Spillertråd: Christian Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Pudde
Posts: 131
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:02 pm
Location: Rognan

Post by Pudde »

CB er ikke den første signeringen til Glimt i år. Daniel Stensland fra Sprint er den 1. Han er i motsetning til CB ung, rask og lovende.

Har personlig kanskje ikke så mye i mot signeringen av CB, men han må fan ta prestere fra dag 1 for å motbevise majoriteten her på forumet.

At dette er mobbing vil jeg ikke påstå. Tror heller at dette gjenspeiler skuffelsen som er blant debatantene.

CB var en gang ung og lovende, men har på en måte aldri tatt steget videre. Håper egentlig at han leser noen innleggene her og bruker det til motivasjon.
DET ER BEDRE Å KOMME I ANDRE ENN Å GÅ I SEG SELV
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Tenk at folk faktisk må skrive lange avhandlinger for å forsvare signeringa! Det sier litt om hvor håpløst dette er.


Dette er egentlig en trist dag for FK Bodø/Glimt og supporterne. En trist dag for Bodø (kanskje pubene blir rikere?)

Dette er ei felle jeg frykta vi skulle falle i. Snart henter vi vel Mini til vingen mot Olsen også?

Jeg blir oppriktig skuffa over håpløse signeringer. Synd.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Pudde wrote: CB var en gang ung og lovende, men har på en måte aldri tatt steget videre. Håper egentlig at han leser noen innleggene her og bruker det til motivasjon.
Jeg håper han leser dette, går inn til ledelsen og sier "sorry, jeg er ikke god nok. Jeg legger opp".
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

PM wrote:At CB ikke er bedre fotballspiller enn Sannes er jo en fantasktisk påstand.
Men her ser jeg at han ikke levnes noen sjanse for CB og det dere lirer av dere etter årets 1.signering er eder og galle og grenser til mobbing.
Glimt er ikke, om dere skulle tro noe annet, i stand til å plukke av de beste og supertalenter som befinner seg rundt her i Norge.
Tull og tøys. Dette er ikke mobbing. Hvis du mener det, så fornærmer du faktisk de som er offer for mobbing.

Glimt kan også la vær å signere middelmådigheter som strengt tatt Glimt har nok av. (Ref. Sannes)
Kritisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

poteten wrote:
Pudde wrote: CB var en gang ung og lovende, men har på en måte aldri tatt steget videre. Håper egentlig at han leser noen innleggene her og bruker det til motivasjon.
Jeg håper han leser dette, går inn til ledelsen og sier "sorry, jeg er ikke god nok. Jeg legger opp".
Det er ei tilnærming til saka som jeg personlig ikke setter så stor pris på. Det er greit at en del av oss helst hadde sett andre spillere signert i stedet, men vi er nødt til å ha en viss tiltro til vurderingene som gjøres av det sportslige apparatet i Glimt. Dersom de sier at CB vil være ei god signering, så må vi forholde oss til det og støtte spilleren når han har signert.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Kesseboy wrote:
poteten wrote: Jeg håper han leser dette, går inn til ledelsen og sier "sorry, jeg er ikke god nok. Jeg legger opp".
Det er ei tilnærming til saka som jeg personlig ikke setter så stor pris på. Det er greit at en del av oss helst hadde sett andre spillere signert i stedet, men vi er nødt til å ha en viss tiltro til vurderingene som gjøres av det sportslige apparatet i Glimt. Dersom de sier at CB vil være ei god signering, så må vi forholde oss til det og støtte spilleren når han har signert.
Neineinei, du misforstår: jeg ser helst at de driter i å signere spillere i det hele tatt hvis alternativet er CB.

Tanken på at han skal ha klippekort (som han nok sikkert krever) i Glimt er ergelig. Vi har for gode talenter til akkurat det. Hjertet gråter nå.

Hvorfor ikke hente Kjølner også?
Kritisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

poteten wrote:
Kesseboy wrote: Det er ei tilnærming til saka som jeg personlig ikke setter så stor pris på. Det er greit at en del av oss helst hadde sett andre spillere signert i stedet, men vi er nødt til å ha en viss tiltro til vurderingene som gjøres av det sportslige apparatet i Glimt. Dersom de sier at CB vil være ei god signering, så må vi forholde oss til det og støtte spilleren når han har signert.
Neineinei, du misforstår: jeg ser helst at de driter i å signere spillere i det hele tatt hvis alternativet er CB.

Tanken på at han skal ha klippekort (som han nok sikkert krever) i Glimt er ergelig. Vi har for gode talenter til akkurat det. Hjertet gråter nå.

Hvorfor ikke hente Kjølner også?
Vi kan ikke akkurat forvente at spillere, som forsøker å gjøre dette som en jobb, skal ta hensyn til klubben og supporterne og regne seg som "ikke god nok", og si "jeg tar heller den jobben på Rema, jeg." Hvis en spiller får et tilbud fra en klubb, så vil han vel tro at han er god nok, og forhåpentligvis gjøre en jobb så godt han kan. Tror ikke på noen måte at klubben faller i småbiter bare fordi de har gjort denne signeringa, og jeg tror i hvert fall ikke at det er på sin plass å gjøre spilleren sjøl til syndebukk i så måte.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Post by Novi »

Cheese Smirnoff wrote:Dette var en sak for diskusjon frem til kl 20.30 idag. Christian Berg er kommet til klubben, om dere vil det eller ikke. Nå får vi vente å se om han presterer, og ingenting hadde smakt bedre enn at dalers, poteten og alle dere andre neggiser får bakoversveis over prestasjonene hans til neste år. Og det går jeg utfra at dere er enige i?
Problemet blir om han ikke presterer som rene Ronaldo på midtbanen, for alt utenom det perfekte vil fremkalle "hva-var-det-jeg-sa"-stemning blandt folk.

Selvsagt er man skeptisk til en spiller som var i nedadgående form når han dro, og ikke spilt seg spesielt opp mens han har vært borte. Men dette er Glimt også fullt klar over, og vi kan vel håpe at de har litt mer informasjon om CB's form enn hva vi har. Nå som han har signert og er Glimt-spiller, syns jeg folk skal holde seg for gode til å slakte ham før vi har fått sett ham i treningskamper, og får se hva han er god for.
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Kesseboy wrote:
poteten wrote: Neineinei, du misforstår: jeg ser helst at de driter i å signere spillere i det hele tatt hvis alternativet er CB.

Tanken på at han skal ha klippekort (som han nok sikkert krever) i Glimt er ergelig. Vi har for gode talenter til akkurat det. Hjertet gråter nå.

Hvorfor ikke hente Kjølner også?
Vi kan ikke akkurat forvente at spillere, som forsøker å gjøre dette som en jobb, skal ta hensyn til klubben og supporterne og regne seg som "ikke god nok", og si "jeg tar heller den jobben på Rema, jeg." Hvis en spiller får et tilbud fra en klubb, så vil han vel tro at han er god nok, og forhåpentligvis gjøre en jobb så godt han kan. Tror ikke på noen måte at klubben faller i småbiter bare fordi de har gjort denne signeringa, og jeg tror i hvert fall ikke at det er på sin plass å gjøre spilleren sjøl til syndebukk i så måte.
Jeg kommer nok til å være konstant negativ til han helt til han faktisk er banens beste seks ganger og har skåret ni mål for Glimt i serien 2008. Basta bom.

CB vil ikke være en nyttig tilvekst i Glimt. Uansett hvor mye vi skal stå med lua i hånda til middelmådigheter. Styret beviser at de ikke vet hva de henter når de henter en som ikke er god nok.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Kesseboy wrote:
poteten wrote: Neineinei, du misforstår: jeg ser helst at de driter i å signere spillere i det hele tatt hvis alternativet er CB.

Tanken på at han skal ha klippekort (som han nok sikkert krever) i Glimt er ergelig. Vi har for gode talenter til akkurat det. Hjertet gråter nå.

Hvorfor ikke hente Kjølner også?
Vi kan ikke akkurat forvente at spillere, som forsøker å gjøre dette som en jobb, skal ta hensyn til klubben og supporterne og regne seg som "ikke god nok", og si "jeg tar heller den jobben på Rema, jeg." Hvis en spiller får et tilbud fra en klubb, så vil han vel tro at han er god nok, og forhåpentligvis gjøre en jobb så godt han kan. Tror ikke på noen måte at klubben faller i småbiter bare fordi de har gjort denne signeringa, og jeg tror i hvert fall ikke at det er på sin plass å gjøre spilleren sjøl til syndebukk i så måte.
Jeg kommer nok til å være konstant negativ til han helt til han faktisk er banens beste seks ganger og har skåret ni mål for Glimt i serien 2008. Basta bom.

CB vil ikke være en nyttig tilvekst i Glimt. Uansett hvor mye vi skal stå med lua i hånda til middelmådigheter. Styret beviser at de ikke vet hva de henter når de henter en som ikke er god nok.
Kritisk
User avatar
Pudde
Posts: 131
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:02 pm
Location: Rognan

Post by Pudde »

CB måtte du bevise oss feil slik at vi kan selge deg til Chelsea i Juli 2008 for et par hundre millioner. Da vil vi ALDRI snakke stygt om deg igjen...
DET ER BEDRE Å KOMME I ANDRE ENN Å GÅ I SEG SELV
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Cheese Smirnoff wrote:
poteten wrote:CB vil ikke være en nyttig tilvekst i Glimt. Uansett hvor mye vi skal stå med lua i hånda til middelmådigheter. Styret beviser at de ikke vet hva de henter når de henter en som ikke er god nok.

Eller så beviser det hvor lite innsikt du har i styret i Glimt og Christian Bergs kvaliteter.
Det håper jeg jeg gjør. Men har til gode å bli bevist at jeg ikke har innsikt til det. ;)
Kritisk
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

poteten wrote:Jeg kommer nok til å være konstant negativ til han helt til han faktisk er banens beste seks ganger og har skåret ni mål for Glimt i serien 2008. Basta bom.
Jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig begynte å tenke på bygdedyret....
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Pudde wrote:CB måtte du bevise oss feil slik at vi kan selge deg til Chelsea i Juli 2008 for et par hundre millioner. Da vil vi ALDRI snakke stygt om deg igjen...
Da er han klubbhore. 8)
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5663
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Post by poteten »

Trapattoni wrote:
poteten wrote:Jeg kommer nok til å være konstant negativ til han helt til han faktisk er banens beste seks ganger og har skåret ni mål for Glimt i serien 2008. Basta bom.
Jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig begynte å tenke på bygdedyret....
Ikke jeg heller. Men bygdedyr er det ikke. Jeg har bare registrert hvor elendig han har vært siden 2003.
Kritisk
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Hadde lyst til å si noen ord om Poteten men lar det være. Dog så kan jeg si at jeg begynner å bli lei av denne forhåndsdømminga som alltid skjer her inne, virker som ingen er fornøyd med mindre vi får landslagsspillere. Er kanskje på tide vi våkner opp og stikker fingeren i jorda. Vi kan ikke velge å vrake i spillere og CB vil bli en habil tilvvekst i Glimt, jeg var lei meg når han dro og blir ditto glad når han kommer tilbake. Selv om det selvfølgelig finnes bedre spillere der ute, men så var det det med å innse livets realiteter da.
Tippeliga 2015
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

FSHelgeland wrote:Hadde lyst til å si noen ord om Poteten men lar det være. Dog så kan jeg si at jeg begynner å bli lei av denne forhåndsdømminga som alltid skjer her inne, virker som ingen er fornøyd med mindre vi får landslagsspillere. Er kanskje på tide vi våkner opp og stikker fingeren i jorda. Vi kan ikke velge å vrake i spillere og CB vil bli en habil tilvvekst i Glimt, jeg var lei meg når han dro og blir ditto glad når han kommer tilbake. Selv om det selvfølgelig finnes bedre spillere der ute, men så var det det med å innse livets realiteter da.
Med den defensive tankegangen der, ja innehar Glimt samme er vi tilbake i Adecco før du klarer å skifte undertøy :glis
User avatar
Pudde
Posts: 131
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:02 pm
Location: Rognan

Post by Pudde »

Det er sant at vi ikke har økonomi til å velge fra øverste hylle, men talentene har alle sjanse til å få. Tror faktisk Øystein Gåre og Bjørdal ville fortalt positive ting om Glimt både til Førsund og Demidov, men men. Og med tanke på signeringene vi gjorde før fjorårssesongen vil ikke jeg si noe annet en at jeg hadde forventet bedre. Beklager.
DET ER BEDRE Å KOMME I ANDRE ENN Å GÅ I SEG SELV
Post Reply