Spillertråd Stefan Johansen (2007,2008,2009,2010)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Novi »

Tromsø kan sannsynligvis både betale mer og vise til spill på et høyere nivå. Vi i Glimt sparer, og syns det er moro å spille mot Nybergsund.

Ikke så veldig vanskelig valg.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Glimtfan »

Kutte kostnader er ikke det samme som å spare. Glimt har i likhet med flere andre klubber levd over evne i mange år og er og har vært på randen av konkurs.

Hvis man sparer, så legge man faktisk opp penger. Glimt kutter kostnader ,slik at man faktisk reduserer underskuddet noe. At den sportslige satsningen og langsiktige planen ikke fremstår som fornuftig, er en annen sak. Men å si at Glimt sparer, blir for meg helt feil, man kan ikke spare med negativ egenkapital på 10 millioner....
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Novi »

Whatever. Poenget er det samme - setter man TIL og Glimt opp mot hverandre for en spiller som Stefan, så bør valget være enkelt. Dessverre. SÅ kjedelige er Glimt i dag.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Kesseboy »

Det kommer hele tida tilbake til samme diskusjonen, ser det ut til. Men det er ikke whatever, poenget er ikke det samme. Gjerne for meg om Glimt hadde skaffa penger, men jeg vil mye heller ha en mulighet til å gå på tippeligakamp på Aspmyra i 2015 enn å måtte begynne å kle meg i Innstranda-grønt ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 305 times
Been thanked: 168 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Sven-Rune »

Det ser ut som enkelte i Tromsø har sine tanker om spilletid for ungkalven....
Hmmm.
Kan ikke si jeg har de helt store forventningene om Johansen skulle komme til TIL. Har vi ikke ganske bra med unge og lovende spillere i stallen? Køen begynner å bli lang for å få spilletid. Hva med Reginiussen og Drage? Og Braathen, som var langt mer merittert i Adecco enn denne karen, han ble jo solgt til Belgia. Hadde hatt mer bruk for Braathen nå som Rushfeldt er ute og Mourad kun scorer hvert fjortende skuddår.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Novi »

Kesseboy wrote:Det kommer hele tida tilbake til samme diskusjonen, ser det ut til. Men det er ikke whatever, poenget er ikke det samme. Gjerne for meg om Glimt hadde skaffa penger, men jeg vil mye heller ha en mulighet til å gå på tippeligakamp på Aspmyra i 2015 enn å måtte begynne å kle meg i Innstranda-grønt ...
Klarer ikke se hvor Glimt skal spille Tippeliga i 2015 om de ikke spiller der i 2011. Og jeg vil heller se Glimt spille TL i 2011 enn å kle meg i Innstranda-grønt :)

Det er slettes ikke umulig å finne midler og nye sponsorinntekter i dagens marked, men det er svært vanskelig om man ikke tror på det selv. Kall det sparing, kutting eller hvaduvil, noen ekspansjon er det hvertfall ikke. Man kan ikke bygge en resultatsorganisasjon om man ikke vil vinne og være best, og da må alle ha fokus på hvordan vi kan bygge Glimt større og ikke mindre.

Og om folk syns Glimt er gørr kjedelige i dag, hvorfor skal de syns noe annet etter 3-4 år på midten av Adecco-ligaen? Jeg er optimistisk på at vi kan spille TL neste år, men SVÆRT pessimistisk om det ender med fortsatt Adecco-spill.

Jepp, ble OT der gitt.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Glimtfan »

Hvorfor skulle ikke Glimt kunnne spille tippeligafotball i 2015 om de ikke klarer det i 2011?
Tør jeg minne om at vi brukt 2 sesonger på å komme oss opp sist vi var i adeccoligaen...
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by ingen87 »

Kanskje ikke riktig plass for denne diskusjonen, men jeg ønsker å svare Glimtfan anyway..

Glimt anno 2010 er et mye dårligere merkenavn enn hva Glimt anno 2006 var.. Det ser man spesielt godt i oppslutning på tribunene, og ikke minst på kommentarfelt rundt om, hvor det rett og slett ser ut som at folket i Bodø har resignert.. Dette er jo selvfølgelig subjektive fora, hvor man fort kan få et skeivt bilde av situasjonen, men til og med folk her på forumet synes Glimt er blitt kjedelig.

Hva skjer så dersom man ikke spiller Tippeliga neste år. Jo slik det ser ut nå vil det føre til en spillerflukt fra anleggene på Aspmyra. Mange spillere vil stå med kort kontrakttid, og signeringer blir vanskelig. Sponsoravtalene vil bli dårligere, og fundamentet som skal ligge i grunn for å sikre talenter til Bodø vil bli enda dårligere. Antakeligvis må det gjøres justeringer på flere hold - administrasjon (færre), spillerlønninger (lavere), trenerstab (færre). Og tørr jeg minne om kravene fra NFF om nytt stadion??

MEN tippeligaspill i 011 er ikke helt avgjørende, men rykker vi ikke opp neste sesong, så tror jeg det vil ta LANG tid før vi får sett Toppfotball på Aspmyra (eller hva vårt nye stadion måtte hete).
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Novi »

What he said...sist vi rykket ned hadde vi såpass momentum at DGH fortsatt vokste. Nå er det bare så vidt det er flere folk på J-feltet enn andre felt, og stemningen er ikke akkurat til å ta og føle på for oss som ser kamper på tv. Sist gang var det kjapt ned-og-ta-tilfart-opp, og det gikk med en likanes Hoftun, og noen i administrasjonen som hvertfall skapte noen interessante artikler i media innimellom.

Se på det store bildet, og det ser ikke veldig bra ut om Glimt ikke presterer sportslig. Resultatene er det som teller til syvende og sist - er ikke mye mer goodwill og entusiasme å gnege på nå.
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Ville Lehtinen »

Jeg kommer til å bli MEKTIG overrasket hvis Stefan gjør noe annet enn å signere for TIL. Desverre.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Glimtfan »

Mye skal nok til for at Stefan blir i Glimt, men det skader nok ikke om vi får 2 seiere på rappen mot Ranheim og Sparta...

At han muligens blir klar mot Ranheim er forøvrig meget godt nytt, han var stor den lille tiden han fikk mot Alta.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by G-s-enz »

Nå skal visstnok Steffen Nystrøm være så godt som klar for T.I.L også, håpe Stefan får med seg at det bli enda flere konkurenter om kantplassene..
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by brutus »

Hvis Stefan skal bli en toppspiller i norsk sammenheng kan han ikke være redd for konkurranse. Det var heller ikke Tom Høgli, og se hvordan det gikk. :wink:
DIXI
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by eidurgud »

Omskolert..? :tenk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Kesseboy »

Fikk gode kostholdsråd gjorde han også. "Ikke lurt å drikke cola, Tom!"
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by brutus »

eidurgud wrote:Omskolert..? :tenk
TIL hadde - og har - mer enn nok av sentrale midtbanespillere. Dermed ble Tom omskolert til høyreback, med stor suksess. Vi mangler derimot rene kantspillere, så Stefan Johansen vil garantert få spille i sin beste posisjon hvis han kommer til Tromsø.
DIXI
RS2-Gti

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by RS2-Gti »

Stiller meg ved siden av en resignert Novi. Og bak Ville Lethinen. Uttalelsen altsaa.

Personlig ser jeg hvor liten aktiviteten er naa paa forumet, kontra ett og to aar siden. Skremmende. Og det er de mest ivrige supporterene som er her inne. I allefall en stor andel av dem.

Og litt som svar til Kesserboy, og litt generellt. Dersom utviklingen fortsetter, saa kan vi alle snart bytte ut gulfargen med beige. For saa spennende er glimt om dagen. Glimt er som aa dra paa ferie til Fauske. Det er bare kjedelig fra ende til annen. Den forrige administrasjonen gjorde noen store feil, men de skapte blest i media. Sist folk orket aa bry seg om Glimt var naar Stig ikke fikk ny kontakt. Etter det har folk gitt opp Glimt i grunn.

Skjoenner dem godt, jeg.
Gvandreassen

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Gvandreassen »

Nå var det nå det rette å gjøre, det med Stig altså. Men ja, det er ikke mye blest om Glimt noensteder. Bor i Rogaland, så jeg kler meg vell i blått, dessverre. TV-kampen i dag skal jeg i alle fall få med meg!
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Josse »

brutus wrote:Hvis Stefan skal bli en toppspiller i norsk sammenheng kan han ikke være redd for konkurranse. Det var heller ikke Tom Høgli, og se hvordan det gikk. :wink:
Kem e Tom Høgli? hihi :D
Gvandreassen

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Gvandreassen »

Sa ikke Stefan at han skulle ha bestemt seg til i dag?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Kesseboy »

Han skulle vel komme med noe etter kampen, slik jeg forstod det? Mulig han allerede har bestemt seg, men det ville være dårlig timing å komme med det nå.

Rs2: Skal vi håpe at forbannelsen veller opp i folk når Stefan signerer for TIL, framfor at likegyldigheta trer seg ytterligere ned over ørene?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by G-s-enz »

http://www.an.no/nyheter/article5202589.ece Gledelig nyhet på en sur dag!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by eidurgud »

Vel, at han spiller i gult ut denne sesongen har vært klart lenge. Kontraktsforslaget fra TIL gjelder ikke fra 1/1-11 uansett, så dette er jo egentlig bare tøv..
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by G-s-enz »

Sant nok men han kunne jo valgt å skrive under for T.I.L å heller bli kjøpt ut av kontrakten med Glimt :)

Virke som om han vil se om vi klare opprykk før han bestemme seg :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Knuta »

Ja da går han etter avtale med TIL gratis etter sesongen. Som beregnet.
Post Reply