venstreback. Ja, om 1,5 år da, når de er på Glimts konto.
Una mas cerveza.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

Novi wrote:De 3,5 millionene dekker vel opp det vi trengte for å finansiere Barengrub? Og med de siste 6 millionene kan vi hente en ny venstreback. Ja, om 1,5 år da, når de er på Glimts konto.
Nå er det vel ikke utenkelig at dette salget gjør diverse investorer mer positivt innstilt til ytterligere investeringer i løpet av måneden, slik at dette salget kommer Glimt mer til gode enn bare med disse 3,5 millionene?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

tomath wrote:
Novi wrote:De 3,5 millionene dekker vel opp det vi trengte for å finansiere Barengrub? Og med de siste 6 millionene kan vi hente en ny venstreback. Ja, om 1,5 år da, når de er på Glimts konto.
Nå er det vel ikke utenkelig at dette salget gjør diverse investorer mer positivt innstilt til ytterligere investeringer i løpet av måneden, slik at dette salget kommer Glimt mer til gode enn bare med disse 3,5 millionene?
Vi får nå virkelig håpe at investorene som var med på å hente Miller hit får noe igjen. Gjør de det, så er det nok mer sannsynlig at de åpner pungen igjen neste gang Glimt står klar med en ny spiller. Ting tyder jo på at investorene ikke akkurat blafret med sedlene da Glimt hentet spillere tidligere i vinter.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

sapara og kone hadde heller ikke tippeligaerfarin om det er det som teller :roll:
You'll Never Walk Alone
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Jeg hadde foretrukket COD.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Snorreth wrote:Hvorfor rødt til RBK?
Jeg lurer på hvorfor folket skylder på RBK, for at vi, Bodø/Glimt faktisk selger spillere.


Må jo ha noe å sutre for når man ikke får vilja si...
Vil ha vil ha vil ha mentaliteten som mange har fører ofte til at man reagerer slik..
bnordk
Posts: 291
Joined: Mon Aug 30, 2004 2:22 pm
Location: Drammen

Post by bnordk »

Synes umiddelbart summen vi får er i laveste laget. Blir uhyre vanskelig å finne en god erstatter for den summen, og jeg er veldig spent på hvordan laget ser ut i neste treningskamp. Vi har 1 måned å spille inn laget på...
Den Gule Fare
User avatar
Darc0
Posts: 26
Joined: Sun Sep 05, 2004 5:17 pm
Location: Bodø

Post by Darc0 »

Gratulerer igjen til Bodø/Glimt. Landet ler seg skakke over hvordan denne klubben styres. Helt fantastisk.

Lykke til videre i karrieren, Miller, håper du gjør stor suksess, du er og blir en fantastisk god spiller og jeg har stor tro på at du utvikler deg til en stjerne !
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Darc0 wrote:Gratulerer igjen til Bodø/Glimt. Landet ler seg skakke over hvordan denne klubben styres. Helt fantastisk.
Den må du gjerne utdype.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Post by XuliX »

Helt fantastisk styring Bodø/Glimt. Dette viser bare igjen at Bodø/Glimt er farmerklubb til RBK.
Mista lysten til å dra på Glimtkamp. Er nesten slik at jeg blir å følge med RBK pga Miller.
faens jævla drittledelse. så inkompetent går det an å være. Dette er et steg ned til adeccoliagen.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
Darc0
Posts: 26
Joined: Sun Sep 05, 2004 5:17 pm
Location: Bodø

Post by Darc0 »

Jeg stiller spørsmålstegn til det av det ikke er prøvd å fornye kontrakten til Miller på et myeeee tidligere stadié, mens det istedet ble fokusert på å fornye kontraktene til Sannes og Theting som ikke er i nærheten av Millers nivå. Vi ser garantert ikke snerten av noe mer enn 4 mill for denne overgangen utenom at vi kanskje får 10% hvis Miller blir solgt videre.

Full av frustrasjon nå.
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Æsj.
Tippeligaen 2008.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Darc0 wrote:Jeg stiller spørsmålstegn til det av det ikke er prøvd å fornye kontrakten til Miller på et myeeee tidligere stadié, mens det istedet ble fokusert på å fornye kontraktene til Sannes og Theting som ikke er i nærheten av Millers nivå.
...og du vet selvsagt at man ikke har forsøkt å fornye Millers kontrakt?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Regner med et like stort ramaskrik om Miller hadde gått gratis etter sesongen og vi ikke hadde sittet igjen med en krone. Hvor inkompetente hadde ledelsen vært da?
Jeg hadde også ønsket å ha Miller i klubben. Jeg hadde også ønsket en høyere salgssum.
Er Miller så god som vi mener, får vi de siste 6 millionene og da er dette en grei avtale. Blir han solgt videre kommer det plutselig litt uventete penger på bok Det hadde vært deilig det. Tenk for eksempel på Carew, Lørenskog og VIF.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply