Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg tror nok ikke trenerne i Tippeligaen har oversett fjorårets spiller i 1.divisjon, og det rommet Badou har fått har han på mange måter ordnet selv. Det kom godt fram i de første kampene da han ikke skaffet seg særlig til rom i det hele tatt.

Men; norske aviser har fått øynene opp for Badou, etter å ha levert 3 kamper på et høyt nivå. Utenlandske klubber krever nok en del mer enn det. Jeg er ikke så sikker som andre på at han er et så hett prospekt allerede i sommer. Norske klubber som Molde og RBK er nok meget interessert, men de kan umulig ha pengene som skal til. Badou blir solgt i år uansett, det kan vi vel si med sikkerhet. For Glimt tror jeg det er svært viktig å holde han ut sesongen, da han er forskjellen på bunnstrid og øvre halvdel. Et nedrykk koster oss mer enn å selge for 5 millioner mindre etter sesongen enn i sommer.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by gavharr »

http://www.dagbladet.no/2014/05/20/spor ... /33406978/

Fantastisk uttalelse av BTH i slutten av artikkelen :D
Det er prislapp på Badou, men den er HØY!!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Elling »

Går han til et lag i Norge, tror jeg eneste som har økonomien til det nå, er Molde. Ellers drar han til en klubb i utlandet. Er nok det han helst vil også.
Ellingsen
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by gavharr »

Håper han går til Newcastle, så slipper jeg å bli så trist når han bytter klubb :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Young Gun »

Slik som han spiller i dag, kunne han godt ha tatt turen til London og Arsenal for min del og 8)
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Mulig Molde har råd til å punge ut, men hva i all verden har Badou å tjene på å gå til Molde når det er til utlandet han vil? Blir han solgt i sommervinduet blir det til en utenlandsk klubb. Slik han spiller i dag er det lett å se at han snart ikke lenger har så mye å gjøre i tippeligaen, men han må holde nivået oppe.

Men som BTH sier så blir det ikke noe salg hvis ikke de rette pengene ligger på bordet, for da er vi like godt tjent med å beholde han ut sesongen. Er det ikke deilig for en gangs skyld være i den posisjonen at vi ikke trenger å selge for knapper og glansbilder?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Elling »

var vel det som var poenget mitt, han ønsker seg til utlandet, og så godt som ingen i norge som per dags dato har råd, dermed er det kun utlandet som i realiteten er aktuelt.
Ellingsen
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Elling »

det eneste er at han på denne tiden til neste år står fritt til å signere for hvem han vil uten, at det blir noe salg. Så er ikke sånn at vi sitter på alle essene i forhandlingene, skal vi ha penger igjen må han selges i sommer eller etter sesongen.
Ellingsen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Ja han blir nok solgt senest etter sesongen uansett. Jeg tror vi kommer til å få god avkastning på han, han er en klassespiller og kun 23 år.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Håper ikke BTH glemmer å nevne for interesserte klubber at han nesten aldri blir skadet heller 8)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Kesseboy »

komodevaran wrote:Mjelde sier Badou var bedre enn forventet. Nå skrives det om Badou i alle nettaviser, og det blir nok siste gang han undervurderes.
Noe av styrken til Badou er evnen til å improvisere og håndtere trengte situasjoner. Hvis han får tid blir han forutsigbar. (Se lenke til speiderrapport tidligere i tråden). Badou er en vanskelig spiller å markere ut av kampen, men han kan tas ut av en erfaren back eller defensiv midtbane som gir ham akkurat det lille rommet som gir ham tid til å tenke.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Elling »

Ja Badou er til tider litt forutsigbar, men samtidig gjør han det han gjør såpass bra at de likevel ikke kan stoppe han. og dette går på måten han forserer motspillere, ved å vente til et lite utslag hos motspillerene, så har han et rykk som nesten ingen følger selv om de er klar over at det kommer. Han er også veldig sterk i kroppen. Jeg har lagt merke til at det er veldig han kommer ut av balanse selv om han blir presset ganske så hardt i kroppen at motspillere.(så lenge han ser en løsning til å komme seg forbi da, går han seg fast har han kanskje ikke lltdig like god "balanse" :P) Også i den defensive jobben, (som jeg personlig kanskje syns han var bedre på før) så man at han hadde en veldig god fysikk.
Ellingsen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Badou er i mine øyne en av de desidert beste midtbanespillerne vi har hatt så lenge jeg har fulgt klubben, fra ca 1980. Den Badou-dragningen han har gjort om og om igjen før han skyter er nok rimelig kjent blandt de som følger med i norsk fotball nå, men jeg tror ikke det hjelper motstanderne så mye å vite det, for han gjør den kombinasjonen så ufattelig bra at de klarer ikke å stoppe han likevel. Og han er såpass kreativ at han vil rask finne et mottrekk hvis Badou- dragningen begynner å slutte å virke.

I går var Badou mye mere PÅ defensivt, han kjempet som en løve helt fra start. Mulig det var godt for han å få snakket litt med sin gamle sjef Jimmy fra Diambars. Det har vært mye store ting Badou har hatt å fordøye i det siste - bestemannspris Adecco, opphausing mot Eliteserien, landslagspekulasjoner, utenlandsspekulasjoner. Det er klart at slike tanker kan være litt forstyrrende for en kreativ sjel som Badou er. Så vi har vel alle sammen sett at han kanskje har vært litt 'fraværende' på tidligsesongen i år.

Men de siste kampene ser det ut til at det har løsnet, og i går var han veldig veldig god. Satser på at det fortsetter, jeg har en god følelse når det gjelder det, han er tilpassingsdyktig. Så får vi si som JHH at vi får være takknemmelig for hver kamp han spiller for oss, og håper folk i Bodø ser sin besøkelsestid og kommer seg på Myra for å få sett han live som noen nevner her på forumet, før det er for sent. Når Badou er i slag er det skikkelig artig å se på. En fryd for øyet :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by MhepA »

Han har et voldsomt godt mottak også, det kan være den minste kompispasningen, men han greier alikevell å ta den ned og få kontroll. Kan ikke akkurat si det samme om Trond.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by FSHelgeland »

Når han får de nydelige chippene og han bare bryster den silkemyk med seg i trengte posisjoner og motstanderen står igjen som statister. Badou vår klart beste spiller mot SStart og fortsetter han utviklingen og blir hos oss denne sesongen så vil han nok utvikle seg til å være en av våre beste midtbanespiller noensinne, han har et herlig teknisk register, han har pasningsfot, skuddfot, rykk og er god defensivt. Nyter å se han spille og bare håper at vi greier å beholde han sesongen ut.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Jeg håper også han blir ut sesongen. Paradokset er at hvis han fortsetter å storspille som selvsagt er supert for Glimt så kommer han muligens til å bli solgt i sommer. Hvis han derimot spiller litt opp og ned fremover, som naturlig nok ikke er like bra for Glimt, så blir han minst ut sesongen. Er det sånn det er, eller finnes det andre scenarier?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by FSHelgeland »

Tja salg i sommer til mye penger, men at vi får låne han ut sesongen...og at han storspiller hele sesongen og er med å føre Glimt til en strålende plassering.
Tippeliga 2015
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by MhepA »

Ser på det som meget usannsynlig at noen vil kjøpe Badou og låne han ut med en gang.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Enig at det er usannsynlig i utgangspunktet, men saken stiller seg kanskje anderledes hvis det dukker opp en klubb eller klubber som virkelig har lyst på han, da kan Glimt komme frem til et kompromiss når det gjelder pris mot at vi får låne han ut sesongen. Vi gjorde jo akkurat det med Daniel Berntsen, selv om det selvsagt var Rosenborg og Daniel var en yngre spiller enn hva Badou er nå. Dat vinner alle litt. Klubben som vil ha han får han, de må bare vente litt, Badou blir fornøyd med å ta et nytt steg i karrieren pluss at han får fullført sesongen i Tippeligaen og Glimt blir fornøyd fordi de sikrer seg en god slump Badou i tillegg til at Glimt får bedre tid til å finne erstatter samt vi alle får gleden av å nyte resten av sesongen med han på banen.

Blir litt lang sesong for Badou selvsagt, men gutten elsker jo å spille fotball og er bare 23, så det blir sikkert ikke noe problem.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis Glimt selger til en utenlandsk klubb så er vel de mest interessert i å hente han i sommer før deres sesong starter. Da er det nok lite trolig at den klubben velger å låne han ut frem til midten av deres sesong.

Selger man til en norsk klubb vil de selvsagt ha han med én gang. Jeg tror han blir ut sesongen, med mindre noen klubber har stor kunnskap om hvilket nivå han holder. Det har jo strengt tatt ikke Glimt en gang enda.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... ottom=true

Aftenposten med Badou-reportasje. Det baller på seg.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by ecke »

Med "sikre" penger for Badou, håper jeg at bakspillerne med penger ser muligheten for å skape noe allerede denne sesongen, dvs bidrar til å beholde Badou ut sesongen og samtidig bruker litt på en klasse midtstopper og midtbanespiller allerede fra sommervinduet. :D
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Nå synes jeg dere maser veldig om salg og all slags teorier. La nå gutten spille seg stadig bedre i Glimt og så får vi se til høsten hvor attraktiv han er for markedet i utlandet. Han er fortsatt litt 'up and down' og trenger å stabilisere seg på et høyt nivå.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Thomp »

hvis Badou havner i England, er det jo selvfølgelig best for hans videre karriere at han går til Leeds, det må jo alle forstå 8)
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by J I P »

Får håpe at tålmodigheten holder og at han tør vente på gode klubber. Ellers havner han i New York Red Bull.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply