Spillertråd: Thobias Skovgaard

Moderators: Sulliken, Larsen

bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by bjornage »

Da får vi håpe han kan bidra til våren igjen, surt å være såpass lenge skadet når han ble hentet for å forsterke oss i siste halvdalen av sesongen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by ecke »

Det kan være vel verd å lytte til Skovgaard når vi diskuterer Bodø/Glimts lange ferie:

- Vi har sidste træning heroppe på mandag, og planen er så, at jeg tager hjem og træner med i FCK frem til 10. december. Jeg ser ikke rigtig nogen grund til at holde halvanden måneds ferie, jeg vil hellere køre på for at blive bedre på alle punkter.

Skovgaard ser ingen grunn til halvanden måneds ferie fordi han ønsker å bli bedre på alle punkter. Det er bare B/Gs trenere som ikke vil det!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by gavharr »

Betenkelig for Glimt at en ung gutt på 19 år har best kondisjon i troppen...
MEN veldig kult for Thobias! Gleder meg til å se ham på banen til våren. Han virker å ha særdeles gode holdninger, og det er akkurat det vi trenger i glimt! :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Nilzo »

Bra lesning :klapp
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Frodo Baggins »

ecke wrote:
Skovgaard ser ingen grunn til halvanden måneds ferie fordi han ønsker å bli bedre på alle punkter. Det er bare B/Gs trenere som ikke vil det!

Klokt sagt av Skovgaard, så frå man for Glimt's del håpe at resten av spillerne har samme innstilling, når det virker som om sportlig ledelse tar heller lett på det...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Cheese Smirnoff »

Nå har vel neppe Thobias trent noe særlig etter armbruddet, så det hadde vært veldig rart om han ikke hadde lyst å trene på alle punkter.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by ecke »

Cheese Smirnoff wrote:Nå har vel neppe Thobias trent noe særlig etter armbruddet, så det hadde vært veldig rart om han ikke hadde lyst å trene på alle punkter.
"

"Så sent som i går viste Skovgaard, at han er i topform. Bodø/Glimt havde fysisk test, og her var det den unge FCK'er som nåede længst på løbebanen."

Jeg tror du har misforstått litt, Cheese Smirnoff. Det er i så fall urovekkende at han er best trent uten trening :)
Det er den beste trente som ønsker å trene mer på flere områder var meldingen fra Danmark.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Ville Lehtinen »

Hvis det er tilfellet, så er det urovekkende. Men slik jeg ser det er det mer sannsynlig at han, som en ung og tilsynelatende veldig ivrig og seriøs fotballspiller, har brukt tiden til intensiv kondisjonstrening mens han ikke har kunnet spilt fotball pga armen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by RaymondEngmark »

Forklar det hvordan du vil, men jeg syntes det er skremmende at den best trente spilleren er en unggutt på 19 år som i grunn ikke er voksen nok til å forholde seg 100% profesjonellt til fotballen. Med det mener jeg at han kan være profesjonell, men at han vil være på et mye høyere nivå om 10 år mentalt sett.

Og han er den som først kommer ut i media med liten forståelse er heller ikke mye bra. Det gir rom for å tenke at de andre Glimtspillerne syntes dette er helt ok og ser frem til mye Fifa 2012 de neste månedene.

PS. Glimt har gjort mye bra som har gjort meg positiv, men i de siste par ukene virker det som om den positive bølgen har strandet. Jeg trodde ikke det skulle stoppe riktig så fort.
Kristatistisk
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Frodo Baggins »

RaymondEngmark wrote:Forklar det hvordan du vil, men jeg syntes det er skremmende at den best trente spilleren er en unggutt på 19 år som i grunn ikke er voksen nok til å forholde seg 100% profesjonellt til fotballen. .
Nå kommer vel Skovgård fra FCK, og det er en klubb som er milevis foran Glimt i seriøst treningsarbeide vil jeg tro.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Cheese Smirnoff »

ecke wrote:"Så sent som i går viste Skovgaard, at han er i topform. Bodø/Glimt havde fysisk test, og her var det den unge FCK'er som nåede længst på løbebanen."

Jeg tror du har misforstått litt, Cheese Smirnoff. Det er i så fall urovekkende at han er best trent uten trening :)
Det er den beste trente som ønsker å trene mer på flere områder var meldingen fra Danmark.
Man kan vel godt løpe på tredemølle med brukket arm. Muligens det eneste man kan gjøre av trening?

Hvis det er den eneste treningen han har gjort i flere måneder er det vel ikke så rart at han kan løpe lenge, i motsetning til spillere som har spilt en hel sesong. Men det er flere ting enn bare beina som må trenes opp etter en sånn skade.
RaymondEngmark wrote:Det gir rom for å tenke at de andre Glimtspillerne syntes dette er helt ok og ser frem til mye Fifa 2012 de neste månedene.
Hvis det er dette du tenker om spillerne på favorittlaget ditt (jeg formoder det er det), så skjønner jeg ikke hvorfor du gidder. Tror du virkelig at hele Glimtstallen glemmer at de lever av kroppen sin, og legger seg på sofaen i to måneder? Ifølge deg er hele Bodø/Glimt FK en gjeng med amatører som ikke vet hva FK er forkortelsen for, fra topp til bunn. Skulle tro enkelte innlegg her var sakset fra Åpen Linje i AN.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by bjornage »

RaymondEngmark wrote:Det gir rom for å tenke at de andre Glimtspillerne syntes dette er helt ok og ser frem til mye Fifa 2012 de neste månedene.
Og her ser vi en fjær bli til 10 høns igjen. Er "glimtspillerne sitter bare hjemme og spiller fifa 2012" det nye "jeg så glimtspiller kjøpe grandis på rema" som igjen var det nye "jeg så glimtspiller drikke pils på da carlo"?

Glimtspillere har ikke tradisjon for å gå ut i media å si hva de tenker om ting (foruten de gangene Stig og Derek ba oss om å holde kjeft), så hvem vet hva de tenker om dette sagnomsuste treningsopplegget.

Syns det er merkelig at med gang det kommer noe ut fra glimt så er det så mange som antar det verste og spekulerer i at "da må jo det bety at" spillerne enter er på fylla, spiser burgere eller sitter hjemme foran tven. Syns det er en helt hinsides tankegang. Det er ikke noe galt i å være kritisk, men det minner mest om Åpen Linje-logikk sånn som Cheese antyder ovenfor her.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Kesseboy »

Fifa12 utvikler i hvert fall en viss fotballforståelse. Man blir ikke en god kokk av å spise grandis! :lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Cheese Smirnoff »

Det fins nesten uendelige muligheter med tilbehør til en Grandiosa. :wink:

Bodø/Glimt er dessverre ikke på FIFA12, så spillerne får jo ikke trent samhandling i vinter. Derfor syns jeg Ørjan Berg burde sparkes.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by tjongs »

Må innrømme at jeg har store problemer med å forstå tanken som ligger bak denne lærerferien i Glimt. Som et minimum av Glimt forventer jeg at alle de avgjørelser som blir tatt handler om å få mest mulig ut av treningen og være best mulig neste sesong. Da syns jeg det er interessant at Glimt har funnet ut at 2 mnd ferie er tingen, i motsetning til alle andre klubber. Men hvem vet, kanskje Glimt oppnår vanvittige resultater av dette, slik at det er den nye standarden i fotball-Norge.
Jeg tillater meg dog å tvile på det.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Cheese Smirnoff »

Det trenger vel ikke å bli en ny standard i fotball-Norge heller. Det trenger absolutt ikke være dumt, alt avhenger av arbeidet som blir gjort fra 4.januar og fram til sesongstart. Er det arbeidet del av planen og godt koordinert kan Glimt fort få en fordel av det. Bare èn måte å finne ut av det på.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by tjongs »

Ja, det er bare en måte å finne ut av det på. Jeg undres om Glimt har forhørt seg og undersøkt skikkelig rundt dette, for de er garantert ikke første klubb som prøver seg på noe lignende. Ettersom det ikke har blitt vanlig å gjøre det på denne måten antar jeg at de fleste har kommet fram til at det ikke fungerer, så jeg lurer på hva som er spesielt med Glimt siden denne metoden skal gjøre oss ti et bedre fotballag?
Forøvrig skulle jeg gjerne hørt en mer utfyllende begrunnelse fra Glimt angående dette, enn at det bare passer best sånn. Er bakgrunnen en nøye tenkt filosofi om at dette gjør oss bedre i 2012, med fordeler og ulemper veid nøye opp mot hverandre, eller er det rett og slett bekvemmelig?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Sven-Rune »

Er det jeg som har misforstått, eller er det (nesten) alle dere andre? Jeg har i alle fall ikke lest noe sted at spillerne skal ha 2 mnd ferie! De er nå testet og skal kjøre egentrening styrke- og utholdenhet fram til de møtes igjen. Akkurat DET er ingen ferie, og det er derfor de fleste i den norske befolkning er dårlige på akkurat det!

Ellers ser jeg det morsomme i at dere syns det er flott (og litt rart) at Skovgaard gjorde det best i test etter en periode hvor han ikke har trent sammen med laget men derimot garantert har trent styrke-og utholdenhet mens han har vært skadet!
Kanskje ikke så dumt med slik trening på resten av gutta fram til de har et lag å spille sammen......
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Boombadila »

mitt syn er bare, med glimtspilleres tidligere historik i mente, at jeg er skeptisk til hvorvidt spillerene klarer å være så proffesjonelle at de gjennomfører denne egentreningen.

Og jeg håper jo at ledelsen har baller til å gjennomføre straff mot de som ikke klarer det, eller er det frihet under ansvar, slik som på landslaget?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Sven-Rune »

Akkurat det er jeg ikke uenig med deg Boomba, men derfra er det langt til 2 mnd. treningsFRI som mde fleste her inne refererer til!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by tjongs »

Sven-Rune wrote:Er det jeg som har misforstått, eller er det (nesten) alle dere andre? Jeg har i alle fall ikke lest noe sted at spillerne skal ha 2 mnd ferie!
Vet ikke med deg, men såvidt jeg har oppfattet det så skal Glimt ha 2 mnd ferie fra fellestreninger, og det er jo også det som blir omtalt og diskutert.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by ecke »

Jeg har beskrevet det som individuelt tilpasset egentrening, men det er interessant at Skovgaard brukte formuleringen "ferie" i det danske intervjuet: - Jeg ser ikke rigtig nogen grund til at holde halvanden måneds ferie, jeg vil hellere køre på for at blive bedre på alle punkter.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Gvandreassen »

Enig med Sven-Rune, jeg har ikke lest noe sted at det er ferie det er snakk om. Tror dere virkelig at Glimtspillerne slakker av med en gang de får sjansen? At de ikke gidder? Hjelpes, her skal det klages. On topic gleder jeg meg til å se mer av Tobias til neste år :D
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by tjongs »

Det er mulig det er ulike ting som diskuteres her inne. Det jeg reagerer på er at Glimt skal ha 2 mnd ferie fra fellestreninger, det har ingenting med hvorvidt Glimtspillerne slacker eller ikke.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Glimtfan »

Dette viser bare at det er mye som overhodet ikke er bra i Glimt. 2 måneder uten fellestreninger grenser til amatørskap.
Skal man bli bedre må man trene hardt, bedre og ikke minst sammen.

Glimt må slutte å tro at man automatisk blir bedre av å hente en masse gamle helter inn i systemet.
Det er syting i et sett om små ressurser etc, noe som kan diskuteres, men da må man trene hardere, bedre, klokere og mer enn konkurrentene. 2 måneder uten fellestrening blir da fullstendig skivebom, uansett hva man kaller det.
Post Reply