Roy Miller

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Roy Miller

Post by Gule Ørn »

Siden spillertråden så til de grader er på moten her for tiden så må man vel opprette mens man ennå kan! :wink:

Hva skjer med vår Roy Miller? Skal en slik spiller av hans kaliber måtte slite benken i Adeccoligaen? Slik jeg ser det så har Miller en grei sjanse til å spille seg inn fast på laget hvis han tar den, enten på midtbanen eller i forsvaret der henholdsvis Theting og Imingen har slitt noenlunde hittil.

Jeg personlig mener Costaricaneren er ALT for god for benken. Han må spille, slik at Glimt kan benytte seg av hans vidunderlige, tekniske egenskaper, gjerne på midtbanen sammen med Runar Berg.

Denne tråden flyttes til fotball generellt, da Miller er RBK-spiller. Endrer også navn på emne...(FSHelgeland)
Ball?
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Jeg mener han er alt for god til å sitte på benken i denne ligaen, men som alle andre spillere er han avhengig av tillit over tid, fortrinnsvis på en fast posisjon. Slik det blir nå - med én kamp som midtbane, én som midtspiss og én som back - er det nesten håpløst.

Det kan virke som om han er en spiller det er lett å elske, men samtidig også lett å kritisere. Etter fjoråret oppsto det en myte om at han alltid var innblandet i baklengsmål og tabber, noe som blir brukt mot han som argument. Det de fleste glemmer er at han (for mange) gjorde en formidabel innsats på en uvant plass nesten hele høstsesongen, og at forsvaret var som en sil gjennom hele sesongen. Skulle så gjerne sett Miller i startoppstillinga på permanent basis, gjerne allerede mot Ham-Kam som venstreback, men det ser ikke ut som om han noen sinne vil få sjansen til å etablere seg på én plass..
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

Har mest troen på han som en midtbanespiller. Det er der han får utnytte av sine tekniske ferdigheter. Men, som kjent er Miller vel primært en venstreback.

Håper dog han spiller for Theting mot Hamkam..
Ball?
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

I følge dagens AN så uttaler Kent Bergersen at første 11eren har satt seg og at det blir vanskelig for de andre å spille seg inn. Resultatet mot Stålkam viste vel også at benkesliterne er der de er av en grunn.

Miller er en god spiller ingen tvil om det, men jeg har problemer med å finne den perfekte rollen for ham i Glimt systemet. Det er synd men jeg mener vi bør selge ham så fort vi får et anstendig bud. Miller er god men passer desverre ikke spesielt godt inn i GLIMT SYSTEMET.
I medgang og motgang
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Begod wrote:I følge dagens AN så uttaler Kent Bergersen at første 11eren har satt seg og at det blir vanskelig for de andre å spille seg inn. Resultatet mot Stålkam viste vel også at benkesliterne er der de er av en grunn.

Miller er en god spiller ingen tvil om det, men jeg har problemer med å finne den perfekte rollen for ham i Glimt systemet. Det er synd men jeg mener vi bør selge ham så fort vi får et anstendig bud. Miller er god men passer desverre ikke spesielt godt inn i GLIMT SYSTEMET.
Nja, uenig i det. Den perfekte plass for ham i Glimt-systemet er da vitterlig venstre back. Bare tough luck for ham at Imingen har spilt enda bedre enn ham på den plassen.

Så lenge han ikke forsvarer en plass i startoppstillingen på venstre back, er han en aldeles glimrende innbytter, som foruten back-plassen uten vanskeligheter kan komme innpå og gjøre en helt akseptabel jobb både som midtstopper, midtbane og ving. Ikke mange på laget som er så fleksible.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

En svært bra innbytter på venstreback, ja. Men både på midtbanen og i midtforsvaret har vi andre som kan gjøre en minst like god jobb. Har vi råd til å ha en spiller som Miller på benken? og hvordan kan vi utnytte ham best mulig i Glimt? Jeg antar at det er lite tilfredsstillende både for Miller og Glimt at han kun er innbytter. En løsning er å spille 4-4-2 i bortekampene, da blir det plass til både Roy og Randall. Men som kjent så bør man ikke forandre så mye på noe som fungerer og dagens 11er funker (enn så lenge). Mange mener at Miller er for god til å sitte på benken, jeg er forsåvidt enig, men jeg har en annen løsning enn de fleste, nemlig å selge, så sant vi får en ok pris. Evt. selge en av de andre/ikke fornye kontrakten.
I medgang og motgang
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Post by EngSte-lig »

Selge Roy Miller?? :evil:
Det er helt klart behov for Millers kvaliteter i Glimt-laget. Har ingen tro på en skadefri sesong - derfor sier det seg sjøl at vi trenger Roy.
Selv med 8-1 mot Mankam var det ikke alle spillerne som imponerte..
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Nå har potet-Roy spilt venstreback, midstopper, sentral midtbane, kant og spiss i Glimt, så kanskje han er løsningen på det nye keeperproblemet? :wink:
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Glimt sa nei til bud fra dansk toppklubb


http://www.an.no/sport/article2736131.ece
Tatt fra den andre tråden.
Da ser det ut som om Glimt har råd til å beholde Roy.
Jeg håper bare de finner en fornuftig måte å bruke ham på.
Miller er en spiller som på sitt beste kan snu kamper på egenhånd, så det er kansje ikke så dumt å ha en slik spiller i bakhånd.
Dog biter jeg meg merke i at Hoftun mener at Miller kan brukes langs hele venstre sida, og at han ikke nevner midtstopper og spissplassen.
I medgang og motgang
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Begod wrote:Dog biter jeg meg merke i at Hoftun mener at Miller kan brukes langs hele venstre sida, og at han ikke nevner midtstopper og spissplassen.
Noe jeg synes er HELT greit!
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Post by Crazy horse »

Kenneth wrote:
Begod wrote:Dog biter jeg meg merke i at Hoftun mener at Miller kan brukes langs hele venstre sida, og at han ikke nevner midtstopper og spissplassen.
Noe jeg synes er HELT greit!
Ja, for Hoftun regner vel iallfall midtstopperplassen som besatt?
Fotball er nesten alltid morsomt
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Crazy horse wrote:Ja, for Hoftun regner vel iallfall midtstopperplassen som besatt?
Det håper jeg da virkelig. Even bør også være milivis foran mr. miller på stopperplassen.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
benjoh
Posts: 382
Joined: Tue Jun 14, 2005 9:16 pm
Location: Dønna

Post by benjoh »

di har rå til og beholde roy, men ikke å gi råstad ny kontrakt!!!!og hann er fast på glimtlaget!!hva driver di med oppe på kontorene der?
Panzer
Posts: 748
Joined: Tue Mar 15, 2005 11:41 am
Location: Bodø

Post by Panzer »

Jentinho wrote:Noen som vet hvor lang kontrakt våre costaricanske venner har?
Signerte 3,5 år når de kom mener jeg... Med andre ord ut 2008 sesongen....
Panzer
Posts: 748
Joined: Tue Mar 15, 2005 11:41 am
Location: Bodø

Post by Panzer »

dobbelpost....
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Hmm... Jeg lurer på hva Miller selv syntes om hele salgsepisoden. Er ikke overrasket hvis han begynner å bli litt frustrert av å sitte på benken i adeccoligaen.
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Ville Lehtinen wrote:Hmm... Jeg lurer på hva Miller selv syntes om hele salgsepisoden. Er ikke overrasket hvis han begynner å bli litt frustrert av å sitte på benken i adeccoligaen.
Nei, og isåfall skjønner jeg han veldig godt. Kan neppe tenke meg at benken i førstedivisjonen i Norge er særlig gunstig for landslagsplassen hans. Jeg er selvfølgelig glad for at Hoftun sa nei, og jeg håper Miller tar det som en utfordring..
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Imponert over Millers heading i går. Av en eller annen grunn viste de ikke den på Sporten, men det var virkelig klasse der. Drar seg løs og treffer helt inne ved stolpen. Lit heldig, men mest god ;)
Una mas cerveza.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Post by Vegard »

Roy Miller spilte glimrende i dag. TV2s reportere roste Millers gode innsats.

Viva Miller!

:)
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Tillit over lang tid, og plutselig står han fram som en av de mest stabile hos Glimt. Rett og slett herlig å se hvor aktiv han er i angrepsspillet vårt, og samtidig bidrar han stort til at forsvaret igjen holder nullen. Og forarbeidet på 3-0 var glimrende.

Fortjent banens beste!
Post Reply