Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by bjornage »

BTH langt på vei bekrefter det i dagens AN. Anders vil dra til Godset, nå venter Glimt på at de skal ta initiativ for å forhandle en overgangssum. Han kommer heller ikke til å gå på "billigsalg", noe som er fint for oss.

Anders har forøvrig også takket nei til en henvendelse fra Ole Gunnar Solskjær og Molde pga. konkurransen om plassene der og at de kommer sent på banen i forhold til de andre klubbene.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Crazy horse »

Molde kommer til å få utrolig med oppmerksomhet neste sesong, mens Godset er, og vil alltid fortsette å være, maks en middelhavsfarer. Tror jeg hadde satsa på Molde uansett, om jeg hadde vært Anders.
Fotball er nesten alltid morsomt
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Gvandreassen »

Må si at selv om jeg er fryktelig skuffet over at et av de største midtbanetalentene til Glimt drar, er jeg ikke overrasket. Med en gang vi får til noe, så skal det selges. Hadde vi bare hatt penger. Uttrykket "Det er dyrt å være fattig" passer utrolig godt inn i den onde sirkelen Glimt er fanget i. Vil ønske Anders lykke til videre, jeg gleder meg faktisk til å følge Johansen og Konradsen i samme klubb til neste år!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by mortsto »

Synes også det er kjipt at Anders sier definitivt nei til både Møre og Romsdal. Her har vi tre klubber med mye penger som er interesserte og som utvilsomt kunne presset prisen opp. Nå vet Godset at de er eneste interessante klubb og byr nok deretter. Håper Glimt bare sier nei. Hvis prisen blir mellom en og to mill, kan Anders fort bli mer verdifull selv om han blir Bosman. Tenk sponsorpenger, tilskuere, tabellplassering, osv.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Mjh »

Sportslig sett taper vi uansett på å selge konradsen spør du meg. Jeg håper at tilbudene på konradsen kun er en backupplan skulle det bli akutt krise eller noe lignende
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg antar Glimt trenger penger nå, og da hjelper det lite at han går gratis etter sesongen. Synd at Konrad utelukker så mange klubber slik at Glimt står med dårligere forhandlingskort enn de ville ha gjort hvis f.eks. Molde hadde fått være med på budrunden. Synd at Anders skulle være så åpen om planene framover...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Nilzo »

Tipper Konradsen har skutt seg selv i foten med å utelukke andre eliteserieklubber. Nå kommer Godset sikkert med ett tilbud som Glimt ikke aksepterer, og da er det for sent for han å ombestemme seg.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Cheese Smirnoff »

Da er det vel bare for han å åpne for Molde igjen, tipper jeg...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by MhepA »

Det er vel høyst aktuelt for Godset å selge Nordkvelle hvis Konradsen ankommer Drammen. Bud under 1,5 burde avslås.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Crazy horse »

Vi trenger en spiss og Godset har Jim Johansen. Kanskje de kunne være med på en slags byttehandel med Konradsen?
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Glimtfan »

Spørsmålet er vel også litt hva Nordkvelle går for. RBK har bydd 2 mill hvor en del er basert på antall kamper. Hvis Godset tar det, så tror jeg 1,5 mill sitter meget langt inne. Nordkvelle er en klart bedre spiller enn Konradsen pdd.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by mortsto »

Tror vel JJ gjorde sine saker bra, og han ønsket i utgangspunktet å spille for Godset og ikke Glimt. Så da er det vel urealistisk at han kommer i en byttehandel.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Crazy horse »

Spørs hvor mye Godset ønsker Konradsen, hvor mye de eventuelt har av midler til å hente ham og hvor godt bemannet de er på spissplassen uten JJ.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by stormp »

1 250 000 + Jim Johansen for Konradsen. Det høres ut som en fin deal - i alle fall all den til Konradsen vil bort. Det som visstnok kan velte overgangen er at Johansen er usikker på om han vil til Glimt...

Les hele artikkelen på an.no her
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by mortsto »

Det der høres ut som en veldig god deal. Her bør Kåre hente JJ oppover for en sjarmoffensiv kjappest mulig.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Knuta »

Les hele artikkelen på an.no her[/quote]
Starten på den virkelige nedbyggingen av klubben. Her mister vi en ung lokal spiller som kunne vært drivkraften i Glimt-laget de neste sesongene. Jim Johansen er en helt ordinær spiller .
Trist, trist, trist og jeg blir motløs.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by bjornage »

Ideelt sett hadde det vært best at Konradsen hadde blitt værende, men nå er det en gang sånn at han er for god til å kave rundt i adeccoligaen når klubber i eliteserien gjerne vil kjøpe han. Det er synd, men dessverre en av realitetene som følger med Glimt. Det er ikke første gang det skjer og helt sikkert ikke den siste heller, vi skal nok klare oss.
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Josse »

Er ganske fornøyd. Jim Johansen tror jeg kan bli en god spiss i Glimt, i 2009 skårte han 52 mål på en sesong i 3 divisjon.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Kesseboy »

Knuta wrote:Starten på den virkelige nedbyggingen av klubben.
Dette høres jo nærmest konspiratorisk ut. I en situasjon der klubben desperat behøver penger, får man en grei slump penger og en spiller i bytte (på en posisjon man trenger å bekle) for en spiller som uansett kan signere med hvilken klubb han ønsker om seks måneder, for å så etterlate Glimt uten verken spiller eller penger året etter.

Hadde jo så klart sett at Konradsen blei værende i Glimt til han blei så styggod at Silvio Berlusconi og Roman Abramovich kniva om å få tak i ham, men fem fjerdedels million, Jim Johansen og en 20%-videresalgsklausul høres ikke ueffent ut slik Glimt er stilt nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Novi »

Josse wrote:Er ganske fornøyd. Jim Johansen tror jeg kan bli en god spiss i Glimt, i 2009 skårte han 52 mål på en sesong i 3 divisjon.
Litt sånn som Titten Stensland...? :tenk
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Knuta »

Å få 1 mill for spiller nr.1 i Glimt har lite å si for økonomien klubben, men desto mer for den sportslige satsningen. Å få 1 mill for Mounir, Londak, Bjørndal, PVR osv ville jeg vært fornøyd med, men dette er et salg av en juvel som ville vært drivkraften i Glimt de neste årene.
Derfor mener jeg at dette er starten på nedbyggingen og her er det absolutt ikke samsvar mellom målsetting om å rykke opp og realiteter.
Det er helt ok å selge Konradsen hvis målet er å være midt på treet i Adecco de neste 2 årene. Men er det dette Glimt ønsker??. Som jeg tidligere har sagt er det lite samsvar med det Kåre sier og det som blir gjennomført.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Kesseboy »

Et sentralt spørsmål: Hvor interessert er Konradsen i å forbli i Glimt?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Frodo Baggins »

Josse wrote:Er ganske fornøyd. Jim Johansen tror jeg kan bli en god spiss i Glimt, i 2009 skårte han 52 mål på en sesong i 3 divisjon.
Diskusjonen om hvor god JJ er, gikk høyt her inne før han gikk til Godset og mens han da enda var aktuell for Glimt. Å score 52 mål på en sesong er selvsagt bra for all del, men han spilte på det klart beste laget (sammen med Mjølner) i en heller dårlig 3.divisjonsavdeling. Å spille i Tippeligaen (og adeccoligaen) er noe helt annet enn nordnorsk 3.divisjon.

Nå aner jeg ikke hvordan JJ har gjort det i Godset i år, bortsett fra at han scorte 2 mål og hadde lite spilletid. Men han kan nok bli en grei forsterkning for Glimt, som vel bare har Sakk som spiss.

Men totalen er at Glimt svekkes hvis denne handelen går i orden.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by brutus »

Konradsens kontrakt går ut etter sesongen, og han kan dermed inngå bosmanavtale med en ny klubb til sommeren og forlate Glimt gratis til høsten. Hvis Glimt vil ha penger for ham må han nesten selges nå. Strømsgodset sitter dessverre i en gunstig forhandlingsposisjon.
DIXI
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Boombadila »

så lenge vi får penger for en spiller som vil bort, er jeg fornøyd. Cash is king!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply