Spillertråd: Thobias Skovgaard

Moderators: Sulliken, Larsen

eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by eiriksin »

Fikk Skovgaard noen gang sjansen på favorittposisjonen venstreback i serien? Syns han klarte seg bra i treningskamper. Syns han burde fått flere muligheter...
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by SH »

RaymondEngmark wrote:Og hva gjør det Skovgaard til?
Var det poenget mitt?
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by ingen87 »

Med tanke på hvor får forsvarsspillere det er i spillergruppa, så er han nok et svært nyttig bidrag på feltet. Men poenget er vel at det er veldig mange backer i verden som kunne vært med å fylt opp på treningsfeltet.. hehe
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by RaymondEngmark »

Ja, ikke sant. Sakk, Perra, Kolstad, Stig etc har jo alle vært viktige bidragsytere på treningsfeltet, men det alene holder ikke. Da får dem heller bli trenere.

Backene våre har totalt sett vært den svakeste posisjonen på laget i denne sesongen, og når da Skovgaard bare får noen få minutter på en tredjedel av en sesong så må det si noe om kvaliteten på spilleren. Tross alt ser Cato / TKS han på trening seks (?) dager i uka, og ville nok brukt han om han var god nok.

At han drar er ikke noe tap, da kan vi i stede hente opp Martin Pedersen.

Stefan Johansen og Tom Høgli er to spillere som har utviklet seg sterkt etter dem forlot Glimt, men utenom det kommer jeg ikke på flere. De fleste andre har vel strengt tatt bare utviklet seg i takt med at dem kommer til en spillergruppe som presterer på et høyere nivå, har dem ikke? I motsetning finnes det haugevis av spillere som kun fikk det til i Glimt.
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Novi »

Mener du det er værre for Glimt å få spillere til å passe inn enn for andre lag? Det kunne jo vært en interessant diskusjon, men vanskelig å konkludere med noe. De som virkelig lykkes med spillere er vel ofte klubber som gjør grundig research på forhånd. Føler vel at Glimt har jobbet mye med speiding i regionen og det å produsere egne spillere, og det er nok rette veien å bruke penger fremfor å legge dem i eksterne speidere.
Una mas cerveza.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by RaymondEngmark »

Nå får du vel Glimtfan på nakken :)

Nei jeg mener Glimt har gjort en todelt jobb. Når det gjelder handling av etablerte eller delvis etablerte spillere, så har det vært mange bomskudd de siste ti-femten årene. Men når det gjelder uetablerte spillere, så syntes jeg Glimt har lyktes bra. Da regner jeg spillere som Høgli og Hamoud som relativt uetablerte. Under dette kommer jo naturligvis også egen talentutvikling.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by bjornage »

Skovgaard er ferdig i Glimt og har reist hjem til Danmark.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Sulliken »

Siden Skovgaard har dratt hjem, lemper jeg tråden hans over til Fotball generelt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply