Spillertråd: Håvard Sakariassen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Sulliken »

Syns sakk gjorde en god jobb når han kom innom. Holdt på ballen og lot laget få løfte seg ved et par anledninger, Hadde en herlig finte da Runar og Sakk kombinerer på ei kontring, bare synd at FFK-forsvaret er så tett oppi han, slik at de får klarert..

Men Stig var jo Kobnge i dag, ingen tvil.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Begod »

Los-Loco wrote:Godt at vi får sånne kamper som denne, slik at en hver debatt om at Sakk ikke holder mål på dette nivået kan legges død. For med det blikket, den farten, pasningsfoten, målteften, plasseringsevnen og ikke minst evnen til å stokke beina og holde balansen når det blir litt trangt, så er det hevet over en hver tvil at dette er rett mann på rett plass!




Ironialarm!

Litt synd med den ironi alarmen ellers så hadde jeg trodd at du så at Sakk driblet av tre spillere rett fremfor oss. Sakk var god når han kom inn, men dessverre så har han null selvtillit og burde selvsagt skutt med en gang på sin store sjanse i stedet for å passe. Men nå var ikke sakk alene om å bomme på store sjanser i dag.

Forøvrig var det deilig å se Stig i kjempeform i dag, men til neste år tror jeg at han vil komme langt bak i spiss køen.
I medgang og motgang
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by ingen87 »

Syns ikke det å holde på ballen når man ligger lavt på egen banehalvdel holder for å være spiss i tippeligaen. Husker dere Oluf Hviden-Watson ifjor? Han var jo genial på akkurat det feltet.. Hvorfor fikk ikke han ny kontrakt da? Tilfeldigvis syns ikke Sparta Sarpsborg han var god nok for Adecco heller. Så det å holde på ballen når det stormer som verst er liksom bare ikke det eneste man trenger fra en spiss.. Når man ikke setter opplagte skåringsmuligheter så blir det vanskelig å lovprise spissene sine (les; dirk kuyt). Sakk sliter fremdeles uten mål, og jeg mener bastant på at det var feil mann å hente tilbake. MEN my kan enda skje i løpet av vinteren, og det bør skje skal Sakk være i nærheten av å kjempe om plass på laget..
Førr Evig!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Glimtfan »

Vi trengte akkut en back-up på spissplass. Da vi har lite ressurser, så forstår jeg at vi hentet Sakk som en nødløsning. Men jeg håper for all del at vi kan bruke litt tid på å speide etter en noe yngre og mer målfarlig spiss. Skulle Martins bli skadet til neste år, så håper jeg vi har bedre alternativer enn Stig og Sakk, fordi Stig er gammel og ofte skadet og fordi jeg mener Sakk ikke er god nok.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Begod »

jeg tror ikke noen her forventer spesielt mye av Sakk i år, men jeg har forventninger om at han skal være en god konkurrent til Thiago neste sesong.
En sakk i form er en svært god duellspiller,har god teknikk og er minst like rask som Thiago. Hans store svakhet er effektivitet og vil derfor komme bak Thiago i spisskøen.
Sakk er fortsatt et godt stykke unna toppformen,men viser glimt av hva han kan.
I medgang og motgang
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Glimtfan »

Men hva er "toppformen" hans? Han har 3 mål i år og var ikke en gang fast på Bryne som sliter i bunnen av adeccoligaen. I fjor hadde han kun 6 mål i adeccoligaen, alle mot relativt svak motstand.

Jeg mener Sakk er omtrent i toppform nå, men at nivået hans rett og slett ikke er bra nok. Han har hat 2-3 gode sesonger i adeccoligaen i karrieren sin, men han har aldri levert i tippeligaen. Hvorfor skulle han plutselig bli bedre til neste år?
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Begod »

Sakk har ikke spilt en eneste kamp for et godt tippeligalag,(men har noen kamper for dårlige) forhåpentligvis får han prøvd seg en del som spiss på et godt tippeliga lag til neste år. Det han gjorde for Glimt og bryne i 2006 står ikke noe tilbake for hva Thiago gjorde for oss i fjor og jeg mener at han da gjorde "umulige" ting med ball som vi vil få god nytte av hvis han bare finner toppformen. Men du har rett i at han er ustabil og ikke er garantist for mange mål. Men som Konkurrent til Thiago så mener jeg at han holder i massevis. Forøvrig så var det stussene til sakk som ga oss de 2 største sjansene mot Tromsø.
I medgang og motgang
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by ingen87 »

Ble for det om null mål i tromsø... Hjelper det ikke at han hadde noen farlige stusser..Det ville antakeligvis Alo også hadd dersom han spilte på topp den kampen.
Førr Evig!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Glimtfan »

Re Begod.

Da får vi være enige om å være uenige. Jeg mener at en spiller som blir 33 år til neste år og som aldri har imponert (hvis du spør meg), ikke har noe særlig å gjøre i tippeligaen. Jeg håper vi heller satser på en spennende ungutt med spisskompetanse som back-up for Martins.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by eidurgud »

Sakk har aldri, og kommer aldri, til å bli backup for Thiago.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Begod »

ingen87 wrote:Ble for det om null mål i tromsø... Hjelper det ikke at han hadde noen farlige stusser..Det ville antakeligvis Alo også hadd dersom han spilte på topp den kampen.

Man må da i det minste gi ham kredd for det han faktisk gjør.
At det ikke ble mål kan vi bare takke en svært ivrig linjemann for.
I medgang og motgang
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Mendi »

eidurgud wrote:Sakk har aldri, og kommer aldri, til å bli backup for Thiago.
Det er veldig mye som taler for at det er akkurat det han er.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Parelius »

Han er backup for backupen...!
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by MhepA »

Desverre er ikke Sakariassen god nok for Tippeligaen. Derfor trenger Glimt forsterkninger på spissplassen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Mendi »

MhepA wrote:Desverre er ikke Sakariassen god nok for Tippeligaen. Derfor trenger Glimt forsterkninger på spissplassen.
Jeg er helt enig. Man kan si mye godt om Sakk, men jeg tror desverre at nivået blir litt for tøft for han.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Begod »

Jeg fatter ikke hvorfor Sakk blir så til de grader forhåndsdømt. I går hadde han 3 svært gode involveringer. Han skaffet Runar en kjempe sjanse, spilte en perfekt gjennombruddspasning til Birkir som dessverre hadde et elendig mottak og det var en stor prestasjon av sakk å komme til den store sjansen da Runar spilte ballen bak Sakk.
I medgang og motgang
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by ingen87 »

Men fikk vår midtspiss noen mål?
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by eidurgud »

Mendi wrote:
eidurgud wrote:Sakk har aldri, og kommer aldri, til å bli backup for Thiago.
Det er veldig mye som taler for at det er akkurat det han er.
Som Parelius sier, han er backup til Stig.

Og begod:

En bedre spiller enn Sakk hadde gått rett på mål, istedet for å spille vegg med Runar.
En bedre spiller enn Sakk hadde spilt ballen foran Birkir, istedet for å nærmest skyte ballen Birkir.

Det er ikke snakk om forhåndsdømming, det er snakk om å innse realiteten. Sakk er ikke god nok for Tippeligaen, det beviser han gang på gang. Han er en hyggelig fyr, ja - men som spiller er han ikke god nok. Desverre.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Knuta »

eidurgud wrote: Sakk er ikke god nok for Tippeligaen, det beviser han gang på gang. Desverre.
Som CB var før han kom til Glimt og som 90% ikke ville ha. Som jeg tidligere har nevnt, Stig er bedre enn Sakk på hjemmebane og Stig er bedre i boksen når Glimt presser. Sakk er bedre å bruke på bortebane. Han er sterkere på hodet enn Stig og bedre som oppspillspunkt. Vedien som oppspillspunkt er større på bortebane hvor Glimt trenger en mann å holde litt på ballen. Men hverken Stig eller Sakk er i nærheten av Thiago, men begge er fullgode som erstattere. Glimt har i år tatt en haug med poeng med Stig og Sakk på topp, og det har bidratt til at savnet av Thiago ikke har vært så stort.
Synes Kåre er flink med sine vurderinger.
ingen87
Posts: 7118
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by ingen87 »

Stig hadde to mål på hodet i helga.. Vil ikke akkurat påstå at Sakk har fremstått som noe veldig mye bedre hodespiller, og spesielt ikke etter kampen mot Fredrikstad
Førr Evig!
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by ecke »

Knuta wrote:
eidurgud wrote: Sakk er ikke god nok for Tippeligaen, det beviser han gang på gang. Desverre.
Som CB var før han kom til Glimt og som 90% ikke ville ha. Som jeg tidligere har nevnt, Stig er bedre enn Sakk på hjemmebane og Stig er bedre i boksen når Glimt presser. Sakk er bedre å bruke på bortebane. Han er sterkere på hodet enn Stig og bedre som oppspillspunkt.
Kritikken mot CB måtte bero på manglende kunnskap. Han har gjennom år bevist at han holder nivået, allerede fra den gang han var dirigent på aldersbestemte landslag. Problemet over år var også skadene som holdt han ute halve sesongen, og etter det liten tid til å spille seg i form igjen. En skadefri Christian Berg har alltid hatt det nivået som
han nå har vist.

Sammenligningen av Sakk og Stig er også merkelig. Sakk har aldri bevist mer enn Adecco-nivå, mens Stig i enkeltkamper har vist internasjonalt nivå gjennom sin fotballkarriere. (Noen husker en E-cup kamp for Helsingborg på San Siro. Stig var banens beste!). Dessverre har Stig fått sitt av skader de siste årene.

Stig er hurtigere enn Sakk, Stig er et bedre oppspillspunkt, Stig er en bedre førsteforsvarer, Stig er bedre i lufta enn Sakk (jfr 2 mål i Fredrikstad-kampen), og Stig scorer mer. Det finnes en likhet, begge er over "middagshøyden" som fotballspiller, Sakk 32 og Stig 36. Det er likevel ingen tvil om at Stig i enkeltkamper kan by på mye mer enn Sakk.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Knuta »

Til Ecke. Kan du forsøke å lese det jeg skriver. Jeg sier at Stig er bedre i boksen noe som har stor betydning spesielt i hjemmekampene når Glimt fører kampene. Da scorer Stig både med beina og hodet. Det jeg poengterer at Sakk er et bedre oppspillspunkt i bortekampene når Glimt er presset bakover, hvor da Sakk er bedre på hodet når det slås langt og høyt opp mot spissene. Der har Stig vist at han ikke rekker til. Sakk fikk ros fra kommentatorene i kampen mot TIL hvor han vant 80% av hodeduellene nettopp i oppspillsfasen. Dessverre har han ikke scoret enda. Poenget mitt er at vi har to fullgode erstattere for Thiago hvor da kampens gang og karakter avgjør hvem som spiller.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Los-Loco »

Det er vel forskjellige måter å definere hva som er å "vinne en hodeduell". Én måte å se det på er at man vinner dersom man er først på ballen. En annen måte er at det i tillegg kreves at ballen etterpå skal havne på et fornuftig sted, les: hos en medspiller. Det er ikke nødvendigvis noen fordel for et lag at man har en spiller som alltid rager høyest i hodeduellene, hvis ikke man får nyttegjort andreballen på noe fornuftig vis.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by ecke »

Knuta wrote:Til Ecke. Kan du forsøke å lese det jeg skriver. Jeg sier at Stig er bedre i boksen noe som har stor betydning spesielt i hjemmekampene når Glimt fører kampene. Da scorer Stig både med beina og hodet. Det jeg poengterer at Sakk er et bedre oppspillspunkt i bortekampene når Glimt er presset bakover, hvor da Sakk er bedre på hodet når det slås langt og høyt opp mot spissene. Der har Stig vist at han ikke rekker til. Sakk fikk ros fra kommentatorene i kampen mot TIL hvor han vant 80% av hodeduellene nettopp i oppspillsfasen. Dessverre har han ikke scoret enda. Poenget mitt er at vi har to fullgode erstattere for Thiago hvor da kampens gang og karakter avgjør hvem som spiller.
Jeg er helt uenig med deg. Vi har ikke to fullgode erstattere, kun en, en frisk Stig Johansen. Jeg er også uenig at Sakk er et bedre oppspillspunkt enn Stig.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Kesseboy »

Sakks aller største problem nå om dagen synes å være kampformen -- hva slags toppnivå han innehar er ennå uvisst. Mot Fredrikstad hadde han noen gode involveringer, som nevnt ovenfor, men han har også et litt klomsete bevegelsesmønster, og er "flink" til å være på feil sted i forhold til hvor ballen ramler ned. Men dette er ting som kanskje vil bli bedre etterhvert.

Jeg var skeptisk til å hente Sakk, men mest dersom det var slik at vesentlige økonomiske ressurser ble knytta opp i overgangen. Som backupspiller gjør han en grei jobb for tida, men han burde nok være i stand til å prestere på et enda høyere nivå hvis han skal være med i vurderinga utover i neste sesong.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply