Spillertråd: Daniel Berntsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
OnkelnTelK1m
Posts: 114
Joined: Fri Mar 28, 2008 12:11 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by OnkelnTelK1m »

FSHelgeland;

Det spørs om du er Daniel Berntsen- fan eller Glimt- fan?
Jeg er ikke happy med det som skjer nå, men en boikott av Bodø/Glimt blir for meg helt håpløst
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by bjornage »

Skuffende at BTH ikke drar til i media og sier det alle tenker. Jeg tror de er like misfornøyde selv, men "ingen kommentar"-holdningen tar seg veldig dårlig ut akkurat nå. Det er på tide å ta av silkehanskene og tøffe seg opp litt. Initier en budrunde ihvertfall sånn at det blir press på RBK, i stedet for å møte til forhandlingsmøte med lua i hånda som vanlig.

RBK er ikke de eneste interesserte, og om FFK, Molde eller hvem det er skulle tilby mer er det ingen grunn for å godta et bud fra bartebyen.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Hvis DB blir solgt, så forventer jeg at Glimtstyret gir oss den hel og fulle versjonen av hvordan dette kunne skje.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Knuta »

OnkelnTelK1m wrote:Jeg er ikke happy med det som skjer nå, men en boikott av Bodø/Glimt blir for meg helt håpløst
Ikke enig. Se mitt forrige innlegg.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by FSHelgeland »

Er ikke DB-Fan nei, men i denne saken gir jeg Glimtfan mye rett. Klubben bør få merke at vi bryr oss når deres handlinger er helt håpløse. Spørsmålet da er jo hvilket språk forstår de?
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Knuta »

Boikott forstår de, det var det Liverpool staret med for å kvitte seg med treneren, og da var det gjort.
Det er det eneste effektive vi kan gjøre nå og ikke noen fjollete bannere som ingen bryr seg om.
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by GaleMathias »

Okei, side opp og side ned med hvem som har skyld osv, men nå er vel fakta at DB vil/ønsker seg bort. Glimt ønsker selvsagt beholde, men hvis DB vil bort så la han gå. Greit nok at han er en bra spiller, men jeg orker ikke tviholde på spillere som ikke ønsker å bidra.

Så. Når det først er bestemt at han drar så bør fokuset være å få en best mulig deal.
Spekulasjon fra min side her nå, men;

2-3 mill cash up front + klassisk x antall kr etter x antall kamper + leie/opsjon av Aasen (venstrebein indreløper,samme pos som DB, på U21-landslaget) + videresalgsprosent på 20-30%?

Putter man det følelsemessige til side; hvis man får noe i nærheten av en slik avtale, er dette virkelig en dårlig deal for en 18 åring med en halv sesong i adecco?
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Frodo Baggins »

GaleMathias wrote: er dette virkelig en dårlig deal for en 18 åring med en halv sesong i adecco?
Isolert sett nei. Men med tanke på at Glimt kjemper om opprykk til TL, samt at de lar seg diktere av RBK og Berntsen, så synes jeg dette ser mildt sagt merkelig ut. Og man sender ut ett signal om at de største talentene lett kan komme seg bort for en billig penge. Noe jeg tror er meget uheldige signaler å sende.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Cheese Smirnoff »

Skal man påføre Glimt økonomisk tap fordi NordlandsGlimt, og klubben, går med på å selge? :tenk Fullstendig idioti.

Kjøp og salg er en del av gamet, det var samme tilstander her når Roy Miller og Trond Olsen ble solgt... for 13-14 millioner tilsammen, ingen var fornøyd da heller.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 463
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 46 times
Been thanked: 25 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Thomas Andersen »

Trapattoni wrote:Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor RBK stresser med å få han i dette vinduet.
Det er i RBKs interesse å holde Glimt som farmerlaget i Adecco.
Gult er kult!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by ecke »

GaleMathias wrote:Så. Når det først er bestemt at han drar så bør fokuset være å få en best mulig deal.
Spekulasjon fra min side her nå, men;

2-3 mill cash up front + klassisk x antall kr etter x antall kamper + leie/opsjon av Aasen (venstrebein indreløper,samme pos som DB, på U21-landslaget) + videresalgsprosent på 20-30%?
Trolig en god avtale, ja, men jeg ville nok hatt et tillegg, et overgangstak for Gjermund Åsen i opsjonsavtalen. Bodø/Glimt ble skviset på en avtale om Christian Steen som RBK mente å få 5 mill for. Egentlig uhørt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15809
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Kesseboy »

Ahh, trønderkonspirasjonen. Den har vi ikke hørt mye om siden Kåre dro ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

GaleMathias: For en som er tenkt å være personen som fremtidens Glimt skal bygges rundt, og det største talentet vi har hatt på et par tiår, så synes jeg det ja. Hvis DB er forskjellen på opprykk eller ei, så JA!
Etter å ha lest hva Rosenborgsupporterne mener, så tyder ting på at de synes det er helt greit at G Åsen forsvinner. Hvis ikke Åsen kan forsterke Glimt umiddelbart, så har vi neppe tid til å hente inn andre. Hvis vi ender opp med en midtbane som må komponeres av Rønning, Haukås, Berg og Karlsen, så klarer jeg ikke å se at vi rykker opp i år.
Last edited by mortsto on Tue Aug 30, 2011 12:02 pm, edited 1 time in total.
OnkelnTelK1m
Posts: 114
Joined: Fri Mar 28, 2008 12:11 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by OnkelnTelK1m »

Jeg tror Glimt skjønner misnøyen som er her inne.
Man sitter med en situasjon hvor en spiller vil bort fra Glimt.
Boikotter man klubben vil denne tape penger. Og så er det vel ikke Glimt som sitter på rettighetene til denne spilleren heller. Kanskje ønsker Nordlandsglimt avkastning på spilleren?
Skulle gjerne sett at Daniel ble til sesongslutt iallefall, men han virker bestemt på å dra.
Håper Glimt gjenkjenner et slikt talent neste gang og binder denne til langtidskontrakt.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Frodo Baggins »

Trapattoni wrote:Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor RBK stresser med å få han i dette vinduet.
RBK's eneste sjanse for e-cup til neste år er å komme seg opp på medaljeplass. Etter å ha brukt 30-40 millioner på spillere i år, så vil det være en katastrofe for RBK og ikke få spille e-cup før i 2013.Det er nok hovedgrunnen.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Knuta »

OnkelnTelK1m wrote:Man sitter med en situasjon hvor en spiller vil bort fra Glimt.
Det er mange som i årenes løp har ønsker seg bort fra klubber, men som sagt hvis ledelsen står på sitt blir de ut kontraktstiden. Skal Glimt til enhver tid forholde seg til spillere som vil bort eller ikke får nok spilletid osv, ja da får man ville tilstander. Det er derfor vi har kontrakter. Hadde Glimt sagt klart nei til RBK, hadde vi ikke hatt denne situasjonen i det hele tatt. DET ER HER PROBLEMET LIGGER !!!!!!!!.Det er fortsatt ikke for seint å snu.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Trapattoni »

Frodo Baggins wrote:RBK's eneste sjanse for e-cup til neste år er å komme seg opp på medaljeplass.
Greit, men det vil overraske meg om RBK ser på Berntsen som en avgjørende faktor i forhold til E-cup eller ikke neste sesong. Berntsen er god, men tror nok han trenger en pre-season med klubben før han kan regnes med.

RBKs sjanser til medalje er forøvrig rimelig bra. Med seier i sin hengekamp er de tre poeng bak TIL, som tross alt fortsatt har en liten mulighet til å nå helt opp.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Cheese Smirnoff wrote:Skal man påføre Glimt økonomisk tap fordi NordlandsGlimt, og klubben, går med på å selge? :tenk Fullstendig idioti.

Kjøp og salg er en del av gamet, det var samme tilstander her når Roy Miller og Trond Olsen ble solgt... for 13-14 millioner tilsammen, ingen var fornøyd da heller.
Hvis DB forsvinner, er det den bitreste og kjipeste overgangen på mange, mange år. Jeg tviler på at vi kan sitte på forumet om tre års tid og se på denne overgangen i etterpåklokskapens lys på samme måte som vi i dag ser på overgangene til Olsen og Miller.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Kanskje OT, men dog: På TILs adelskalender står det om Daniels far Dag Trygve Berntsen: " Han fikk avtale med Bodø/Glimt og etablerte seg i Bodø 1995. Men overganskrøll mellom TUIL og Bodø/Glimt satte en stopper for dette. Så i en alder på 27 år avsluttet han sin karriere."
Noen som kjenner denne historien? Hva besto dette overgangskrøllet av?
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Knuta »

mortsto wrote:. Jeg tviler på at vi kan sitte på forumet om tre års tid og se på denne overgangen i etterpåklokskapens lys på samme måte som vi i dag ser på overgangene til Olsen og Miller.
Når det gjelder TO hadde Glimt ikke noe valg, det stod mellom konkurs eller salg. Vi fikk 9 mill, så dette kan overhodet ikke sammenlignes. Her er det en juvel som er i startfasen, og som sagt Glimt trenger ikke å selge han.
Alt er opp til Glimtledelsen.
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by delfagro »

Dette er trist. DB er sannsynligvis, som mange har nevnt, nøkkelen til opprykk. En spiller med tilstrekkelig X-faktor til å skape farligheter, selv på dager der lagmaskinen ikke fungerer. Et åpenbart stortalent som hever laget sportslig og trekker publikum.

Det som er enda tristere er dette blir nærmest en eksistensiell erkjennelse for Glimt som toppfotballklubb. Greit nok, det er veldig lenge siden Glimt har kunnet kjøpe spillere som også er interessant for de største TL-klubbene. Vi må til og med innse at TIL, objektivt sett, er mer attraktiv for spillere, og er storebror i nord (grøss). Det som imidlertid har vært et håp og kime til optimisme, selv i de mest begredelige perioder (når man f. eks så glimt på elendig live-stream, enkameraproduksjon som knapt makter å følge ballen, mens det spilles langt og fantasiløst, og man får bank av Mjøndalen, og daværende trener sa seg glad for at det var lenge til neste kamp slik at man fikk trent), er muligheten for at det en dag vil dukke opp flere gode og unge lokale spillere som kan bære klubben videre. Når vi nå må innse at selv lokale 18-åringer ikke finner klubben attraktiv nok, forsvinner også noe håpet.

Tar sterk avstand fra TIFO-mobbing av DB. Det som skjer nå er dessverre større enn en unggutt og hans rådgivere sine vurderinger. Det er et produkt av klubbens svekkede posisjon.

Alltid gul!
Alltid gul!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by bjornage »

Jeg nevnte boikott tidligere men jeg tror det var et lite innfall av sinne og skuffelse, det må nok mer til før jeg starter med noe sånt.

Når det gjelder den gjengse tilskuer vil dette ha en effekt. Jeg har fått inntrykket av at "alle" snakker om Daniel Berntsen, den nye Runar, stjerneskuddet og vårt største talent på mange år. Jeg tror mange av de som vanligvis ikke er så engasjerte kan ikke vil se like stor grunn til å dra på myra lengre hvis DB drar i dag.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Cheese Smirnoff »

mortsto wrote:Hvis DB forsvinner, er det den bitreste og kjipeste overgangen på mange, mange år. Jeg tviler på at vi kan sitte på forumet om tre års tid og se på denne overgangen i etterpåklokskapens lys på samme måte som vi i dag ser på overgangene til Olsen og Miller.
Når vi solgte Miller solgte vi oss visstnok til nedrykk. Det ble heller 4.plass i Tippeligaen. Når vi solgte Trond Olsen var det bare å legge ned klubben, men faktumet er at uten salget hadde klubben blitt nedlagt.

Kanskje selger vi oss fra opprykkskampen i år, men med en surmulende pappagutt som bærebjelke så må det vel bare være sånn. Store ting skjer i Glimt, vi har mange gode talenter og økonomien er sunn. Får vi inn Braathen-brødrene og Gjermund Åsen har vi et av de desidert sterkeste lagene i Adecco. Skal man spille for Bodø/Glimt må man spille for klubben, og ikke for seg selv.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by liverglimt »

Cheese :klapp

Jeg er helt enig, vi trenger ikke dulleunger. La oss få inn noen som spiller for klubben også tenker på seg selv etterpå, så får vi til noe stort!
@liverglimt
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

delfagro wrote:Tar sterk avstand fra TIFO-mobbing av DB. Det som skjer nå er dessverre større enn en unggutt og hans rådgivere sine vurderinger. Det er et produkt av klubbens svekkede posisjon.
Alltid gul!
At vi var nødt til å selge Konradsen og Bjørdal for underpris var grunnet klubbens posisjon. Begge var spillere som hadde prestert godt over lengre tid, og som var for gode for å surre rundt i Adecco. Alt tyder på at surringa i Adecco nærmer seg slutten, og hvis en da som 18-årig bodøgutt mener seg for stor for Glimt, og muligens sparker bein på hele laget, da da bør en stå øverst på shit-lista til DGH.
Post Reply