Spillertråd: Anders Karlsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Elling »

Jo, Karlsen var et meget stort talent i sine yngre dager, han ble vel av mange sett på som større talent enn navnebror Konradsen.
Ellingsen
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Knuta »

Ja altomfotball.no/tv2 hadde han som banens beste, mens Bodonu hadde han som Glimt's dårligste med 2 prikker. Det sier vel det meste om Bodonu sine såkalte fotballskribenter.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by bjornage »

Gvandreassen wrote:Karlsen er en solid spiller! Var ikke han ganske attraktiv for toppklubber i yngre dager?
Syns å huske han var innom Monaco for å vise seg frem, uten at det ble noe. Også mener jeg en eller to premier league-klubber var ganske offentlig interesserte.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Novi »

I går var han virkelig i slag, og viste vel hvorfor han ble hentet tilbake. Spennende å se om det er et resultat av at laget har en god kamp, eller om han klarer stå frem også på kollektivt dårlige dager.
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Cheese Smirnoff »

Det som gledet meg mest med Karlsen igår var hvordan han kombinerte full tenning og innsats med smarte valg. For en boks-til-boks-spiller er det en fortreffelig kombinasjon. Måtte det vare, selv om han starter på benken neste kamp.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Elling »

etter den prestasjonen Karlsen leverte, syns jeg nesten en kan vurdere laget en gang. For å se om han kan få beholde plassen. Syns nesten han klarte seg minst like bra som Jacobsen har gjort. Jacobsen klarte seg fint på back plassen, bedre enn Moe har gjort vil jeg påstå. Selv om han havnet på en del færre prøvelser, men Jacobsen har bedre fart og offensive ferdigheter. Selvfølgelig synd å måtte benke Moe når jeg syns han også leverte en god prestasjon i den posisjonen han jo er ment til å spille. Så om det blir Moe eller Braathen sammen med Sané er forsåvidt det samme. altså at det blir:

Jacobsen - Sané - Moe/Braathen - Brix
Karlsen - Chatto - Badou
Ellingsen
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by eiriksin »

Dersom Karlsen nå er i ferd med å få ut potensialet sitt så syns jeg Jakobsen godt spille høyre back resten av sesongen.Jeg synd Moe spilte så bra at Braathen bør bli henvist til benken.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Knuta »

Fryktelig vanskelig å vrake TJ etter en kamp. AK var veldig bra i går, men TJ har en større radius han dekker og er hurtigere enn AK. Personlig mener jeg at TJ er bedre i den rollen enn AK. Vi må huske at Start var svake i går og mot lag som Viking osv som har en helt annen tyngde på midtbanen vil kampbildet bli helt annerledes. Men på en annen siden ønsker jeg både Moe/Sane som makkere i midten og da har vi foreløpig kun TJ som kan bekle backplassen. Velger JHH Bråten/Sane som midtstoppere blir nok Brede på back og TJ på midtbanen. Dette blir det vanskelige valget for JHH.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by eiriksin »

Mener du fortsatt at Karlsen bør sitte på benken?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Knuta »

Jeg har ikke sagt at AK bør sitte på benken. Har bare sagt at det er et vanskelig valg for JHH å velge mellom TJ og AK i samme rolle på midtbanen. Jeg har alltid vært en stor fan av AK og var en av dem som skrek høyest da han ikke fikk tillit hos Kåre i den perioden. Jeg mente da at man holdt på å skusle bort bort et stort talent. Er veldig glad for at AK er på vei til et meget godt nivå.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Novi »

Luksusproblem at vi kan sette inn en slik spiller som avgjør kampen når vår beste spiller blir skadet. All ære til JHH som har hatt fokus på å ha dekning i alle ledd. Å klare å snu 2-1 til 2-3 borte mot Viking, på gress, og med så mange spillere ute er bare helt fantastisk, og langt mer enn hva man kan forvente av laget og Karlsen.
Una mas cerveza.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by eiriksin »

Karlsen er såpass mye yngre enn Jakobsen at han bør satses på nå. AK kan ta flere steg, noe TJ ikke kan ta på grunn av alderen. Jeg tror at grunnen til at de har latt AK være kaptein et par kamper er at de vil gi han selvtillitt. Han er litt for beskjeden :-)
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by dagobert »

Hvor ofte har en spiller 2 (!) mål med i blandt rundens 5 beste mål?
Og hvor ofte er det en Glimtspiller :glis :glis :mrgreen: :glis
https://m.youtube.com/watch?v=dla5_Y6RwFg
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Sulliken »

Det er ikke ofte at en spiller har to mål.. Men det er ikke så lenge siden Glimt hadde to mål på topp 5.
https://www.youtube.com/watch?v=ADdg03oiBro
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by J I P »

Nummer 2 på dagens onside av Tjernås i Aftenposten:
Anders Karlsen
Da Badou gikk ut, kom Anders Karlsen inn.
Han kom, skjøt og vant.
To praktfulle langskudd ga to scoringer og tre poeng til de gule for fjerde kamp på rad
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by ecke »

Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Cheese Smirnoff »

Ikke uventet, men flott allikevel. Fint med lokale stallspillere, og Karlsen er en tradisjonsbærer og en hardtarbeidende spiller i tillegg.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by ecke »

Anders Karlsen er en flott fyr, veldig flott fyr. men.... Spillere som ikke aspirerer til førstelaget, og ikke har potensiale til det, burde byttes med spillere for førstelaget og nye talenter.
HMoerkved
Posts: 21
Joined: Sat Jul 25, 2015 1:29 pm

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by HMoerkved »

Personlig synes jeg at Anders har gjort seg fortjent til litt mer spilletid enn han får. Han er vel ikke førstevalg, men det blir litt unødvendig å bytte han innpå 5min før kampslutt nesten hver kamp. Uansett bra at han har signert ny kontrakt :klapp
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by G-s-enz »

Helt enig Ecke! Kunne heller brukt pengene på yngre talenter som i fremtiden kunne spilt fast.

Selv om Karlsen har en del fine egenskaper så hever han jo ikke kvaliteten i stallen.

Er jo dog ett moment som vi ikke ser og det er om han er en pådriver på trening. En som går foran osv.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by ecke »

Jeg er veldig spent på hvordan Torrissen, Hansen og Halvorsen skal bygge et lag for noe mer enn plass 16-12 i 2016, eller er det kanskje det som er ambisjonen?
Last edited by ecke on Wed Aug 05, 2015 5:03 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Kesseboy »

Karlsen har vel de siste sesongene vist fram et ok toppnivå, et for dårlig bunnivå og et litt for lavt gjennomsnittsnivå. Men jeg liker det likevel, klubbromantiker som jeg er. Kanskje han får sin renessanse?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg syns det er viktig med spillere som Karlsen: han har vært profesjonell hele veien, tålmodig, hardtarbeidende, gir full innsats når han blir bedt om det og han har gått gradene i klubben.

Ideelt sett skulle man hatt 20 spillere som alle er store talenter eller rutinerte toppspillere, men for Glimt er det mer realistisk å ha et par slike spillere som Karlsen i stallen og heller bruke pengene på færre, men bedre spillere. Uten at jeg vet hvor mye klubben bruker på han, tror jeg man får mer igjen enn det koster.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Crazy horse »

Og noen av de lokale spillerne, som CB og TJ, blir bare bedre og bedre som årene går og viktigere og viktigere for laget.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Gvandreassen »

Gvandreassen wrote:Karlsen er en solid spiller! Var ikke han ganske attraktiv for toppklubber i yngre dager?
Velger å sitere meg selv her. Har alltid likt Karlsen, og han har prestert godt i det siste!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply