Spillertråd: Anders Karlsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Knuta »

Manning wrote:Nå skal det jo sies at det er svært vanskelig å prestere for et lag som var god i knapt seks kamper i årets sesong.
Så sant så sant. Bare se på Breive som var helt elendig på et dårlig Skeid-lag. Da han kom til Sarpsborg var han i flere kamper lagets beste. De få glimtene jeg har sett av AK i år, sier meg at gutten har en stor fremtid. Godt blikk og god skuddfot og teknisk god.
Manning
Posts: 41
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:52 pm
Location: Trondheim/Bodø

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Manning »

Det finnes mange eksempler på det samme. Og den sportslige nedturen i Stavanger har selvsagt gjort han bedre. Det skal bli spennende å se hva han har å by på i kommende sesong. Regner med han er en av klubbens best trente iallefall, slik han var før han dro sørover.
Last edited by liverglimt on Mon Dec 07, 2009 3:06 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Glimtfan »

Det er klart at det ikke er lett å prestere på et lag som ikke presterer. Jeg må dessverre si at jeg har et annet inntrykk enn deg Knuta, jeg har sett Karlsen i 5-6 kamper i år og han har ikke imponert meg. Om Karlsen har hatt godt av oppholdet i SIF er vanskelig å si, men jeg antar at alternativet ville vært 2.div spill, noe som neppe ville vært en bedre arena i forhold til utvikling. Vi får se, men dessverre er mitt inntrykk at han har stagnert noe, la oss håpe at han får en god utvikling fremover og at det hjelper å spille på et bedre lag:)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by J I P »

redis-fra Runar Berg tråden 04 Mai wrote: Karlsen skal snart i kontraktforhandlinger med Glimt, og det sies at han planlegger å legge toppfotballen på hylla for å flytte til Oslo og studere på BI, så vet ikke hvor stor nytte Glimt vil ha av at han får så mye mer spilletid, hvertfall hvis hensikten er at han skal herdes til han skal ta over når de eldre spillerne takker for seg.
Hvorfor BI da - hvis de ikke har et spesielt studium han ikke finner andre steder.
Bodø er da absolutt konkurransedyktig på studiekvalitet med BI - pluss at man slipper skolepengene.

Nei Karlsen - hold ut ei stund til. Innhoppet i går var positivt!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Gvandreassen »

Enig med Knuta her, Karlsen har en fremtid som fotballspiller, helst med Glimt.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Mendi »

Dette med BI kontra andre studium er et felt jeg kjenner veldig godt. Det å prioritere utdanning foran fotball er slett ingen dum tanke, og det er mange som har gjort det før han. For veldig mange studium vil det da være nødvendig å flytte fra Bodø, men ikke hvis man skal studere økonomi. Høyskolen i Bodø er et av Norges fire beste studiesteder innenfor økonomi og fullt på høyde med BI. Det er bare å begynne der, så kan fotballen kombineres med dette så lenge det lar seg gjøre.

Et godt eksempel i så måte er tidligere Viking- og Brann-spiller Tom Sanne. Han var student ved NHH i Bergen da jeg gikk der. Dette tok han fra Stavanger så lenge det lot seg gjøre, ryktene sier at han var i det absolutte tetsjiktet på karakterfronten. Da han kom til master og det var nødvendig å være til stede i Bergen gikk han til Brann og spilte der mens han fullførte studiet. Ved endte studier gikk han rett ut i toppjobb i Statoil og sluttet med fotball, men da var han vel blitt nærmere 30 år tror jeg. Han brukte lengre tid enn normert på studiene, men kombinerte det altså med tippeligaspill hele veien. Jeg kan ikke forstå at ikke det skal la seg gjøre.

Man kan også se på spillere som Fredrik Winsnes og Espen Johnsen, som har tatt legestudiet. Det er sannsynligvis enda vanskeligere å kombinere med fotball enn det økonomi er.
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by RS2-Gti »

På bakgrunn av hva som står i Runar Berg tråden;

Jeg syntes det er helt naturlig å ville prioritere studier foran idrett. Det gjør ekstremt mange. Men jeg syntes kanskje ikke kombinasjonen er forenelig med toppfotball alltid. Og dersom Anders vil flytte til Oslo for å studere fremfor å spille for Glimt, så kan det tyde på noe manglende motivasjon.

Det er ofte nødvendig å ofre utrolig mye i Fotball. Så selv om noen klarer det, så tror jeg det kan være tungt. For meg handler det også litt om klubbfølelse kontra studier. Selv om jeg har forståelse for han personlige valg.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by J I P »

Lykke til videre i Mjøndalen Anders

http://www.glimt.no/wips/1454105840/mod ... med_bilde/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Glenn P »

Velkommen tilbake, Anders!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by FSHelgeland »

Tippeliga 2015
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Gvandreassen »

Hurra! :glimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by gavharr »

Wohoo!! :D
:glimt
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Vegard »

Velkommen tilbake, Anders!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by helsvhe »

Velkommen :glimt
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by eiriksin »

Utrolig gode nyheter! Men han skal få det tøft med å spille seg rett inn på laget med det første. Så i kampen idag hvor solid midtbanen er.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Crazy horse »

Jeg tenker at Anders er backup'en i år, men mannen for framtida (om han lykkes).
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by eiriksin »

Han overtredelse ganske sikkert for Berg den dagen han blir for gammel :-) Men hadde gjerne sett en midtbanespiller ut nå, vi trenger virkelig ikke 8 i A-tropen selv om en (Knarvik) er skadet.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by bjornage »

Spørsmål: Når var det vi sist hadde en spillerstall (senior) som ikke hadde en Berg? Jeg vet ikke svaret selv, men tenker meg at vi må mange år tilbake.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by poteten »

Tenker vel at Patrick Berg snart er i A-stallen ;)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Cheese Smirnoff »

Der har jo Christian, Patrick og klubben et ansvar med å få til overlappingen. Det betyr i praksis at Christian må holde ut et par år til.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by J I P »

Velkommen tilbake, Anders!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by ecke »

I dag er det vel CBerg, Badou, Karlsen, Saltnes, Konradsen, Jacobsen og Knarvik som regnes som aktuelle midtbanespillere i kamptroppen, dvs 7. Med Knarvik syk, er det 6 og med skader på Valentin/Imingen, er det bare 5. Det er vel slik JHH tenker og ønsker ingen ut. Han spiller safe.
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Elling »

Ser altomfotball.no/tv2 gir Anders Karlsen prisen for banens beste. Selv syns jeg kanskje Brix eller badou var best, men Karlsen var glimrende i dag, og syns han fortjente det! http://www.altomfotball.no/element.do?c ... lUrl=false
Ellingsen
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Gvandreassen »

Karlsen er en solid spiller! Var ikke han ganske attraktiv for toppklubber i yngre dager?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Anders Karlsen

Post by Kesseboy »

Karlsen er vel i den litt ulykksalige situasjonen at ferdighetsregisteret hans minner mest om en sentral midtbanespiller/holder, men han løser oppgavene best som indreløper/shuttler. Blir verken fugl eller fisk, liksom. I dag syntes jeg han viste prov på virkelig fotballintelligens, han stenger rom og lukker pasningsmuligheter for mostanderen stadig vekk, og er stort sett veldig god med ballen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply