Spillertråd: Stig Johansen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Crazy horse »

Ja, men scorer han ikke, koster det heller ikke noe. (Men forstår tankegangen deres.)
Fotball er nesten alltid morsomt
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Pirlo »

Stig Johansen, spilt 1279 minutter denne sesongen, scoret 8 mål. Det gir et snitt på 159 minutter pr. mål. Ikke verst. Laget har 6 seiere, 6 uavgjort og 11 tap når Stig har vært på banen.

En bidragsyter som MÅ få kontrakt til neste år. Det er flere andre kontrakter å ta pengene fra. Selvfølgelig skal Stig få ny kontrakt hvis han vil!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by brawno »

Frykter at dette var siste kampen vi ser Stig spille i Glimt-trøya. Utrolig synd, men vi har nok ikke råd til å lønne både Stigo og Thiago neste år. Her må de tippeliga/adeccoliga-klubbene med litt penger på bok være frempå og gjøre et kupp.

For øvrig mener jeg at Stig også bør stå på sokkel utenfor Aspmyra, sammen med Runar Berg og Åsmund Bjørkan.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Bateman26 »

statue støttes
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Pipp
Posts: 65
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:49 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Pipp »

Det er bare å innse at en epoke er slutt. Stig var med på benken mot Stabæk, men kom ikke innpå. To unggutter pluss en skulderhemmet Derek ble prioritert foran ham i denne viktige kampen. Dersom Stig var full av harme fra før av etter å ikke ha hørt noe fra klubben om neste år, så er vel begeret mer enn fullt nå. Tipper klubben kun har råd til enten Thiago eller Stig, og at Stig ofres.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Taskeladdn »

Får håpe Stig blir skadefri til siste kamp, slik at han får overbevist ledelsen om at dem må gi han 1 til år =)
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by brawno »

It's all business. Det er vel liten tvil om at Stigo har vært den beste angrepsspilleren i år. Problemet er at Glimt ikke har råd til å lønne han neste år, i tillegg til de andre som har flere år igjen av kontrakten. Her må de nyopprykkede lagene være ute og prøve å gjøre et scoop.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Rodriques2 »

Om Stig spiller høyreback eller spiss neste år, er meg likegyldig. Han er uansett en spiller vi MÅ ha under oppkjøringen til sesongen, og som vi kommer til å trenge gjennom adeccoserien. Målretta, erfaren, innsats og ferdigheter som smitter over på resten av laget. Kronerulling for ny kontrakt?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by liverglimt »

Siste kamp med eller uten drakt for Stig.

Takk for alt du har gjort for oss! Nå får du stå på jefeltet istedet. 8)
@liverglimt
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by tjongs »

Da er Stig ferdig i Glimt.

Forferdelig synd etter min mening, og jeg mener vi burde tilbudt han ny kontrakt. Likevel innser jeg at vi rett og slett ikke har råd, og hadde det vært jeg som styrte Glimt, så hadde iallefall jeg gjerne sett Stig i stallen, i bytte med andre spillere. Dessverre er det ikke så lett å bli kvitt spillere under kontrakt slik det er nå.

Mulig det er et anfall av nostalgi, men jeg er svært skuffet over at ikke Stig blir tilbudt ny kkontrakt.

http://www.an.no/glimt/article4669824.ece
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by bjornage »

Trist, men ikke uventet. Han har vært en stor spiller for oss, og jeg forventer hyllest på søndag!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Los-Loco »

Takk Stig for mange flotte kamper og mål, håper du setter minst ett til på søndag slik at du runder 85!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
OnkelnTelK1m
Posts: 114
Joined: Fri Mar 28, 2008 12:11 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by OnkelnTelK1m »

Sett Stig ned noe i lønn. Jeg betaler gladelig en tusenlapp på den nye lønna!
Utrolig skuffende!
Nå bør han pinadø få spille så lenge han makter på søndag! Min favorittspiller sammen med Bjørdal.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Glimtfan »

Takk for mange gode år Stig, jeg tror dette er den beste løsningen for klubbens videre utvikling.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by ingen87 »

Utrolig vanskelig å si noe om hvor vidt dette føles riktig eller ei, når man ikke får vite noe om hvilket beløp det er snakk om. I 2008 hadde han en inntekt på 882 000, og skjønner godt at Glimt ikke vil fornye kontrakten til denne prisen.
Førr Evig!
Pipp
Posts: 65
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:49 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Pipp »

ingen87 wrote:Utrolig vanskelig å si noe om hvor vidt dette føles riktig eller ei, når man ikke får vite noe om hvilket beløp det er snakk om. I 2008 hadde han en inntekt på 882 000, og skjønner godt at Glimt ikke vil fornye kontrakten til denne prisen.
Jeg skjønner det også. Med Adecco som neste års battleground så var det ikke grunnlag for å beholde to dyre spisser i Stig og Thiago. Fordi Thiago har kontrakt så beholder Glimt ham. Slik kan det være i fotball og ellers i arbeidslivet: Den som presterer dårligst, men som har kontrakt beholdes, mens den beste som står uten avtale ikke får fortsette.

For at det ikke skal bare være løsrevet synsing: Thiago har hittil i 2009 scort ett mål per 382 minutter fotball. Stig har scort ett mål per 160 minutter fotball. Klasseforskjell, ikke sant?
negative
Posts: 257
Joined: Sun Dec 09, 2007 10:32 pm
Location: Mo i Rana
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by negative »

Føles liksom litt feil at vi ikke kan beholde en mann som Stig, som bestandig har ofret 100 % for Glimt og virkelig blødd for drakta. Håper virkleig at det er investorene som betaler lønna til Martins som det har blitt skrevet her, ellers føles det dobbelt feil at vi må betale han meget høy lønn mens vi ikke har råd til Stig.
Glimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15820
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Kesseboy »

Spiller ingen rolle hvem som betaler, den ene avtalen er inngått og gjeldende, og løper i en sesong til. Den andre er inngått, men går ut snart. Da er forpliktelsene foreliggende, og situasjonen blir slik vi nå ser.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by RS2-Gti »

VG i går;

Glimt var det laget som scoret færrest mål, og det som skaffet nest færrest målsjangser i TL.
Samtidig er sig nummer 6 på statestikken over effektive spisser. :shock:

Dere må virkelig slutte å se på antall lys på bløtkaka, og heller konsentrere dere om fotball.
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by RS2-Gti »

http://www.an.no/glimt/article4669824.ece

Fy faen! Dette er rå-dårlig av Bodø/Glimt. Nå er jeg atter en gang skuffet/flau over klubben min :cry:

Nå håper jeg horden bruker hele kampen mot odd til å synge seg hese til ære for Stig. Jeg er hjemme en tur fra Trondheim, og blir gjerne med på det.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Taskeladdn »

Synd.. Veldig synd..
Men satser på at dette betyr at vi har en ung kommende stjerne på tur som kan brukes som backup til Martins neste sesong.. Hadde vi beholdt plassen i tippeligaen så hadde nok Stig fått forlenget kontrakt, men med litt dårligere motstand så er det lettere å tenke på fremtiden.

Du har vært min favoritt siden du kom til klubben Stig, håper du får en kontrakt med en tippeligaklubb slik at jeg kan følge deg neste sesong og =)
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by ingen87 »

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.6838532

Fin oppsumering fra Stig's karriere på NRK Nordland
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Glimt1916 »

Synd. Personlig så hadde æ håpa at andre spillera forlot klubben før Stig Johansen. Til tross for alderen. Håpa han får en verdig avskjed mot Odd.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by FSHelgeland »

Da er det på plass å takke Stig for innsatsen han har gjort for klubben. Synd situasjonen er slik, men nå når vi har gått ned en divisjon så er vi nødt til å bygge et lag for fremtiden.
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by G-s-enz »

Tippe det var en vanskelig beslutning for klubben men når stallen skal slankes og i tillegg fremstå i en yngre utgave neste år så var det nok en nødvendig besluttning. Synd for Stig selvfølgelig som har tjent klubben godt og har visst at han holder mål men.

Vil uansett takke han for noen fantastisk år både i medgang og motgang :glimt
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply