Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Crazy horse »

At Glimts talenter er ønsket av andre bør vel kunne ha en positiv signaleffekt på andre talenter, skulle jeg mene. I Glimt blir man utviklet slik at man blir ønsket av eliteserieklubber, det høres da bra ut?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Novi »

Signaleffekten er vel ikke til å ta feil av? Dra til Glimt om du ikke har noen andre alternativer i de to øverste divisjonene, jobb med å gjøre deg selv bedre, og håp at noen signerer deg når kontrakten med Glimt går ut. Andre klubber prøver å bygge opp spillere på en måte som gagner både spillere og klubben.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by bjornage »

Anders er også i dialog med Godset. Det er derimot ikke bare dårlige nyheter, han takket også nei til et tilbud fra Tromsø :D
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by brutus »

La være litt mer nøyaktig: Tromsø henvendte seg til Glimt for å høre om Konradsen var tilgjengelig - men han har ikke fått noe kontrakttilbud fra TIL. Han er en av mange spillere TIL har sondert foran sesongen 2011.
DIXI
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by bjornage »

Nuvel.
TIL fikk nei

Det er mange klubber som sikler etter Glimt-spillerens underskrift.

For en tid tilbake valgte Ågnes Konradsen å takke nei til Tromsø IL.

- Det ble avslag på den henvendelsen, ja, bekrefter hovedpersonen selv.
http://www.an.no/sport/article5418998.ece
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by mortsto »

"Etter besøket i Ålesund skal Bodø/Glimt ha mottatt et bud på en million kroner for den målfarlige midtbanespilleren. "

Godt å høre at klubben har litt is i magen tross alt.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Crazy horse »

Svar til Novi:

Tror det er å være i overkant pessimistisk. Glimt har nok en litt høyere stjerne enn en del andre klubber. Men de siste årene har man jo omtrent ikke hentet talenter utenfra, så det er ikke lett å vite hvor attraktiv man er som klubb.
Mange norske klubber ser seg nødt til å styrke talentarbeidet, og det gjør vel Glimt også, forhåpentligvis, og så kan man også håpe at talentene blir matchet litt hardere enn de har blitt de siste årene.
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by bjornage »

mortsto wrote:"Etter besøket i Ålesund skal Bodø/Glimt ha mottatt et bud på en million kroner for den målfarlige midtbanespilleren. "

Godt å høre at klubben har litt is i magen tross alt.
Dette ble jeg faktisk veldig overrasket over, jeg hadde absolutt ikke forventet noe sånt. Det er selvfølgelig bra, og det må jo nesten være en god indikator på tingenes tilstand når vi faktisk har råd til avslå et milliontilbud. Det kan være gambling i håp om å presse prisen opp (AaFK har plenty med penger) selvfølgelig, men fint å se vi ikke bøyer oss helt over for alle med litt penger.

Det forutsetter jo selvfølgelig at ledelsen vet hva de gjør, og jeg tror BTH gjør det i dette tilfellet...
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by brutus »

bjornage wrote:Nuvel.
Du må lese hva jeg faktisk skriver, og hva Konradsen faktisk uttaler: "Det ble avslag på den henvendelsen". Regner med at du skjønner forskjellen på en henvendelse og et kontraktsforslag.
DIXI
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Novi »

Men om "henvendelsen" hadde fått et ja, så ville det kommet et kontraktsforslag. Så indirekte takket Konradsen nei til et kontraktsforslag fra TIL.
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Novi »

bjornage wrote:
mortsto wrote:"Etter besøket i Ålesund skal Bodø/Glimt ha mottatt et bud på en million kroner for den målfarlige midtbanespilleren. "

Godt å høre at klubben har litt is i magen tross alt.
Dette ble jeg faktisk veldig overrasket over, jeg hadde absolutt ikke forventet noe sånt. Det er selvfølgelig bra, og det må jo nesten være en god indikator på tingenes tilstand når vi faktisk har råd til avslå et milliontilbud. Det kan være gambling i håp om å presse prisen opp (AaFK har plenty med penger) selvfølgelig, men fint å se vi ikke bøyer oss helt over for alle med litt penger.

Det forutsetter jo selvfølgelig at ledelsen vet hva de gjør, og jeg tror BTH gjør det i dette tilfellet...
Hadde blitt ekstremt skuffet og tilnærmet gitt opp hele ledelsen om de hadde takket ja på Ålesunds første bud. Er vel ingen spillere som selges uten forhandlinger, og det innebærer at man enten sier nei eller kommer med et tilbud langt høyere enn hva man først er budt. Forhandling 101 osv.

Prisene er på vei opp, det er flere interesserte klubber, og Anders er fortsatt under kontrakt med oss. Det eneste som skulle trekke ned prisen er det faktum at vi trenger cash - men trenger vi 1 mill? Det jobbes vel med langsiktige løsninger, og da vil jeg tro at den ene millionen ikke endrer noe ifht redningen av Glimt.

Uten å vite akkurat hvor mye Glimt trenger cash akkurat nå vil jeg ikke si meg fornøyd med mindre enn 3 mill for Anders.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by bjornage »

brutus wrote:
bjornage wrote:Nuvel.
Du må lese hva jeg faktisk skriver, og hva Konradsen faktisk uttaler: "Det ble avslag på den henvendelsen". Regner med at du skjønner forskjellen på en henvendelse og et kontraktsforslag.
Ja, "det ble avslag på den henvendelsen" fordi han selv takket nei til det (hva nå enn det var!) Tromsø kom med, så jeg ser ikke helt hva du vil frem til her. Om det var et tilbud, henvendelse, telegram, generelt spørsmål eller hva som helst har fint lite å si når TIL uansett er uinteressant for AK.

Men jeg skjønner skuffelsen din, det er synd at en nasjonal storklubb som Tromsø ikke en gang er interessant nok til å en gang forhøre seg om et kontraktsforslag, selv for en halvveis ulønnet tenåring fra en middelhavsfarer i Adeccoligaen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Vegard »

Beholder vi Konradsen og Karlsen ser det positivt ut for 2011. Fuck Strømsgodset!
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Johansen »

Karlsen er borte, takket nei til ny kontrakt.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Crazy horse »

Har det stått noen plass? Har ikke fått det med meg jeg.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Kesseboy »

AN papir i går. Ikke i en stor sak, så har et håp om at han kan bli værende.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by gavharr »

Har vel vært snakk om at Karlsen vil gjøre noe helt annet enn fotball!?
Mener jeg har lest her på forumet at han vurderte å legge skoene på hylla, for å studere på fulltid?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by brutus »

bjornage wrote: jeg skjønner skuffelsen din, det er synd at en nasjonal storklubb som Tromsø ikke en gang er interessant nok til å en gang forhøre seg om et kontraktsforslag, selv for en halvveis ulønnet tenåring fra en middelhavsfarer i Adeccoligaen.
Du er tydligvis for uvitende til å skjønne hva det betyr at en klubb sonderer muligheten for å hente en spiller. En klubb som TIL går bredt ut, og henvender seg til ulike klubber om mange spillere før en ny sesong. Vi henvendte oss til Glimt også om Ivar Andreas Forn, men det er faktisk ikke det samme som å tilby spilleren kontrakt, jfr at Forn ikke fikk det. Jeg kan ikke se at TIL har behov for Konradsen heller, like lite som vi hadde behov for Stefan Johansen foran sesongen 2011. Men det kan jo hende at TIL vurderte Konradsen som en lovende spiller for framtiden, og hadde tro på at han kunne blomstre under et skikkelig treningsregime, slik for eksempel Tom Høgli gjorde. At Konradsen ikke ønsket å gå til Glimts tradisjonelt verste rivaler kan man jo forstå, og i og for seg respektere.
DIXI
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by bjornage »

Jeg har da aldri nevnt noen kontraktsforslag, så jeg skjønner ikke hvorfor du drar det frem hele tiden. Jeg påpeker at han fikk en henvendelse fra Tromsø som han selv takket nei til (ikke at Glimt takket nei, som du impliserte - derav min "nuvel"-kommentar), det er ikke noe mer til saken enn det. Uansett hvor mye eller lite Tromsø har "sondert mulighetene" med AK koker det hele ned til at Tromsø er uaktuelt for han.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Vegard »

Konradsen vraker AaFK og åpner for Strømsgodset:

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 188431.ece
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by bjornage »

Da håper jeg vi får en grei overgangssum. Hvis et bud på 1 mill ble avvist tidligere regner jeg med Godset kanskje må opp i nærmere 1,5? Kontrakten hans går ut etter sesongen så klarer vi å dra i land et sted mellom 1,5 og 2 millioner tror jeg vi kan si oss veldig fornøyd. Håper forøvrig vi klarer å forhandle oss til prosentandeler av evt. videresalg også...
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Nilzo »

Synes det er merkelig av Konradsen å vrake Aalesund, all den tid Glimt ikke har vært i forhandlinger med Godset. Hva om Godset ikke tilbyr en sum Glimt er fornøyd med, da må han spille i adecco. Det at han nå velger å vrake Aalesund gjør egenlig at Glimt har dårligere kort i eventuelle forhandlinger.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Krølle »

Nilzo wrote:Synes det er merkelig av Konradsen å vrake Aalesund, all den tid Glimt ikke har vært i forhandlinger med Godset.
Konradsen velger selvsagt ikke fremtidig arbeidsgiver på bakgrunn av hvem Glimt har snakket med eller ikke. Han velger den klubben han selv mener er best for seg selv. Så får klubbene bli enige eller ikke. Så lenge han er under kontrakt kan han uansett ikke være sikker på om klubbene blir enig, enten det gjelder Aalesund eller Godset.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by Glimtfan »

Nå har ikke jeg fulgt veldig godt med i denne saken. Men det er nå en gang fortsatt slik at det er klubbene må bli enige om at tilbydene klubb kan snakke med spiller. Har Glimt gitt klarsignal i forhold til det?
Denne fremgangsmåten er jo med på å potensielt presse prisen ned for Konradsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Anders Ågnes Konradsen

Post by bjornage »

Kan ikke tenke meg noe annet enn at Glimt har gitt klubbene tillatelse til å snakke med han før de forhandler en overgangssum. Vi har valget mellom å selge han nå eller å la han gå gratis etter 2011-sesongen.
Post Reply