Spillertråd: Stig Johansen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by RS2-Gti »

Pirlo, det du sier er jo relativt åpentbart. Og Runar fremstår på ingen måte bedre, med dårlige spillere rundt seg. Kanskje blir effekten slik for CB? Men definitivt ikke Runar. Dersom han hadde vært tredje sist på 20 mål i år, så hadde han vært kongen.

However, om Stig: det er jo snakk om en ny kontrakt. De kan jo tilby han hva de vil. Hva han hever av lønn i dag i Glimt er jo helt uviktig. Så er det opp til Stig å takke ja eller nei. Men jeg tror primært han vil nyte et siste år på banen, fremfor å tjene ufattelig med penger.
Last edited by Larsen on Wed Oct 21, 2009 11:24 pm, edited 1 time in total.
Reason: Innlegget er endret. Denslags antydninger er vi ikke interessert i her inne.
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Pirlo »

Vi har ingen ung og lovende spiss som står og banker på døra for fast plass på laget, så Stig kan godt være med minst et år i Adecco, så kan man heller slippe Sørensen, Sakariassen, Theting og Martins. Dessuten er Stig blitt en anvendelig spiller, så gi han et år i Adecco hvis han faktisk er innstilt på det burde da bare mangle, han scorer nok i noen mål i Adecco også. Dessuten tror jeg faktisk han er den av våre eldre spillere som har mest å lære bort.

At Runar spiller dårlig når han er omringet av trege, stasjonære og forvirrede spillere er jo en selvfølge. Pirlo og Fabregas skulle fått slitt med å strø gode og farlige pasninger i Glimt de også.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7365
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Los-Loco »

Den der er godt over streken RS2-Gti!
Last edited by Larsen on Wed Oct 21, 2009 11:24 pm, edited 1 time in total.
Reason: Fjernet siteringen av endret innlegg.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Vegard »

Enig. Dette lavmålet er det verste jeg har lest siden jeg registrerte meg på dette forumet i april 2004...
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by RS2-Gti »

Godt over streken? Fint. Da reflekterer det hvor Thiago ligger i min tolmodighet. Og hadde jeg vært i samme rom som Thiago, ville jeg ikke hatt noe problem med å se han inn i øynene å si det.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Taskeladdn »

Gjesp...
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Mr.North »

Jøss, er dere ikke vænna for livet her inne? Nå lurte jeg fælt på hva det var RS2 skreiv om Martins :glis

Angående Stig Johansen, så var det første som slo meg når han ble bytta inn istedet for Martins mot TIL, at dette ikke var noe bra bytte sett med TIL-øyne, og det fikk jeg jo også rett i, ettersom SJ var den som utligna for Glimt.

Må jo si at Stig Johansen er en spiller jeg liker litt (jepp, helt utrolig, selv jeg kan like en Glimter 8) ). Han er en spiller som har stått på for laget i mange år, også i motgang, og det er da verdt noe. I tillegg er han ingen ungfole lengre, er vel sjelden særlig stor i kjeften mot andre lag i media, slik mange andre spillere som har levd en stund fort kan være, og han yter fortsatt. Nå når Glimt rykker ned etter all sannsynlighet, så vil nok Stig Johansen være en bra spiller å beholde, dersom Glimt skal ha som mål å fyke rett opp igjen.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Sven-Rune »

"Alle lika væl han Stig?"

Men bra herr Nord. Men visste du at han ble vraka i TIL før han kom til Glimt? :wink:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by PEMA »

Så vraka TIL også Andy Cole før han dro til Newastle og ble toppscoorer i PL.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Frodo Baggins »

PEMA wrote:Så vraka TIL også Andy Cole før han dro til Newastle og ble toppscoorer i PL.
Den er ikke helt korrekt, Cole var så å si klar for TIL, så kom tilbudet fra Newcastle... Når det gjelder Stig så ble vel han vraket høsten 1994, da hadde TIL Rushfeldt, Årst og Flo som spisser i stallen..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by tomath »

Årst ble vel dessuten vraket av Glimt? Mener det ble gjort et poeng av det da de begge fortsatt var unge og lovende.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by brutus »

Årst kom til Tromsø IL fra bydelsklubben Skarp (2. divisjon) som 21-åring i 1995. Når mener dere han var aktuell for Glimt?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by bjornage »

PEMA wrote:Så vraka TIL også Andy Cole før han dro til Newastle og ble toppscoorer i PL.
Dette har jeg aldri hørt om, kan dere utdype? Liker sånne "hva om-"historier i fotball.

Ellers har vel Glimt avvist mange spillere opp igjennom årene som har vist seg å bli gode, innbiller meg at Olivier Occean var aktuell for Glimt før han dro til Odd og mener vi også var interessante i Thioune sesongen før han gikk til Molde?
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Sven-Rune »

Hvis jeg ikke husker helt feil; Stig var på prøvespill i TIL samtidig som Sigurd R var på prøvespill i Glimt. Stig ble vraket i Tromsø, Sigurd i Glimt; resten av historien kjenner vel alle. Begge ble suksess umiddelbart og er det på sett og vis fortsatt selv om Sigurd nok har mest å se tilbake på.....
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Ville Lehtinen »

Wikipedia om Andy Cole:
Cole started his career as a youth player for Arsenal on leaving school in 1988 [...] before being sold to Second Division Bristol City in a £500,000 deal [...].

Having proved himself as a competent young goalscorer with Bristol City, Cole was quickly one of the hottest prospects in England and his name was regularly linked with Premiership clubs throughout the 1992-93 season.

In February 1993, Division One leaders Newcastle United splashed out a then club record £1.75 million for his services.
Når var TIL involvert i denne historien da?
Glimt1916
Posts: 5659
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 442 times
Been thanked: 446 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Glimt1916 »

Andy Cole va aktuell for Tromsø tidlig på 90-tallet, men trur det va han som vraka Tromsø og ikke omvendt.

EDIT : Vanskelig å finn nokka om dett på nettet. Her e den eineste æ fant :
PS: Andy Cole var også nær en overgang til Tromsø i 1992, men etter par dagers betekningstid valgte han i stedet Bristol City.
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotb ... 992271.ece

Nu skal æ ikke ødelegg SJ tråden meir :wink:
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Taskeladdn »

Kanskje man skal prøve å komme seg inn på topic igjen da =)

Stig fikk seg en liten smell igjen nettopp, håper han rister den av seg og er klar til kamp...
Men mest sansynlig starter vel Martins igjen.. Måtte du komme inn siste 20 min og lage hattrick Stig!!!
Gjør det umulig for ledelsen og ikke tilby deg en ny kontrakt =)
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Mr.North »

Stemmer nok mest det Glimt1916 skriver, at Andy Cole valgte Bristol City istedet for TIL. Så havnet han i Newcastle etter ett opphold i Bristol først. Men hadde TIL slått til umiddelbart kan han fort ha kommet til å blitt TIL-spiller. Men årstallet når han var aktuell for TIL husker jeg ikke. Men denne historien har jeg hørt mange ganger opp gjennom årene.

Ville: wikipedia skal man vel ikke stole helt på ;)

Og for å rettferdiggjøre innlegget som en del av tråden om Stig Johansen :wink: , så kan jeg ikke huske at han var TIL-aktuell faktisk, men det stemmer nok siden mange husker det 8) Leste for øvrig en notis i en eller annen avis om at han fortsatt venter på svar fra Glimt om de vil ha han eller ei, og at han ikke helt likte at han ikke har hørt noe. Når han selv virker å ha lyst å fortsette vil det vel være rimelig dumt av klubben å ikke ta han med videre, selv om man vil satse på unge spillere. SJ er vel ikke den som eter mest på lønnsbudsjettet vel? Vet ikke om det har vært noen spekulasjoner om hvor mye Glimt-spillerne tjener i avisene, i disse finansielle krisetider. Her i Tromsø hadde i hvert fall Nordlys en oppramsing av lønna for TIL-spillerne tidligere i høst.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by FSHelgeland »

Jeg er veldig enig i at Stig bør få et år til, hvertfall så bør han få et tilbud. Når vi forhåpentligvis skal ha mange unggutter inn på laget neste sesong så blir Stig og Runar gull verdt å ha med seg.
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by eidurgud »

Radio3 har en sak hvor de ser på "dagens dato" fra tidligere år, og husker ikke helt hvilket år det var snakk om, men det må ha vært '94 eller '95.

Glimt hadde spilt internkamp, og Nordlandsposten ble imponert av Raymond Hardy og en til spiller jeg ikke husker navnet på, mens de kunne styre sin begestring for den tredje prøvespilleren. De to førstnevnte var NP sikre på kom til å få kontrakt, mens tredjemann mente de ikke burde få kontrakt. Denne spilleren var Stig Johansen...
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Crazy horse »

Dette er jeg veldig usikker på av flere grunner. Dette taler i mot: Stig har vel fremdeles en av de høyeste lønningene i Glimt, og når skal man ta det store generasjonsskiftet fullt og helt? Stig er også mye skada hver eneste sesong? For: Han scorer faktisk mest mål av alle spillerne i laget. Han er full av innsats og går alltid foran. Vi har ingen spiss som er bedre, ingen ung og fremadstormende som kan slå gjennom med det første.

Konklusjon: Stig går litt ned i lønn og får en ny ettårskontrakt. Kanskje en prestasjonsrettet kontrakt, om han går med på det? Grunnlønn pluss 10.000 per mål han scorer :glimt .
Fotball er nesten alltid morsomt
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Mr.North »

Crazy horse wrote:Grunnlønn pluss 10.000 per mål han scorer :glimt .
Som med Peter Ijeh i Viking. Han ble jo en scoringsmaskin uten like etter at han fikk målbonusen :lol:
Uten sammenligning forøvrig ;)
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by eidurgud »

eller som vår egen Martine, som ble vaksinert mot å score etter han fikk 1.5mill i årslønn..
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by bonitao »

Gaeidegurd : er fastsatt i kontrakten av 1.5mill årlige Thiago at dette tallet er bare for målet som gjorde 1-0 seier over Odd.
énoisqueirois !
énoisqueirois !
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by MhepA »

eidurgud wrote:eller som vår egen Martine, som ble vaksinert mot å score etter han fikk 1.5mill i årslønn..
Jeg har hørt rykter om at legevakta ikke krever mye for en slik vaksine. Tror Glimtspillerne har blitt avhengige.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply