Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Mendi »

Den oppskriften som tidligere har gjort Glimt attraktiv for talenter, og som også må være det i fortsettelsen, er jo nettopp det å slippe talentene når det kommer tilbud som gir spilleren et steg i sin karriere. Å gjøre det bidrar jo til å gjøre Glimt mer attraktiv for talenter i andre klubber.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by tjongs »

Poenget er vel at Godset eller andre middels Tippeligaklubber ikke skal være noe steg videre i karrieren for Glimtspillere. At spillere nå er på vei bort fra Glimt er jo ikke for å ta et steg videre i karrieren, men for å slippe å stagnere og la karrieren gå videre nedover. Vi er dessverre ingen attraktiv arena for unge, gode spillere slik tilstanden er nå, til det holder vi for lavt nivå. Bare fremtiden vil vise om vi igjen vil bli en attraktiv klubb, jeg håper virkelig det!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Sulliken »

Poenget er vel at Godset eller andre middels Tippeligaklubber ikke skal være noe steg videre i karrieren for Glimtspillere.
'

Med fare for å gjenta meg selv: Newsflash: Glimt er pr nå en ikke alt for god Adecco-klubb. Da er middels TL-klubber et steg videre i karrieren for Glimtspillere. Det er den objektive sannhet.

At vi ikke ønsker det, eller at det ikke burde være slik er noe helt annet, og der er alle glimtpatrioter enige.

Og at unge spillere vet de får en del spilletid i Glimt, og at Glimt som regel ikke legger hindringer for å komme seg videre i karrieren, er et moment som gjør Glimt til en attraktiv klubb for unge spillere som vil opp og frem på sikt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Novi »

Vel...om man skal være et springbrett, så tenker jeg mer på hvordan Godset solgte han der Marcus, eller Tarik fra FFK til Herenveen. Da er det pga at man presterer og blir interessant for klubber på et helt annet nivå. Med Konradsen har jeg mer en følelse av at han har signalisert at han vil vekk, og at agenten deretter har jobbet med å skape interesse. Noen talentfabrikk er Glimt så aldeles ikke.

Objektiv sannhet at Godset er et steg opp fra Glimt? Tja, greit nok det, men ikke noe jeg vil si meg enig i med det første. Glimt skal ikke være en farmerklubb til et bunnlag fra Drammen - det er en subjektiv sannhet ;)

Dette kan totalt sett bli en ok overgang, alt tatt i betraktning, men ikke noe som sender signaler om at Glimt er en topp utviklingsplass for talenter. "Kom til Glimt, så kan du en dag kanskje spille for...Godset!" Klinger ikke helt... :)
Una mas cerveza.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by brutus »

Sulliken wrote: Med fare for å gjenta meg selv: Newsflash: Glimt er pr nå en ikke alt for god Adecco-klubb. Da er middels TL-klubber et steg videre i karrieren for Glimtspillere. Det er den objektive sannhet.
Godt det finnes glimtsupportere med bakkekontakt. Så slipper jeg å være den negative polkagrisen som ønsker Glimt alt vondt. :wink:
DIXI
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Kesseboy »

Novi wrote:Glimt skal ikke være en farmerklubb til et bunnlag fra Drammen - det er en subjektiv sannhet ;)
Du tenker på bunnlaget fra Drammen, cupvinneren og nummer sju (på øvre halvdel, faktisk) av fjorårets tippeliga, som nå skal spille europacup, og som har et samarbeid med Manchester Citys ungdomsakademi?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ihateikea
Posts: 14
Joined: Mon Sep 20, 2010 11:25 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by ihateikea »

Det eneste Glimt har som ikke Godset har er Runar Berg. Godset har mye spennende på gang og bør være et forbilde for Glimt, så ja, det er et steg opp for en Glimtspiller å gå til Godset. Ingen tvil om det.

Påtide å stikke fingeren i jorda og se hvordan tilstanden er i Glimt. Vi er et middels lag i Adecco.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by tjongs »

Dette er jo bare en hel masse selvfølgeligheter. Alle er vel fullstendig klar over tilstanden i Glimt, at vi er et middels Adeccolag, ja kanskje et bunnlag i Adecco, det vil 2011 vise. I tillegg er vi (sannsynligvis) fortsatt på konkursens rand. Hvordan den økonomiske situasjonen er for øyeblikket er det i kjent stil kun få utvalgte som har oversikt over. Sesongkortsalget har ikke kommet i gang, årsaken kan være usikkerheten rundt fortsatt drift, eller den kan bero på det faktum at i Glimt begynner man sesongkortsalget senere enn de fleste andre av en eller annen grunn.

Vi gjennomgår en real økonomisk krise for øyeblikket. Likefullt er det svært bekymringsverdig at troen på at Glimt skal reise seg åpenbar er såpass liten at vi er fryktelig lite attraktive å spille for. I teorien (og i praksis også slik ting svinger i fotball) kan vi være et middels TL-lag om 18 mnd, Godset kan være et middels AL-lag. Det er ikke det at jeg ikke skjønner Konradsen, og det er heller ikke det at en slik avtale nødvendigvis er så dum for Glimt, det er signaleffekten som er skremmende. Det faktum at Glimt ikke er noe blivende sted dersom en ønsker å oppnå å bli en middels Tippeligaspiller.

Litt på siden: Hvorfor har ikke vi avtale med Citys ungdomsakademi?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Novi »

Kesseboy wrote:
Novi wrote:Glimt skal ikke være en farmerklubb til et bunnlag fra Drammen - det er en subjektiv sannhet ;)
Du tenker på bunnlaget fra Drammen, cupvinneren og nummer sju (på øvre halvdel, faktisk) av fjorårets tippeliga, som nå skal spille europacup, og som har et samarbeid med Manchester Citys ungdomsakademi?
Det bunnlaget der ja. Skal mer til enn et par ok sesonger for å bli et steg opp fra Glimt, som tross alt har vært et langt mer markant lag i Norge de siste 15-16 årene enn hva Godset har vært. Vi fikk da sølv i 2003 og 2008, og spilte europacup, men vi var da ikke som toppklubb og regne. Om en spiller skulle gå fra Vålerenga til Glimt på den tiden så ville ingen si at det var et karrieremessig steg opp, selv om de hadde en nylig tur ned i 1. divisjon.
tjongs wrote:Det er ikke det at jeg ikke skjønner Konradsen, og det er heller ikke det at en slik avtale nødvendigvis er så dum for Glimt, det er signaleffekten som er skremmende. Det faktum at Glimt ikke er noe blivende sted dersom en ønsker å oppnå å bli en middels Tippeligaspiller.
Nettopp!
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Crazy horse »

Det ble fjerdeplass i 2008.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Mjh »

Fra fjerdeplass i 2008 (Med borteseier 3-1 på lerkendal i siste kamp) til 6. plass adeccoliga etter to år og tape mot lag som strømmen. Det er en voldsom nedgang :tenk
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Crazy horse »

Det er det helt klart. Jeg tror man i år vil oppleve et helt annet Glimt. En viktig faktor er at vi ikke lengre skal ha Thiago som spiss, det har bare ikke fungert. Jeg tror også at man igjen vil se et bedre vingspill med unge Berntsen på venstrekant. Så får vi bare håpe vi har noen som kan ekspedere ballen i mål.
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by bjornage »

Intet nytt rundt Konradsen. BTH sier i dagens AN at det er svært lite som skjer og at Glimt venter på å høre mer fra dem (Godset regner jeg med).
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by stormp »

Da er overgangen så godt som i orden og Jim blir Glimtspiller

Synd at Anders blir borte - men at Jim kommer; Æ like det! :glimt
Last edited by stormp on Tue Jan 11, 2011 9:04 pm, edited 1 time in total.
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Mjh »

Trudde jeg skulle bli først til å skrive om det, men nettet ble plutselig utrolig tregt.

Velkommen, Jim! :glimt Hadde tro på at Jim kom til å komme til Glimt!

Ønsker all lyke til Konradsen. Dette betyr vell ny spillertråd? :)
Eller, han har vell ikke offisielt skrevet under på avtalen enda (I dag eller i morgen)
Last edited by Mjh on Tue Jan 11, 2011 9:06 pm, edited 1 time in total.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Shredd »

Se der ja. Da er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å takke Anders Konradsen for sitt strålende bidrag i Glimt drakten. Liker ikke at vi mister han, men har full forståelse for hans valg. Håper at han en dag vil hjem igjen å bidra videre i mange flotte år for Glimt.

Og ikke minst, velkommen Jim Johansen!

(med forbehold om at alt går i orden)
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by G-s-enz »

Ja må jo takke Konradsen for mange hyggelige øyeblikk,har vært oppriktig artig å se utviklinga hannes mens jeg har bodd her!

Og herlig å få Jim Johansen i bytte,det har vi virkelig bruk for i ett ellers tynt angrep! Bra handel!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Heltenjohn »

Det er vel bare å venne seg til at man prodeserer nye unge gode spillere for småpenger med tanke på de siste års jappetid.
Utrolig trist for glimts del da Konradsen var vår beste og mest kreative spiller ifjor.
Blir et tomrom som blir vanskeligere å fylle en Runar (basert på siste års prestasjon..)
Lykke til i Bodø/Glimt 3 (andre hanssen, stefan, anders..)
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Gvandreassen »

Han er et av norges største talenter. Synd å se ham dra, men har full forståelse! Gleder meg til å følge litt med på hvordan strømsgodset gjør det med både Stefan og Anders i stallen :)
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by mortsto »

Hvordan er ståa mht A Hanssen? Fortsatt uten arbeidsgiver?
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Glimtfan »

Synd at Konradsen drar, bra at vi får relativt godt betalt i penger. Jim Johansen vil jeg ikke mene så mye om, men vi trenger angrepspillere. Han har levert på lavere nivå, men det forteller lite, i Godset har han fått lite spilletid. Den ene kampen han spilte 90 minutter i, svarte han med 2 mål. Spennende, men ikke et styrketegn at dette er en spiller Kåre har "jaktet".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Novi »

Vel, Kåre jaktet jo PVR også, og det vil jeg si var en hit. Enig i at det ikke er noen kvalitetsgaranti da.

Blir spennende å høre rapportene om hvordan JJ gjør det på trening og i treningskamper! Regner med han blir førstevalg på kant, og det er vel også en av grunnene til at han signerer. Om vi bare får Kahlili også nå...
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Kesseboy »

Glimtfan wrote:Han har levert på lavere nivå, men det forteller lite, i Godset har han fått lite spilletid.
I følge AN, så har han 21 mål for Godsets andrelag.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Glimtfan »

Det understreker vel bare at han har levert på lavere nivå. Godset sitt 2.lag var vel i 2.div i fjor.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Novi »

All den tid vi ikke har penger kommer ikke noen spillere som signeres av Glimt til å kunne vise til stabilt med spilletid og bøttevis av mål på noe annet enn 2. lag og lag fra 2. divisjon og nedover. Greit nok å ikke heve JJ på en kongestol, men føler vel ikke at kritikken er berettighet før vi har sett gutten på trening og i kamp.
Una mas cerveza.
Post Reply