Spilletråd: Tommy Knarvik

Moderators: Sulliken, Larsen

bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by bjornage »

Knarvik-o-rama i dagens AN som har snakket med både Johan Lædre Bjørdal og Trond Olsen om han. Bjørdal sier Glimt har hentet en "jævla bra spiller" og som han helst ville ha i Viking fremover. Beskriver han også som en naturlig ledertype og fin fyr.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Masinga »

Tommy Knarvik har en god pasningsfot. Det kan bli gull verdt og passer bra i Glimt. Laget trenger noen som kan fore flankespillerne med pasninger. Jeg ser at Knarvik ikke står med mange assists i toppserien. Men som tredje sist kan det hende han har bedre uttelling.
Masinga
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by mortsto »

Hvordan har Knarvik gjort det i treningskampene? Bra samspill med spissene?
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Zero »

En del og gå på enda, men regner med det skal sitte som en caps når serien starter. Han er et arbeidsjern uten like den mannen! jobber på alt som er innen rekkevidde og knallhard i taklingene. :glimt
Stian Sommerheim
rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by rayray80 »

skal si meg enig med Zero, han jobber hardt, fine passninger og styrer backene, midtbanen og vingene veldig bra. Gleder meg hvis han forstsetter med det han har gjort til nå.. :)
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Zero »

Eneste som bekymrer meg litt er hvor mange av de taklingene som resulterer i kort... men uansett er jeg veldig overbevist om at HAN er RETT mann for GLIMT :wink:
Stian Sommerheim
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by gavharr »

Jeg har allerede bestemt meg for at Knarvik er en hedersmann! Dessuten er det dritkult å ha en bergenser på laget. Alle lag med respekt for seg selv, bør ha en bergenser på laget :glis :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Boombadila »

Bergensere?

Det finnes ingen piller mot sportsklubben brann!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
dani
Posts: 666
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 32 times
Been thanked: 192 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by dani »

Trodde da virkelig at vi alle visste at Bergensere var norges værste folkeslag? ;)
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Zero »

går greit med en bergenser per 50 000 andre :lol:
Stian Sommerheim
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by gavharr »

Tull og tøys!! Bergensere er herlig skapninger :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Knuta »

gavharr wrote:Tull og tøys!! Bergensere er herlig skapninger :D
Ja en eller to går bra. Men en haug med bergensere er vel direkte slitsomt.
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by stormp »

Knarvik innstilt på å vise at Viking tok feil.
For min del handler det om å bidra til at Bodø/Glimt rykker opp. Denne klubben hører hjemme i eliteserien, sier Knarvik til Aftenbladet.no.
I den samme artikkelen hevdes det forøvrig at
Fotballfamilien i La Manga snakker utelukkende om Start, Sarpsborg, Sandefjord og Kongsvinger, med Bodø/Glimt og Hødd som mulige outsidere i opprykksstriden.
Tenker det er helt greit å ikke være storfavoritt før sesongen starter. Vil heller være det når sesongen omtrent er slutt :)
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by brutus »

Artig å lese alt dere mener og tror om Tommy Knarviks ferdigheter og egenskaper. Jeg har fulgt ham nøye gjennom tre år, fra han kom til Tromsø foran sesongen 2008 til han fikk dra til Viking høsten 2010, ett år før kontrakten var over. Han fikk mye spilletid de to første årene, men var stort sett innbytter i 2010. Vi TIL-supportere mente vi hadde fått det beste ut av ham, og ingen gråt da han dro. Så vet vi jo at han floppet i Viking i fjor, en klubb som endte som nummer 11 i Tippeligaen, og ble løst fra sin treårskontrakt. Tommy har mye negativ omtale å motbevise, og jeg håper for Glimts skyld at han er revansjelysten, og ikke bare et ute etter å skvise de siste kronene ut av karrieren. Jeg trodde personlig (som jeg har skrevet her før) at han kunne være den helt riktige mannen til å balansere Glimts midtbane, men det var før Sane kom til klubben. Tommy takler motgang dårlig, og kan være en surpeis å ha i spillerstallen når han får lite spilletid. Og han er ikke akkurat den som drar de andre spillerne med seg i perioder hvor klubben sliter.
DIXI
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by RaymondEngmark »

For det første, en spiller kan fungere jævlig bra i en klubb, og særdeles dårlig i andre klubber. I så måte har jo Glimt hatt en tradisjon for å få spillere til å prestere nettopp i Glimt, selv om dem ikke gjør det andre steder. Trond, Ludde, Bjørkan, Andrè osv.

For det andre så hvem var alternativet? Det nærmeste måtte vel være Andrè Hanssen, og selv om jeg var greit positiv til det, så var jeg ikke imponert det siste oppholdet hans i Glimt. Knarvik virker å være mye av samme typen som Andrè, men virker i langt større grad å passe inn i Glimt. Kamprapportene er jo også utelukkende positive, og bra er det siden vi ikke har noen reell konkurrent på høyre indreløper.

Så om ingen TIL supportere gråt når han dro, så tar jeg tilfart øverst oppi bakken og driter i det :) Alternativet ville nok i stor grad vært en type Thomas Rønning eller Michael Haukås - altså et ukjent navn fra Adecco eller lavere.
Kristatistisk
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by brutus »

I TIL konkurrerte han med Kara og Ruben Yttergård Jenssen om de sentrale midtbaneplassene det siste året, og alle forstår at det var vanskelig. At han fikk så liten tillit i et dårlig Viking-lag har jeg aldri forstått. Jeg håper og tror at Glimt rykker opp, og at Knarvik blir et førstevalg på sentral midtbane. Hvis ikke blir han kanskje ikke så lett å ha i stallen.
DIXI
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by eidurgud »

Førstevalg sentralt blir han aldri, men som indreløper vil han nok få spille en hel del!
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by tjongs »

Gårsdagens beholdning var 3-2 målet, herlig å ha en spiller som Knarvik i laget, som det lyser vinnervilje av. Den ballen skulle inn!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Novi »

Alfa omega at man har spillere med en slik vilje! Irriterte meg i hele 2. omgang at det ikke var noe trykk i spillerne. På stillingen 2-1 skal man ha lyst til å drepe kampen, og spesielt på 2-2 ønsker jeg å se mer fandenivoldsk innstilling fra alle spillerne. Knarvi har vel vært med lenge nok til å skjønne at det er ikke over før dommern blåser.
Una mas cerveza.
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Stibern »

For en spiller. Overgår alle forventinger. God teknisk, godt blikk, god pasningsfot, klokskap, ro og stor motor. Den viktigste spilleren så langt ved siden av Vegard Braaten. Smått utrolig at Viking ikke hadde bruk for Tommy lenger, men det skal vi være mer enn glade for. Nå får vi bare håpe han holder seg skadefri.
L.U*H.G
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Ville Lehtinen »

Støttes! Knarvik, Vegard Braaten og Jim Johansen kommer til å bli nøkkelmennene denne sesongen.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Zero »

kunne ikke vært mer enig!!! Tommy er en stor tilvekst til vårt elskede Glimt. :glimt
Stian Sommerheim
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Mjh »

Trapattoni skrev:

Mjh skrev:"Knarvik trolig ferdig i Viking" Kunne han vært noe?


Nei
:mrgreen:
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Glimt1916 »

Jeg var veldig skeptisk til Knarvik pga. alderen og skadeproblemene. Som så ofte før ser det ut til at jeg har tatt kraftig feil :wink: Nå har han vel en 3-årskontrakt? Kun tiden vil vise om han klarer å holde nivået så lenge.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spilletråd: Tommy Knarvik

Post by Cheese Smirnoff »

Gull verdt å ha en rutinert og sulten spiller. Han hever laget noe så ettertrykkelig bare med hans nærvær og innsats.

Stående ovasjoner til Glimt-styret som fikk gjennom avtalen. :klapp
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply