Spillertråd: Randall Brenes

Moderators: Sulliken, Larsen

Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Cheese Smirnoff »

Christoph wrote:Han er ikke veldig gjennombruddshissig, skjønner du. Hurtighet er ikke hans styrke.
Der Brenes ikke er veldig gjennombruddshissig, lider Derek av fraværende gjennombruddshissighet. Der Brenes ikke har en styrke i hurtighet, lider Derek av fraværende hurtighet. I mine øyne ser det ut til at Brenes på høyrekant hadde vært bedre, særlig offensivt, enn Derek.

I tillegg går ikke Brenes ut i media og sier at folk på Aspmyra ikke har peiling. :wink:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Sulliken »

Ragnvald sjekker ut forholdene:

http://www.an.no/sport/article3696007.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Hågen »

En trist dag. Er sikker på at Brenes har mye større potensiale enn Roy Miller, men Roy fikk tillit over tid, noe Randall aldri fikk. Én kamp på høyrekant de siste 15, neste som spiss i 10 minutter etc. Det var lett å se at han slet med manglende selvtillit i avgjørende situasjoner på banen de gangene han først fikk sjansen. Egentlig ganske utrolig at de slipper han nå med tanke på vingsituasjonen. At Brenes avskrives pga. manglende gjennombruddskraft er ganske fornøyelig, all den tid høyresida ikke akkurat har vært gjennomsyret av gjennombruddshissighet i år.

Men jeg er glad på Brenes vegne. Tillit over tid, og han vil vise sitt sanne jeg. Det fortjener han. Nå er det bare å stue vekk Costa Rica flagget fra J-feltet 8)
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by FSHelgeland »

Vil ønske Randall lykke til videre i Kongsvinger. Bra at han kan få spillt litt fotball før vi i Glimt klarer å ødelegge det fine talentet helt. Minner om at Randall var på FIFA sin liste "Player to Watch" og hvis jeg minnes rett så ble det da nevnt at potensialet lå på høyrevingen. Jeg er av den overbevisning at om Randall hadde fått tillit så hadde han kunnet skinne også i FK Bodø/Glimt.
Tippeliga 2015
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Sulliken »

http://kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=1232" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Folkets spiller, no less..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Begod »

Jeg er kjempe glad for at Brenes endelig har funnet seg en ny klubb. Brenes er uten tvil en god fotball spiller, men har dessverre ikke en naturlig rolle i vår måte å spille 4-3-3 på. Lykke til i kongsvinger.
I medgang og motgang
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Snorreth »

Bedre enn de fleste i Norge, men hadde han vært bedre enn de fleste Glimtspillere, så hadde han nok spilt.

Lykke til Randall!
Håper han får selvtillit i Kongsvinger.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by MhepA »

Hvis ikke jeg tar helt feil så spiller vel KIL også naturlig 4-3-3.
I så fall blir han vel høyrekant eller midtspiss?
Lykke til Randall, håper du viser hva du er god for.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Ville Lehtinen »

Synes det er litt utrolig at folk uttaler seg så bastant om Brenes' prestasjoner i forhold til Glimts spillestil. Kan man virkelig danne seg et så komplett bilde på grunnlag av sporadiske innhopp i det 85. minutt? Jeg holder fremdeles på at Brenes ville ha blomstret med litt mer tillit, og holder på det syltynne håpet om at han gjør det så bra i KIL at Glimt får opp øynene og fikser ny kontrakt med karen. Husk at den ene halve sesongen Brenes faktisk ble belønnet med spilletid og tillit, svarte han med å bli sesongens toppscorer... :klapp
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by G-s-enz »

No har han jo gjort det ganske bra da,1 assisst og 2 mål til nå :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by poteten »

MhepA wrote:Hvis ikke jeg tar helt feil så spiller vel KIL også naturlig 4-3-3.
I så fall blir han vel høyrekant eller midtspiss?
Lykke til Randall, håper du viser hva du er god for.

Kongsvinger spiller 4-4-1-1.
Kritisk
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Glimt1916 »

KIL spella 4-3-3 både mot Start og Sandnes/Ulf, selv om de i følge rapportan la om til 4-5-1 mot Sandnes/Ulf. Med andre ord ikke ulikt Glimt i det hele tatt.

Fra Kil.no:
Nok en gang viste Randall Brenes seg som en god spiller. Til tider herjet han med hjemmelagets forsvar, og igjen var han innblandet i scoringer.

- Han er bevegelig og det er veldig farlig hver gang han kommer til avslutning. Han er utvilsomt en målscorer, sa Morten.
Randall Brenes sin ankomst til KIL skal ikke undervurderes:

- Nei, vi må nok gi han en del av æren for at det har snudd litt nå. Han har vært god for oss, og jeg mener han var bedre i dag enn mot Start selv om han ikke scoret mot Sandnes Ulf, konkluderte Steinar.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by tomath »

Kongsvinger la visstnok om til 4-4-2 ganske tidlig mot Start grunnet skade på Tuelo-Johannessen og det er tydeligvis ikke bare enkelte Glimt-supportere som mener at 4-4-2 passer Brenes bedre enn 4-3-3:
KIL.no wrote:Sverre Digerud var flink og det var vår første kamp sammen. Det fungerte bra og blir nok enda bedre etter flere kamper, mente Randall, som røpet at han håper 4-4-2 blir KILs formasjon fremover.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by FSHelgeland »

Ser ikke helt den store forskjellen på om de spiller 4-4-2 eller 4-3-3. Randall er en spiller som kan bli veldig bra uansett, han trenger bare få tillit og få lov til å utvikle seg over tid. Tillit er ikke noe han fikk noe av i Glimt akkurat.
Tippeliga 2015
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Glimt1916 »

ja det skjønna æ da veldig godt at han håpa etter det han har opplevd i Glimt de siste to åran.

Va ikke klar over at de la om til 4-4-2 mot Start, men han klarte sæ tydeligvis godt som enslig spiss i 4-5-1 også.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by liverglimt »

Adecco er nå ikke tippeliga. Husk hva Haugesund spillerne uttalte etter kampen. "Vi merket kjøret", var en gjennomgående kommentar.
@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Glimt1916 »

Selvfølgelig e nivået i Adecco lavere enn i TL. Alikevel e det verdt å merk sæ at en spiller som nesten ikke har matchtrening på ordentlig nivå hverken i år eller i fjor går rett inn og bli banens beste i sine to første kampa, og samtidig snur trenden for laget som ligg nest sist på tabellen. Seieren mot Sandnes Ulf va KIL's første borteseier i år, og Start e vel ikke mye dårligere enn det lavere sjiktet i TL.

Hadde vi enda hatt en drøss med klassespillera å velg mellom på topp i Glimt, så kunne æ skjønna at han aldri fikk sjansen, men per i dag e det vel tynt mellom dem som hold TL kvalitet der. Og i tillegg e det vel få av dem som har fremtida foran sæ på fotballbana, for å si det på den måten.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by ingen87 »

Derfor henter vi en spiss som ikke har tillitt i adeccoligaen?
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Novi »

Glimt1916 wrote:Selvfølgelig e nivået i Adecco lavere enn i TL. Alikevel e det verdt å merk sæ at en spiller som nesten ikke har matchtrening på ordentlig nivå hverken i år eller i fjor går rett inn og bli banens beste i sine to første kampa, og samtidig snur trenden for laget som ligg nest sist på tabellen. Seieren mot Sandnes Ulf va KIL's første borteseier i år, og Start e vel ikke mye dårligere enn det lavere sjiktet i TL.

Hadde vi enda hatt en drøss med klassespillera å velg mellom på topp i Glimt, så kunne æ skjønna at han aldri fikk sjansen, men per i dag e det vel tynt mellom dem som hold TL kvalitet der. Og i tillegg e det vel få av dem som har fremtida foran sæ på fotballbana, for å si det på den måten.
Gode poeng du har. Men igjen så må man se på hvordan Glimt spiller og hvilke spillere som er i stallen. Det er bare slik at vi MÅ ha en fysisk sterk midtspiss med alle de lange ballene som blir slått mot ham feilvendt. Randall er flink til å komme i scoringsposisjon og få avsluttet, men er ikke den som tar ned ballen og holder på den mens han får juling og resten av laget flytter seg opp.

Og skulle han puttes på høyrekant har vi nå kaptein Derek som tydeligvis har klippekort der. Han har ikke vært Glimt's dårligste, men tror nok vi alle kunne ønsket oss mer fart og fjennombruddshissighet på kant. Og om han skulle være ute en kamp har vi en, etter min mening, langt bedre spiller i Hamoud enn hva Randall er.

Hadde vi spilt en form for 4-4-2, 4-4-1, 4-3-2-1 eller hva som helst som ikke bruker kantene så mye tror jeg Randal kunne utviklet seg til å bli en meget dyktig spiller. Håper han blir Adecco-ligaens store hit i høst; i så fall blir han nok en attraktiv spiller på overgangsmarkedet, både bland Adecco og TL-klubber. Men i Glimt blir han nok ikke.
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Novi »

ingen87 wrote:Derfor henter vi en spiss som ikke har tillitt i adeccoligaen?
Sakk er det noe spesielt ved. Han har en ekte kjærlighet for klubben og byen, og en slik vilje kan dekke over mange andre svakheter. Om han blir puttet på banen så føler jeg meg veldig sikker på at han gir jernet og virkelig vil det beste for laget! Andre spillere, som f.eks. Trond Olsen, er jeg ikke like begeistret over hver kamp. Greit at spillere ikke alltid har dagen, men når finspillet uteblir pga manglende vilje og motivasjon (ser hvertfall slik ut noen ganger), bør det blinke en varsellampe. DET problemet slipper man med Sakk! Ser også ut til at han er en fin tilvekst på trening, iflg avisene.

Se på HamKam med Abioudun, han der brasilianeren i Ålesund osv. I Sakk får vi en spiller som kjenner Glimt, liker byen, har spilt bra for oss før og som vi vet holder et nivå som er tilfredsstillende mtp at vi har Thiago og Stig også. I tillegg kom han vel for knapper og glansbilder også, høres det ut som.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by ingen87 »

Joda joda ser den :) Er glad for at vi har hentet hjem Sakk, men å bruke argument med at Brenes MÅ lykkes i Adecco, bare fordi det er lavt nivå i Adecco, føler jeg blir litt ødelagt når vi henter en benkesliter fra nettopp Adeccoligaen!
Førr Evig!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Taskeladdn »

Brenes hadde sikkert lyktes i tippeligaen for det rette laget og..
Nå er det bare sånn at Glimt ikke er rette laget for Brenes og for laget Glimt så fungerer Sakk bedre...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Kesseboy »

Novi wrote:Det er bare slik at vi MÅ ha en fysisk sterk midtspiss med alle de lange ballene som blir slått mot ham feilvendt. Randall er flink til å komme i scoringsposisjon og få avsluttet, men er ikke den som tar ned ballen og holder på den mens han får juling og resten av laget flytter seg opp.
Jeg tror det vil være uheldig hvis man legger opp til at dette er den eneste måten laget skal kunne spille på. Noe av det som etterhvert ble lovende ved Brenes, var jo nettopp at han var en annerledes spiss, som ga laget muligheter til å spille på en annen måte. Glimt sliter stadig i oppspillsfasen, det er et problem man har hatt av og på i årevis, og muligheten for å kunne kutte ut de håpløse langpasningene mot en eller annen kjøttklump på topp var veldig velkomment hos meg. Men jeg har ikke sett noen treninger, så jeg skal ikke for høyt kritisere avgjørelsene om å ikke spille med Brenes, bare konstaterer at jeg skulle ønske han ville fungert.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Novi »

Enig der. Hadde håpet at Kåre var litt kreativ med hvordan laget spiller, spesielt etter en rekke med "årsværste-kamper". Kåre har gjort en god jobb og fått et mer fast system, men tidvis spilles det veldig naiv fotball. Og spesielt mot Molde (?) hvor Randal fikk sjansen trudde jeg de skulle tilpasse spillestilen litt mer til ham, men den gang ei. Personlig syns jeg han spilte bra, men han falt langt bak i banen siden de unødvendige langpassningene alltid ble tatt av midtstopperne.

Er nok bare å innse at det ikke er rom for Randal! Men om vi får fart på høyresiden også og en mer passningsikker midtbane tror jeg det likevel kan finnes andre metoder enn langpassninger. Savner et midtbaneanker som legger de herlige gjennombruddspasningene (slik som Staurvik og tidvis Råstad gjorde). Nå er det stort sett kun Runar med langpassning til Olsen.
Last edited by liverglimt on Sat Aug 09, 2008 7:59 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Una mas cerveza.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Randall Brenes

Post by Vegard »

Han er jo heldigvis ikke solgt!

:wink:
Post Reply