Spillertråd: Vegard Braaten

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Spillertråd: Vegard Braaten

Post by mortsto »

Velkommen skal du være! :klapp
Lurer på om det er plass til både Khalili og Braaten i en første-ellever?
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by FSHelgeland »

Velkommen Vegard...

og håper det er plass til både Aram og Vegard :D
Tippeliga 2015
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by Ville Lehtinen »

4-2-1-3 med Khalili som target man og Braaten som hengende spiss/offensiv midtbane, CB og Andre Hanssen på midten?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by Frodo Baggins »

VB som hengende spiss har jeg liten tro på. Tipper han danker ut Aram, ferdig med det.
Og Glimt "skal" jo spille 4-3-3 og da er det dårlig med plass til begge..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by Crazy horse »

Kanskje Aram blir forsøkt på midtbanen? Glimt har jo hatt litt sånn tendens til å prøve spillere der de ikke passer.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by liverglimt »

Velkommen VB! Håper og tror du skal gi oss mange gledesstunder i årene framover! :)
@liverglimt
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by mortsto »

http://www.finnmarkdagblad.no/sport/article5820078.ece
Intervju med Vegard. Merker meg at han går ned i lønn for å spille for Glimt.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by ingen87 »

Kan informere om at Bodø/Glimt Gutter 2 (87 modeller) møtte Alta IF i Piteå Summer Games i 2003. Hvor både Thomas og Vegard Braathen spilte. Det sto 2-2 etter ordinær tid, men Alta trakk det lengstre strået i straffekonkurransen!

En liten digresjon fra min side! :lol:

Velkommen skal du være, vi trenger reell konkurranse på topp skal vi rykke opp/holde oss oppe. Vår mangelvare de siste årene har vært at spissplassen har vært sårbar, og med dårlige alternativer når spissen vår har hadd downperioder. Les Thiago 2009, 2010 og Kahlili høsten 2011.
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by gavharr »

Velkommen skal du være Vegard! :glimt

Vegard OG Aram.... Skummelt!!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by Knuta »

En veldig bra signering. En spiller jeg har stor sans for og de gangene jeg har sett han har han vært vedlig god. Like god med begge bein, god på hodet, en meget bra spiller. Lykke til i Glimt.
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by Elling »

Herlig! Deilig å få sånne signeringer på plass! Skaper optimisme og engasjement!
Ellingsen
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by Mr Bean »

Velkommen Vegar :hedre :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by brutus »

Synes det er merkelig at Vegard ikke lyktes verken i TiL (to forsøk) eller Lokeren. Derimot har han bøttet inn mål for Alta, så han holder opplagt godt adecconivå. En god signering for Glimt!
DIXI
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by RaymondEngmark »

Kan være så enkelt at han trenger spilletid for å bli varm i trøya. Blir konkurransen for hard så får man ikke roen i kroppen hos enkelte.
Kristatistisk
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by ecke »

..eller det kan være at spilleren har teknikk og tempo i hodet/kroppen til å beherske Adecco-nivå, men ikke mer. Dette var slik Sakariassen var. Da Odd overtok den unge Sakariassen som delvis bytte mot Sæternes, trodde Odd de hadde skutt gullfuglen, men dessverre, en glitrende Adecco-spiller etterhvert, men ikke noe mer.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by RaymondEngmark »

Ja det er jo den åpenbare og enkle løsningen Ecke. Men divisjonsforskjellen er ikke så enorm i mellom Adecco og Tippeligaen at du er toppscorer i den ene i flere sesonger og flopper i den andre.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by mortsto »

Synes faktisk at vår egen Sakk er et godt eksempel på nettopp det ecke skriver. Noen kan gjøre det veldig bra i Adecco, men faller helt igjennom i divisjonen over. Jeg frykter også at Khalili er samme typen, selv om jeg håper i det lengste.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by RaymondEngmark »

Syntes en sammenligning mot Sakk blir tåpelig og ikke minst tilfeldig. Braathen har spillt 85 kamper i Adeccoligaen og puttet 49 mål. Sakk har spillt 167 kamper i Adeccoligaen - altså nesten dobbelt så mye - og puttet 55 mål - altså bare 6 mere!

Samtidig har Sakk 64 kamper i Tippeligaen og puttet 4 mål (derav to i en kamp), mens Braathen har null mål - men har tross alt bare spillt 8 kamper enda. Er vel litt tidlig å trekke paraleller eller? Og totalt har han spillt 2 kamper for Lokeren.
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by ingen87 »

Noen som kjenner spilleren annet enn at han er en måltyv av rank? Er han kjapp, teknisk? Såvidt jeg kan huske er han ikke noe stort kraftig fyrtårn som kan brukes som oppspillspunkt? Er han tenkt i en rolle som midtspiss i konkurranse med Kahlili? Eller blir han dyttet ut på en kant? Blir veldig spennende å se, jeg liker at vi får konkurranse på topp! :)
Førr Evig!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by Vegard »

RaymondEngmark wrote:l (derav to i en kamp)
På bortebane mot Brann, om jeg ikke husker feil. TV-sendt kamp og greier!
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by mortsto »

@Raymond: Enn så lenge er jo dette bare spekulasjoner. Du spekulerer i at mangel på suksess på høyere nivå skyldes at han har fått for lite spilletid og hatt for tøff konkurranse, mens ecke helt riktig påpeker at manglende suksess også kan skyldes manglende ferdigheter. Sakk er mer et godt eksempel på det siste enn en sammenligning med vår nye storscorer som vi uansett håper har nettopp de ferdighetene vi trenger.

@Ingen: Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive ham. Han er vel ganske høy, men kanskje ingen typisk target man som river og sliter. Det virker bare som han har svært god målteft, og scorer på veldig ulike måter og i ulike situasjoner. Det enkleste er vel kanskje å se på Altas kampsammendrag på altomfotball. Har kikka på et par, men tror jeg skal se på de kampene der han har putta.
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by Sven-Rune »

Samtidig er det nok av eksempler på at spillere har kommet fra lavere divisjoner og gjort suksess!
Noe kan også avhenge av timing, tillitt etc. Jeg kommer ikke på navnet nå, men det var en australier(?) som ikke lyktes i Molde men hadde umiddelbar suksess da han gikk til LSK for en liten evighet siden!
Vi får håpe unge Braaten slår til kommende år!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by G-s-enz »

Clayton Zane! fra bomkjøp til toppskorer!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
tobben
Posts: 187
Joined: Fri May 20, 2005 4:13 pm

Re: Spillertråd: Vegard Braaten

Post by tobben »

Som TIL-supporter håpet jeg lenge at Vegard Braaten skulle bli vår neste storscorer.
Var vel i 2006 at han scoret over 30 seriemål for B-laget vårt.
Men han nådde aldri helt opp i TIL og havnet i Alta. Ble så hentet tilbake til TIL før 2010 sesongen. Fikk litt spilletid i sesongoppkjøringne før fjorået uten å imponere. Da sesongen startet ble det lite spilletid og han ble overraskende solgt til Belgiske Lokeren på vårparten. Tror han var mye skadet i Belgia, noe som var grunnen til at han havnet i Alta i år.

Spennede å se hvordan han gjør det i Glimt neste år. Nå er jo Glimt og Alta i samme divisjon, men at Glimt er en større klubb en Alta er det ingen tvil om.
Han ble toppscorer i adecco i år med 18 mål hvor 7 av dem kom på straffe. Bør vel ha bra muligheter til å ta toppscorertittelen i adecco også neste år.
mortsto wrote: @Ingen: Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive ham. Han er vel ganske høy, men kanskje ingen typisk target man som river og sliter. Det virker bare som han har svært god målteft
Bra beskrivelse av Braaten. Selv om han er 188 høy, er han ingen typisk targetman og såvidt jeg kan huske en heller ordinær hodespiller også. Teknisk er han ikke så verst til å være lang og tynn.De fleste målene kommer med beina og han har kraft i høyrefoten. Braaten er en spiller som KUN fungerer som spiss. Å bruke han på andre plasser, f.eks på kanten, er bortkastet med tanke på hans ferdigheter.
Post Reply