Spillertråd: Christian Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
melka76
Posts: 6
Joined: Mon Mar 31, 2008 1:29 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by melka76 »

Ja farta og duellstyrken til Olav kan bli god å ha :lol:
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Re: Re:

Post by Nokia »

Først og fremst så skal CB ha ros for innsatsen han har lagt ned i begge hjemmekampene. Rett skal være rett. Men, og det er et stort men!! En spiller som er så skadeplaget at han ikke kan trene på lik linje med resten av laget, mener jeg er skremmende generelt sett. Dette har da også vært mitt argument jf debatten om å hente CB til BG. Heldigvis er vi godt forspent på midten pr idag!
melka76 wrote:
Nokia wrote:Første treningskamp og CB er så sliten etter "Hard" trening at han spares i kampen mot MO!!

Fantastisk er alt jeg har å si :twisted: Dette høres ut som gammelt nytt desverre :!:

Fortsatt skeptisk til Bodø/Glimts svar på Ståle Bokalrud?

:glimt
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Novi »

Joda, CB har spilt relativt greit, men det gjøres fortsatt for mange støttepassninger etter min mening. Og han drar ofte ned tempoet på overgangene. Så igjen kan man jo diskutere om Råstad ville gjort den samme jobben defensivt og løpt like mye.

Syns likevel det er merkelig at Olav er såpass ute av diskusjonen. Han har da generelt spilt meget godt de siste sesongene, og har sett ut til å ha vært dyttet ut av laget helt siden CB kom.
Una mas cerveza.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by PEMA »

Det beste svaret på det har Kåre gitt oss, Christian er bedre.
Han har da vitterlig ikke spillt seg ut av laget.
Men det er bekymringsverdig at han er skadet halve uka, og slikt holder ikke i lengden.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Larsen »

Jeg synes Christian er skikkelig undervurdert på dette forumet, han har gjort en flott jobb for Glimt så langt denne sesongen og etter min mening vært den beste på midtbanen.
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by RS2-Gti »

Larsen wrote:Jeg synes Christian er skikkelig undervurdert på dette forumet, han har gjort en flott jobb for Glimt så langt denne sesongen og etter min mening vært den beste på midtbanen.
Tror knapt jeg har har lest noen som har vært uenig i den uttalelsen i denne sesongen. Men basert på tidligere prestasjoner i Glimt kan man ikke si noen ting på skepsisen. Men han har vært god. Ja. Og ingen nekter på det.
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by supahman »

Larsen wrote:Jeg synes Christian er skikkelig undervurdert på dette forumet, han har gjort en flott jobb for Glimt så langt denne sesongen og etter min mening vært den beste på midtbanen.
Helt enig. Bevisst unnlot jeg å gjøre meg opp en (unødvendig sterk) mening før jeg hadde sett han i aksjon. Og det er jeg glad for den dag i dag. Syntes han har gjort en formidabel jobb. Så utrolig mange tilfeller hvor jeg har sett han "gampende" i mellomrommet forsvaret og midtbanen, og han passerer de som i det i utgangspunktet vil være naturlig at går i presset.
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by supahman »

Christian har antagelig vært vår beste spiller så langt i sesongen. Vært utrolig viktig for Glimt.. Og da jeg ved et uhell kom til å starte på første side av denne tråden endte jeg opp med å lese litt nærmere hva folk egentlig mente da han ble aktuell og i det han ble signert. Nesten rystende lesning. Enkelte bør jo virkelig ta seg en gigantisk bolle og roe nervene tre til åtte etasjer.

Jeg gir dere et utdrag:
MhepA wrote:
Barratt wrote:Vi har da godt med folk på midtbanen. Og hva skal CB tillføre Glimt?
Akkurat det har vi desverre ikke, men er allikevell enig i at Berg ikke er den vi trenger.
Andee wrote: CB var etter mitt syn også mest interessert i å ligge innen for midtsirkelen, ergo en "lat" spiller.
Nokia wrote: Hva skal du med CB ? Og gi gjerne en fotballfaglig redegjørelse....
Nokia wrote:Ny informasjon og jeg må uttale meg på ny :mrgreen:

Setter tillit til ledelsen i Glimt og forventer at CB ikke inngår i planene til Glimt.

Eneste muligheten jeg ser for CB i Glimt, måtte være en kontrakt med an svært lav grunnlønn, men gode bonuser ved spill og mål. Noe annet ville vært skremmende
Johansen wrote:Han ditcha glimt under nedrykket og kommer tilbake igjen ved opprykk. Dessuten e han ikke god nok... Blir skuffa om han kommer til Glimt
madbertha wrote:Å signere Christian Berg kan ikke sees på noe annet enn at vi skal ha minst en Berg i noen år til i troppen, siden Runar sannsynligvis kommer til å gi seg etter sesongen.
mester wrote:usj...har ikke glimt lært.
dalers wrote:Glimt sikrer seg spillere (CB og Ludde?) som ikke var gode nok for Glimt i 2005 ved nedrykk. Juhuuuu, nå hopper jeg av glede i stua :D
Og to års skadeproblemer gjør nok at CB er ENDA bedre i 2008. Dette kan ikke bli annet en kanonbra!!
Pudde wrote:Det er ikke for å være sur, men når noe er galt så må man få gi beskjed. Tror du virkelig at CB vil styrke Glimt?
Pudde wrote: Dette er ikke godkjent Glimt og Ernst.
poteten wrote:Der kom Glimt tilbake ja. Hurra for tåpskap.
poteten wrote: Poenget er at glimt graver sin egen grav med å hente vrakgods som langt derifra er god nok for eliten. Dessuten er CB en av de som skapte..tja.. ting... før.

Nei, dette var trist. Jeg håper vi unngår sisteplass. Men tviler når jeg ser motløsheten i hva vi signerer.
Lars Hasvoll Bakke wrote:Nei dette var sørgelige greier.

Om Glimt trenger urørlige objekter til midtbanen skal jeg med glede selge dem en pakke med fire Gilde grillpølser som har ligget i frysern min et par måneder nå, 20 kroner plus frakt.
Pudde wrote:Det vi kan trøste oss med er jo at CB har en funksjon som egenutviklet spiller siden det må til enhver tid være 4 i stallen til hver kamp....
poteten wrote:Tenk at folk faktisk må skrive lange avhandlinger for å forsvare signeringa! Det sier litt om hvor håpløst dette er.


Dette er egentlig en trist dag for FK Bodø/Glimt og supporterne. En trist dag for Bodø (kanskje pubene blir rikere?)

Dette er ei felle jeg frykta vi skulle falle i. Snart henter vi vel Mini til vingen mot Olsen også?

Jeg blir oppriktig skuffa over håpløse signeringer. Synd.
poteten wrote: Neineinei, du misforstår: jeg ser helst at de driter i å signere spillere i det hele tatt hvis alternativet er CB.

Tanken på at han skal ha klippekort (som han nok sikkert krever) i Glimt er ergelig. Vi har for gode talenter til akkurat det. Hjertet gråter nå.

Hvorfor ikke hente Kjølner også?
Novi wrote: Problemet blir om han ikke presterer som rene Ronaldo på midtbanen, for alt utenom det perfekte vil fremkalle "hva-var-det-jeg-sa"-stemning blandt folk.

Selvsagt er man skeptisk til en spiller som var i nedadgående form når han dro, og ikke spilt seg spesielt opp mens han har vært borte. Men dette er Glimt også fullt klar over, og vi kan vel håpe at de har litt mer informasjon om CB's form enn hva vi har. Nå som han har signert og er Glimt-spiller, syns jeg folk skal holde seg for gode til å slakte ham før vi har fått sett ham i treningskamper, og får se hva han er god for.
poteten wrote: Jeg kommer nok til å være konstant negativ til han helt til han faktisk er banens beste seks ganger og har skåret ni mål for Glimt i serien 2008. Basta bom.

CB vil ikke være en nyttig tilvekst i Glimt. Uansett hvor mye vi skal stå med lua i hånda til middelmådigheter. Styret beviser at de ikke vet hva de henter når de henter en som ikke er god nok.
poteten wrote: Hent heller talenter enn CB som ikke engang er bra stallfyll for 2. laget vårt.
Pudde wrote: Tror nok at majoriteten her ønsket seg en ordentlig julegave fra STORNISSEN sjøl. CB ble bare julesokken....
poteten wrote: "Ja, CB er ingen mann vi satser på, men det er kjekt å ha oppfyllt kvota vår".
poteten wrote: CB ble strengt tatt et bremsespor. Et julebremsespor. ;)
liverglimt wrote: Da blir jeg bekymret, oppriktig bekymret. Hvis CB skal signeres også skal det skapes en rolle til han som ikke er i laget. Jeg griner snart. Kan de ikke klare å finne typene vi skal ha. Jeg bryr meg ikke om navn, men vi skal ha folk som vet hvordan fotball skal spilles i 4-3-3.
liverglimt wrote: CB har lite å tilføre 4-3-3. Ingen kriger på midten og ei heller noen god kantspiller.
poteten wrote: Han må gjerne komme tilbake, men da må han altså være så god at han er en klar forsterkning. Det er han altså ikke. Han er på nivå med Råstad, ja, kanskje ikke det engang. Han har aldri vært god, og jeg tviler på at han er god nok til å FORSTERKE glimt, annet enn b-laget vårt.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by MhepA »

Det fantes mange bedre alternativer enn Berg.
Det står jeg fortsatt på. Og Olav har jo nesten ikke fått spillt en kamp. Så han har egentlig ikke fått bevist at han er bedre.
Christian spillte en bra kamp i går, det skal han ha. Men føler fortsatt han bruker en ekstra touch for mye hver gang han får ballen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by FSHelgeland »

Denne tråden viser jo bare det samme som når det gjelder Forko, så å si ingen er bra nok til å spille for Glimt. Får håpe ingen av spillerne er inne på forumet å leser, for vi kan jammen kunsten å kritisere slik at det er nødt til å drepe alt som heter selvtillit, eller er det bare janteloven som slår inn blant forumets medlemmer? Jeg skjemmes nok en gang på forumets vegne.
Tippeliga 2015
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Glimtfan »

Jeg var sterkt kritisk til å hente både Christian Berg og Jan Derek Sørensen. Kritikken i forhold til Jan Derek Sørensen står jeg på, men CB har overbevist meg såpass at jeg mener det var et lurt trekk å hente han, der tok jeg absolutt feil som jeg har skrevet tidligere. CB er vesentlig bedre enn Råstad defensivt og Råstads bidrag offensivt de siste sesongene har ikke vært sensasjonelt bra, selv om han har hatt gode prestasjoner. Råstad er bedre offensivt enn CB, men CB er bedre defensivt. For Glimts del, tror jeg det er helt riktig at CB spiller.
Men jeg mener at Glimt fortsatt har et midtbaneproblem og problemet heter Runar Berg. Mye av problemene våre i kampene hittil har vært store rom mellom forsvar/midtbane og midtbane/angrep. Mye av dette skyldes RBs manglende løpskraft. CB har derimot stått frem som et godt bindeledd mellom forsvar og midtbane, han er også en god ballvinner, han er ikke en "outstanding" spiller, men jeg synes han har vært en av våre bedre spillere hittil i sesongen og den desidert beste på midtbanen.
Men jeg må si meg enig i kritikken mot CB, han har en del rare støttepasninger og kunne med fordel vært mer konstruktiv offensivt. Men jeg føler hans defensive egenskaper er såpass gode at han skal være soleklart førstevalg i forhold til Råstad slik CB har spilt hittil.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by liverglimt »

Vi skal snakkes om 4 mnd når vi ser hvor mye han har fått trent. Han er skadeplaget og får mye behandling allerede.

Som flere har nevnt så har Råstad fått lite muligheter til å vise Tippeliga nivå.

Jantelov? Nei overhodet ikke. Jeg liker bare ikke spillere som er skadeutsatt. Jeg er overbevist om at Steffen Iversen har noe å tilføre Glimt, men jeg ville ikke signert han uansett, som ett eksempel.

Jeg skal være den første til å innrømme når det har gått 4 mnd av serien, det er alt for tidlig å juble. En annen ting, vi vet ikke hvem de hadde signert om ikke CB hadde blitt signert. ;)
@liverglimt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Mendi »

Jeg synes det er helt ubegripelig at enkelte her inne får seg til å kritisere Runar Berg så kraftig som de gjør. Mannen er blant de beste spillerne i Tippeligaen og er med på å løfte Glimt til det nivået vi nå er på! Mot Aafk var det han og Trond Olsen sin spisskompetanse som var forskjellen på lagene, det handler om det lille ekstra. Vi skal prise oss lykkelige over at vi har en så eminent spiller som Runar Berg. Så får vi heller bære over med at han svikter litt defensivt, det har han jo gjort i alle år.

Men legg merke til en ting i det defensive spillet til Glimt. Svært ofte havner ballen hos Runar Berg etter at forsvaret eller C. Berg har fått ryddet opp, og så snart Runar har ballen er faren over. Han tilfører Glimt en ekstra dimensjon og er rett og slett en klassespiller.

EDIT: Muligens feil tråd, men temaet ble berørt og aktualisert av Glimtfan.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Glimtfan »

Det blir avsporing i forhold til denne tråden så jeg fortsetter å diskutere Runar Berg i en Runar Berg tråd :wink:
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by poteten »

Christian Berg har ikke imponert meg nevneverdig, for å være helt ærlig. Men det er fordi jeg ser at han gang på gang velger tversover- og bakoverpasninger. Jeg er i ferd med å bli overbevist om at han var en god signering, men lar meg ikke lure av en litt over middels åpning.

For, jeg synes CB er litt for puslete og litt for dårlig trent og har for dårlig tempo. Jeg håper ikke folk går rundt og tror at Glimt er sikker fra nedrykk, bare fordi vi har slått Aalesund og HamKam og mistet seieren mot Stabæk hjemme. På bortebane er vi blitt avslørt på tempo så til de grader som 93 prosent av forumistene spådde i vinter - og C.B. er en del av det.

Ja visst har CB spilt gode matcher, men han blir avslørt på tempo og i hans ryddeguttrolle er det ikke særlig heldig. Dessverre har vi ingen som er bedre som ryddegutt, derfor taper vi kampene de siste 10-20 minuttene. Og sannelig holdt vi på å møkke til kampen mot AaFK også.

Men det er klart; jeg har frydet meg over at jeg har tatt delvis feil av CB, men langt fra helt feil, fordi da ville Glimt holdt ut i 90 minutter og CB ville briljert. Så er ikke sannheten.

Når det gjelder Jan D. Sørensen, så står kritikken som en påle. Helt utrolig at han spiller. Men det kan jo være fordi Stig var skada.
Kritisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by eidurgud »

Jeg må være komplett uten fotballforsåelse, og helt blind, for jeg ser ingen plasser at CB har spilt godt i år, ei heller i går -selv om det var fremgang å spore hos han. Tre pasninger gikk jo fremover på bana, og ei pasning var faktisk et forsøk på en crossball.. :tenk

Men, for å være seriøs, jeg klarer ikke se at han har spilt bra i det hele tatt. For meg er det underlig at ikke Londak blir kåret til banens beste i går, han hadde flere mesterlige redninger og holdt Glimt inne i kampen i første omgang.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Mendi »

eidurgud wrote:Men, for å være seriøs, jeg klarer ikke se at han har spilt bra i det hele tatt.
Det er jo en forunderlig påstand får en si... Det som umiddelbart slår meg er: Hva må mannen gjøre?

Men det virker jo som 99 % har fått med seg nå at C. Berg tilfører Glimt enormt mye og har vært knallgod, spesielt i det defensive.
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Mr Røsten »

eidurgud wrote:Jeg må være komplett uten fotballforsåelse, og helt blind,
Helt riktig. ;)

CB har vært Glimts beste til nå i år.
FØRR EVIG
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by eidurgud »

Jeg er uenig med deg, Mr Røsten - jeg mener Pavel har vært Glimt's beste spiller så langt i sesongen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by eidurgud »

Mendi wrote:Det er jo en forunderlig påstand får en si... Det som umiddelbart slår meg er: Hva må mannen gjøre?
Det er ikke en påstand, men min personlige mening. Jeg syns ikke han gjør noe ekstraordinært på bana, derimot så syns jeg han sinker det offensive spillet mye.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Glimtfan »

Enig i at Londak kanskje har vært vår beste.

Når det gjelder CB så er ikke hans oppgave primært å være en kreativ kraft fremover, selvfølgelig vil det vært bedre for laget om han også hadde slike kvaliteter, men primært skal han være en slags ryddegutt som binder forsvaret og midtbanen sammen. I den sammenheng er hans defensive egenskaper i forhold til overblikk og ballvinneregenskaper nyttig. Men ja, han kunne absolutt vært bedre offensivt og han er ingen Skammelsrud. Jeg er heller ikke helt glad i alle pasningsvalgene han gjør og det er en uting som jeg også føler at navnebror Runar har en tendens til å gjør. Det å spille pasninger bakover i pressede situasjoner, er ofte skummelt og både Runar og Christian Berg har gjort det flere ganger i år, spesielt mye mot FFK, det var ikke så ille i går.
Men totalt sett, så synes jeg CB har vært god og vår suverent beste på midtbanen, da tenker jeg på hans defensive bidrag, noe jeg føler er en av årsakene til at vi ser mye tryggere ut defensivt enn vi gjorde i fjor.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Los-Loco »

eidurgud wrote:
Mendi wrote:Det er jo en forunderlig påstand får en si... Det som umiddelbart slår meg er: Hva må mannen gjøre?
Det er ikke en påstand, men min personlige mening. Jeg syns ikke han gjør noe ekstraordinært på bana, derimot så syns jeg han sinker det offensive spillet mye.
Han sinker det offensive spillet, det er det liten tvil om. Defensivt gjør han imidlertid en bunnsolid jobb, og selv om han sinker den offensive delen i spillet, så gjør han ikke så mange feil som fører til kontringsbrudd heller (det har selvsagt å gjøre med at han spiller så safe som det er mulig å gjøre).

Så spørs det jo bare hvilke kriterier man skal vurdere en midtbanespiller etter, gjør han en god jobb når laget er defensivt trygt, men lite farlig framover, eller gjør han en god jobb når man spiller på høyere risiko og kan notere en del kontringsmål, men samtidig må ta en smell i ny og ne.

Selv må jeg si at det gjør fysisk vondt å se når åpenbare kontringsmuligheter blir kastet bort på støttepasninger. Jeg skulle inderlig ønske at CB kunne beherske både en offensiv pasningsfot og en defensiv trygghet, litt som OR gjorde i 2003. Men det betyr ikke at jeg ikke ser at CB har vært av avgjørende betydning for at vi har gjort det såpass greit som vi har gjort det sålangt.

Glimts beste? Tja, i alle fall på topp tre, mener nå jeg.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Kesseboy »

Problemet med CBs defensive "legning" oppstår i møtet mellom spilleren Christian Berg og formasjonen Glimt spiller. Det er flott med en defensiv spiller som ham, ingen tvil om det, han gjør en svært viktig jobb i mange situasjoner. Ulempen er at vi tross alt bare har tre midtbanespillere. Og når én av dem knapt nok våger seg over målstreken, og heller ikke er særlig rettvendt ballsøkende når Glimt har besittelsen, så er midtbanen vår redusert fra tynn til tynnere. Jeg synes vi har fått se en del godt angrepsspill så langt i år, men det er -- dessverre -- kanskje mye på tross av Christian.

I store perioder av kampene har vi sett at Glimt har hatt trøbbel med å etablere noe solid angrepsspill, og ballen flyttes mye på tvers i det bakerste leddet, og det ender gjerne med ei vanskelig langpasning i frustrasjon. Når man i utgangspunktet spiller med tre angripere, hvor av to stort sett ligger bredt, så kan man nesten ikke unnvære en midtbanespiller til reint defensive oppgaver hvis man vil oppnå noen slags tyngde og moment i angrepsspillet. Mot Ålesund ble Thomas Rønning etterhvert brukbart flink på å skli inn foran CB og over mot høyre når vi forsøkte å etablere noe spill der. Det er ei grei løsning for å overlaste motstanderens forsvar i en sone, men krever veldig mye av den som skal løpe over (Rønning), og gjør i tillegg motsatt side litt vel åpen. Men nå røler jeg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Mr Røsten »

Los-Loco wrote:Han sinker det offensive spillet, det er det liten tvil om.
Ikke umiddelbart enig med deg.
Spesielt nå mot Aafk vil jeg påstå at CB var kjapp i vendingene, slo flere one-touch passninger i lengderetningen og bidro i stor grad til det offensive.
CB må ALDRI ta sjanser og slå usikre pasninger fremover. Ofte vil det være et lurt offensivt trekk å slå bak til en upresset og rettvendt spiller som i neste trekk kan slå den forløsende offensive pasningen.

Ediurgud; jeg tror du forveksler CB med Mikel :wink:
FØRR EVIG
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by tomath »

Christian Berg på rundens lag til TV2. Han er vel første Glimt-spiller i år som har fått den æren?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Post Reply