Spillertråd: Mounir Hamoud

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Novi »

Som et tippeligalag på 3. plass bør strengt tatt samtlige spillere vurderes for landslaget. Syns derimot det er vanskelig å se hvem som kunne passet inn, all den tid landslaget spiller så rævva og totalt uten mål og mening. Forsvarsspillere er vel de enkleste å ta ut, og i så måte bør Hamoud være aktuell. Per Verner må dunke ut rimelig gode spillere. Ellers kan vi jo titte mot Trond om han stabiliserer seg på det nivået vi har sett ham de siste kampene, men selv han må jo dunke ut Tarik og Gamst, for å nevne noen...
Una mas cerveza.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Masinga »

Mendi wrote:Mounir kunne nok sikkert klart seg bra på venstrebacken også, det så vi jo i sesongoppkjøringen. Men på høyrebacken tror jeg nå han må være i nærheten av å være landslagsaktuell. Hvem skal i så fall være så mye bedre? Høyland er definitivt ikke bedre.
Kom i skade for å skrive venstreback. Mener selvfølgelig høyreback. Og der er Hamoud bedre enn Høiland.
Masinga
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by dalers »

Tok en lasermåling av Mounirs hastighet i dag. Jeg målte den vel til rundt 3 meter :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 37 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Janco »

Masinga wrote:Tror faktisk Hamoud kunne gjort en bedre jobb enn Høyland som venstreback på landslaget.
-Eh, du mener vel bedre jobb enn RIISE som venstreback!!??

Evt. som HØYREBACK istedet for Høiland, det funker også :wink:


Hilsen Janco 8)
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Heltenjohn »

Desverre så må man spille for RBK, brann eller VIF for å være med i landslagsdiskusjonen...
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Sebulba »

Ja slik som Fredrik Strømstad mener du?
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Snorreth »

Tror dessverre folket må roe seg ned i landslagsdiskusjonen. Vi må nok holde høyt nivå hele sesongen, ikke noen få kamper :wink:
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by tomath »

http://www.an.no/endelighelg/article3577005.ece

Intervju med Mounir om bl.a. nasjonalitet, skjegg og posisjon på banen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Kesseboy »

Mounir Hamoud wrote:Selv synes jeg at alle på laget ser ut som kriminelle på lagbildene.
:lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Larsen »

Hehe, herlig type! :lol:
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Young Gun »

Sånn som Storbæk blir latterliggjort av Lyn angrepet akkurat nå, kan jeg ikke skjønne annet enn at Hamoud burde være aktuell for landslaget med en god kamp i morgen. Men så vil han vel kanskje spille for Marokko(?)
bjornagain
Posts: 217
Joined: Sat Mar 29, 2008 7:01 pm
Location: Ulsteinvik
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by bjornagain »

Jeg synes uansett ikke at Storbæk har landslagsklasse. Når har han vist det?
Autumnus sunt flavum!
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Rodriques2 »

Norge har alltid (?) hatt stor mangel på høyrebacker, og slik som Mounir har spilt i år burde han kanskje være aktuell, dog tror jeg han blir litt for spinkel på internasjonalt nivå. Men som så mange ganger før kan Mounir gjerne motbevise flertallet, han er utrolig profesjonell og utvikler seg hele tiden. Strålende spiller for Glimt iallefall
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Novi »

Han sa i et intervju til AN at han nok ble å satse på høyrebackposisjonen. Og om han fortsetter å utvikle seg like kjapt der, samt at Glimt holder seg i toppen, bør det ikke gå lang tid før han er i landslagsdiskusjon. Var vel en av de selverklærte ekspertene i TV2 i går som sa at høyreback er den dårligst dekte posisjonen landslaget har.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by FSHelgeland »

Mounir har hurtighet, brukbar teknikk og er relativt god 1 mot 1. Samtidig som han kan være meget habil fremover, regner med at siden han spiller på Glimt så er ikke dette egenskaper som landslaget trenger.
Tippeliga 2015
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by tomath »

Mounir ble jo nevnt som mulig landslagsmann av Langli i dag, så ryktet begynner å spre seg :)
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Rodriques2 »

Flott at vi har signert ny kontrakt med han da. Kanskje vi kan tjene oss 20Mill eller noe på Mounir.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Parelius »

Vi skal ikke selge ryggraden i laget. Vi skal beholde de gode spillerne og bygge videre på dette, hvordan skal vi vinne noe hvis vi selger alt og alle med en gang?
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Trodal »

Parelius wrote:Vi skal ikke selge ryggraden i laget. Vi skal beholde de gode spillerne og bygge videre på dette, hvordan skal vi vinne noe hvis vi selger alt og alle med en gang?
For 20 mill er alle til salgs i Glimt, tom. Ernst Pedersen :D
Keep on rockin' in the free world!
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by XuliX »

sånn som glimt handler, kan vi få 10stk mounir hamoud for pengene.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Rodriques2 »

Hamoud er nok mer eller mindre unik i Tippeligasammenheng,, men ja - 20 Mill er mye. Kanskje litt mye, men vil tro at om Hamoud holder seg skadefri og i storform kunne bli verdt bortimot 10 mill -> Penger vi gjerne tar imot. Det kryr av brukbare vinger i Norge, og vi har grei dekning på høyrebacken fra før. Jatakk. Men dette er jo bare i min lille verden
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Glimtfan »

Jeg er ikke enig. Jeg ser ikke at vi har god dekning for Hamoud. Stig Johansen, ikke nærheten av nivået til Hamoud offensiv eller defensivt på backen. TJ, kanskje på nivået til Hamoud defensivt, men ikke i nærheten offensivt. Hvis Hamoud styrker seg enda litt mer defensivt, så bør han vurderes i landslagsdiskusjonen. Jeg ser INGEN grunn til å selge en spiller som nettopp har forlenge kontrakten sin. Vi bør heller prøve å styrke stallen enn å svekke den. Greit vi har lite midler, men det hjelper ikke å selge de beste spillerne med en gang de blir verdsatt til en høy pris. Et salg av Hamoud, Londak eller PVR kan fort ødelegge mye for oss. Jeg tror vi er avhengige av stabilitet i 11ern for å fortsette i den gode trenden vi er nå.
Økonomien bør heller bedres ved at flere enn 4800 møter på kamp.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Heltenjohn »

http://www.brann.no/forum/read.php?1,7470" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen brannsupportere har fått øynene opp for vår eminente back.
Men tror ikke de har fått med seg at det sjelden er attraktivt å gå til en klubb som ligger bak seg på tabellen...
User avatar
jimmy
Posts: 14
Joined: Fri May 06, 2005 2:41 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by jimmy »

Nå ser det ut som Fredrik Stoor forsvinner fra Lerkendal og Rosenborg. Uten at jeg er veldig synsk så føler jeg at Hamoud blir aktuell for Rosenborg... Heldigvis har han akkurat skrevet under ny kontakt med Glimt, men sånn som RBK har drevet "oppdrett" i Glimt, så blir vel han rosenborg spiller han også :(
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Mendi »

Vi må gjerne selge spillere, men det må koste flesk! Mounir er etter mitt syn den av våre spillere med størst utenlandsproff-potensial. Han er en sånn type som plutselig kan bli solgt til Liverpool for 40 mill. (seff etter å ha spilt litt lengre i Tippeligaen og innkassert 15 landskamper). Han må ikke bli solgt for knapper og glansbilder til RBK, det ville vært en vanvittig nedtur.
Post Reply