Spillertråd: Martin Bjørnbak

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Ville Lehtinen »

Martin på Twitter wrote:All ære til de virkelige supporterne som stiller opp i all slags vær, og viser at de bryr seg selv om vi ikke kan rykke opp! #glimt
:klapp
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Heltenjohn »

Hørt rykter om at Haugesund har lagt inn bud på Martin? Noen som har hørt noe om det??
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by bjornage »

Jeg så de Haugesund har en spiller fra Lyngen/Karnes på prøvespill, men etter søk blant kildene mine (twitter, h-avis.no) kan jeg ikke se at det står noe om Bjørnbak(k). Håper det forblir sånt...
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by tjongs »

http://www.an.no/sport/article5838076.ece

Vil ikke skrive under ny kontrakt, blir det ikke enighet tipper jeg han blir solgt mens vi enda får penger for han.
Surt, men det er nesten umulig å ligge i 1.divisjon og bygge et lag, skal vi bygge noe som helst lag må vi opp.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by mortsto »

Det er helt latterlig hvis Glimt igjen mister en av de talentene som laget skal bygges rundt. Håper dette bare er et spill for å få en skikkelig kontrakt fra Glimt. Ellers var det klart ganske tidlig at MB holdt nivået i Adecco, og Glimt burde igjen vært raskere ute med å forlenge.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Crazy horse »

Svært enig med siste taler. Kontrakten burde vært forlenget i sommer (og det kan jo hende at Glimt startet prosessen allerede da). Synd at man har blitt redusert til et springbrett for unge spillere som vil videre med en gang de har prestert littegrann. Vi burde være målet for unge nord-norske spillere. Synes Haugesund og Godset er nærmest et steg bortover i karrieren, ikke så mye oppover. Vegard Braathen mente visst det da han vraket HFK.
Last edited by Crazy horse on Thu Dec 08, 2011 8:33 am, edited 1 time in total.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by gavharr »

Han vil ha spilletid, men er antakelig usikker ift. at vi hentet TB. Når vi da i tillegg har kanskje divisjonens beste stopper i (TEN) troppen også, så skjønner jeg at han blir litt usikker. Jeg vil påstå at vi har bedre stoppere enn Haugesund, og at han antakelig lettere vil ha fast plass der.

Håper uansett vi beholder han, for han er en kommende stjerne, og jeg er sikker på at han vil kunne kjempe om en plass i startelleveren også i år.

OM han skulle dra, så regner jeg med at denne Arnøy kanskje får prøve seg på A-laget.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Parelius »

Martin Bjørnbakk .............. :fy
Mye verdensmestertakter ute å går blant de unge spillerne våre, med en gang en ny og bedre klubb kommer skal man på nød å neppe bort. Ikke snakk om å bli værende for å være med å bygge laget videre.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by bjornage »

Mister ikke nattesøvnen over dette.

Det er kjedelig at han bare har ett år igjen av kontrakten, men de færreste hadde regnet med han skulle være så god som han var - rett fra 3. divisjon - så jeg skjønner hvorfor de ikke ga han lengre kontrakt på det tidspunktet.

Når det er sagt tror jeg at han blir. Haugesund er ikke på nivå Rosenborg, Tromsø eller Godset. Klarer vi konkurrere økonomisk med et evt. tilbud fra dem (det kan vi), så skal vi nok klare å holde på han.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by ingen87 »

Ikke overrasket.. Er ganske sikker på at alle våre store talenter vil være borte innen en 2 års periode. Dermed er det viktig at vi får opp nye kontinuerlig, om vi skal hevde oss i Adecco.
Førr Evig!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Crazy horse »

Tre ting:
Riksmedieeksponering i Norge dreier seg nesten utelukkende om tippeliga, så skal en ambisiøs spiller oppnå noe må man til en tippeligaklubb. Adecco er ytterste mørke.

Det andre:
Det morsomme er jo at Haugesund, som mange av de andre tippeligalagene, skal redusere budsjettene neste sesong, men fortsetter å kjøpe spillere.
http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 216619.ece

Haugesund satser på et budsjett på 45 mill. Hvor mye må de eventuelt gi for Martin? 1-2 mill kanskje? HAr de 45 mill + eksterne investorer?

Det tredje:
UIlempen med Glimts gode talentarbeid er at det blir lagt merke til. :roll:
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by mortsto »

Artikkelen du linker til sier noe annet. Økning på tre-fire mill:
Budsjett 2012: 48–49 mill.
Budsjett 2011: 45 mill.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Crazy horse »

:oops: Faen, jeg leste helt motsatt. Litt opprørt på tidligformiddagen. Men, jeg mener uansett...Haugesund! Bahh!
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by mortsto »

Helt enig i at Haugesund ikke er noe stort steg opp på karrierestigen. Litt spent på hva som kommuniseres i disse forhandlingene. Kanskje kjøpene av Braaten og Nordberg får Bjørnbak til å frykte for spiletiden? Jeg har også tenkt at det er tre spillere som alle er for gode til å slite benken, og er usikker hvem det satses på i 2012.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by bjornage »

Freddy Toresen mener i sin kommentar at vi bør kjøre hardt mot hardt og sette han helt ut av laget dersom han drøyer med å skrive ny kontrakt. Kunne ikke vært mer enig. Det bør bli slutt på at spillere som vil bort skal få bruke verdifull spilletid til å vise seg frem til andre klubber hvis de ikke vil være her.

I motsetning til da Konradsen, Johansen og Berntsen forsvant har vi nå helt andre muligheter til å konkurrere på kontraktssiden og vi har ikke en konkurs hengende over oss som tvinger oss til å selge. Vi bør begynne å kreve at spillerne skal lytte til trenerne sine og ikke agenter som er ivrige etter å få igjennom overganger så fort spilleren de representerer har hatt noen gode kamper i adeccoligaen.

Ikke at det nødvendigvis er noe galt i at Bjørnbakk vil gjøre det beste for sin fremtid, men det bør Glimt også gjøre. Vil han fortsette i Glimt hadde det vært flott. Vil han ikke være her, så er saken enkel. La han sitte på Toyota frem til noen har kommet med et akseptabelt tilbud.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Glimtfan »

Hvis han ikke vil signere så er det bare å selge. Ikke noe poeng å sette noen på benken for å "presse de" til å signere, den taktikken har aldri og vil aldri fungere.
Vil han ikke bli i Glimt, er det bare å selge når vi får penger for han. I den situasjonen vi er i nå, så tror jeg heller ikke Bjørnbak er bankers i 11ern.
Det beste er selvfølgelig om han forlenger, fordi han er spennende spiller, men ingen er uerstattelig.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by bjornage »

Tanken var aldri å presse spillere til å signere, men å heller vise at dersom de ikke vil knytte seg klubben kommer de ikke til å få spille noe mer frem til de evt blir solgt. Det syns jeg er helt fornuftig, særlig når vi har Nordberg og Braathen som begge kan spille i den posisjonen
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by ecke »

Spillerne har kontrakt om å spille fotball. Det er et gjensidig forhold. Det er ikke slik at man kan skalte og valte med ansatte, heller ikke i en fotballklubb. Klubben har en forpliktelse til å legge forholdene til rette for spilleren i den perioden han er ansatt. Bodø/Glimt må sørge for å få spillere til å trives og til å tro at de er best tjent med å være i B/G (dersom de er det?). Dersom man skulle begynne å "straffe" spillere, da vil de iallefall ikke være her eller komme hit. Et godt arbeidsmiljø på alle vis er den beste garanti for at spillere vil være i klubben.

Jeg er ellers skuffet over at klubben ikke gjorde noe i sommer med kontrakten til Bjørnbak. Da arbeidet de med Berntsen/RBK og da skulle man tro at de hadde fokus på kontraktene med talentene. :(
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Crazy horse »

Om man vil ha Bjørnbak, og andre talenter, til å skrive under nye kontrakter, så må man stryke dem litt medhårs og lokke med et bra tilbud, uten at man på noen måte logrer med halen, stående på pinne for dem. Vil de da ikke være med på laget, så er det bare å selge dem så dyrt som mulig.
Håpet mitt var at den "dårlige" økonomien i norsk fotball (den er jo egentlig ikke dårlig i hele tatt, når man ser på budsjettene til toppklubbene) skulle gi mer makt til klubbene og mindre til spillerne. Det har jo bare delvis skjedd. De med størst talent sitter enda med "bukta og begge endan".
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by bjornage »

Det er i mine øyne like mye straff som å sette en spiller som ikke presterer på benken. Bare 11 kan være på banen samtidig, de 11 best egnede spillerne, og i min mening bør Braathen og Nordberg foretrekkes i den posisjon hvis (som tross alt er nøkkelordet her) Bjørnbak ønsker seg bort til en annen klubb.

Likevel, det er veldig tidlig - altfor tidlig til å komme med noen konklusjoner enda. Jeg tror fortsatt at han blir hos oss.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Frodo Baggins »

At Bjørnbakk gjerne vil prøve seg i TL, hvis han ikke kan spille der med Glimt bør da ikke komme som noe sjokk på noen, det er en av bakdelene med å "gro fast i" Adecco. Har man spillere som presterer godt der, så er det naturlig at de vil spille på ett høyere nivå.
Crazy horse wrote:Synes Haugesund og Godset er nærmest et steg bortover i karrieren, ikke så mye oppover. Vegard Braathen mente visst det da han vraket HFK.
P.t er både Haugesund og Godset ett steg opp i forhold til Glimt, begge spiller i TL og begge er med å kjemper om en topp 6 plassering. At VB vraket Haugesund forstår jeg godt, all den tid han ikke er bedre enn de spissene de har, og nok ville sittet mye på benken. Etter å ha floppet både i TIL og Lokeren så tar nok ikke han sjansen på en ny benketilværelse.
Crazy horse wrote:UIlempen med Glimts gode talentarbeid er at det blir lagt merke til
Ulempen er at Glimt ikke spiller i TL, derfor vil klubber som Godset og Haugesund mest sannsynlig gi noe bedre lønnsbetingelser, samt matching på høyere nivå.
bjornage wrote:Freddy Toresen mener i sin kommentar at vi bør kjøre hardt mot hardt og sette han helt ut av laget dersom han drøyer med å skrive ny kontrakt.
Dette er med all respekt å melde bare vås, vil han ikke signere ny kontrakt, selg han. Å la han "råtne" på tribunen som straff øker ikke verdien, han koster fortsatt penger i lønn, og da er det like greit å la han gå mens Glimt enda kan få noe for han. Hvis man kjører denne straffepolitiken, så er sjansen for at han signerer for hvem han vil i juli betraktelig større og det uten at Glimt får en krone for han.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Crazy horse »

Re Baggins;
P.t er både Haugesund og Godset ett steg opp i forhold til Glimt, begge spiller i TL og begge er med å kjemper om en topp 6 plassering.
Jeg skrev ikke så mye oppover. Litt opp er det jo selvsagt, men ikke så mye, siden de ikke er mye større klubber enn Glimt og ikke har såååå mye større budsjett enn Glimt og heller ikke er mye mer stabile enn Glimt. Per nå er de over, men det vil ikke vare så lenge. 8)
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by FSHelgeland »

Nå har da Bjørnbak sagt at han vil avvente litt til han har snakket med Haugesund og hører hva de tenker. Han har ikke sagt at han ikke blir i Glimt. Derimot så har han sagt at spilletid er viktig for han. Blir han i Glimt så får han mye spilletid, drar han hvor mye får han da? Skjønner godt at han venter litt, han har et år igjen av kontrakten og han har det følgelig ikke veldig travelt. Jeg tror han kommer til å fornye med Glimt.
Tippeliga 2015
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Gvandreassen »

bjornage wrote:Tanken var aldri å presse spillere til å signere, men å heller vise at dersom de ikke vil knytte seg klubben kommer de ikke til å få spille noe mer frem til de evt blir solgt. Det syns jeg er helt fornuftig, særlig når vi har Nordberg og Braathen som begge kan spille i den posisjonen
Helt enig! Håper Bjørnbak blir, men vil han dra så drar han. Ikke noe vits å ha spillere som er som er misfornøyde. Mitt store ankepunkt mot dagens unge spillere er at de alltid skal forlate når ting går bra. Logisk sett er det litt rart. "Wow, dette her funker jo. Jeg spiller bra her. Jeg tror jeg stikker." Skjønner at det har noe med nivå å gjøre, men come on. Du er 19 år. Å bli 2-3 år til skader deg ikke. Du har fått spilt og pleid talentet ditt i Glimt. Det er litt som offisersutdanning egentlig. Man blir utdannet, og må så tjenestegjøre for å "tilbakebetale" litt for de pengene forsvaret har investert i deg. Spillere som Hamoud og Bjørdal skjønte det. Off, ble utblåsning her, en utblåsning som nok ikke er rettferdig ovenfor Bjørnbak. Jeg synes han er en likanes kar, og jeg håper han blir, men Glimt er jo engang et farmerlag for hele tippeligaen :roll:
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbakk

Post by Boombadila »

Sånn går det når man er blitt, for å bruke sullikens ord, et addeccolag....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply