Spillertråd: Daniel Berntsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Cheese Smirnoff »

Her trengs det kontrakt i 10årsperioder!

Hvis Glimt ikke rykker opp skal vi jammen meg ha både 40 og 50 millioner for han. Minst!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Hvis Glimt ligger an til å rykke opp utover høsten, så er det vel ingen grunn til at Berntsen skal gå noen plass. Her kommer Nordlandsglimt inn iløpet av sesongen og gir Berntsen femårskontrakt.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

Her må Glimt vise at de har lært. Gi gutten en 3-4 års kontrakt, helt greit om han selges etter 2-3 gode år i glimt, men han har nå en 1/3 sesong bak seg og bør være med klubben opp i tippeligaen. Selges Berntsen for småpenger (1-2 millioner) eller klubben ikke makter å forlenge kontrakten, så er dette en stor fiasko. Reagerer også på at han pdd kun har kontrakt ut 2012. Her må glimt følge med. Robertsen har også vist nok til å få en lengre kontrakt.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by MhepA »

Begge to er mer enn gode nok for kontrakter. De er unge og trenger ikke 400.000 i årslønn. Begge to hadde nok vært mer enn glade for 250.000-300.000 i året til de er 22. Altså en 4-årskontrakt
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Frodo Baggins »

MhepA wrote:Begge to er mer enn gode nok for kontrakter. De er unge og trenger ikke 400.000 i årslønn. Begge to hadde nok vært mer enn glade for 250.000-300.000 i året til de er 22. Altså en 4-årskontrakt
Tror du det?
250 000.- er det samme som å sitte i kasse på Rema..
Kommer det en klubb å tilbyr 750 000,. i lønn, og som spiller i TL, så er de neppe så glade for 250 000.-

( btw, i dag er 250 000.- dårlig betalt.. ) er du 16 år å får sommerjobb i staten så er begynnerlønna 200 000.-
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Boombadila »

slik som lønnsnivået har utviklet seg, er 250000.- veldig lite, særlig om du i tillegg har lån og kjerring.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by MhepA »

Noe en 17-18 år gammel gutt ikke har. Det finnes jo også kontrakter som sier 15% lønnsøkning i året. Da vil han til slutt sitte igjen med 400-500.000 i året. Er man ikke fornøyd da som 22 åring uten utdanning så vet jeg pokker om de fortjener det :roll:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Novi »

Enig med MhepA, om man som 18-åring ikke er fornøyd med 250.000,- og muligheten til å spille i en profilert klubb er det noe som er galt. I det hele tatt bør de signeres med en slik kontrakt før det i det hele tatt er et alternativ med TL-klubber på økonomiske steroider.
Una mas cerveza.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by tomath »

Det er vel ikke snakk om hva man kan være fornøyd med. Hvis TIL er interessert i Berntsen så er det hva de kan tilby som er alternativet hans til Glimt, og da er det lite relevant hva man tjener i kassa på Rimi eller hvilken utdannelse han har.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
tobben
Posts: 187
Joined: Fri May 20, 2005 4:13 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by tobben »

Ser Bertsen har kontrak med Glimt ut 2012. Tipper en rekke klubber i eliteserien har Berntsen på blokka si. Men hva tror dere Glimt vil kreve for han?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Så lenge ikke Berntsen selv ønsker seg bort, så tror jeg ikke han blir solgt med det første.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

VI bør fint ha mulighet til å tilby 3-350K + prestajonsbasert bonus samt lønnsøkning ved opprykk til vårt største talent. Det er ikke en veldig stor lønn, men det bør være mer enn godt nok for en spiller i adeccoligaen.

Vi kan ikke være lønnsledene eller konkurrere med de store klubbene, men vi kan heller ikke spare oss til fant, da vil vi ikke kunne beholde noen talenter over en lengre periode. Berntsen har allerede vist nok til å få en lengre og bedre kontrakt, enkelt og greit. Så er det opp til klubben å finne en løsning som sikrer at Berntsen forlenger kontrakten samtidig som man ikke bidrar til å få i gang noen lønnsgallop.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Trapattoni »

Daniel Berntsen er allerede så god at jeg tror han spiller i Tippeligaen neste sesong. Underforstått: jeg tror Glimt må rykke opp i år for å beholde Berntsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

Det er jeg helt enig i, men Glimt har alle forutsetninger til å rykke opp tilstede. Berntsen er en av grunnen til det.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by J I P »

Lysketrøbbel for Berntsen

Greitt med et par ukers pause nå.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glenn P »

Jeg hører stygge rykter fra nord at han er meget sterkt ønsket der så tidlig som mulig, og er da nær en overgang. La oss be på våre knær at det bare er rykter som er satt i gang av en nisse.


Edit: 1715: Ryktet fant rot: Kan bli Yttergård Jenssens erstatter

Dog er jeg ikke mer bekymret enn i går mtp. et salg. Han er og blir et hett objekt om han fortsetter progresjonen.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Shredd »

Hvis det stemmer at det er flere klubber som har vist interesse, tydligvis også utenfor Norge, så håper jeg for gudsskyld at Glimt har is nok i magen til å vente minst til neste sommer før man selger. Og at man selger til andre en TIL.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by FSHelgeland »

Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by FSHelgeland »

Kjenner jeg blir en smule opprørt hvis Berntsen forsvinner allerede denne sesongen, og hvertfall hvis han går til TIL
Tippeliga 2015
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by mortsto »

Uansett hva dette blir til er det skuffende at en bodøgutt som Berntsen snakker slik han gjør. Har han virkelig ikke fått med seg hva supportere synes om denslags? Her burde han sagt klart ifra at en overgang til TIL er uaktuelt pr dd, og han satser på å få spille på tippeliganivå i Glimt fra 2012. Kjenner jeg blir provosert nå. :evil:
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Glimtfan »

Jeg forstår han godt, TIL kjemper i toppen av tippeligaen og Glimt er nr 5 i adeccoligaen Håper likevel han blir i klubben og at han sammen med resten av laget kjemper laget opp i tippeligaen. Da blir fort en overgang til TIL mindre interessant. Men pdd er det bare å innse at TIL kjemper i helt annen liga enn oss...
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Novi »

Gidder ikke se det intervjuet, og tenker som så at handling betyr mer enn ord. Signer en 4-årskontrakt med Glimt, og jeg er happy :)
Una mas cerveza.
nordnorgeunited
Posts: 42
Joined: Wed May 04, 2011 9:58 am

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by nordnorgeunited »

Om Berntsen har kontrakt kun ut 2012 må Gimt selge i dette vinduet for å få rimelig betalt for han - deretter reduseres prisen jevnt og trutt fram til kontraktsslutt.

Tromsø trenger gode og kreative midtbanespillere om Ruben Y. Jenssen går til Nederland. Jeg håper ikke det skjer i dette vinduet, siden det garantert betyr at Tromsøs gullsjanser ryker. Daniel Berntsen kan heller ikke gå inn og dominere i Tippeligaen allerede nå.

Men siden Berntsen har vært så god, og siden Glimt ikke har den beste økonomien, og siden Glimt kun har gitt han en kontrakt ut 2012, er det naturlig at det er interesse nå. Flere klubber på banen vil jo også drive prisen opp.

Sportslig er denne situasjonen - Tromsø blir tvunget til å selge Ruben, og Glimt blir tvunget til å selge Berntsen til TIL - en tap-tap-situasjon. Tromsø hektes helt av gullkampen, Glimt hektes av i opprykkskampen. Egentlig litt trist.

Håper begge blir i sine klubber ut sesongen.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by Shredd »

Selv om Daniel Berntsen er bodøgutt har han et noe annet forhold til TIL en den jevne Glimtsupporter, da hans far har flere sesonger bak seg i djevelens striper.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Daniel Berntsen

Post by G-s-enz »

Tromsø kan ryke å reise!

Glimt bør virkelig se kordan signala dem sende ut ved salg Berntsen, og det trur jeg faktisk dem gjør også :)
Ikke lenge sida dem snakka om å gi han lang kontrakt og å bygge laget rundt han i fremtida..
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply