Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by eidurgud »

De tre siste målene Glimt har scoret, er etter cornere fra Ludde! :D

Keep up the good work! :klapp
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Sulliken »

I tillegg til 2 assist, syns jeg Ludde var veldig frisk i dag utover i 2.omg. Kom seg til dødlinja gang på gang, bare siste lille biten som manglet.

Fortsetter Ludde slik, så kan det bli en morsom høst.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Johansen »

Å gud så lyst Ludde hadde at Andre skulle score i dag..
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Chris »

Hei

KAN noen fortelle Ludde at han noen ganger må slå innleggene tidligere. Det er vanvittig og se når han er langt nede på sida, han har 3 meter til nærmeste forsvarsspiller, Martins og en annen er i boksen, ja så legger ikke Ludde inn. Han venter inn forsvaren og lar han komme opp i presset, slik at de ikke er åpning for å spille inn. Han prøver nesten alltid på å gå rundt, og det lykkes heller sjelden. Det er mulig sjansen blir litt større, om han lykkes, men det gjør han maks en av fem ganger. Imens blir Martins gående uten å få innlegg. Til slutt blir han trøtt og sur. Dette må det da være mulig for Brutter'n og ta tak i. Har sett dette i så mange kamper nå at man må være blind for ikke å se det.

Mvh,
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Kesseboy »

Og den der på overtid ... fem spillere i boksen og Ludde skal drible. Jeg gremmes.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Norse
Posts: 13
Joined: Tue Apr 14, 2009 6:28 am

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Norse »

Er enig i at siste situasjon der vi fyller på med folk i boksen der burde legget vært slått tidlig men som hoved regel vil jeg mye heller ha en kant som alltid prøver å komme ned til kanten og mislykkes 9 av 10 ganger enn en som slår tidlig inn hver gang (ala kvisvik)... ...selv om man ikke lykkes hver gang så er det utrolig viktig å prøve igjen og igjen.. At han lykkes sjelden er jo bare vas, sist hjemme kamp var jo han nede på linja stort sett hver eneste gang...
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by dalers »

Klart han er nede på linja. Etter det handler det om fotballforståelse. Og i dag så den ikke ut til å være til stede....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Kesseboy »

Jo nærmere målet du skal crosse fra, jo større er sjansen for at det står noen i veien for crossen. Dessuten er det ofte vanskeligere å skåre på "nær-crosser", siden man har mindre tid til å posisjonere seg for ballen som kommer.

Det greieste er å variere, men heller slå innlegget litt tidlig enn litt seint.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Los-Loco »

Norse wrote:Er enig i at siste situasjon der vi fyller på med folk i boksen der burde legget vært slått tidlig men som hoved regel vil jeg mye heller ha en kant som alltid prøver å komme ned til kanten og mislykkes 9 av 10 ganger enn en som slår tidlig inn hver gang (ala kvisvik)... ...selv om man ikke lykkes hver gang så er det utrolig viktig å prøve igjen og igjen.
Jeg kunne heller tenkt meg vinger som var raske nok til å skrå rett på mål og plassere ballen i lengste hjørnet, eller bli felt i forsøket. I alle de beste sesongene våre har vi hatt vinger som har hatt evnen til i allefall tidvis benyttet den taktikken.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Chris »

Har noen gang TFL vært prøvd som annet enn ving (og midtspiss)?

Har han f.eks. noen gang vært forsøkt som back? Han er trygg med ball, kan slå gode innlegg, har litt fart og har rutine. Spørsmålet er hvordan han er som førsteforsvarer. Hamoud evner å bekle begge roller. Tror ikke TFL er i nærheten av å ha det samme potensialet, MEN det er mulig han kan gjøre en bedre jobb (særlig offensivt) enn T. Rønning. Det er også mulig TFL kunne spille seg inn, også som ving.

Kun en tanke dette, ikke mer, ikke mindre.

Synes det er litt uheldig at en ellers ok spiller ikke får en rolle å spille. Til dere som synes dette er utenkelig, så nevner jeg Hamoud. Husk også at Stig Johansen gjorde en grei jobb, til tross for litt mangelfull fart.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Novi »

Trygg med ball er vel ikke det første jeg tenker når du sier Ludde. Jeg tror han må vise seg verdig som ving i år, ellers spøker det for karrieren hans. Han må finne tilbake til der han var når han var et av Europa's største talenter. Har ikke gått særlig bra etter oppholdet i Hertha, men han bør da enda ha 10 år igjen på banen.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Glimtfan »

Det er vel først og fremst den fysiske formen som er problemet med "ludde", han har ikke virket topptrent på svært mange sesonger. Vet ikke om det er treningsinnsatsen eller kosthold det står på, men særlig topptrent ser han ikke ut og det må vel også ha påvirket utvikling i forhold til teknikk o.l også. Det er utrolig at han spiller kan ha en så negativ utvikling som det "ludde" hadde, han herjet jo på kanten i yngre alder.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Novi »

Sikkert sant det. Nå har han aldri sett typisk topptrent ut, og noen spillere vil jo alltid se litt mer lubbne ut enn andre. Må nok tære litt på motivasjonen også når han ikke har hatt noen langvarig god opplevelse siden sin første periode i Glimt.

Så spørs det om han kan "ta en Trond" - bygge seg opp igjen i Glimt ved å trene hardt og jobbe riktig.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Kesseboy »

Ludde som back? Hmm, det var neimen ikke noe dumt forslag, spør du meg :tenk
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Mendi »

Glimtfan wrote:Det er vel først og fremst den fysiske formen som er problemet med "ludde", han har ikke virket topptrent på svært mange sesonger. Vet ikke om det er treningsinnsatsen eller kosthold det står på, men særlig topptrent ser han ikke ut og det må vel også ha påvirket utvikling i forhold til teknikk o.l også. Det er utrolig at han spiller kan ha en så negativ utvikling som det "ludde" hadde, han herjet jo på kanten i yngre alder.
Absolutt helt enig. Jeg tillater meg også å mene nokså sterkt at dette må ha med holdninger å gjøre, enten det er kosthold eller trening som svikter. Mannen ser ikke ut som en idrettsutøver. Og det kan han gjøre noe med selv, det er bare å ta seg i nakken og jobbe hardt og målrettet. Dette er en spiller med et voldsomt potensial, om han gjør den jobben som skal til har Glimt en stjernespiller.
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by RS2-Gti »

Det er små marginer i fotball, og de siste 5% betyr forskjellen mellom førsteelver og tribuneplass faktisk. Har lenge sagt at Ludde virker småfeit (men utrent er kanskje et snillere ord for det?). Husker ikke hvem det var ... var det Frank Strandli, eller kanskje Andreas Lund. Hm. Det var i allefall en av 90 tallets tanksentere som før en sesong gikk ned 5 kg, og mannen ble dobbelt så kjapp i kroppen. Føler meg bra sikker på at Ludde lett kunne gått ned de 5 kg han også. Det er nok ikke bare kroppsform.

Ludde som back? Mmmm, skeptisk! Jeg anser han som en av de mest markeringssvake spillerene vi har i Glimt. I fjor sov han så og så alltid ved markering på defensiv dødball. Og selv om Stig lykkes på back, og Hamoud - så tror jeg ikke Ludde vil gjøre det samme.

Jeg tror Ludde e milevis unna laget. Om han vil redde karriæren, så må han legge bort Maarud som hovedsponsor og trene som faen frem til sommeren. For om ikke han gjør det, så er det nok over og ut for Ludde i de to øverste divisjonene - og han er nok på full fart inn som servitør på sydøst el.l.

Synd i grunn, men det skal ikke være noen grunn til at Ludde ikke kan være i den formen han var i første periode i Glimt. Jeg mener, han er jo ikke så gammel at han bør ha mistet noe fart som en direkte følge av alderen.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by K1M »

Er redd Ludde har gått fra å være en av nordeuropas største talenter til å være en unødvendig utgift for Glimt.

Men ingenting ville glede meg mer enn om han motbeviser meg :D
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Kesseboy »

RS2-Gti wrote:! Jeg anser han som en av de mest markeringssvake spillerene vi har i Glimt. I fjor sov han så og så alltid ved markering på defensiv dødball.
Det kan jo være verdt forsøket? Markeringsfokus kan man jo alltids trene opp, og Ludde var jo verken i toppslag eller i defensivt modus i løpet av fjorårssesongen. Hadde ikke tenkt tanken på å plassere akkurat den spilleren i en sånn posisjon, men dersom det skulle funke, så er det jo ei høyst interessant måte å øke de disponible alternativene i stallen.

Hva angår hans fysiske form, så har jeg ikke sett mannen i det hele tatt siden i fjor høst, såvidt jeg kan huske, så den skal jeg ikke uttale meg om.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Cheese Smirnoff »

Kesseboy wrote:Hva angår hans fysiske form, så har jeg ikke sett mannen i det hele tatt siden i fjor høst, såvidt jeg kan huske, så den skal jeg ikke uttale meg om.
Såvidt jeg kunne se på Glimt - Alta har han gått ned noen kilo og ser igjen ut som en toppidrettsutøver. Spillemessig imponerte han ikke særlig, men det gjorde jo ikke noen av de andre på laget heller.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 463
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 46 times
Been thanked: 25 times

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Thomas Andersen »

Ludde har fått skreddersydd treningsopplegg.

http://www.an.no/glimt/article5091782.ece

Det ser ut til å ha virket!

Andre som behøver det samme? :roll:
Gult er kult!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by brutus »

Han er nå fortsatt god og rund! Men for all del: det er gledelig for Ludvigsen at den fysiske formen er tilbake. Jeg trodde han var ferdig som fotballspiller.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Mendi »

Hvis Ludvigsen og Glimt mener at et treningsopplegg han har fulgt i en mnd betyr at han er tilbake til sitt gamle jeg, så blir jeg litt skremt. Men nå har jeg blitt skremt av Ludvigsen mange ganger de siste årene, der han for det meste har vært å karakterisere som lett overvektig.

Han må jobbe med treningen over tid, man blir ikke fit av en mnd med god trening. Men forhåpentligvis kan han nå jobbe over tid med det programmet sitt, og dermed finne igjen sitt gamle jeg i løpet av dette året i Adecco.
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by GULTeKULT »

Jeg tror at hele poenget til ludde var at istedet for å trene "feil" og på den måten trene en uke og gå skadd to uker, så trener han litt anderledes og unngår skader. Slik har han fått trenet kontinuerlig en "lang" periode uten avbrudd.

Slik han framstod mot Strømmen, så tror og håper jeg at han kan komme til å bidra veldig positivt fremover hvis han fortsetter slik.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Novi »

Og så har man den mentale faktoren ved å trene på en slik måte at man faktisk føler fremgang. Litt selvtillit og motivasjon kan gå en lang vei.
Una mas cerveza.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Trond Fredrik "Ludde" Ludvigsen

Post by Masinga »

Av og til lurer jeg på spillere som tror de kan prestere på topp ved å være overvektig. Hvilke referanser har de da? Neville Southall da han hadde passert 40?

Man kommer langt på rett innstilling. Dersom Ludde er kommet på bedre tanker nå, er det jo fint. Men det er skremmende at han hever lønn uten at det stilles krav til form.
Masinga
Post Reply