Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Crazy horse »

Apropos lillebror i nord: Hvor er det blitt av Baggins og han andre, fra deromkring, som brukte å kommentere på forumet?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by poteten »

De kommenterer gjerne aldri når Glimt gjør det bra og TIL gjør det dårlig.
Kritisk
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Zero »

Da blir det vel stillt fra dem de neste årene :)
Stian Sommerheim
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by MhepA »

De er samtlige redd for å kommentere på sitt eget forum også virker det som ;)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Gvandreassen »

Stemmer, Baggins har jeg ikke sett på en stund. Spørs om vi ser så mye av han de neste åra.

Når det gjelder Badou, stiller jeg meg opp under de som er kritiske til svimlende overgangssummer. Han er god, men har enda til gode å bevise på det øverste nivå i Norge. Selv om akkurat det ikke er så fryktelig høyt...
En god spiller dog!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Mariasha »

Fint innslag med Badou rundt 1:22:15 i http://www.glimt.no/news/article/14yc3s ... 14-direkte :)
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Elling »

veldig fint innslag det ja!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Gvandreassen »

Virker som en flott ung mann, med hjertet på rett sted - hjemme.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by J I P »

Dette laget hadde slått landslaget
http://www.aftenposten.no/100Sport/meni ... 7379_1.snd
Sentral midtbane: Papa Ndiaye, Bodø/Glimt

Papa Ndiaye er en av de mest spennende spillerne i eliteserien.

Ukjent for de fleste, men det varer ikke lenge.
Har en kombinasjon av rå fysisk kraft og en finstemt pasningsfot.
Vanskelig å spille mot, enkel å spille med.
Kan bli en meget hyggelig overraskelse i årets lig
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Elling »

Jeg har selvsagt ikke hatt problemer med å se at Badou har vært suveren i Adecco, og helt klart tenkt at han kom til å klare Tippeliganivået lett, men har stilt meg spørsmålet om han komme til å bli FULLT så god der med tanke på, at han har vært ekspert på å finne store rom i addecco og har fått de tidelssekundene han trenger ekstra. Men i tippeligaen mister han trolig disse ekstra små tidelene, og da også kanskje rommet han liker å dra seg inn i. Og derfor- som nevnt- har jeg stilt litt spørsmål om han kommer til å ta ligaen med storm. (Nesten vært mer trygg på at Sané vil briljere) Men etter å ha sett oppkjøringskampene er jeg ikke lenger i tvil. Han har alt som skal til. Og at Tjærnås har sånn tro på han, sier mye, fra en mann med hans faglige tyngde. Og med tanke på at det ikke var så mange utlendinger på det laget, må vel det tyde på at det er kombinasjonen av Badou og Barrantes, som gjør at de hever seg det ekstra nivået som gjør at han tror de hadde matchet landslaget. Blir VELDIG spennende å se, og følge med på han denne sesongen. Dersom han virkelig blir en profil i Tippeligen er det uvurdeelig profilering for Glimt som klubb også. Men selvfølgelig med en bitter bivirkning ved at han da trolig blir solgt enten til sommeren eller etter sesongen. Og etterlater et hull som kan bli meget vanskelig å fylle. Men skal bli spennede å følge med på spillerbørsene til de store mediene denne sesongen, for jeg blir ikke overasket om våre 2 senegalesere hevder seg i topp 10 begge to hvis de klarer å prestere stabilt slik de gjorde i fjor.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by MhepA »

Synes ikke det er så voldsomt stor nivåforskjwll på TL og AL
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Husker dere at han herjet med Haugesund i cupkampen i fjor?. Han kommet til å bli en stor attraksjon i TL.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by FSHelgeland »

Var helt sykt å se på i siste treningskamp når han mottar ball feilvent med tre motspillere helt inni seg. Han snur og tar med seg ballen i en og samme touch, med slike ferdigheter så har du tid uansett motstander. Det eneste Badou trenger det er å bli vant til at motstander er tettere på slik at han ikke kan ta seg tid. Det løser han elegant og han kommer til å bli en profil slik også Sane og Chatto kommer til å bli det. Vi har også andre spillere som kan bli profiler hvis alt går den rette veien. Blir spennende å se i alle fall :D
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Det eneste bekymringen jeg eventuelt måtte ha med Badou er at han nå er i en slags forsvarspossisjon, i og med at han hadde en så fantastisk forrige sesong med årets spiller i Adecco samt 12 mål. Nå har han forventinger hengende på skuldrene. Det er viktig nå at han ikke begynner å gjøre ting mer vanskelig enn det er. Men jeg tror det skal gå bra, JHH og Aassa kommer til å coache han bra.

Jeg har sagt ofte tidligere at jeg er redd for han blir solgt i sommer, men det er sikkert mer sannsynlig at han blir solgt i januarvinduet. Han er sikkert inneforstått med at Glimt ønsker han i allefall denne sessongen, men det er klart at hvis noen legger hard cash på bordet så er det jo bare sånn det er, da må vi kanskje slippe han i sommer. Han blir nok dessverre for oss solgt, rett og slett fordi han er en brilliant midtbanespiller. Men vi kan trøste oss med at når vi gjør det, så har vi gjort akkurat det vi skal gjøre, nemlig å skaffe oss billige talenter, utvikle dem til klassespillere, og så tilslutt selge dem til utlandet for en pen fortjeneste.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Men dere kan ta dere f*** på at hvis han gjør det bra i vårsessongen så kommer nok en viss klubb, og dere vet alle hvem jeg mener, til å prøve seg. Men jeg er ganske sikker på at denne gangen, med Badou og Sané, så må nok også denne klubben innse at det blir for dyrt for dem.

Men først må de prestere for Glimt i Tippeligaen, så det er der fokuset til disse to må være nå.
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Janco »

Tror den klubben du tenker på har midtbanespillere i overflod!
Må jo en gang bli kjøpestopp også der..... :)
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Det har jeg trodd lenge at denne klubben skulle gjøre, men det ser ikke ut som at det skjer. Denne klubben har mani på midtbanespillere, hvis de kommer over noen de har lyst på så klarer de ikke begrense seg, akkurat som eksamboeren min har i forhold til sko. :LFC
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Larsen »

Elling wrote:Jeg har selvsagt ikke hatt problemer med å se at Badou har vært suveren i Adecco, og helt klart tenkt at han kom til å klare Tippeliganivået lett, men har stilt meg spørsmålet om han komme til å bli FULLT så god der med tanke på, at han har vært ekspert på å finne store rom i addecco og har fått de tidelssekundene han trenger ekstra. Men i tippeligaen mister han trolig disse ekstra små tidelene, og da også kanskje rommet han liker å dra seg inn i. Og derfor- som nevnt- har jeg stilt litt spørsmål om han kommer til å ta ligaen med storm. (Nesten vært mer trygg på at Sané vil briljere) Men etter å ha sett oppkjøringskampene er jeg ikke lenger i tvil. Han har alt som skal til.
Det der er nærmest ord for ord hva jeg også tenkte. Jeg mente også at jeg syntes jeg kunne se tegn på at han var mindre dominant i de første treningskampene. Så begynnte øyeblikkene som FSHelgeland også nevner, da var det ingen grunn til å tvile lengre.
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Elling »

Ellingsen
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by J I P »

Rundens lag i VG etter Rosenborg-kampen:

8 poeng - Papa Ndiaye

Banens beste i andre kamp på rad. Vant 13 av sine 23 dueller mot Rosenborg.
Poengsnitt: 6,50 - På rundens lag i år: 2 ganger.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by FSHelgeland »

Tippeliga 2015
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Nilzo »

http://www.an.no/glimt/article7327760.ece

Badou blir trolig tatt ut på landslaget.

Jeg tror Glimt gjør lurt i å la han få dra, selv om han går glipp av en Glimtkamp. Glimt er ikke tjent med en misfornøyd Badou. Kort tid igjen av kontrakten, og jeg tror vi blir tvunget til å selge han ila året for å få noe for han, og da er landslagsspill svært positivt mtp prisen vi kan få for han.

Når de har Badou på radaren så vet de garantert hvem Sane er også. Aner ikke hvordan Senegal står til på stopperplass?
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Young Gun »

Sane har vel ikke gjort seg fortjent til landslagsplass i år foreløpig, men er nok i kikkerten. Når det gjelder Badou hadde det vært gull om vi fikk forlenget med et ekstra år. Føler ikke vi kommer til å få så mye for han enda. Han har mye mer å gå på enn det vi har sett til nå, føler jeg.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Badou må få spille landskampen. God trening/læring for oss å klare oss uten han en kamp, Konradsen stepper inn.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Hvis vi nekter Badou landslagsdebut kommer vi til å få svi. Og ledelsen bør allerede nå jobbe 24/7 for å finne erstatteren til Badou. Han blir solgt i sommer.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply