Spillertråd: Daniel Berntsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Boombadila »

gavharr wrote:Berntsen har lyst til å prøve seg for RBK. Hvordan skal Glimt nekte han det?
Ska vi berre sleppe spellera førdi dem vil prøv sæ ein annan plass? ska vi det? Førr slekk og ingenting? I så fall e da velkommen til farmerklubben Bodø/Glimt i 1. divisjon bedriftserien om nån år! :fy :guns :guns :guns :guns :evil: :evil: :evil: :evil:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Frodo Baggins »

gavharr wrote:Berntsen har lyst til å prøve seg for RBK. Hvordan skal Glimt nekte han det?
Berntsen hadde nok blitt solgt en eller annen gang, ingen tvil om det. Men hadde Glimt tilbudt Berntsen en 4-5 års kontrakt med en normal lønn i vinter. Istedenfor 2 år, med en lønn på nivå med en kinesisk fabrikkarbeider, så hadde de stilt enda sterkere i den prosessen som har foregått nå, og kanskje hadde ikke Berntsen hatt det så travelt med å komme seg bort.

4000.- i måneden er 24.- i timen hvis man regner mot en normal jobb. Selvsagt vil man finne seg noe annet da...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glenn P
Posts: 2811
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glenn P »

gavharr wrote:Berntsen har lyst til å prøve seg for RBK. Hvordan skal Glimt nekte han det?
Han spiller ut sesongen for Glimt, dét er jeg fornøyd med. Prislappen mener jeg burde vært høyere. En umiddelbar overgang kunne kostet Glimt millioner i tapte inntekter om de skulle rykket opp til Eliteserien. Nå er sjansen der, og Berntsen vil forhåpentligvis "gi" Glimt disse millionene ved å hjelpe klubben opp.

Er det rett tankegang..?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Kesseboy »

Det hviler jo et visst press på Berntsen nå om å prestere resten av sesongen. Tror det kan bli litt ekstra ubehagelig å være ham hvis formen og konsentrasjonen glipper.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by ingen87 »

gavharr wrote:Berntsen har lyst til å prøve seg for RBK. Hvordan skal Glimt nekte han det?
Glimt har allerede begått feilen når 18år gamle talenter med en halv sesong for klubben, ønsker seg bort.. Glimt burde gitt han en bedre kontrakt i utgangspunktet, og sørget for at han ville være lengre enn et halvt år på A-laget (pluss noen innhopp ifjor)..
Førr Evig!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Vegard »

- En overgangssum på 2-3 millioner kroner
- Totalramme på 4 millioner
- Spiller i Glimt ut sesongen
- Har spilt i i B/G siden han var 12-13 år
- Glimt vil få en sum penger ut fra antall kamper Berntsen spiller i RBK-trøya
- Høyere videresalgsprosent til Glimt enn det som er vanlig

Grunn til å føle seg snytt? Tja.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7772935
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Noen som vet hvor lang kontrakt han har? Satser på at DB spiller akkurat nok kamper til å utløse ekstra penger til Glimt. Så kan gjerne FCK komme med sjekkheftet, sånn at RBK får se hvilken klubbspiller han er.
Edit: Kontrakt ut 2015.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Vegard »

Fireårskontrakt.

Trist... :(
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Novi »

ingen87 wrote:
gavharr wrote:Berntsen har lyst til å prøve seg for RBK. Hvordan skal Glimt nekte han det?
Glimt har allerede begått feilen når 18år gamle talenter med en halv sesong for klubben, ønsker seg bort.. Glimt burde gitt han en bedre kontrakt i utgangspunktet, og sørget for at han ville være lengre enn et halvt år på A-laget (pluss noen innhopp ifjor)..
Det er den mindre håndfaste konsekvensen av å bygge ned klubben og ambisjonene, slik det har blitt gjort under BTH. Så på papiret kan man si at det er gjort en god jobb det siste året, men når det går på alt annet - spillerstall, goodwill, publikumsoppmøte, sponsorpopularitet osv. har det blitt satt på bakerste rad, og det ser vi konsekvensene av i spillerlojaliteten.

Vi brukte å ha spillere som Tom Kåre, Runar Berg, Stig Johansen, Cato Hansen, Håvard Halvorsen osv., som elsket klubben. Nå sitter vi med en gjeng som enten aksepterer at de ikke er spesielt attraktive for andre klubber og kan dermed liksågreit være i Glimt, eller som flørter med andre klubber med en gang de ser sitt snitt til å stikke.

Det er rett og slett på tide at klubben finner sin identitet, og bestemmer seg for hvilken kultur vi skal ha. Jeg stemmer for at vi dyrker det at vi er en hardbarka nord-norsk klubb, hvor vi er jordnære og jobber hardt for hverandre. Og det innebærer å brette om arma og spille hverandre gode, og hvis man sutrer eller prater om andre klubber i media, så er det rett på benken. Vis litt baller, og tør å prate litt i media! Slutt med å være glad for et par millioner for en spiller til RBK; slutt å si at vi ikke tenker opprykk eller tabell - sleng litt med leppa, Glimt, og tør å skille dere litt ut!

Gah, med dem likegyldigheten som har bygget seg opp innad i klubben de siste par årene, hvordan kan man forvente at spillere, publikum og sponsorer skal være mer interesserte?
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by ingen87 »

Bra innlegg Novi! Ser ut som vi er enige om hva som skjer med klubben nå! Liker ikke denne "likegyldigheten" / "mangel på ambisjoner" som hersker rundt klubben.. Ser ut som degraderinga til Adecco begynner å bli mer permanent enn man ønsker.. Inntektene vil avta sakte men sikkert i årene framover, og vi mister talentene våre så fort de blir varm for A-laget.. Tror faktisk vi er helt avhengige av å rykke opp i år!
Førr Evig!
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Heltenjohn »

vell bare å hente tilbake Vegard Sannes så kanskje han kan banke litt lojalitet inn i hodene=)
Men så lenge Glimt har en målsetning om å være blandt de 20 beste klubbene i Norge, så er det vanskelig å beholde de som har større ambisjoner enn det.. da må det ligge mer enn lojalitet og lokal heltestatus til grunn for at de skal bli værende og det er penger, noe glimt ikke har.
Desverre, men slik må vi nok bare finne oss i at det er, samt slett kontraktsarbeid fra Glimtadministrasjonen som de har for vane.. Det er en annen sak..
User avatar
youron
Posts: 1600
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by youron »

Så jævlig mye pessimistisk skriving det va her da. Æ trur Cato og de andre i styret har full kontroll. Dem har visst om Daniels ønsker lenge. Det kommer nye opp og fra andre lag til oss. Jeg tror at neste år blir bra uansett om vi e i TP eller ikke. Alle ivrer etter å komme opp blant de beste. Jeg gjør det,klubben,spilleran gjør det. Men det e da fanken med ikke lenge sia vi diskuterte at 1 år til i Adecco e det beste for å bygge opp et nytt lag. Det e da flere enn DB. Litt usikker på kem æ blir mest irritert på her. forståsegpåere eller Glimtstyret. Kem skulle tro at vi er der vi e i dag på tabellen da alt så mørkt og trist ut med
x antall millioner i gjeld. Kem trudde at vi er der vi e idag når alt gikk skeis med Kåre? Daniel har skapt mye men det e faen med ikke alene at han har gjort det.

GLIMT førr evig & alltid uansett!!! :skål
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Sven-Rune »

Veldig godt skrevet Youron!

Til tross for at talentet DB forsvinner (til en benk i barteby?) skjer det masse positivt i klubben! Spillere forsvinner, men så er det plutselig en ny en (eller to) inn! Jeg har tro på at dette skal gå bra.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
dani
Posts: 622
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 27 times
Been thanked: 168 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by dani »

Hvorfor orker enkelte her inne å diskutere at DB havner på benken i RBK? Ønsker han alt godt og håper han dominerer i TL. Alt annet er bare smålig og idiotisk.
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Sven-Rune »

Det er verken smålig eller idiotisk, men temmelig realistisk!
Det er bare å se på spillerstallen til Rosenborg og se på hva historien viser!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Gule Ørn »

Er så jeg nesten ikke orker å se resten av kampene hvis Daniel Berntsen skal spille.. Har lyst å se spillere som VIL spille og være med opp i Tippeligaen for Glimt.
Blir bare trist å tenke på at Runar Berg la opp karrieren for at Daniel Berntsen skal få lov til å gå til RBK.

Bare veldig skuffet nå og da kommer mye ut. Men mest av alt er jeg skuffet over Glimt..
Ball?
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by G-s-enz »

On a side note,Konradsen gikk vel for 1,3 ett halvt år før han kunne gått gratis, han hadde spilt en sesong i tippeligaen og en i adecco. I tillegg hadde han kampa for u-landslag :)

Berntsen har en halv sesong i adecco, også spilt på g 18, går for opptill 4,5 ett halvt år før han kunne signert for noen gratis(ja han skrev under no,men han drar jo ikke før etter sesongen)

Sånn sett ser jo ikke avtalen sååå ille ut!

Detta kan forsåvidt være med å bygge klubben videre,flere talenta vil komme opp, og ett signal til andre talent at vi er god på utvikling. Får vi inn masse penga fra videresalg på dissa to har vi også mer penga til å styrke klubben på flere områda :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Boombadila »

youron wrote:Så jævlig mye pessimistisk skriving det va her da. Æ trur Cato og de andre i styret har full kontroll. Dem har visst om Daniels ønsker lenge. Det kommer nye opp og fra andre lag til oss. Jeg tror at neste år blir bra uansett om vi e i TP eller ikke. Alle ivrer etter å komme opp blant de beste. Jeg gjør det,klubben,spilleran gjør det. Men det e da fanken med ikke lenge sia vi diskuterte at 1 år til i Adecco e det beste for å bygge opp et nytt lag. Det e da flere enn DB. Litt usikker på kem æ blir mest irritert på her. forståsegpåere eller Glimtstyret. Kem skulle tro at vi er der vi e i dag på tabellen da alt så mørkt og trist ut med
x antall millioner i gjeld. Kem trudde at vi er der vi e idag når alt gikk skeis med Kåre? Daniel har skapt mye men det e faen med ikke alene at han har gjort det.

GLIMT førr evig & alltid uansett!!! :skål
Vi er pessimistiske, fordi vi har en trener som ikke snakker om opprykk(vi har vel egentlig hatt to trenere i år, og ingen av dem har vært spesielt offensive i media)
Vi har et styre som ingen har hørt noe i fra.
VI har en direktør som er fornøyd med å spare på ørene, men kan fremdeles bruke krona.

Jeg er klar over at vi bør balansere økonomien, men jeg savner målsetninger. Helst hårete målsetninger. Jeg savner en direktør som går ut og sier at innen tre år skal vi spille mesterliga på aspmyra(eller ny stadion). Jeg savner en kaptein som sier at vi skal satse alt på å rykke opp. Jeg savner en trener som sier at vi skal få kake etter at vi runder så så mange poeng. Jeg savner i det store og hele målsetninger. topp 20 er håpløst udefinerbart. Skal vi være fornøyd med å være på 4-6 i addecco?

VI skal kjempe, vi skal ha målsetninger, og de skal være så hårete at selv om vi feiler, så vil feilen ha smak av sukess.

Glimtstyret; ta gjerne min signatur til grunn for målsetningene for de neste fem årene. Lag en slik strategi. Offentliggjør den. Da skal dere se på at publikum kommer. Noen kommer for å klage, andre for å se, og noen for at de har tro. Men poenget er at dere får billettinntekter fra alle de som kommer. Per nå er det bare de som har troen som er inne på myra, men jeg vil ha inn sytkukene, de likegyldige og de som ikke tror og. Det er der det er penger å hente for Glimt. Og hvem vet, kanskje får man omvendt noen mens man er i gang.

Men før man har gjort dette så virker det som om at man nedbygger klubben. Ikke har man råd til annet et 27 år gamle 2.divspillere, ikke hører man mye offensiv tankegang. I tillegg selger man bort det ene stortalentet etter det andre. Hva blir det neste? Deltidskontrakt på spillerene? De må jo allerede vaske sitt eget utstyr siden klubben ikke lengre har en matrialforvalter....

I det hele og det store savner jeg at Bjørn Tore Hansen og Ørjan Berger holder en pressekonferanse hvor de sier noe slikt som dette:
Tottenham’s Bill Nicholson wrote: ‘It is better to fail aiming high than to succeed aiming low. And we of Spurs have set our sights very high, so high in fact that even failure will have in it an echo of glory.’
Fordi per nå så virker det som om at styret og direktøren er fornøyd med å være farmere...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by PEMA »

Av respekt for Runar Berg så er dette en helt annen verdi enn hva Runar sto for, men vi skal huske på at Runar tjente sine penger først. Om det er noen som husker da nettopp han dro til Rosenborg i 97 så var det jo heller ikke så greit for oss. Han gjorde det godt igjen og vel så det. Så får vi se om Berntsen kan gjøre det samme om noen år ;) Ikke for å sammenligne, men som ett lite apropo.. For jeg husker fustrasjonen da Runar dro rett før sesongen 97..
Hvis det er noen som skal kjeftes på her så er det jo nok engang glimt som ikke klarer å se verdien av å signere kontrakter.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Masinga »

Frodo Baggins wrote:
gavharr wrote:Berntsen har lyst til å prøve seg for RBK. Hvordan skal Glimt nekte han det?
Berntsen hadde nok blitt solgt en eller annen gang, ingen tvil om det. Men hadde Glimt tilbudt Berntsen en 4-5 års kontrakt med en normal lønn i vinter. Istedenfor 2 år, med en lønn på nivå med en kinesisk fabrikkarbeider, så hadde de stilt enda sterkere i den prosessen som har foregått nå, og kanskje hadde ikke Berntsen hatt det så travelt med å komme seg bort.

4000.- i måneden er 24.- i timen hvis man regner mot en normal jobb. Selvsagt vil man finne seg noe annet da...
Tror de i Tromsø er litt smartere, ja. Glimt-administrasjonen har litt å lære av Wilhelmsen og hans etterkommere.

Samtidig er det litt fortærende at når en unggutt endelig får et gjennombrudd som spiller, forsvinner han ut døra før noen rekker å snu seg. Så uvitende er jeg om unge Berntsen at jeg først nå etter sommerferien har skjønt at han er den største juvelen klubben har hatt på et tiår eller to. Dvs. han har fortsatt en del ting som må utvikles før han er i toppklasse. Klarer han dette? Eller vil han stagnere? Sjansen for det ene eller andre er omtrent 50/ 50 i den alderen.
Masinga
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

I motsetning til hva flere her tydeligvis tror, så er jeg overbevist om at Berntsen vil slå til i RBK. Hans kvaliteter passer perfekt i RBK akkurat som i Glimt. Kjapp vendinger, gode bevegelser i lengderetning, flink til å passe på rett tidspunkt og etter hvert et relativt greit overblikk. På mange måter litt lik Ørjan Berg i spillestilen. RBK har betydelig større valgfrihet fremover på banen nå og vil nok rullere en del til neste år og Berntsen vil nok få godt med spilletid.

Hvis vi får 3 mill + 1,5 mill + videresalgsprosent og Berntsen ut sesongen, så behøver ikke dette å være så ille.
Men vi må ha minst 2 solide midtbanespillere inn, en defensiv og en kreativ. Jeg ser mørkt på det om vi skal hente begge i Norge.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Knuta »

Hvorfor mister ikke RBK,LSK,VIF f.eks lovende 18 åringer?. Fordi de er i stand til å tegne lange kontrakter. Dersom da RBK hadde vært en lag midt på tabellen i eliteserien, hvor attraktiv ville det vært å dra dit?. Derfor håper jeg at RBK i noen år ikke kvalifiserer seg til E-cup slik at Glimt får beholde talentene sine.
Det er den sammensveiste historiske og tette samrøre mellom RBK og Glimt som er årsak til frustasjonen.
Hoftun, Kåre, Mini, Runar, Ørjan ja jeg vet ikke hva. Man må få rensket opp i dette, ellers så kommer aldri Glimt til å bli en toppklubb. Kan ikke se noen forskjell på hvorfor Glimt ikke skulle være på TIL's sitt nivå.
Hvorfor henter ikke RBK spillere fra TIL?, svaret er enkelt TIL priser spillerne sine høyt, har lange kontrakter, det finnes ingen samrøre mellom de to klubbene. Derfor.
Noen må sette seg ned i Bodø å blitt denne historiske suppen som antakelig vil ødelegge klubben Glimt på sikt.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by eidurgud »

Knuta wrote:Hvorfor mister ikke RBK,LSK,VIF f.eks lovende 18 åringer?
Fordi de har penger til å hente gode, utenlandske, spillere. Ungguttene lar de råtne på rot til de er "stagnerte talenter", og ikke er gode nok for annet enn Adeccoligaspill, maks.

Det har dog bedret seg de siste årene, for all del.

Tror nok at Berntsen kommer til å danne en fryktinngytende midtbane sammen med Midtsjø, Svensson og Henriksen neste sesong, dersom RBK tør satse på de istedet for å hente afrikanere i hytt og pine.

Fortsetter Daniel slik som han har begynt, så er han for stor for RBK og Tippeligaen i august 2012, og klarer å syte seg til en overgang til en eller annen mellomstor klubb som betaler 20-30 millioner for å la han sitte på benken hos de, og det drypper enda mere penger inn i systemet rundt Glimt.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1278
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Buster »

At en spiller som Daniel Berntsen forsvinner ut av klubben før jeg har fått sett ham i kamp på myra sier vel to ting:
- interessen for Glimt har dabbet av
- klubbledelsen har en jobb å gjøre
Å få fram egne talenter er veien å gå. Fortsett med det!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by bjornage »

Knuta wrote:Hvorfor mister ikke RBK,LSK,VIF f.eks lovende 18 åringer?.
Du kan da virkelig ikke sammenligne oss med tre av de største klubbene i landet? Når vi kaver nede i Adecco kan vi dessverre ikke forvente at talentene skal holde seg her når når etablerte toppklubber er ute etter dem.

Jeg tror Daniel B. vil bli en knallsignering for RBK på sikt. Han trenger nok litt tid, men han vil slå til. Hoftun kjenner han godt og vet hva han får, han passer også inn i fotballen som Jønsson spiller. Det er bittert at han drar, men jeg håper han gjør det knallbra og blir solgt til Barcelona for en haug med penger etter et par år.
Post Reply