Spillertråd: Mounir Hamoud

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7272
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 434 times
Been thanked: 872 times
Contact:

Spillertråd: Mounir Hamoud

Post by Los-Loco »

http://www.an.no/glimt/article2856478.ece

Godt å se at Mounir blir tent og pisst av å bli satt ut! Det tror jeg kan være sunt!

Håper han bruker tenningen til å trene på å få kontroll på nervene foran mål. Hvis Mounir klarer å komme opp i normal uttelling i forhold til antall sjanser, så vil han sannsynligvis kunne gå rett inn på hvilket som helst lag i Norge.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Skal sies at målteft er noe man har, ikke noe man kan trene seg til i noen større grad. Så har vi saken med å ha flyt, en "spiss" som tenker mye, og det gjør Hamoud sliter med å score. Spør du en "in-form" målgjører hva han tenkte før han satte sjangsen, så blir det ofte "nææh, tenkte ikke så mye..", en spiller som sliter med å score, rekker å tenke mye, bl.a "faen tenk om jeg bommer.." "ååå denne må jeg sette". For mye tid, som når man kommer fri gir ofte mange tanker, bl.a om å bomme, feire målet, skal ballen spilles til han som kommer på sida..osv...når man har flyten så tenker man ikke, man bare reagerer automatisk.

Så lenge gutten SKAPER sjangser så vil han alltids få satt noen baller i mål, men Hamoud er en spiller som ikke har medfødd målteft.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Post by Kesseboy »

Det trenger ikke være mer komplisert enn at han rett og slett bestemmer seg for type avslutning litt for tidlig. Dersom han kommer én-mot-én og tenker "venstrebeinet lavt i lengste" så blir det tunnelsyn. Er langt på veg enig med mester, men ikke helt -- man kan ikke trene seg til å bli en iskald avslutter, men man kan trene seg til en bedre avslutningsteknikk og -metode. For eksempel dette med å oppfatte hvilke avslutninger som lønner seg på hvilke tidspunkt, og å slippe å "låse" seg til ett valg. Det kan man oppnå gjennom avslutningstrening, men man kan som nevnt neppe trene seg til å bli iskald.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Mounir Hamoud var på samme fly som meg til Oslo i går.

Ernst Pedersen var på samme fly når det kom til Bodø
Han får en ball...
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Kesseboy wrote:Det trenger ikke være mer komplisert enn at han rett og slett bestemmer seg for type avslutning litt for tidlig. Dersom han kommer én-mot-én og tenker "venstrebeinet lavt i lengste" så blir det tunnelsyn. Er langt på veg enig med mester, men ikke helt -- man kan ikke trene seg til å bli en iskald avslutter, men man kan trene seg til en bedre avslutningsteknikk og -metode. For eksempel dette med å oppfatte hvilke avslutninger som lønner seg på hvilke tidspunkt, og å slippe å "låse" seg til ett valg. Det kan man oppnå gjennom avslutningstrening, men man kan som nevnt neppe trene seg til å bli iskald.
Du kan trene deg til noe, men for å si det sånn, det finnes folk som har det, og som ikke har det. Problemet med "metoden" din er at i en "het situasjon" så har du ikke tid å tenke, du skal dessuten under brøkdelen av et sekund velge HVA som er riktig i gitte situasjon, så du må handle på innstinkt, og å komme fri med keeper, ja da skal du ha et spesiellt lynne for å bli god, for da har du som regel litt bedre tid, og fortsatt skal du velge noe, mens du springer ifra forsvaret/er jaget og en keeper kommer ut mot deg samtidig som du skal holde kontroll på ballen, ev ta et ekstra touch.... Du kan trene deg teknisk til å treffe der du vil, men målteft er noe du får med morsmelka i stor grad, alle kan ha en lucky season, men de som klarer å putte år etter år er de som er født med det i seg.
Last edited by mester on Sat Jun 30, 2007 2:31 pm, edited 1 time in total.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Er det fordi jeg bruker Mozilla forumet "låser" seg når man poster og det kommer dobbelt?
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Post by liverglimt »

mester wrote:Er det fordi jeg bruker Mozilla forumet "låser" seg når man poster og det kommer dobbelt?
Nei, det gjør det i andre lesere også. Låser det seg så velg forumet fra bokmerker. Så slipper du dobbelposting. :-)
@liverglimt
User avatar
Los-Loco
Posts: 7272
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 434 times
Been thanked: 872 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Veldig gledelig å se oppsummeringen fra Moss-kampen. Mounirs lille raid og avslutning fra høyresiden var av et helt annet merke enn han har levert tidligere. Litt lavere og det hadde vært en perlescoring! Borte var tøffelskuddet han vanligvis lefser avgårde når han "skyter" innenfor 16-meteren.

Fortsetter han med sånne avslutninger tror jeg "problemet" hans vil være over; et visst prosentantall av slike avslutninger vil nødvendigvis gå inn, noe annet vil være statistisk umulig.

Så utrolig deilig det ville vært med ei angrepsrekke hvor alle tre puttet jevnt og trutt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Post by Vassvik »

Dobbelpost! :glimt
Last edited by Vassvik on Mon Jul 02, 2007 8:11 am, edited 1 time in total.
Andres meninger støter meg.
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Post by Vassvik »

Kan ikke si meg veldig fornøyd med innsatsen fra noen av angrepsspillerne. Alt for mange halvsjanser som kunne vært utført bedre.

Derimot ble det en anelse bedre så snart Martins kom utpå, og det gikk fra 4-4-2 til 4-3-3. Det skal også nevnes at vi hadde en stygg tendens til å legge oss alt for langt bak, noe som er håpløst hvis vi har planer om å vinne.

Likevel, Mounir gjorde noen gode tiltak på siden litt utover i kampen, men syns vi bør forvente mer.
Andres meninger støter meg.
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Post by Vassvik »

Sjekk selv! 8)
Andres meninger støter meg.
bnordk
Posts: 291
Joined: Mon Aug 30, 2004 2:22 pm
Location: Drammen

Post by bnordk »

Endelig lyktes Mounir! Unner han følelsen denne kampen må ha gitt. Sett den andre scoringen hans flere ganger i opptak, og den er faktisk en klassiker! Hamoud starter selv angrepet like utenfor egen 16-meter før han legger i vei på en 80-meters spurt. Avslutningen er bare herlig. Måtte vi se han juble mange ganger til utover høsten.
Den Gule Fare
User avatar
benjoh
Posts: 382
Joined: Tue Jun 14, 2005 9:16 pm
Location: Dønna

Post by benjoh »

er det noen som har tatt opp kampen??er det mulig å få kjøpe ett eksemplar??fikk ikke sett den da jeg var i trondheim i bryllup :cry:
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Post by madbertha »

Adeccoligaen.2007.R18.BodoGlimt.HamKam.PDTV.XviD-BARiSH
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

hva er det DER? :shock:

torrent?
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Post by madbertha »

Det er torrent ja, men ligger på en privat tracker. Hvis noen har en ftp eller noe kan jeg alltids laste den opp.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

Går det an å lage en versjon av kampen hvor Bjørn Johansens "booooooooooiln" er sensurert vekk?
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Det heter bååååilln, ikke booooilln! Når skal dere bodøværinger lære korrekt nordnorsk uttale? :evil:
DIXI
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Jeg har aldri hørt at Bummen har sagt boooooilln, så det må du spørre Ville Lehtinen om. 8)
DIXI
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Post by 8000Stein »

Nominert til dårligste fotball kommentator : Bummen

De prater ihjel kampen. Må de prate hele tiden ?
I begynnelsen virket det som han holdt med HK (sef: gammel TIL mann)

Og han klarte aldri å si navnet til Mounir Hamoud rett. Bummen kalte han Moheli (Lsk) og til og med Mohammed ?

De gikk 5 min før de oppdaget hvem som spilte venstre kant for HK
Post Reply