Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Vi finner kanskje ikke en ny Badou, men det er ingen tvil om at det samarbeidet med Diambars er helt gull å ha. Derfor synes jeg vi skal stryke spillerne litt medhårs, sånn at når de er i Senegal, så kan de fortelle andre på akademiet at Glimt er en bra klubb å starte en europeisk forballkarriere i. det er alltid like vanskelig å innse at spillere er for gode for egen klubb, men om Badou klarer å holde nivået han glimtvis har vist, så er det helt greit å la ham dra etter(!) sesongen, og da til et annet land.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Håper Badou finner tilbake til seg selv. Han har nok litt høye skuldre nå og jeg tror at JHH får han tilbake til vinnersporet mot Haugesund.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Jeg skal i allefall ikke sette penger på at han skårer, jeg har gjort det de siste kampene og jeg er overbevist om siden jeg har gjort det så bringer det ulykke. :cry:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by ingen87 »

Da er det bestemt; du får aldri lov til å spille penger på Badou som målscorer.. ALDRI!
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by liverglimt »

Aldri! :lol:
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Nei, tydeligvis ikke :)

Bra mål også, er ikke lett å få styrt den innenfor stengene med tanke på farten i innlegget og farten Badou hadde i kroppen før avslutningen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by FSHelgeland »

I tillegg så stusset den nedi like før den nådde foten til Badou slik at han måtte ta den på halv volley. Det var et praktangrep og en praktscoring :-)
Tippeliga 2015
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by youron »

E det bare mæ eller e det flere som synes at Badou er "avkledd" av motstanderne nå. Det jeg mener er at han er noe forutsigbar på spillestil og hvertfall når han skrår inn fra venstre for å skyte. Håper jeg tar feil, men han må nok finne på litt andre ablegøyer der :)
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
komodevaran
Posts: 40
Joined: Sun Apr 06, 2014 7:17 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by komodevaran »

Ja, motstander har fått med seg at han skjærer inn fra venstre. Badou er en smart spiller og vil forstå dette og justere spillet sitt sammen med JHH. Han har ferdigheter til det.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by FSHelgeland »

Har han ikke allerede skjønt det? Han hadde da både mål og en i stanga mot FKH, Badou tilpasser seg fort så er overhodet ikke bekymret for hva han blir å levere.
Tippeliga 2015
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Elling »

Lag har nok blitt klar over at dersom de tar ut Badou mister Glimt kanskje det meste av offensiv kreativitet. Syns vi så et tydelig eksempel på det i Lillestrømkampen, der vi så Badou fikk til lite, og Lillestrøm sa etterkampen at de bevvist hadde vært opptatt av å ta ut Badou. Syns vi så det mot stabæk også, men da så vi jo at han til slutt bare gikk ut på høyresiden, (vet ikke om det var avtalt eller ikke) og det resulterte jo i et nydelig forarbeid og legg etterfulgt av en flott gåll.
Ellingsen
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Elling »

Litt usikker på om dette er den beste tråden. Men hvertfall for de som har tv2sumo, (kan godt hende det kommer på andre sportssendinger på tv2 senere også) er det intervju med stifteren av Diambarsprosjektet, i forbindelse med Brann-Glimt kampen. (kl.13:45) Hvor de snakker om Porsjektet og litt om våre spillere.
Ellingsen
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Elling »

Ellingsen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by FSHelgeland »

Badou har definitivt skjønt det, god i dag igjen og et flott mål.
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by ecke »

Er Badou blitt en "luksus"-spiller som ikke gjør den defensive jobben som kreves som indreløper?

- For å være ærlig forventet jeg mer fra både de. Badou må jobbe mer, og Sane må holde mer fokus. Skal de spille på høyere nivå, må de vise mer enn hva de gjorde før pause, sier Jimmy Adjovi-Boco.

Ørjan Berg sammenligner Badou med "juksende" Runar Berg i AN-TV, og mener at det blir for mange huller å dekke for de andre når Badou spiller slik han gjør.
Glimt1916
Posts: 5639
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Glimt1916 »

Luksus-spiller tror jeg er en god beskrivelse. Han har et utrolig høyt nivå når han gidder, men det var frustrerende å se Badou jogge halvhjertet bakover når Brann vant ballen i går. Godt å se at han får de samme signalene fra en som som står utenfor klubben, og som han nok hører litt ekstra på.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by FSHelgeland »

Ser at også den som bedømte kampen for VG er enig med meg og ga Badou 7 og BB i børsen etter kampen mot Brann, Badou nå på delt 6 plass på børsen.
Tippeliga 2015
komodevaran
Posts: 40
Joined: Sun Apr 06, 2014 7:17 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by komodevaran »

Ønsker å spille mot Senegal - satt på transferlisten: http://www.tv2.no/2014/05/16/sport/fotb ... lf/5601823

Slik gikk det i Sandnes, når en spiller ville representere landslaget sitt på en ikke-internasjonal dato. Glad vi slapp denne potensielle problemstillingen med Badou.

Ser ut som Badou har lagt det bak seg, var strålende i går.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by bjornage »

Diambars-sjefen var på Brann stadion fredag og ble imponert over Sane og Badou. Han syns de var dårlige i første omgang, men spilte seg veldig opp i andre. Morsomt at de følges opp såpass tett, så får vi bare håpe på at Patrick Vieira tar turen til aspmyra snart!
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Den kampen Badou er skuffet over å ikke være tatt ut til, er det den som kræsjer med Viking-kampen?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Cheese Smirnoff »

Jepp, så det er ikke et problem lengre.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by FSHelgeland »

http://www.vg.no/sport/bodoe-glimt/bado ... /10123894/

men hvordan VGs journalist kan si at det er en nitrist forestilling når vi ruller over Start det er for meg en gåte.
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Det er flott at Badou spiller så fantastisk. Da er han ikke aktuell for andre norske lag p.g.a pris. Glimt venter nok til etter sommeren med bud fra Tyskland, Nederland eller Frankrike. Minimum 30 mill bør prisen ligge på.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by gavharr »

FSHelgeland wrote:hvordan VGs journalist kan si at det er en nitrist forestilling når vi ruller over Start det er for meg en gåte.
Kan hende at han er Sørlending, og da har han jo ordene i behold ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
komodevaran
Posts: 40
Joined: Sun Apr 06, 2014 7:17 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by komodevaran »

Mjelde sier Badou var bedre enn forventet. Nå skrives det om Badou i alle nettaviser, og det blir nok siste gang han undervurderes. Blir spennende å se om Badou greier å holde fokus i kommende kamper, når mer dreier seg om han både før og under kamp. Jeg tror han greier det, men må regne med motstanderne greier å ta ham ut i enkelte kamper.

Forrige gang det ble skriverier (landslaget) leverte han en svak kamp. Det gjorde forsåvidt hele laget.
Post Reply