Spillertråd: Daniel Berntsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

re mortsto

Jeg klarer virkelig ikke å se hvilke utalelser det skal være.

http://www.nrk.no/video/daniel_berntsen ... 33AA8E5AE/

Har han egentlig sagt som mye mer enn i denne videoen? I så tilfelle, ser jeg virkelig ikke hva du og andre henger dere oppi.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis Berntsen spiller oss til opprykk er vi skuls.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Glimtfan: En reporter fra NRK Troms kommer og spør han om TIL har vist interesse, og han sier at han vil gjerne vil prøve seg i eliteserien nå. Hvis du ikke skjønner hvorfor jeg og flere synes dette, og de siste dager burde vært håndtert annerledes av DB, så bruker jeg ihvertfall ikke mer tid på å forsøke å forklare det.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Boombadila »

Glimtfan: hvis din påstand er at du ikke lar deg affisere av dette, så tror jeg nesten at du ikke er glimtsupporter, men rbkfan....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by bjornage »

ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by ingen87 »

Da har Glimt.no skrevet at han er klar for RBK fra 01.01.2012! Dem sier ingenting om sum, men etter det jeg har hørt skal det dreie seg om 2-3 millioner ettersom prestasjoner i RBK (antall kamper)..

http://www.glimt.no/?id=1454105840&modu ... =med_bilde
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

DB: "jeg har et inderlig ønske om at jeg til neste år kan spille tippeligakamp på Aspmyra mot klubben i mitt hjerte" :lol:

Edit: Lurer litt på om dette også kan bety en opsjon på Åsen, eller om han er helt ute.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by bjornage »

Børre Arntzen mener det er 3 millioner nå + halvannen million til etter X antall kamper i tillegg til videresalgsprosenter.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Frodo Baggins »

Totalramme på 4,5 millioner i følge AN, 3 millioner nå, resten prestasjonsbasert. Knalldeal for Rosenborg.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Boombadila »

Ryktene forteller at det er samme verdi som på avtalen om PVR...

say no fuckin` more!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
commandercool
Posts: 36
Joined: Fri Mar 26, 2010 1:16 pm
Location: Mo i Rana

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by commandercool »

Jaja, der tror jeg du bæsja litt på leggen Daniel. I stedet for å avvente til sesongen var over og se om du ikke kunne få spille fast i Tippeligaen med Glimt, så velger du en høyst usikker tilværelse i rbk der du fort navnet ditt gravert inn i benken. Det er selvsagt en mulighet for at du blir en kjempesuksess, men hvorfor ikke vente og ta minst ett tippeligaår i det du påstår er klubben i ditt hjerte (må innrømme at jeg stusser over den uttalelsen du kom med der)?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by gavharr »

I og med at vi ikke er så ille ute å kjøre økonomisk sett, så er vel ikke 3 mill for en nokså umerittert 18-åring ille? Kan fort bruke de pengene til å hente 2 nye talenter fra Nordland og omegn. At vi beholder han ut sesongen, taler jo også for at vi IKKE blir svekket i opprykkskampen.

Daniel fortjener ingen kritikk for noen uttalelser. Han har bare sagt at det hadde vært gøy å prøve seg i tippeligaen, hvilket er et naturlig mål for de fleste talenter i adecco.
La oss heller prise oss lykkelig over at han ikke ble TIL-spiller. Og at vi faktisk får inn litt penger til å hente inn en erstatter når den tid kommer.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Frodo Baggins »

I mine øyne så selger Glimt det 2 stortalentet de har utviklet på under 1 år for småpenger, og uten at de har vært med å sette sitt preg på Glimt i den øverste divisjonen. Hadde TIL gjort det, så ville jeg vært dypt bekymret.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by ingen87 »

Frodo Baggins wrote:I mine øyne så selger Glimt det 2 stortalentet de har utviklet på under 1 år for småpenger, og uten at de har vært med å sette sitt preg på Glimt i den øverste divisjonen. Hadde TIL gjort det, så ville jeg vært dypt bekymret.
Jeg er og dypt bekymret.. Lurer på hvordan Robertsen og Viljar tolker dette?
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by RaymondEngmark »

Nå tar jeg meg en pause fra forumet. Dette orker jeg bare rett og slett ikke lengre. For dem som vil ha utfyllende informasjon hør igjennom dagens NRK Nordland radiosendinger. Intervju med Cato, Mini, Runar .. og tror jammen det var noen til. Den naturlige aksepten for hele situasjonen gjør meg utrolig oppgitt.
Kristatistisk
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Frodo Baggins »

RaymondEngmark wrote: Intervju med Cato, Mini, Runar .. og tror jammen det var noen til. Den naturlige aksepten for hele situasjonen gjør meg utrolig oppgitt.
At Mini synes det er flott at Berntsen havner i RBK for småpenger er naturlig. Nå har jeg ikke hørt på NRK Nordland i dag, men hvis Runar og Cato uttaler noe som tyder på at dette er flott, så må man nesten begynne å tro at de er på lønningslista til RBK. Dette er ett tilbakeslag for Glimt, og viser vel at de sportslige ambisjonene ikke er helt på stasjon. Av og til så virker det nesten som om Glimt er mer enn fornøyd med å ligge inne på topp 6 i Adecco. Hvor er ambisjonene ? Hvor er øsnket om å utvikle klubben til å igjen komme der de var fra 1993 og i de påfølgende 10-12 årene.
Akkurat nå så virker det som om Glimt er storfornøyde så lenge de får lov til å selge en spiller til en større klubb.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Boombadila »

Problemet her er vel at styret oppfører seg som en gammel adelsfamilie hvor mannfolkene er gamle, og dermed ikke kan hindre at døttrene blir voldtatt.

Nei, kjære glimtstyre, for å parafrasere en vis mann, dokk e så slørven at dokk sku ikkje ha hatt vaskemaskin, dokk sku ha hatt et brætt!

Og når det gjelder DB, jeg trenger ikke å ta i mot krokodilletårer av en spiller som sier at dette er klubben i hans hjerte, når han tydeligvis er hjerteløs!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glenn P »

Det er leit å lese Twittermeldingene til Berntsen.. God tur
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Nilzo »

Håper Glimt fikk lurt inn noen videresalgsprosenter også, med lang tidshorisont.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Gvandreassen »

Kan fort bruke de pengene til å hente 2 nye talenter fra Nordland og omegn
...som vi igjen kan selge til Rosenborg for halvparten av verdien! Lenge leve farmerklubben Glimt. Noe så råttent at vi har solgt enda et stortalent...Mister litt håpet på at Glimt har noen som helst ambisjon.

Har forresten forandra avatar til en virkelig sliter med Glimt i hjertet!
Last edited by Gvandreassen on Wed Aug 31, 2011 4:21 pm, edited 1 time in total.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by brawno »

Det er jo et dilemma.. klarer vi opprykk i år, og Berntsen hadde briljert i neste års eliteserie, hadde han steget i verdi. Samtidig må vi ta i betraktning at kontrakten hans går ut neste år, så da kunne han fort gått gratis. Har Glimt sikret seg brukbare videresalgsbetingelser på han (og sørger for at de varer lenger enn to år), så er 4,5 mill en bra pris. Som adeccolag er det vanskelig å få stort mer for spillere, selv om de særdeles lovende.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Frodo Baggins »

brawno wrote:Som adeccolag er det vanskelig å få stort mer for spillere, selv om de særdeles lovende.
Spesielt når man gir de elendige kontrakter, for kort tid. Å bare signere Berntsen for 2 år er så svakt at det nesten er på grensen til tjenesteforsømmelse.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by brawno »

Frodo Baggins wrote:
brawno wrote:Som adeccolag er det vanskelig å få stort mer for spillere, selv om de særdeles lovende.
Spesielt når man gir de elendige kontrakter, for kort tid. Å bare signere Berntsen for 2 år er så svakt at det nesten er på grensen til tjenesteforsømmelse.
Word.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by gavharr »

Berntsen har lyst til å prøve seg for RBK. Hvordan skal Glimt nekte han det?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by G-s-enz »

No er det vel mulig at NFF sine regla hindra Glimt i å signere lengre kontrakt der og da? At han ikke ville signere lengre kontrakt senere får han ta på kappa si
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply