Spillertråd: Christian Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Larsen »

BoForPres wrote:
Jeg tror foresten denne diskusjonen ikke hadde eksistert hadde det sentrale ankeret vært feks. Anders Karlsen.
Av en eller annen grunn er CB desverre en spiller mange liker å hate..
Det er jeg helt enig med deg i, mange ser seg rett og slett fullstendig blind.

CB er ikke "grei nok" defensivt, han er enorm defensivt. Sist mot Aafk var han oppe i utallige kristiske situasjoner hvor han egenhendig stoppet eller forpurret sjanser til Aafk.
novi wrote:Og det er der det ligger; det kan bli mange tap etter 80 minutter om vi ikke evner å score tidligere. Vi skaper få sjanser (og drit i sjansestatistikk fra media; vi kan alle se at vi ikke akkurat skaper haugevis med 100% sjanser), samtidig som våre offensive spillere ikke har en avslutningsteknikk som garanterer mål. Glimt TRENGER mange sjanser (selv i kampen mot MK i fjor hvor vi vant 8-1 sløste vi utrolig mye). Og slik CB har spilt hittil i år skaper vi lite offensivt, og det der dermed ikke så rart at flere ønsker å se en Råstad i hans rolle, som man vet kan slå bedre offensive passninger.
Det er vel strengt tatt mange lag som kan få mange tap om de ikke evner å score før det har gått 80 minutter.

Vi skal se bort fra sjansestatistikken til media? Hvorfor det?
Hvor mange lag er det som produserer haugevis med 100% sjanser? Dette er ikke Adeccoligaen hvor Glimt til stadighet utspiller motstanderne.

Jeg synes ikke vi har noe offensivt problem og det offensive tror jeg kommer til å bli mye bedre etterhvert som vi får en viss stabilitet inn i førstelaget.
Dvs at backene er tryggere i sin rolle og kan bidra mer offensivt. Dette vet vi av erfaring at tar litt tid, både Mounir og Forko viste mot Aafk at dette er i bedring.

Når Birkir ikke blir skadet hele tiden slik at vi får litt stabilitet i den posisjonen, når han blir trygg i den rollen og bedre til å finne Trond så blir vi styrket offensivt også der.

Men klart, det er betydelig enklere å fortsette med å skylde på CB for alt som går galt.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by BoForPres »

:klapp
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Novi »

Larsen wrote: Jeg synes ikke vi har noe offensivt problem og det offensive tror jeg kommer til å bli mye bedre etterhvert som vi får en viss stabilitet inn i førstelaget.
Dvs at backene er tryggere i sin rolle og kan bidra mer offensivt. Dette vet vi av erfaring at tar litt tid, både Mounir og Forko viste mot Aafk at dette er i bedring.

Når Birkir ikke blir skadet hele tiden slik at vi får litt stabilitet i den posisjonen, når han blir trygg i den rollen og bedre til å finne Trond så blir vi styrket offensivt også der.

Men klart, det er betydelig enklere å fortsette med å skylde på CB for alt som går galt.
Er ikke mange her inne som "skylder på CB" hver gang noe er galt. Tror kanskje noen tar seg litt for nær av at han får kritikk :) Faktum er at han har vært DÅRLIG, eller ikketilstedeværende offensivt, og vi som er vant med offensivt 4-3-3-fotball fra Glimt ønsker selvsagt å se det også i år.

Men nå ser det ut til at Kåre ønsker å bygge opp laget med CB, og da håper jeg du har rett i dine betraktninger :) Og tar man 2. omgang av AAFK-kampen i betraktning så kunne man se konturene av fremgang i det offensivespillet. CB spilte faktisk ballen fremover ved noen anledninger, og han sa vel i media selv at han liker det.

Min bekymring ligger litt på hvor Råstad havner oppi alt dette. Hvordan er moralen der?
Una mas cerveza.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by eidurgud »

Novi wrote:Det diskuteres nok mye bedre om man ser på Glimt's spillestil også, og ikke bare CB vs. Råstad. Er jo helt åpenbart at begge spillerne besitter forskjellige kvaliteter, og det er delt syn på hvilke som skal prioriteres.
Jeg har ikke noe imot personen Christian Berg, for jeg kjenner han ikke. Det er spillertypen jeg mener vi ikke trenger, bare for å ha det oppklart.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Taskeladdn »

Jeg er iallefall sjeleglad vi endelig har fått en slik sentral midtbanespiller i laget igjen =)
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Knuta »

Endelig har vi fått en løpsvillig, arbeidsmaur, hurtig midbanespiller, som har vært Glimt's beste midtbanespiller i år.
At noen her på forumet 'ikke liker CB', 'at han ikke er god nok', osv. osv får så være.
Vi kan godt drømme oss tilbake til 2003 hvor OR var meget god, men det er 5 år siden.

Herved avslutter jeg mine innlegg i denne tråden. Ha en fin dag.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Novi »

Knuta wrote:Endelig har vi fått en løpsvillig, arbeidsmaur, hurtig midbanespiller, som har vært Glimt's beste midtbanespiller i år.
At noen her på forumet 'ikke liker CB', 'at han ikke er god nok', osv. osv får så være.
Vi kan godt drømme oss tilbake til 2003 hvor OR var meget god, men det er 5 år siden.

Herved avslutter jeg mine innlegg i denne tråden. Ha en fin dag.
Uhm, okei? Noe jeg har gått glipp av? :roll:

1. Ingen argumenterer med at de ikke liker CB, og det er ingen som sier han ikke er en god nok fotballspiller. Les innleggene i stedet for å synse hva som står.

2. OR har vært god over lang tid, og i likhet med stort sett samtlige av de andre spillerne på laget vil nok han også heve seg flere hakk i TL ifht Adecco.

Jeg avslutter ikke mine innlegg, så peis på :)
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Sulliken »

CB har vært meget god. Ingen tvil om det. Skulle Olav inn, kunne vi ikke ha tatt ut CB, og da måtte vi ha spilt 4-4-2, og vi vet hvordan det bruker å gå..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Tiøringen
Posts: 44
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:08 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Tiøringen »

Terningskast 3???... I en av blekkene i byen får Cristian 3 p :oops: .
På hvilket grunnlag gir skribenten bare 3 p. Syntes dette virker noe userri, blir også litt flau :oops:
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Johansen »

Er jo helt lattelig hvor mye den mannen springer. Har gitt forsvaret en ekstra dimensjon med at han ofte kommer seg ned og tar sikring for backene.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by FSHelgeland »

Christian var som vanlig helt sjef defensivt i går, noe rusk når han slår pasninger fremover. Det var ikke bare hans skyld, noe skyldes også manglende bevegelse. Noe som også Bjørn Hansen var inne på i pausen, altså at det manglet. Var forøvrig Christian som slo crosseren over til Mounir, Mounir slo støtte til Runar før han startet og fikk ballen igjen. Mounir fikk så slått innlegget til 1-0 målet. Det angrepet startet som sagt med en glimrende pasning fra Christian. På ekstrasendingen til NRK Nordland etter kampen i går så var det en som mente at Christian burde ha 8 eller 9 i samtlige aviser i dag.
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Kesseboy »

CB hadde en uvanlig høy feilpasningsprosent i går, følte jeg, og det trekker så klart ned. Kanskje var det fordi han prøvde å ta mer offensive valg enn ellers, men jeg holder en knapp på at TIL var flinke til å stenge rom, samtidig som indreløperne våre ikke helt hadde dagen. Men som Johansen her sier, når det mangler en forsvarer i forsvarsleddet vårt, så er det sjelden CB ikke går ned og dekker. Han har en fenomenal aksjonsradius, og er flink til å løse opp trengte posisjoner djupt i bana. Den offensive kapasiteten til, f.eks. en Råstad i form, er fortsatt savna, men i går var det selveste Mr. Anchorman vi trengte. Treeren på terningen synes jeg er urettferdig, mens en femmer hadde blitt for mye. Kanskje en treer offensivt og en femmer defensivt gir en firer i snitt?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Tiøringen
Posts: 44
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:08 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Tiøringen »

Når Cristian forran oss drar av ett par TIL spillere tidlig i 1. omg for så og gå inn mot sin egen 16 meter og spille fram til medspiller tyder dette at denne mannen spiller med stor selvtillit.
Skal det gis poeng/terningskast ect, må det være en mere rutinert anmelder enn dette. For min del " ødelegger " dette litt av den moroen med nettopp dette med spillerbørs osv.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by eidurgud »

Merkelig.. Den gangen JEG mener Christian spiller godt, så får han pepper i avisene.. :tenk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by liverglimt »

Eidurgud, du vet jo det vi har ikke peiling på fotball. 8)
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by eidurgud »

Ja, det var det.. :tenk

:skål

:glimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by FSHelgeland »

Er visst bare jeg og Eidur som har peiling på fotball. Dere andre mener jo at kun midstopperne har lov å takle, og alle andre skal bare slå drømmepasninger eller score. Fotball er jo så mye mer en det ;-)
Tippeliga 2015
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by MhepA »

Christian Berg gjorde en perfekt kamp defensivt. Men var noe værre offensivt i pasningsspillet sitt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Nokia »

Rett skal være rett, og jeg har kritisert CB ved flere anledninger.
CB har i årets sesong vært eminent!! :hedre

Forsetter dette så kan sesongen sett over bli CB`s beste noensinne :glimt
glimtrox
Posts: 477
Joined: Tue Apr 12, 2005 2:33 pm
Location: Glomfjord

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by glimtrox »

Fant ikke noe annen tråd å ta dette i...
Var det noen som fikk med seg hva CB sa etter kampen?
Glimt trener ikke på gress, og de hadde ikke gressko med på kampen! Det virker da virkelig rart at Glimt ikke trener på gress før bortekamper på naturgress! De har vel et treningsfelt med gress på stormyra....
Go shave your wrists Gillett!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by FSHelgeland »

Han sa at de ikke har gress-sko på seg før kampen. En viss forskjell. Glimt viser jo at på en god gressmatte så er ikke forskjellene mellom gress og kunstgress så store.
Tippeliga 2015
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Nokia »

glimtrox wrote:Fant ikke noe annen tråd å ta dette i...
Var det noen som fikk med seg hva CB sa etter kampen?
Glimt trener ikke på gress, og de hadde ikke gressko med på kampen! Det virker da virkelig rart at Glimt ikke trener på gress før bortekamper på naturgress! De har vel et treningsfelt med gress på stormyra....
Sko har de selvsagt med seg. Det han sa var at de ikke trener på Gress. Dette fordi Kåre ikke ønsker slitasjen som dette ville medføre. :glis
Tiøringen
Posts: 44
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:08 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Tiøringen »

Nokia wrote:Rett skal være rett, og jeg har kritisert CB ved flere anledninger.
CB har i årets sesong vært eminent!! :hedre

Forsetter dette så kan sesongen sett over bli CB`s beste noensinne :glimt


Helt enig.

Skal bli interessant å se vilken side terningen " lander " på denne gangen :D
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by liverglimt »

Christian har spillt seg stort opp utover sesongen. Jeg synes han bidrar mer offensivt i de to siste kampene enne han gjorde i det foregående. Venter spent på fortsettelsen. 8)
@liverglimt
Tiøringen
Posts: 44
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:08 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Tiøringen »

Terningkast 5. i ab24
CB viser igjen hvem som er sjefen :glis
Post Reply