Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Taskeladdn »

PEMA wrote:han vet jo hvem som har skutt ballen flest ganger i maskene på frispark på myra av han og Trond.
Tar det som en selvfølge at det er JDS som leder den statistikken klart iår siden det er han som har tatt di fleste frisparkene i det siste.. Tipper nok at Kåre har full kontroll på hva gutta gjør på trening og velger den beste frispark skytteren...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Kesseboy »

Var Stig Johansen kaptein i Glimt da han kom med de famøse piss-kommentarene? I så fall begynner det jo å bli en koselig tradisjon med halvdårlige uttalelser i retning supporterne fra kapteiner. Uttalelsene, skulle de være gjengitt korrekt, passer jo ikke inn i det mer positive bildet Glimt forsøker å skape av seg sjøl som klubb.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg ropte "faen i helvete" eller noe sånn da Olsen jogget vekk fra ballen. Da hadde Derek fått så mange sjanser på dødball uten å prestere noe som helst, at jeg syns det var på sin plass. Kjempeflott at mannen scorer ett mål og legger en målgivende corner, men selv det overskygger ikke hans elendige innsats denne kampen og enkelte kamper før denne.

Vel og bra å være etterpåklok, jeg skjønte at jeg bæsjet meg selv på leggen, og beklaget meg med å synge med på sangen som ble lagd etterpå. Men etterhvert innså jeg at grunnen til at jeg var forbanna der og da, var fordi han som sagt hadde brent altfor mange sjanser tidligere. Og det står jeg forsåvidt for fortsatt...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by tomath »

Kesseboy wrote:Var Stig Johansen kaptein i Glimt da han kom med de famøse piss-kommentarene?
Mener du i forbindelse med brevet fra DGH om alkoholvaner? Jeg er ikke skråsikker, men jeg tror det var enten Theting eller Råstad som var kaptein da.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Hågen »

Johansen wrote:Ser jo også tydelig at ab24 ønska å lag storm i ett vannglass hær
AB24 er glad i å late som om de har breaking news. Først skal samme journalisten spinne på den sjokkerende nyheten om at DGH-Marlene og DGH-Ole Marius kranglet høylytt etter RBK-kampen, og nå dette. Det blir for dumt, på samme måte som børsen idag. Terningkastet til DGH er for øvrig som alltid idiotisk dårlig begrunnet.

Derek var dårlig, noe han dessverre har hatt en tendens til å være i hele år. Sinker spillet og stenger rom for Runar Berg. Men han hadde et flott mål og en fin corner (sannelig på tide at vi scoret på en corner i år). Kommentaren hans etter kamp er i bunn og grunn like smart som de fleste andre tullinger som kommenterer AB24s saker. De har ikke peiling. Edit: for å tilføye: at noen i DGH piper/viser sin misnøye er det forbaska lite å gjøre noe med der og da. I likhet med at det også ble pepet fra andre tribunedeler. At AB24 tilegner dette hele DGH får stå for deres regning. Jeg var selv uenig i at han skulle få nok en sjanse på frisparket, men å pipe mot en Glimtspiller byr meg i mot.
Last edited by Hågen on Mon Jul 28, 2008 12:08 am, edited 1 time in total.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Cheese Smirnoff »

Hågen wrote:Derek var dårlig, noe han dessverre har hatt en tendens til å være i hele år. Sinker spillet og stenger rom for Runar Berg.

Akkurat det så jeg Runar ga uttrykk for til Derek flere ganger under kampen. Runar skal forøvrig ha at han jobbet knallhardt selv om høyresida ellers ikke var med.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Christoph »

Derek hadde da mange fine cornere i dag. Han har virkelig perfeksjonert dødballene sine. Nesten hver bidige corner kommer hardt, med skru fint inn i feltet.

Synd det er stort sett det han får til.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by dalers »

Sist kamp var det slåsskamp på Nordmegler og denne kampen skal det ha vært ytret kvinnediskrimenerende kommentarer til den kvinnelige linjedommeren fra samme tribune.

Hva er the big deal?

Jeg ropte som faen på Olsen (noe jeg gjør når det skal tas frispark). Jeg ropte som faen på Staurvik på 90-tallet selv om andre av og til tok frisparket. Og ja, jeg synes ikke Derek har så mange gode kamper i år. Og DGH har ikke laget noen sang til han enda.

Jeg ropte vel MER ENN VANLIG på Olsen da Dagens Frispark skulle tas. Og jeg ropte et lite "neeiii" da Olsen gikk bort og viste at han ikke skulle ta det. Min sidemann ropte "Ikkje Jan-Derek!!" :lol: Vi jublet begge som besatt etter målet og vi var begge flau for at vi ikke hadde tiltro til Derek. Spiller Derek opp mot sin antatte nivå (ja, vi tar hensyn til løpskapasitet og alder og dømmer han ikke så strengt på ting han ikke kan kontrollere) så får han nok både hyllest og sang. Nå kan Derek være stor i kjeften hvis han vil.

Jeg tipper uansett Olsen smilte for seg selv da vi ropte på han :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Kesseboy »

Jeg får da skyte inn at jeg ikke har all verdens tiltro til Olsen på frispark, sjøl om han hadde et fint et mot TIL, og er nok en av de som heller ville ropt på Sørensen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by dalers »

og JEG må kanskje slutte å favorisere? hehe... HÅPER nesten Derek hørte de som skulla ha pepet på ham og fikk tenning av det. Som en supporter sa det etter kampen: "Hvis det er DET som skal til, å få Derek forbannet for at han skal spille bra, så må vi gjøre han sure på publikum i HVER kamp" :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by RS2-Gti »

Egentlig ikke lyst til å si så mye om denne saken, men føler jeg må gi en liten kommentar.

Vi så to stykker kampen i lag på TV i dag. Hadde litt med tidsnød å gjøre. Vi bestemte oss før kampen, vi skulle kommentere til hverandre det gode og det dårlige Runar og Derek foretok seg under kampen, slik at vi ble bevisst på begge deler og ikke gikk glipp av de gode stundene.

Runar er en annen sak, men Derek gjorde svært lite bra utenom assist og mål. Men klart det teller mye! Men dødballene tidligere i kampen var rett og slett dårlige. Gir du Derek ballen spiller han støttepasning i 8 av 10 tilfeller. Han søker mot ballen fremfor bakrom, og spiller da (etter min mening) Runar dårlig. Ballen havner da ofte tilbake hos Runar som plutselig har dårlig med alternativer.

Vet ikke helt hva jeg skal mene om dette. Vi ble vel enige vi to om at det som må til for at vi skal være fornøyde med Derek er at en eller flere andre får en reell sjangse - dvs minimum 45 minutter på plassen - og man dermed ser Derek som et klart førstevalg.

Som sagt - i dag avgjør Derek kampen. Men la oss ikke glemme at en annen spiller kunne gjort det samme, og kanskje til og med flere ganger? Samtidig hadde vi hatt en annen kaptein som hadde brukt kjeften litt mere.

Det blir bare spekulasjoner, men så lenge vi ikke får se alternativer er det naturlig.
OnkelnTelK1m
Posts: 114
Joined: Fri Mar 28, 2008 12:11 pm

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by OnkelnTelK1m »

Skal innrømme at jeg ikke har fått lest alt som står om denne saken.

Men hvorfor snur Derek ryggen til DGH under målfeiringa hvis han ikke hørte at "vi" buet på han? :tenk
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Johansen »

Kan være tilfeldig? Olsen løper jo tid til annen mot Nordmegler. Dessuten er han med å takker horden etter kampen.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=197266" onclick="window.open(this.href);return false;
Da var det vist ikke bare DGH men hele Aspmyra som ikke har peil..:roll:
Knuta
Posts: 10042
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Knuta »

Bra at Derek tar frispark. Trond skyter jo i hytt og vær, og de frispark han har tatt i de siste 5-6 kampene har vært direkte elendige. Derek har mye mer følsom fot. Er ellers enig at Derek har vært en skuffelse i år. Ikke rart etter det lille jeg så av han hos VIF i fjor. Tempoet og rykket som var hans varemerke er desverre borte.
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Besserwisser »

Derek.

Jeg sto øverst på DGH (ble sikkert overhørt av en herre med nummer 21 på ryggen i mine mest iltre frustrasjonshetsinger av derek, noe jeg idag beklager) og det jeg hørte av den famøse og mye omtalte "pipingen" var vell strengt tatt en kombinasjon av at muren sto feil og at en Glimtgutt hadde blitt felt?

Og jeg ropte ikke på Olsen på frisparket, JEG HYLTE. og er det rart?
Derek kuka det jo til den ene gangen etter den andre! Hadde det ikke vært for de 2 eneste vellykkede balltouchene han hadde på målet og assisten hadde han nok spilt for b-laget fort som f.

Syns forsåvidt også det er trist at Derek feil-siteres... Hørte intervjuet, og han tok ikke opp DGH som gruppe, men alle supporterne. Og det er greit, vi bua jo.

I Medgang Og Motgang folkens!
Last edited by Besserwisser on Mon Jul 28, 2008 10:09 am, edited 1 time in total.
Thomas Rønning #29
User avatar
tomzy
Posts: 146
Joined: Fri Apr 22, 2005 9:42 pm

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by tomzy »

Jeg fatter det ikke!!
Hvorfor vil du at Trond Olsen skal ta frisparket når det er på feil side for hans venstrefot og han treffer muren eller tribunen i 99 av 100 forsøk??
Mener du virkelig at han er bedre på dødball enn Derek? I så fall støtter jeg Derek, DGH er uvitende!
Last edited by liverglimt on Mon Jul 28, 2008 8:55 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Næmmen Gunn-Margit, hva er det du gjør!
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Besserwisser »

Tomzy, Derek hadde vært en skygge av sin vanlige skygge, DERFOR var jeg faktisk sikker på at det sku gå til h.
Er selvfølgelig glad for at han putter, på vakkert vis, men står fortsatt for det jeg gjorde - og det er sikkert ikke siste gang.
Thomas Rønning #29
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Vegard »

Besserwisser wrote:Tomzy, Derek hadde vært en skygge av sin vanlige skygge, DERFOR var jeg faktisk sikker på at det sku gå til h.
Er selvfølgelig glad for at han putter, på vakkert vis, men står fortsatt for det jeg gjorde - og det er sikkert ikke siste gang.
Var det ingen som fikk med seg den fantastiske vollyen til Derek som Gustafsson såvidt fikk reddet?
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Besserwisser »

Det var Thomas Rønning?
Thomas Rønning #29
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Larsen »

Jeg mener også på at det var Thomas Rønning dog passelig ironisk om vi husker feil :lol:
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Besserwisser »

Hehe, om det er feil så kan jeg bare legge meg falt. MEN så skuddet på FotballXtra, og da sa dem Rønnings navn itillegg til at jeg så 29'r drakta ; )
Thomas Rønning #29
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Sulliken »

eidurgud wrote:Kåre og JDS reagerte IKKE på samme måte!

Kåre: Buet de? Det fikk jeg ikke med meg, det måtte være av uvitenhet. De hadde jo ikke sett han score slik før!
JDS: Buet de? Det fikk jeg ikke med meg, de har ikke peiling


Ikke heeelt det samme...

Jo. Det er akkurat det samme, Kåre sier det litt diplomatisk, det er eneste forskjellen.

Hvis du er uviten, har du da peiling?

same shit, different wrapping
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Vegard »

Besserwisser wrote:Det var Thomas Rønning?
Jeg har opptak av TV2s oppsummering av kampen og det vollyskuddet jeg sikter til ble utført av Derek. Mesterlig reddet av Gustafsson!
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Besserwisser »

Vært gjerne bastant Vegard, mitt hovedpoeng var at Derek gjorde en svak kamp helt tildet 80'ende minutt igår.
Thomas Rønning #29
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by tomath »

Vegard wrote:Jeg har opptak av TV2s oppsummering av kampen og det vollyskuddet jeg sikter til ble utført av Derek. Mesterlig reddet av Gustafsson!
Med forbehold om at det har vært to forskjellige volleyskudd så er jeg ganske sikker på at du tar feil. Volleyskuddet til Thomas Rønning kom etter 16 minutter og 20 sekunder av kampen. Det ble riktignok vist nærbilde av Derek like etterpå siden han løp for å ta corner, men det var utvilsomt Rønning som skjøt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Post Reply