Spillertråd: Kwakye Oduro (2009)

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Masinga »

Ut fra det jeg har sett av Oduro, er det ikke noe tap at han drar.

Men uttalelsene rundt det sosiale er illevarslende. Vi lurer oss selv hvis vi tror dette bare gjelder Oduro. Jeg tillot meg etter Strømsgodset-kampen å stille spørsmål ved kjemien i Glimt sånn rent generelt. Det er noe som sier meg at samholdet i laget knirker. Jeg vet ikke om det stemmer, men ut fra kroppsholdninger, ansiktsuttrykk osv. ser det ikke bra ut. Noen virker direkte sure og det lukter eddik langt opp på tribunen og inn i stuene. Og det har det gjort i lang tid.
Masinga
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Kesseboy »

Masinga wrote:Jeg vet ikke om det stemmer, men ut fra kroppsholdninger, ansiktsuttrykk osv. ser det ikke bra ut. Noen virker direkte sure og det lukter eddik langt opp på tribunen og inn i stuene. Og det har det gjort i lang tid.
Definitivt. Dette har vært synlig ved flere anledninger siden Lyn-kampen. Men Glimt er jo kjent for å være et "klikkete" lag, spør bare Eirik Dybendahl og Karim Essediri.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Christoph »

Det er vel ikke unaturlig at man blir litt muggen i kroppsspråket når man går på tap etter tap etter tap.

Syns vi skal være forsiktig med å tolke så forferdelig mye.

Og Erik Dybendahl? Når var det han forlot? 2003-04? Mye vann har rent gjennom Bodøelva siden den gang.

Alle lag har da sine "klikker". Uten at det nødvendigvis trenger å bety at noen blir ekskludert.

Oduros uttalelser tror jeg vi skal være forsiktig med å legge for mye i. Fins da eksempler på utenlandske spillere som har klart å innlemme seg i det sosiale. Se bare på Willis Forko.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by mortsto »

Jeg har kun lest nettsakene til AN. Hva er det som er blitt sagt av Kåre og Oduro i denne saken?
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Ville Lehtinen »

mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by mortsto »

Nuvel. Å starte karrieren med tre tøvete gule kort, samt kjefte opp kapteinen setter vel på en måte standarden, også for den sosiale biten. Får håpe han gjør det bedre når han kommer tilbake til Belgia.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Kesseboy »

Kjefte opp kapteinen?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by mortsto »

Han ga ihvertfall CB ei skikkelig skyllebøtte da han prøvde å roe ham ned etter han hadde fått et av kortene i en av de første kampene. Og etter det jeg har hørt, var det med å skape dårlig kjemi ganske tidlig.

Edit: CB var kanskje ikke kaptein på den tida.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by eidurgud »

At Oduro forsvinner er ikke noen bombe.

Det er selvfølgelig mulig at det finnes "klikker" i Glimt, men i denne saken har det bortimot ingenting å si. Belgieren passet ikke inn her, og gjorde ingenting for å passe inn heller. Istedet for å "mingle" med resten av spillerene, satt han konstant med øreplugger og hørte på musikk, og det gjorde han fra dag én.
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by stormp »

Ser ut som om den generelt negative stemningen i forhold til Oduro er plukket opp av Bjørn Lund i AN. I en artikkel om bruk av unge spillere i tippeligaen Link kommer han med dette lille mer eller mindre bevisste sleivsparket:
Utlendinger talte ikke med, slik at Akwasi Oduro ikke ga poeng på denne tabellen heller.
Nei... han har vel kanskje ikke skaffet oss så mange poen på noen tabeller...
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by G-s-enz »

Ahh savn :lol:

Ser ikke ut som Oduro ble det helt store gitt,kjefter i belgisk tredje divisjon.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Kwakye Oduro

Post by Gvandreassen »

Ble fryktelig redd et øyeblikk da jeg så at det hadde vært aktivitet i denne tråden :shock:
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply