Spillertråd: Daniel Berntsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Snorreth »

Orker ikke la meg provosere av slike interesser TIL viser. *gjesp*
Begynner å bli en stund siden Tromsø gjorde noen skikkelige grep for å hente Glimt-spiller.
Hvem er forresten agenten hans? Noen gode kilder her inne??

EDIT: Men så lenge Tromsø betaler oss godt, så vær så god. :mrgreen:
Last edited by Snorreth on Tue Aug 09, 2011 6:30 pm, edited 1 time in total.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Glimtfan wrote:Men pdd er det bare å innse at TIL kjemper i helt annen liga enn oss...
Tror ikke dette er situasjonen om et par måneder. :wink:
Uansett synes jeg Berntsen bør holde hodet kaldt. Han har ikke engang en full sesong for Glimt.
Alle Glimtspillere bør gjøre som Trond Olsen og Anders Konradsen; si at TIL er et tullelag de aldri vil spille for.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Crazy horse »

1. Jeg savner en stemme fra klubbens ledelse, som kan fortelle om dette i det hele tatt er aktuelt.
2. Jeg ble jævlig opprørt i fjor da Konradsen gikk, og går nå Berntsen blir det full krise inni meg. Hva er vitsen med å dyrke fram egne talenter om klubben ikke får glede av dem (annet enn økonomisk) når de slår ut i blomst? Å selge godt etablerte spillere er vondt nok, men å selge talenter er mye verre, fordi vi ikke kan forvente en veldig stor sum for dem. HVis nå neste generasjon Berg også skulle slå til, hvor lenge får vi beholde dem?
3. Hold Berntsen ut sesongen og se hvor Glimt havner, må vi selge ham kan det godt være at noen andre enn TIL kan være aktuelle.
4. Glimt har økonomisk trøbbel, ja, men hva faen har TIL da? Hver uke blir de økonomiske problemene i TIL nevnt på TV og i aviser. Kanskje de nå skulle bruke pengene de eventuelt får for Jensen til å betale ned litt gjeld og ikke handle dem bort igjen? :evil:
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Gvandreassen »

Problemet med norsk fotball sånn som jeg ser det, er at alle lag er farmerlag. Glimt er et farmerlag for enhver tippeligaklubb med litt cash, og tippeligaklubbene selger unna så fort en spiller gjør det bra. Den mentaliteten som spillere har i dag er noe jeg sliter med å forstå. "Hei, jeg gjør det visst bra her. Det betyr at jeg må stikke så fort som mulig. Får jeg det til, må jeg dra".
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

mortsto wrote:
Glimtfan wrote:Men pdd er det bare å innse at TIL kjemper i helt annen liga enn oss...
Tror ikke dette er situasjonen om et par måneder. :wink:
Uansett synes jeg Berntsen bør holde hodet kaldt. Han har ikke engang en full sesong for Glimt.
Alle Glimtspillere bør gjøre som Trond Olsen og Anders Konradsen; si at TIL er et tullelag de aldri vil spille for.
Jeg tror absolutt TIL faller igjennom, men tror det er greit å ha respekt for at en 18 åring har ambisjoner både i forhold til det sportslige og økonomi Måten vi kan få han til å bli er ved å tilby en svært god kontrakt innenfor våre rammer. Jeg ser noen nevner 250 000 som en grei årslønn tidligere i denne tråden og det vil jeg nærmest påstå er latterlig for vår beste spiller. Skal vi holder på han utover årets sesong bør han bli blant klubbens best betalte. 4-500 000 bør vi ha muligheten til å tilby, hvis ikke vil han selvfølgelig forsvinne til TIL hvor han fort vil kunne få 5-700 000 hvis de ser på han som høyaktuell for A-laget allerede nå.

Rent sportslig tror jeg det beste for Berntsen er om han blir med Glimt opp, bidrar til at vi holder oss og forsvinner til en større klubb, det vil da eksludere TIL og vil forhåpentligvis gi Nordlandsglimt en betydelig sum som da skal reinvesteres i nye spillere.
User avatar
youron
Posts: 1600
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by youron »

Link til intervjuet med NRK-TV. Kjenner jeg ble litt provosert. Dette er gutten som gjorde at Runar Berg valget å legge skoan på hylla for godt.

http://go.nrk.no/go/e/nettvleft;siteId= ... eks/273207
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Crazy horse »

Da jeg hørte igjennom intervjuet så hørte jegt ham ikke si direkte at han vil til TIL, eller hadde noe ønske om å forlate Glimt. Han sa bare at det hadde vært kontakt på agentnivå og at han syntes det hadde vært mor å prøve seg på tippeliganivå nå. Det kan kanskje tolkes begge veier. Det var tydelig at han vurderte noen av spørsmålene nøye før han svarte.
Kan ikke tenke meg at ledelsen i Glimt vil bli glad for noen hundre tusen og en videresalgsklausul for et slikt stort talent, og det er svært deprimerende om økonomien igjen er så rævva at de blir tvunget til å kvitte seg med ham for knapper og glansbilder.
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by G-s-enz »

Vi har vel ikke fått noen indikasjona på at økonomien er dårlig igjen? Ikke lenge sida det var en sak i AN om den nye hverdagen som gjeldsfri :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by bjornage »

Jepp, BTH sa at en av prioriteringene var å holde på spillere som Daniel Berntsen.

Aller viktigst blir det å rykke opp, vi kan ikke regne med å holde på de beste spillerne våre hvis vi soser rundt i Adeccoligaen, for det vil være tippeligaklubber klare til å hente dem - uansett som det er TIL eller noen andre.
dani
Posts: 622
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 27 times
Been thanked: 168 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by dani »

sånn rent ut ifra intervjuet, så vil jeg ikke si at det virker som han drar akkurat. Men problemet med å være i 1 divisjon om dagen er jo at alle gutter drømmer om en større liga, og i disse dager hvor finansene ikke er så gode, så er det fort spillere som Berntsen som har typ 1 år maks der han har bevisst nivået som er kjøpeaktuelle for TL lag. Og når da Glimt har såpass store usikkerheter rundt opprykk, sportslig satsning og økonomi, så er det vanskelig å si hva som blir utfallet.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by -list »

Hvordan er kontraktssituasjonen?

Husker med skrekk hvordan det gikk da TIL sa det samme om Thiago Martins. Dette kan raskt bli dyrt for Glimt - kjenner jeg oss riktig så har vi bygget opp laget rundt en håndfull talenter som har måneder igjen av kontrakten...?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Boombadila »

Glimt i et nøtteskall dette. Vi selger vel hele midtbanen etter sesongen....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Cheese Smirnoff »

Dette tror jeg ingenting på. Forlater Berntsen oss blir det nok for en tilfredstillende sum.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Kesseboy »

Hvis Kara er verdt tjue mill så må vel den lille Cryuff-imitatoren vår være verdt . . . femti? :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

Siste fra TIL er at Kara er verdt 50 mill :lol:
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Boombadila »

da sei vi tusn krona, svart!
http://www.youtube.com/watch?v=MNqXj2dNy2w
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Gule Ørn »

Aldri!

Vi selger da ikke "El Magico"!

Image
Ball?
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Gvandreassen »

Herlig bilde! Kan jeg bruke det som avatar på forumet?

EDIT: Gjør det uansett, dog gir deg creds som en del av signaturen. :D
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Gule Ørn »

Værsågod, bruk i vei! Bare hyggelig det! :)
Ball?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Crazy horse »

G-s-enz wrote:Vi har vel ikke fått noen indikasjona på at økonomien er dårlig igjen? Ikke lenge sida det var en sak i AN om den nye hverdagen som gjeldsfri :)
Jeg har ikke lest noen papirutgave, men har en frykt i meg fra tidligere høster, og den er ikke lett å bli kvitt. Men er det slik at Glimt nå er helt gjeldfri og ikke må selge DB for akutt livberging, så bør de ikke gjøre det, og ikke PVVR eller Hamoud heller, for den saks skyld. Nå er det opprykk som gjelder. Ser at saken om Daniel er kommet i an.no, og at folk er i harnisk der også, i kommentarfeltet.
Fotball er nesten alltid morsomt
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by brutus »

Så Daniel spille cupkampen mot oss i sommer, og ble mektig imponert. Teknisk briljant, smart og med flott blikk for spillet. En playmaker som Ruben Yttergård Jenssen, men i en mer offensiv rolle. Faren Dag Trygve Berntsen var TIL-spiller i tre år i perioden 1992-1994. Det er antakelig derfor Daniel har en positiv holdning til Tromsø, i motsetning til glimtspillere flest. NB det var ingen andre enn Per Høgmo i sin første trenerperiode for TIL som hentet hans far til klubben, der har vi en interessant link!

http://www.til.no/adel/profil/283
DIXI
Glenn P
Posts: 2811
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glenn P »

Hadde jeg spilt FM, kunne jeg (minimum) solgt ham for 8,5 mill med klausuler på 2,5 mill ila. 12 måneder, og en videresalgsklausul på 45%... Kanskje en treningskamp på Aspmyra hvor all inntekt går til Glimt oppå der igjen.

Jeg hater å være realistisk, men skal Berntsen bli en proff, er det uten tvil bedre for ham å dra til en klubb i Eliteserien, sett bort fra enkelte klubber kanskje. Jeg vet ikke helt om å dra sammenligning til Trond Olsen, da hans opphold i Lillestrøm ikke var av de beste. Returen til Glimt (som da var et topplag i Eliteserien) og starten i RBK var jo en opptur i karrieren hans. Så, for Berntsen og hans framtid tror jeg andre klubber i Norge har bedre kapasitet til spillerutvikling, men for Glimt - og hjertet mitt - håper jeg han blir i klubben til vi tar medalje i Eliteserien, og får spille kamper ute i Europa!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Gvandreassen »

Det aller beste for Daniel er at han blir i Glimt. Den holdningen han og de fleste andre spillere har nå til dags er merkelig. "Hei, jeg får det jo til i Bodø/Glimt. Jeg klarer å gjøre en god figur nesten hver kamp, og er en nøkkelspiller. Det betyr jo at jeg må bytte klubb, fordi jeg kan jo ikke bli hvis jeg får det til!" Skjønner at han vil spille på høyest mulig nivå, men han er bare 18 år. Å bli i Glimt kan være viktig for utviklingen hans.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by bjornage »

Joda, det er sant. Men det å spille i Tippeligaen vil utvilsomt gjøre han til en bedre spiller, jeg tror f.eks Konradsen ville stagnert kraftig hvis han hadde fortsatt i Glimt istedenfor å spille veldig godt mot Atletico Madrid med Godset forrige uke. For ikke å snakke om at de kan tjene langt, langt mere penger også...

Blir det Adecco til neste år er jeg redd for at det blir uten Berntsen, han er altfor god for en adeccoklubb allerede nå.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Heltenjohn »

Men Stefan Johansen har ikke hatt samme utvikling...
Riktignok var han ikke fast hos Glimt, slik Konradsen var og Berntsen er, men et klubbskifte er ikke alltid en betinget suksess.
Ut fra det lille jeg kan finne om info om stefan er at han har 3 innhopp sålangt. Ikke veldig mye, dermed antar jeg at han er oftere å se i 2 divisjon...
Post Reply