Spillertråd: Christian Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Pudde wrote: Tror nok at majoriteten her ønsket seg en ordentlig julegave fra STORNISSEN sjøl. CB ble bare julesokken....
CB ble strengt tatt et bremsespor. Et julebremsespor. ;)
Kritisk
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

melka76 wrote:Nokia og Poteten har en ting til felles - hjernecellen. Mitt tips til dere er å begynne å bruke den. Hva ønsker dere egentlig oppnå med de lite elegante sleivsparkene mot vår nye Glimtspiller? Makan til hudfletting av lokal Glimtgutt skal man lete lenge etter. Hvis CB har fått med seg bare en brøkdel av all dritten dere har smørt ut over dette forumet kan ingen klandre ham om han bukker under for presset.

Jeg er av den oppfatning at supportere skal backe opp spillerne på laget sitt og oppfordrer således alle kritikere til å vente med evalueringen av CB til neste sesong er over.

Heia Glimt og CB!
For å være helt ærlig så fremtrer du verken sammenhengende eller spesielt artikulær... Så jeg skal la være å karaktrisere deg på linje med hva du gjør med U. t. og andre.

Jeg gjør oppmerksom på at dette er et diskusjonforum der alle kan ytre sitt syn. Da er det naturlig at enkelte er uenige, jf denne diskusjonen. At samtlige ikke er enige med deg er selvsagt leit, men slik er livet...kanskje vondt å oppleve, men er realitet du må forholde deg til.

Som tidligere skrevet er nok CB er strålende person og et godt menneske. Det som U. t. med flere poengterer er at vi ikke ser på CB som en spiller som kan utvikle og bidra positivt for Glimt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

dalers wrote:
Mr Røsten wrote:, men lener meg litt på det landslagstrener Gåre sa om CB: Når Glimt spiller skjev 4-3-3 med CB i den litt frie rollen mellom spiss og midtbane er han en helt fantastisk spiller som antakelig ville fått plass på de fleste tippeligalag

:lol: Jepp.. Og Gåre bygde 2004-laget rundt CB's frie rolle bak spissene. Noe som fikk et fantastisk resultat. Jeg velger å IKKE tro på Gåre i en hver sammenheng 8)

Men at CB var på sitt beste en god fotballspiller er hevet over enhver tvil. Men jeg mener signeringen er et steg tilbake.

Det å ha CB i stallen blir ikke ene og alene noe i veien med. Hvis Kåre stiller med de til en hver tid beste spillerne (og dette skulle vise seg å være CB) da er det greit. Men da håper jeg også vi har signert en spiller på midtbanen som er ung, lovende og kanskje bedre? Nei vent, vi har jo Karlsen og Konradsen :wink:

Jeg håper på at neste signering gir meg TROEN på Glimt i Eliten i 2009, for det gjorde ikke dagens...

Jeg tror kanskje at Christian Berg-signeringa blir gjenstand for den frustrasjonen mange føler når det gjelder hvilke spillere som er på veg inn. For hvem er det som har blitt diskutert? Nevnte Berg, Jan Derek Sørensen og Trond Fredrik Ludvigsen. Gamle glimtgutter alle sammen. Så da blir jo det naturlige spørsmålet: hvem er neste? Fredrik Kjølner? Helge Aune? Trond Vidar Hansen?

Kritikken mot denne signeringa tror jeg således må sees som et kritisk uttrykk overfor en klubb som i denne sammenhengen ikke greier å vise evne til nytenking akkurat nå. Det kan fort endre seg med ei overraskende signering i morra. Det er meget mulig at CB vil bli ei ordentlig forsterkning for klubben, men dersom han blir den "beste" så tror jeg det er mange som har grunn til å rynke på nesa -- sjølsagt uten at det er CBs feil.

Diskusjonen er bra. Drittkastingen i retning personer er IKKE bra.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

dalers wrote:At signeringen av en spiller som CB er grodbunn for knallhard debatt er noe av det sunneste jeg ser.

Jeg klandrer ikke CB for valget av Glimt, men hvorfor får jeg følelsena av at Glimt er godt å ha å falle tilbake på?

Er dette Kåre sin første signering, eller er det Ernst Pedersens?

Jeg irriterte meg grønn over CB i 2005-sesongen og denne signeringen irriterer meg også. Hvis vi nå henter Ludde så bygger vi sakte opp 2005-laget da? Tror noen her inne det var tilfeldig at vi rykket ned i 2005? Tror noen det var uflaks??

Jeg vil ha signert sultne unge, gutter!! Og det er IKKE å rope etter toppspillere akkurat. Det er greit nok å støtte spillerne som spiller i gult og jeg blir selvfølgelig å hylle CB's navn i det han entrer matta i gult, MEN DET MÅ DA FOR SVARTE HELVETE VÆRE LOV TIL Å VÆRE GRENSELØST I MOT EN SIGNERING AV EN SVÆRT SÅ FAMILIÆR SPILLER TIL KLUBBEN UTEN Å SKAL BLI ANKLAGET FOR Å VÆRE SYTPEIS ELLER Å FRAMKALLE BYGDEDYRET????
Ikke ofte jeg er enig med denne karen, men dette støtter jeg 100 %.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

I morgon kjem Jan Derek. I overmorgon kjem Ludde. I overovermorgen kjem Petter Solli. Og Ola Haldorsen gjør seg klar til å "bidra" igjen.
Kritisk
User avatar
Pudde
Posts: 131
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:02 pm
Location: Rognan

Post by Pudde »

Mr Røsten wrote:
Jeg er litt skeptisk i forhold til CBs skadehistorikk, men lener meg litt på det landslagstrener Gåre sa om CB: Når Glimt spiller skjev 4-3-3 med CB i den litt frie rollen mellom spiss og midtbane er han en helt fantastisk spiller som antakelig ville fått plass på de fleste tippeligalag. Problemet er skadene. Men at han er god er det ingen som helst tvil om. Noe sånn som det sa Gåre til meg i sommer. Mulig at Gåre ikke har peiling på fotball og CB, men jeg tror på han.

Velkommen hjem!! :glimt
Hvorfor skulle Gåre si dette i sommer når CB ikke har spilt for Glimt siden 2005??? Kan du svare på det Mr.Røsten?????
DET ER BEDRE Å KOMME I ANDRE ENN Å GÅ I SEG SELV
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

poteten wrote:Du sier det så enkelt, men du vet; glimterne er snillister. ;)
Det er jo ikke det det handler om. Her virker det som om du, Dalers og et par andre blir forbannet for at Glimt signerer en tippeligaspiller gratis. Det provoserer meg. CB har masse viktig erfaring som vil kle de unge, fremadstormende godt. Vi kan ikke basere laget vårt på bare unge, offensive spillere med masse pågangsmot. Gjør vi det kan det fort gå med oss som det gjør med Tottenham, -eller hva Dalers!
FØRR EVIG
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Mr Røsten wrote:
MacDaddy wrote:Faen for noen negative folk!
Det er bare et par stykker som er negative. Det er bare det at de roper så fryktelig høyt om ting de i svært liten grad kan uttale seg om. Overse dem, så blir de kanskje borte.

Jeg er litt skeptisk i forhold til CBs skadehistorikk, men lener meg litt på det landslagstrener Gåre sa om CB: Når Glimt spiller skjev 4-3-3 med CB i den litt frie rollen mellom spiss og midtbane er han en helt fantastisk spiller som antakelig ville fått plass på de fleste tippeligalag. Problemet er skadene. Men at han er god er det ingen som helst tvil om. Noe sånn som det sa Gåre til meg i sommer. Mulig at Gåre ikke har peiling på fotball og CB, men jeg tror på han.

Velkommen hjem!! :glimt
Har du noen større rett til å uttale deg, eller har du bare skrevet en smule klønete?
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

Pudde wrote:Hvorfor skulle Gåre si dette i sommer når CB ikke har spilt for Glimt siden 2005??? Kan du svare på det Mr.Røsten?????
Fordi vi snakket om han. Vi satt en liten gjeng på Aspmyra og så på en trening og pratet fotball. Hvorfor spør du?
FØRR EVIG
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Mr Røsten wrote:
poteten wrote:Du sier det så enkelt, men du vet; glimterne er snillister. ;)
Det er jo ikke det det handler om. Her virker det som om du, Dalers og et par andre blir forbannet for at Glimt signerer en tippeligaspiller gratis. Det provoserer meg. CB har masse viktig erfaring som vil kle de unge, fremadstormende godt. Vi kan ikke basere laget vårt på bare unge, offensive spillere med masse pågangsmot. Gjør vi det kan det fort gå med oss som det gjør med Tottenham, -eller hva Dalers!
CB har stort sett benk erfaring de siste årene. Glimt har da masse erfarne spillere, herunder nevner jeg Runar, Trond, Theting med mange flere. Kan ikke se at vi skulle hente han på det grunnlaget.

Kanskje du skulle la provokasjonen gå litt ut av kroppen før du fyrer i vei om hvor gærne alle andre er `?
:glis
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

Nokia wrote:Har du noen større rett til å uttale deg, eller har du bare skrevet en smule klønete?
Mulig jeg har vært klønete, er ofte det ;) Syns bare at et par uttalelser var så grenseløst "sytete" at jeg ikke kunne dy meg med et lite sleivspark selv.
FØRR EVIG
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Glad for at de har signert CB, men håper de får flere på midtbanen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

poteten wrote:Tror du er litt vel fjottete nå. Er overhodet ikke negativ til alt. Men jeg er negativ til CB.
Du følte deg truffet av kommentaren? Jeg siterte deg fordi jeg synes den siste kommentaren der var utrolig unødvendig.


Det ér faktisk noen som stikker seg ut med negative kommentarer konstant. At man kan være kritisk til visse ting er jeg helt med på, men når det blir klaging på "alt" får jeg sponk! Jeg synes faktisk synd på folk som til enhver tid må være negativ. Se til helvete å få litt positivitet inn i livet! (og nei, du trenger ikke å føle deg truffet med alt jeg skriver her, poteten)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

Nokia wrote:CB har stort sett benk erfaring de siste årene. Glimt har da masse erfarne spillere, herunder nevner jeg Runar, Trond, Theting med mange flere. Kan ikke se at vi skulle hente han på det grunnlaget.

Kanskje du skulle la provokasjonen gå litt ut av kroppen før du fyrer i vei om hvor gærne alle andre er `?
:glis
Hehe..
Synes vel at Glimt preges mer av unge spillere enn de med erfaring. Mente bare at vi ikke utelukkende kan satse på ungt og lovende, sett i sammenheng med at et argument mot CB er at han har erfaring.
FØRR EVIG
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Mr Røsten wrote:
Nokia wrote:CB har stort sett benk erfaring de siste årene. Glimt har da masse erfarne spillere, herunder nevner jeg Runar, Trond, Theting med mange flere. Kan ikke se at vi skulle hente han på det grunnlaget.

Kanskje du skulle la provokasjonen gå litt ut av kroppen før du fyrer i vei om hvor gærne alle andre er `?
:glis
Hehe..
Synes vel at Glimt preges mer av unge spillere enn de med erfaring. Mente bare at vi ikke utelukkende kan satse på ungt og lovende, sett i sammenheng med at et argument mot CB er at han har erfaring.
Erfaringen har han utvilsomt, så kan vi være uenige i hvorledes hans fotballferdigheter ligger.

Jeg for min del bare håper at han har en kontrakt som er prestasjonsbetinget. Lav grunnlønn som igjen kan utløse fine bonuser dersom han spiller og antall mål.
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

Nokia wrote:Erfaringen har han utvilsomt, så kan vi være uenige i hvorledes hans fotballferdigheter ligger.

Jeg for min del bare håper at han har en kontrakt som er prestasjonsbetinget. Lav grunnlønn som igjen kan utløse fine bonuser dersom han spiller og antall mål.
Jeg for min del håper han føler seg godt tatt i mot fra dag en, og at vokser med veggen av støtte han får fra Den Gule Horde :D :wink:
FØRR EVIG
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Mr Røsten wrote:Vi kan ikke basere laget vårt på bare unge, offensive spillere med masse pågangsmot. Gjør vi det kan det fort gå med oss som det gjør med Tottenham, -eller hva Dalers!
2 femteplasser i PL? Mer enn gjerne :lol:
Råstad, Runar, Thiago, Theting, Pavel, Kolstad, Stig, Olsen t.o.m. er vel alle med noen år på baken? At vi også trenger CB for å få litt erfaring er et bomskudd Mr Røsten :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Mr Røsten wrote:
poteten wrote:Du sier det så enkelt, men du vet; glimterne er snillister. ;)
Det er jo ikke det det handler om. Her virker det som om du, Dalers og et par andre blir forbannet for at Glimt signerer en tippeligaspiller gratis. Det provoserer meg. CB har masse viktig erfaring som vil kle de unge, fremadstormende godt. Vi kan ikke basere laget vårt på bare unge, offensive spillere med masse pågangsmot. Gjør vi det kan det fort gå med oss som det gjør med Tottenham, -eller hva Dalers!
Jeg er tottenhamfan selv, så pass deg. ;)

Jeg er ikke det spor enig med NOE av det du skriver om CB her. Det er som om vi lever i to forskjellige verdener. si meg; er det mange rosa skyer der? :lol:
Kritisk
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

dalers wrote:
Mr Røsten wrote:Vi kan ikke basere laget vårt på bare unge, offensive spillere med masse pågangsmot. Gjør vi det kan det fort gå med oss som det gjør med Tottenham, -eller hva Dalers!
2 femteplasser i PL? Mer enn gjerne :lol:
Råstad, Runar, Thiago, Theting, Pavel, Kolstad, Stig, Olsen t.o.m. er vel alle med noen år på baken? At vi også trenger CB for å få litt erfaring er et bomskudd Mr Røsten :wink:
Hehe... Et par av våre eldste er vel ferdige uansett snart, eller?
Jeg tror at Glimt kommer til å hente flere unge spillere i år. Blir det CB, Derek og Ludde og bare de, skal jeg sette meg ned å hyle sammen med deg, Nokia, Poteten o.l. :wink:
FØRR EVIG
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Kenneth wrote:
poteten wrote:Tror du er litt vel fjottete nå. Er overhodet ikke negativ til alt. Men jeg er negativ til CB.
Du følte deg truffet av kommentaren? Jeg siterte deg fordi jeg synes den siste kommentaren der var utrolig unødvendig.


Det ér faktisk noen som stikker seg ut med negative kommentarer konstant. At man kan være kritisk til visse ting er jeg helt med på, men når det blir klaging på "alt" får jeg sponk! Jeg synes faktisk synd på folk som til enhver tid må være negativ. Se til helvete å få litt positivitet inn i livet! (og nei, du trenger ikke å føle deg truffet med alt jeg skriver her, poteten)
Når du siterer meg, så går jeg utfra at du "snakker" til meg. ;) Jeg følte meg ikke mer truffet enn at jeg ville svare på det iallefall.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Mr Røsten wrote:
dalers wrote: 2 femteplasser i PL? Mer enn gjerne :lol:
Råstad, Runar, Thiago, Theting, Pavel, Kolstad, Stig, Olsen t.o.m. er vel alle med noen år på baken? At vi også trenger CB for å få litt erfaring er et bomskudd Mr Røsten :wink:
Hehe... Et par av våre eldste er vel ferdige uansett snart, eller?
Jeg tror at Glimt kommer til å hente flere unge spillere i år. Blir det CB, Derek og Ludde og bare de, skal jeg sette meg ned å hyle sammen med deg, Nokia, Poteten o.l. :wink:
Vi hyler da ikke. ;) Vi er da bare ekstremt kritisk til å hente tilbake en kar som Glimt strengt tatt ikke har behov for. Vi har ikke behov for CB. Gjenta etter meg; hans tjenester trengs ikke i Bodø.
Kritisk
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Mr Røsten wrote:Jeg tror at Glimt kommer til å hente flere unge spillere i år.
Dette var dette med troen og det var dette med signaleffekten da :wink: Men jeg diskuterer DENNE overgangen og denne alene i denne tråden 8) Jeg håper også at det kommer noen under 25 inn ja og som ikke kjenner Glimt så godt (noe Ernst trekker fram som noe positivt med CB :wink: )... :D
Last edited by dalers on Wed Dec 05, 2007 11:56 pm, edited 1 time in total.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

poteten wrote:Jeg er ikke det spor enig med NOE av det du skriver om CB her. Det er som om vi lever i to forskjellige verdener. si meg; er det mange rosa skyer der? :lol:
Smil til verden og verden smiler igjen. Eller kjemp for det du tror på. Det føles godt.
For å elegant sitere meg selv: "Jeg vil heller dø i troen på opprykk enn sitte sjelløst igjen med et ”hva var det jeg sa” smil om munnen i oktober."
http://dengulehorde.no/wips/357419747/m ... g%20nyhet/
FØRR EVIG
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Mr Røsten wrote:
poteten wrote:Jeg er ikke det spor enig med NOE av det du skriver om CB her. Det er som om vi lever i to forskjellige verdener. si meg; er det mange rosa skyer der? :lol:
Smil til verden og verden smiler igjen. Eller kjemp for det du tror på. Det føles godt.
For å elegant sitere meg selv: "Jeg vil heller dø i troen på opprykk enn sitte sjelløst igjen med et ”hva var det jeg sa” smil om munnen i oktober."
http://dengulehorde.no/wips/357419747/m ... g%20nyhet/
Din måte å si "hva var det jeg sa" på? ;)

Pointet er at du er såpass rosende ovenfor CB, at jeg ikke klarer å bli bittelitt overbevist om. Du beskriver han som om han skulle vært Ronaldo. Hallo, liksom. Mannen er full av svakheter. Har du glemt klikken han var med i?
Kritisk
Post Reply