Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Taskeladdn »

poteten wrote:Selg han gjerne til RBK for 1 million eller så. Frigjør lønnsutgifter, samt at Glimt kanskje sitter igjen med 3-400.000 når investorer får sitt.
Blir han solgt for 1 million og investorer får sitt, så er det vel ca 0 tilbake siden han kostet nettopp 1 million :)
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by poteten »

Ingen nedtrapping i verdi som hvitevarer altså? :p
Kritisk
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by eiriksin »

Noen i familien min hadde visst observert Badou på vei motsatt retning av Aspymyra på vei tll kampen. Han gikk visst i retning grusbanen på bankgata. Syns det er ganske drøyt om det stemmer at han ikke en gang overvar kampen som ble spilt.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by G-s-enz »

Noen som kan lime inn saken fra AN akkurat no?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Mr Bean »

GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
eltomtom
Posts: 24
Joined: Tue Mar 24, 2015 1:57 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by eltomtom »

Det er ikke noe å lime inn.
Kort oppsummert:
Ikke min feil, flyene var fulle, Glimt er dumme, alle er slemme mot meg, OG forresten så vil jeg ikke være her lengre.
Buhu sutre sutre syte syte.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg syns forsåvidt Badou har et poeng. Det virker som om Badou får smake pisken fordi Sanè har gjort noe dumt. Synes for meg som om denne "slapphets-taktikken" blir utført vel overivrig nå, sannsynligvis for å vise at man tar tak. Mislykket og skremmende, da klubben fremstår mer amatørmessig enn fryktet.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Cheese Smirnoff »

Badou synes det var uhyre strengt å bli satt ut av troppen mot Viking.

– Jeg kom til Bodø en dag etter planen. Det var ikke snakk om tre-fire eller fem dager. Det var snakk om én. Jeg godtar ikke å bli uthengt av klubben min på denne måten, slår senegaleseren fast overfor Avisa Nordland.

Han innrømmer at han håpet å få seg noen fridager hjemme med familien i etterkant av landslagsoppholdet med Senegal.

– Jeg spurte Jan Halvor om å få noen dager ekstra fri. Det er føles merkelig å reise hjem til Senegal, uten å få treffe familien min. Han svarte at jeg måtte komme tilbake til Bodø, sånn at jeg var klar til trening onsdag, forteller han og legger til:

– Jeg spurte om lov. Fikk nei, og svarte at jeg skulle komme tilbake i tide.

Ifølge Badou dro han til flyplassen i Dakar for å få booket om flybillettene.

Ringte ikke
– Jeg fikk plass på flyet fra Dakar til Brussel, men ikke fra Brussel til Oslo. Derfor valgte jeg å dra dagen etter. Da hadde de plass hele veien fra Dakar til Oslo, påpeker han og innser tabben han deretter gjorde:

– Jeg burde ringt Håvard og fortalt at jeg ikke fikk plass på flyet mandag. Det gjorde jeg dessverre ikke.

– Hvorfor gjorde du ikke det?

– Jeg hadde vært på flyplassen hele dagen. Det var sent på kvelden, og jeg var fornøyd med at jeg hadde fått plass hele veien dagen etter.

– Jeg er lojal
Han kom til Bodø en dag for sent og fikk ikke bidra i den viktige kampen mot Viking.

– Jeg har alltid vært lojal mot klubben min. Jeg vil ikke ha det på meg at jeg sluntrer unna. Jeg står opp hver eneste dag og gleder meg til trening. Jeg er svært takknemlig over støtten jeg får fra vårt publikum. Jeg føler det hver eneste gang jeg spiller kamp for Glimt. Det er viktig for meg at de får høre dette fra meg, sier Badou og legger til:

– Ja, jeg kom en dag for sent, men å bli satt ut av troppen er i overkant strengt.

Fransk interesse
Han ønsker ikke å uttale seg om landsmann Vieux Sané sitt fravær på fem dager.

Sin egen fotballframtid er han mer snakkesalig om.

– Jeg vet det er klubber som er interessert. Jeg stresser ikke noe som helst. Jeg skal forberede meg til trening og kamp. Jeg skal spille så godt jeg kan så lenge jeg er i Glimt. Så får vi se om det er godt nok til at aktuelle klubber kommer med konkrete henvendelser, sier midtbanespilleren.

I fransk presse hevdes det at både St. Etienne, Lille og Lorient har Badous navn på blokka. Basel, Sion og Red Bulls Salzburg har også vært nevnt.

I dag starter både Vieux Sané og Badou med blanke ark på Glimt-trening.

– Nå blir det opp til dem å spille seg inn i troppen igjen. Jeg er ferdig med denne saken nå, sier Jan Halvor Halvorsen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Kesseboy »

Tilbøyelig til å ha forståelse for Badou her.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by G-s-enz »

Samme her,nå er det dog den klassiske historia fra den ene parten mens den andre parten ikke kan fortelle sin side pga taushetsplikt.

Men utifra det jeg leser kan jeg være enig med Badou her.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by tjongs »

Det kan jo være lett å ha forståelse for Badou, men samtidig er det jo utvilsomt noe som skurrer her.

1. Han ba om lov til å få en ekstra fridag, noe han fikk nei på. Da må han på flyplassen for å booke om billettene? Med andre ord har han bestilt billetter til neste dag, enten før han fikk nei og bare hatt satset på å fri, eller evt bare gitt faen i nei-et han fikk.

2. Han makter ikke å si fra om dette. I 2015 er det ikke spesielt vanskelig å få gitt beskjed. Ulovlig fravær uten å ha gitt beskjed får som regel konsekvenser.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by ecke »

Jeg kan ikke tro at det er gjengs straff i Bodø/Glimt at en spiller som uteblir fra trening, får en kamps karantene? Det er vel også sjelden i arbeidslivet at ansatte som uteblir fra arbeid, blir "premiert" med å få en ekstra fridag. :) Det finnes en rekke bøter i Bodø/Glimt, som også er hengt opp i garderoben, og andre avstraffelser som ellers brukes i det normale arbeidsliv. Har du vært skadet, må du ha normalt med deg fredags- og lørdagstreningen for å være kampklar. Det er en rekke spillere som har hatt mer fri i denne pausen, enn Badou. Jeg synes man straffer seg selv, mer enn man straffer Badou. Kanskje hjelper det å være "prinsippfast", selv om det ikke er særlig prinsippielt.
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by BørreA »

Det er så åpenbart at Badou har tatt seg til rette, satt seg selv og sine ønsker foran klubben og laget som virkelig kunne trengt ham nå. Fatter ikke at det går an, og forstår heller ikke dere som mener han har en god sak.
Det beste svaret Badou kan gi nå, er å storspille/vise stor innsats på Ullevaal og mot Rosenborg.

Mvh BørreA :)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by J I P »

Vil Badou bli solgt så er det ingen bedre kamper i Norge enn mot Vålerenga (Søndag 28. Juni Kl. 20:00 på Ullevaal) og mot Rosenborg å vise seg frem i.

Hvis du ber om å få fri fra arbeidsgiver men får Nei og du likevel ikke dukker opp, da må du ihvertfall sørge for at rette vedkommende får beskjed.

Nå er det blanke ark og storkamp mot Vålerenga neste for Badou!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Nilzo »

Jeg mener man burde vært smart i denne saken, og sett på hva som er det beste for Glimt og ikke nødvendigvis følge de interne reglene. Det beste for Glimt hadde vært å spille på positiviteten rundt at han har vært på landslagsoppdrag. Latt han spille mot Viking, var sikkert speidere som fulgte med og alle vet at vi hadde trengt han i går. Med noen få kamper der han har muligheten til å vise seg frem i, så burde Glimt tenkt med på markedsverdien til Badou mtp et evt videresalg.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Taskeladdn »

Ville det vært smart og fortelle di unge spillerene i troppen at er du god nok, så kan du slippe unna med det meste?

Nei jeg er meget fornøyd med at klubben tok denne avgjørelsen, får man et nei og man alikavel skofter en dag uten å gi beskjed, da skal det få følger. Hadde han bare tatt en telefonsamtale så hadde det vært en ikke sak. Hadde han ikke fått et klart nei på forhånd så kan jeg gå med på at det er en sak som man kan tilgi. Men denne saken er soleklar for min del.

Eneste Badou burde gjøre i denne saken er å be om unskyldning, vise at han tar ansvar for det han gjorde. Ingen vits å sutre over slikt hvis han vil til en større klubb, der vil slike ting få mye større konsekvenser.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Trapattoni »

Mitt inntrykk er at klubben er nokså raus med å gi de langveisfarende ekstra feriedager når de har fri på vinteren. Det synes jeg er fornuftig. Egenkomponerte feriedager midt i sesongen har jeg mildt sagt ingen sans for. Slutt å syt, Badou. Gå videre og sørg for at kampene mot VIF og RBK sender deg til en større liga. For det unner jeg deg. Men en ting er sikkert - du blir ikke lenge i en større liga dersom du ikke møter tilbake til avtalt tid etter landslagsoppdrag.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Det er stor forskjell på Badou og Sane i denne saken. Å behandle disse likt i denne saken er bare tåpelig fra Glimt. Sane har forsuret hele laget etter en episode før juleferien i fjor. I tillegg er det ferie han er på og ikke landslagspill og kommer til Bodø 5 dager forsinket. Badou ville gjerne møte sin familie og han burde selvfølgelig sendt en sms til JHH da han ble forsinket i Brussel. Men det er jo ofte det skjer at man får kluss med fly for andre aktuelle spillere også. Dette burde Glimt håndtert på en helt annen måte. Badou har i hele oppholdet vært en av de mest lojale spillerne i Glimt og alltid prestert på treningene og har jobbet seg tilbake etter skade. Synes bare dette føyer seg inn i det generelle amatørskap som Glimt driver med om dagen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Fikk en veldig hyggelig melding fra Badou da jeg sa at flere glimt-fans syntes denne behandlingen ikke var riktig
Han er oppriktig lei seg og hadde en veldig god og oppriktig forklaring og bebreide seg selv at han ikke sendte sms fra Brussel til JHH. Han var innstilt på å gi jernet mot Viking og kom til å jobbe som f.. mot VIF på Søndag.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by FSHelgeland »

Dette var vel like mye et signal til resten av spillergruppa. De mener alvor nå og ingen kan regne med å gå klar.
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

FSHelgeland wrote:Dette var vel like mye et signal til resten av spillergruppa. De mener alvor nå og ingen kan regne med å gå klar.
Signalet til spillergruppa ble ivaretatt ved at Sane måtte stå over. Ikke over at en person på landslagsoppdrag kommer en dag forsinket. I tillegg i godt humør og innstilt på å yte max i kampen mot Viking. I følge to spillere i Glimt jeg har snakket med var Badou i utrolig godt humør ved ankomst. En spiller som alltid gir 100%. Men prinsipper er ok men smidighet er også viktig. Her var prinsipper viktigere enn poeng mot Viking.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Wendigo »

Forklaringen til Badou virker som bare unnskyldninger, men selv om vi tror på det han sier utviser det en elendig holdning til hvordan man forholder seg til arbeidsgiver. Reaksjonen er riktig, desverre tror jeg holdningene reflekterer hvordan glimt fungerer til daglig, det skurer og går, og det er ikke så forbanna nøye.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by tord »

Kom over denne meldingen på twitter: "@ActusFcl: Lorient serait intéressé par Papa Alioune Ndiaye, alias Badou, qui joue au Bodø/Glimt en Norvège #lrt #fcl #fclorient #lorient" kort oversatt: lorient er interessert i Badou. Usikker på troverdigheten til denne twitterprofilen, men om det skulle stemme så finnes det vel en del penger i Frankrike?
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Vegard »

G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by G-s-enz »

Hørte rykter om dette for noen dager siden,håper vi sitter igjen med noen kroner :)

Leit å miste Badou,men han er for bra for ligaen og har åpenbart vært klar for en flytt siden i fjor høst. En av de beste spillerene klubben har hatt,iallfall i min levetid
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply