Spillertråd: Christian Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Shredd »

Forøvrig dukket denne bloggen opp på FFKs sider i går:
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2929/688/
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Gvandreassen »

Synes Karlsen bør få mer tid nå ja...
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Bateman26 »

Nå synes jeg at dere må lære dere og høre etter. CB sier ikke at han har hjertet i FFK han sier fredrikstad.
Det jeg velger å tro er at når han svarer på måten han gjør er at hjertet er i fredrikstad for der bor dama hannes. Siden dama hannes er hjertet hannes så bor hjertet til CB i fredrikstrad.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Shredd »

Du må lære deg å høre etter og ikke minst lese selv. Han får spørsmål om det kan tolkes slik at han spiller for Bodø, men har hjertet i Fredrikstad. Klart det kan tolkes slik du sier det, men det legges jo opp til at det er fotball det er snakk om her, og ikke byer. Ingen kan vel krangle på at Fredrikstad er en penere by enn Bodø omtrent uansett hvordan du vrir og vender på det. Men dette er likevel ikke temaet her. Christian Berg må få mene hva han vil, spørsmålet her er utelukkende hva dette betyr for Glimt!Christian sier det jo rett ut i intervjuet at det ikke er han i mot å spille i FFK igjen. Og både jeg og forhåpentlivis alle andre har nok full forståelse for at Christian Berg vil være der kjæresten er.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Bateman26 »

jeg leser utmerket og hørselen er kjempebra. Poenget mitt er at det CB svarer på er at hjertet er i fredrikstad ikke FFK
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by mortsto »

Shredd wrote:Jeg har også få problemer med å se at han trives i Fredrikstad, har det bra der med samboer og det hele. Det jeg skrev var at dette ikke lover bra for Glimt, at det kan se ut som at vi må regne med å miste en av våre mest rutinerte og viktigste spillere. Christian har vært god etter at han kom hjem og rydder unna mye trøbbel foran forsvaret. Nå har vi heldigvis Anders Karlsen i bakhånd, men bør situasjonen rundt Christian avklares fort slik at han kan matches mer? Hvor lang kontrakt har Christian med Glimt forresten, den går kanskje ut etter sesongen?
Han forlenga sist sesong og har minst kontrakt ut 2011. Muligens ut 2012.
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Gvandreassen »

Mener det sto i den artikkelen på FFK sin hjemmeside at kontrakten varte ut 2012. Nå er det ikke noe poeng å ha en kontrakt med Berg lenger enn desember 2012 da :mrgreen:
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Snorreth »

Fotballspillere sier mye rart...
Han sa det ikke til AN eller andre medier fra nærområdet, og er derfor helt greit.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Johansen »

Etter kampen denne helgen, fikk Berg spørsmålet om hjertet hans er i FFK. Det svarte han ja på.
K_Duck

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by K_Duck »

Mannen har en imponerende anatomi i så tilfelle. :lol:
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by RS2-Gti »

Ryddet i papirer i dag, og fant sesongheftet fra 2004. Hva som stod skrevet om C.B. er kanskje det mest sjokkerende :)
Øystein Gåre om Christian Berg;
Berg er en nøkkelspiller når jeg skal variere spillemønster. Laget og han lyktes svært godt gjennom hele fjor med Berg på venstre kant med frihet til å gå innover i banen. Vi har også forsøkt, ofte med hell, i en fri rolle bak to spisser. God fart, god forståelse, god teknikk. Enormt rykk. Berg er "vokst" opp som midtbanespiller, men med tøff konkurranse i midtbaneleddet har det vært viktig å få brukt hans egenskaper fremover på banen. Berg er bedre offensivt enn defensivt.
:shock:

Det var mange ord om C.B. jeg trodde jeg aldri skulle få høre ...
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Aspmyra »

Hehe :) Nei var ikke mye der som kunne forbindes med han. Men var jo der han ble brukt i Glimt, uten suksess.
Øystein Gåre skrøyt han jo opp i skyan.. Christian Berg har alltid vært best defensivt!
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by mortsto »

Uten suksess er vel å ta hardt i. Han spilte jo godt som en slags tilbaketrukket ving i jubelsesongen i 2003. Mener Ivar Hoff var fra seg av begesistring over Christians suksess i cupfinalen.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Novi »

Han scoret jo en del mål litt uventet, og ble vel kjørt en del fremover på banen, uten at det ble noe særlig suksess.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by J I P »

Christian Berg fikk et tilbakeslag i iveren etter å komme tidlig tilbake. I etterpåklokskapens navn burde han nok ha tatt helt fri og latt foten få nok hvile. Nå er det tvilsomt at han blir klar til Alta-kampen selv om det fremdeles jobbes mot dette. Dette ifølge Avisa Nordland Onsdag.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by mortsto »

http://www.an.no/glimt/article5461858.ece

CB overtar kapteinsbindet fra Lædre. PV Rønning blir visekaptein.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by ecke »

Er kapteinskifte et signal om at Lædre Bjørdal sitter "løsere", dvs at han er en av de som er aktuell for å flytte på seg før sesongstart? Det er mange tippeligaklubber som har ei tynn forsvarsrekke og som kommer til å styrke denne i løpet av den nærmeste tiden (RBK, Viking, Vålerenga, og TIL har også vært med positive signaler til Reginiussen).
User avatar
Crazy horse
Posts: 8313
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Crazy horse »

Fikk tanker om at det kan være noe på gang. Hvis ikke, så kan Bjørdal tolke det som et lite tillitsbrudd, han er jo ikke engang visekaptein.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Glimtfan »

Det ville vel ikke vært noen bombe om Bjørdal blir solgt, han er vel kanskje vår mest salgbare spiller bortsett fra Londak som er utleid. Samtidig så må jeg innrømme at jeg ser Christian Berg som en mer naturlig kaptein enn Bjørdal.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Shredd »

Der er jeg helt uenig, i mine øyne er Bjørdal den naturlige leder. Han har imponert meg i måten han har framstått som kaptein på. Han er en av få som du hører gir gode beskjeder bak der, han er flink til å motivere spillere som henger litt med hodet, og ikke minst så støtter/trøster han alltid den som gjør en avgjørende feil.
Ofte ser du også at Bjørdal er framme og klapper spillere på skuldra som har gjort en god jobb foran en mål, selv om de kanskje ikke hadde assisten, det er han til tider den eneste som gjør.

Nå har jeg forsåvidt også tro på at Christian Berg kan være en god kaptein, og det trenger jo ikke ligge noe dramatikk bak byttet. Kan tilogmed være noe Bjørdal selv har evaluert og ment at noen andre fortjener sjansen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Kesseboy »

Bjørdal har vel nærmest konsekvent hatt et mer positivt kroppsspråk på bana. Berg kan til tider se ut som om han synes lagkameratene er mest til bry. Samtidig ryktes det at det har vært gnisninger innad i spillergruppa på grunn av kapteinsvalget, og kanskje ei endring her kan avhjelpe dette, dersom det fortsatt skulle være et problem.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Gvandreassen »

Sier meg enig med både Kesseboy og Shredd. Johan er konstant på når det gjelder å piske i gang laget. Du kan høre "Faen gutta, kom igjen!" bakfra, eller du kan se han oppmuntre spillere som gjør det bra. Han virker fornuftig, ansvarlig og klok. Sier ikke at Christian er et dårlig valg, men hvis det eneste du trenger er erfaring, så kunne man ha valgt Kolstad. Du må kunne motivere, selv om du selv ikke er motivert. Du er trenerens høyre hånd på banen. Vi får se om dette bare er skifte av kaptein, eller om Bjørdal blir solgt. Jeg velger dog å tro at han ønsker å bli, slik han sa for ikke så lenge siden. :D
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Glimtfan »

Slike avveininger er ikke alltid enkle og det er mange faktorer man må ta med her, en god leder behøver ikke alltid å være den som snakker høyest. Uansett ikke unaturlig at det blir gjort endringer i forhold til fjoråret, nå mener vel jeg at treneren burde tatt ansvar for lenge siden ved å gå, men når det ikke skjer, kan et kapteinsbytte være sunt. Det fremsto jo også slik at Glimt ikke var flinke til å snu kamper i fjor, det kan ha noe med lederegenskaper på banen? Et annen moment kan jo være at Bjørdal rett og slett ikke ønsker å være kaptein/visekaptein i år.
Post Reply