Spillertråd: Christian Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by poteten »

User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Masinga »

Christian Berg forlater Glimt til fordel for Fredrikstad!

http://www.an.no/glimt/article6892934.ece

Han har hatt en meget bra sesong og pasningen til Richards i går var strålende!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by liverglimt »

Takk for alt du har levert og gitt til klubben i våre hjerter! :klapp :skål
@liverglimt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2715
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Mr Bean »

Takk for mange gode kamper og innsats Cristian og lykke til videre i FFK..
:hedre
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by ingen87 »

Takk for alt Christian! En skikkelig bauta etter returen fra FFK.

Likevel; han er blitt 35 år og alle visste at denne dagen ville komme. Det blir en hard nøtt for JHH å erstatte vår kaptein. Likevel er det kanskje riktig tidspunkt? Tror ikke vi har noen i dagens tropp som er klar for denne oppgaven i Tippeligaen. Hvilke mulige erstattere har vi? Synd Tom Erik Breive også drar på alderen hvis ikke ville jeg lansert han som mulig erstatter. Hva med Knarvik, kan han bekle denne rollen?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by bjornage »

Trist. Hadde håpet på et nytt år, men kan forstå at en toårsavtale med FFK fristet mer for en på tampen av karrieren for han. Har liten på tro at vi ville knytte oss til han for lengre enn ett år. Heldigvis har vi et halvt år på å finne en erstatter, for han har vært en fantastisk viktig spiller for oss lenge.

Når det gjelder Knarvik har jeg en følelse av at også han er ferdig hos oss. Lukter avslutning av kontrakten lang vei, spesielt etter hvordan årets sesong har utartet seg for han.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Zann »

Å erstatte Christian Berg tror jeg blir den viktigste og vanskeligste oppgaven før neste sesong.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Knuta »

Litt merkelig at hvis artikkelen er riktig at Glimt og CB ikke klarte å komme til enighet. Hva består det av?. Glimt viktigste spiller i år må vel kunne fått en 2 årsavtale med Glimt. Men fint at det ble avgjort nå, slik at Glimt har god tid på å finne en erstatter, men det blir ikke lett.
Ønsker han lykke til i FFK og Adecco før han legger skoene på hyllen. En skikkelig fin klubbspiller. Takk skal du ha for innsatsen i Glimt.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by bjornage »

Jeg syns ettårskontrakter er rett og rimelig for "gamlinger" som Christian Berg, uansett hvor viktige de måtte være. Det er synd at det er over, men en gang må det ta slutt og man må sette klubben foran spillerens behov. Jeg har full tiltro til at vi klarer å hente en god erstatter foran neste sesong.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by PEMA »

Er ikke merkelig i mine øyne når han bor i Fredrikstad og Glimt ikke kan betale så mye at det "kompenserer" for reisinga.
Vi får bare takke for det Christian har gjort for klubben og ønske han lykketil med familielivet og karieren videre i FFK.
Jakten på erstatter blir ikke lett, men CB hadde nok ikke holdt mer enn ett år til i TL og kanskje det er greit å gjøre skiftet nå?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Cheese Smirnoff »

Regner med dette gir Godwin Antwi forlengelse av kontrakten, og en mulighet til plass i førsteellevern.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by mortsto »

Har blandede følelser. Skjønner valget til CB, men hadde håpet at han kunne bli med på et siste eventyr i Tippeligaen med Glimt. Tror allikevel det er fornuftig å tilby ettårskontrakter til spillere på hans alder. Vi ser hva som har skjedd med Knarvik som er halvannet år yngre. Dyr mann å ha skadet/på benk. Det er bare å ønske CB lykke til videre i karrieren. Kanskje JHH kan la andre spillere få prøve seg i ankerrollen id e siste kampene? Bortsett fra siste hjemmekamp mot KIL. Der bør det bli en flytt hyllest fra horden.

Edit: Antwi inn som stopper og Sane inn på sentral midtbane?
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Zann »

Halvorsen har vel vært svært tydelig på at Sané skal rendyrkes som stopper. Men kanskje Karlsen kan få prøve seg? Ikke umulig at han passer bedre i en slik rolle enn som indreløper.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by J I P »

Takk for alt du har bidratt med Christian. Du har vært en bauta.

Jeg ser at du er tvilende til om du vil spille FFK-kampen, hvis du benkes i den kampen, da bør du også benkes i resten av kampene denne sesongen slik at vi får spilt inn en ny spiller i denne posisjonen. Du må selvfølgelig få et innhopp i siste hjemmekamp for å bli takket av av hjemmepublikummet og tilsvarende i siste bortekamp slik at også GLIS får takket deg for innsatsen.

Likte ikke helt dette, Christian men lykke til videre. :cry:
Ruskelispretten
Posts: 56
Joined: Mon May 21, 2012 11:49 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Ruskelispretten »

CB har gjort en formidabel innsats for klubben våres.

Alt har sin ende, også hans tid i Glimt - så greit at dette skjer nå og bare å ønske han lykke til i sin nye klubb.

Er ikke så bekymret for framtiden, vi har JHH som har en egen evne å få spillere til å vokse med oppgaven, det vil nok også skje her.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by bjornage »

Jeg tolker forøvrig det slik at kontrakten var FFK var for god til å takke nei til. Toårskontrakt er sjelden kost for 35-åringer, spesielt når han endelig kan legge pendlingen på hylla. Så hjelper det kanskje litt ekstra på at han trygt kan si "mission accomplished" om den siste perioden sin i Glimt nå.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Cheese Smirnoff »

Men hva er det FFK driver på med? Bør ikke de satse på billige talenter enn det som sannsynligvis blir en ganske dyr 35-åring? Klubben har jo stått med ene foten i skifteretten i et par år nå. Dessuten har vel Christian Berg for første gang på denne siden av millenniumet gått skadefri en hel sesong, og det er takket være et meget godt fysio/treningsapparat i Glimt.

Jeg unner Christian Berg suksess og en god kontrakt også i FFK, men jeg spør meg om FFK har livets rett i fremtiden.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by eiriksin »

Forferdelige triste nyheter, han er så viktig at det kan ha mye å si for tabellplasseringen vi får til neste år i tippeligaen...
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Garrincha »

Han må jo begynne å bli rimelig lei pendlingen. Han er ikke lett å erstatte, men det er selvsagt fult mulig å få tak i en enda bedre spiller, heldigvis er det lenge til neste sesong. CB har vært en meget god mann for oss i mange år, så jeg ønsker han takk for solid innsats og lykke til videre. Han rykker vel opp med FFK også, så møtes vi igjen i Tippeligaen 2015 :)
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by ingen87 »

Interessant å bla tilbake til side 1 i denne tråden :p Var ikke mange som var positive når han kom tilbake. Satser på at vi kan treffe blinkskudd på nytt i denne rollen :)
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by eiriksin »

Stefan Johansen kunne jo vært en bra erstatter ;-)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Kesseboy »

ingen87 wrote:Interessant å bla tilbake til side 1 i denne tråden :p Var ikke mange som var positive når han kom tilbake.
Jeg var sikkert en av dem? Tidlig i denne Glimtperioden var jo CB selvestr Kaptein Støttepasning. Men syned han har styrt skuta på en svært god måte i år. Jeg synes 1+1-løsninga på kontrakten var god, og vil nok fortsette å være prinsipiell motstander av å gi lengre kontrakter til spillere som er 32+. CB har vært utrolig viktig for oss i år, men jeg tror det kan være et riktig tidspunkt for både klubb og spiller å gjøre en endring, med tanke på både alder, skadefrekvens, pendling m.m.

Hiver meg med på takk-og-lykke-til-bølgen. Det er vemodig, men likevel litt fint at det skjer på en ryddig og minnelig måte.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by Crazy horse »

Jeg synes det er jævlig synd at han forsvinner, men det blir interessant å se hvem man finner som erstatter. Tenker at A Karlsen er en av dem det bør satses på, men at vi må hente en med erfaring utenfra, også.
Prinsipielt i mot kontrakter fra dem som er 32+???? Var det noen som var uenig i at R Berg fikk kontrakt til han var over 40?
Synes CB ikke har oppnådd den statusen blant oss, som han har fortjent. Handler nok om de hersens støttepasningene.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by bjornage »

Prinsipielt i mot kontrakter på lengre enn ett år til de over 32+ mener vel Kesse, og der er jeg helt enig.
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Christian Berg

Post by ingen87 »

Sånn er det.. Berg har en typisk "vaktmesterrolle" eller "vaskekjærring" hvis det er lov å si? Han gjør en særdeles stor jobb som egentlig legges lite merke til, bortsett fra den dagen han er borte.
Post Reply