Fotball VM 2014

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by ingen87 »

Det beste var når de ikke skulle stille fordi de ikke fikk spille i singlet.. Kom etterpå med drakter med svarte ermer så det likevel skulle se ut som de kun hadde på seg singlet.

Image
Førr Evig!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by Vegard »

VMs yngste mannskap Ghana imponerer og ser ut til å ha siktet inn formen mot mesterskapet. Bare så synd de er i gruppe med Tyskland og Portugal. Det blir for tøft, dessverre.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Fotball VM 2014

Post by Thomp »

endelig , i morgen starter Brasil fotballskole igjen, nok en gang skal de vise resten av verden hvordan fotball skal spilles. Neymar blir VM`s
store spiller, Brasil verdensmester.

sånn er det med den saken 8)
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by Mr Bean »

Ja det blir en herlig måned .. Det gledes :hedre :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by ingen87 »

Åpningskamp! Endelig i gang!

1-1 til pause. I en omgang der Kroatia gikk knallhardt ut, men Brasil har tatt mer og mer over. Blir overrasket om det ikke kommer noen scoringer i andre omgang!
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Fotball VM 2014

Post by ingen87 »

Litt kjedelig med den straffa som førte til 2-1. Synes den var grisebillig. Og så synes jeg Kroatia var uheldig som fikk ei scoring annullert rett etterpå.. Generelt synes jeg litt synd på Kroatia, selv om jeg var relativt nøytral til denne kampen.
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Legg til at Neymar fort kunne vært utvist før han i det hele tatt utlignet, og at det var et soleklart frispark til Kroatia på bruddet som førte til 3-1, så kan man trygt si at dommeren reddet festen for Brasil. For meg ødela dømmingen kampen.


https://vine.co/v/MjUr5E7rPvq
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Kesseboy »

Nå skal ikke jeg bli konspiratorisk á la UEFAlona-gjengen, men jeg fikk den bestemte følelsen av at det var skrevet et manuskript til gårdagen, ja.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Wendigo »

Jeg synes ihvert fall det gule var snilt, jeg kunne tydelig se at han orienterte seg først og så løftet armen og gikk inn, helt bevisst gjort. I tillegg gir han en etterslenger med håndflaten etterpå.

Men så mye baller på en dommer kan jeg ikke huske å ha sett siden Collina pensjonerte seg.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Fotball VM 2014

Post by Cheese Smirnoff »

Før man blir konspiratorisk kan man jo tenke seg hva slags forhold dommeren dømte under. VMs åpningskamp med et Brasil som mener seg skjebnebestemt til å vinne. Enhver person, dommer eller ikke, lar seg påvirke av det. At et par avgjørelser faller mot underdogen gjør det bare enda tydeligere. Freds filming var kanskje den "peneste" filminga jeg har sett det siste året, og jeg har hørt flere av dem som fordømmer han, bortforklare sine "egne" spillere verre skuespill.

VM for meg handler ikke om donmerne, det beste laget bruker å vinne til slutt. Kroatia klarte ikke å score mål selv igår, det gjorde Brasil. Det er en fortjent vinner i mine øyne.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Fotball VM 2014

Post by MhepA »

Dommerstaben igår var alt annet enn god nok. Den andre scoringen til Kroatia burde vært godkjent, da det ikke er frispark om man går etter en ball i feltet. 3-1 burde vært frispark til Kroatia før Oscar kommer seg fri. Jeg er helt enig i de som kaller dette skandaledømming. Pga. denslags dømming hadde ikke Kroatia en fair sjanse. Straffesparket er latterlig, også får en av spillerne gult kort uten å ha rukket å si noe til dommeren. Om det er for "holdingen" eller snakkingen, det vet jeg ikke.

Jeg holdt med Brasil igår, men det var ikke gøy å se slik dømming i VM. Han har dømt sin siste kamp.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Cheese Smirnoff wrote:Kroatia klarte ikke å score mål selv igår, det gjorde Brasil. Det er en fortjent vinner i mine øyne.
Det greide de jo, men det ble feilaktig annullert for angrep på keeper. Brasil måtte derimot ha hjelp av dommeren for å klare å putte to av sine tre. Men men, kampen er over, ikke noe å gjøre med det nå. Var forøvrig imponert over Kroatia, som jeg synes gjorde en god kamp. De kan fortsatt komme seg videre fra gruppa, men da tror jeg de er avhengige av at keeperen deres er bedre enn det han fikk vist frem i går, for det var virkelig ikke noe som hører hjemme på et så bra lag.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Fotball VM 2014

Post by Trapattoni »

MhepA wrote:Den andre scoringen til Kroatia burde vært godkjent, da det ikke er frispark om man går etter en ball i feltet.
Vel, vel, det kommer jo an på hvordan du går etter den ballen. Etter å ha sett reprisene på den der, så synes jeg den avgjørelsen kan forsvares. Men ellers enig i at dømmingen ikke var all verden i går, for å si det sånn.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Fotball VM 2014

Post by Trapattoni »

MhepA wrote:men det var ikke gøy å se slik dømming i VM. Han har dømt sin siste kamp.
En dommer som dømmer i favør av hjemmelaget Brasil i VM har dømt sin siste kamp i turneringen? Du, det tviler jeg sterkt på.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Fotball VM 2014

Post by poteten »

Kan noen fjerne det altfor store bildet som føkker tråden? :)


Tippa 3-1 jeg, og det ble det. Gleder meg alvorlig til Chile - Australia i kveld. Kan bli en målfest :)
Kritisk
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

Synes Spania - Nederland høres mer interessant ut!
Masinga
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Fotball VM 2014

Post by Cheese Smirnoff »

Annuleringen av målet var det vel ingenting å si på? Går man i kroppen på keeper er det frispark, sånn har det "alltid" vært. Ingen hadde reagert på den om ikke stemningen allerede var oppildnet.

Med mindre man ønsker at dommeren skal lede kampen fra en tv-bod på stadion må man akseptere at dommeren blir preget av omgivelsene og gjør avgjørelser som man i ettertid kan se var feil. Så kan man velge om man vil diskutere dommeren i det uendelige eller fokusere på fotballen. For mange velger det første, i mine øyne.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Jeg er enig i at man ikke trenger å diskutere alt en dommer gjør, det blir fort irriterende. Men når dømmingen er så svak som den var i går så ødelegger det i hvert fall mye av kampen for meg. Synes det blir feil å sammenligne det med vanlig syting, som det jo nesten er etter alle kamper. Det var ikke bare en situasjon, men mange, og de fikk et stort utslag på resultatet. Kroatia har gode grunner til å være forbannet.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Fotball VM 2014

Post by Trapattoni »

Cheese Smirnoff wrote:VM for meg handler ikke om donmerne
Ikke for meg heller, men i 2002 holdt det hardt. Der var det grusomt mange komplett meningsløse dommerprestasjoner.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Fotball VM 2014

Post by Cheese Smirnoff »

Sier ingenting på at kroaterne er forbanna. Selv har jeg fortsatt mareritt om Petter Toppe. Men at norsk media skal henge seg så fryktelig opp i dommeren i en kamp hvor de aller fleste nordmenn er forholdsvis nøytral, forstyrrer meg. Hadde det vært Norge som spilte åpningskamp mot Brasil hadde jeg også slengt meg med. Nå som Norge og norsk TV kan holde seg nøytrale i alle kampene ønsker jeg at man lar fotballen være i fokus, ikke dommeren.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Fotball VM 2014

Post by Masinga »

Ja, Trap. VM i 2002 i Sør-Korea var en skandale fra ende til annen. Hjemmelaget Sør-Korea kom seg helt til semifinalen, ene og alene med dommernes hjelp. Det er vanskelig å bevise korrupsjon i slike saker. Her må man bare legge to og to sammen. For øvrig lovet Sepp Blatter bot og bedring. Fra da skulle man velge dommere etter kvalifikasjoner, ikke geografi.

http://fhm.no/article/47358-10-store-vm ... ery/278358
Masinga
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Fotball VM 2014

Post by Glimt1916 »

Jeg ser ikke helt hva nøytralitet har med saken å gjøre. Det er jo vanlig å diskutere og snakke om ting som skjer i kampene, og når resultatet blir så tydelig påvirket av feil fra dommeren så synes jeg det er helt naturlig å nevne det. Det er ikke snakk om å henge noen, eller å ta fra Brasil noe, men det ville føles rart å ikke snakke om det. Hadde det vært en fantastisk prestasjon som førte til en av scoringene, så er det nok det man hadde snakket om, men sånn er det nå engang ikke. Men etter dagens kamper er det forhåpentligvis den fantastiske fotballen man diskuterer :)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Fotball VM 2014

Post by Cheese Smirnoff »

Nøytralitet fører ofte med seg gangsyn. Burde ihvertfall det.

Uansett; kveldens storkamp blir nok underholdende. Jeg har U på kupongen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Fotball VM 2014

Post by Shredd »

Kroatene får som fortjent, ett lag som alltid spiller i grenseland av regelverket. Må slå tilbake en gang i blant.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Fotball VM 2014

Post by poteten »

Masinga wrote:Synes Spania - Nederland høres mer interessant ut!
Kjedelig kamp som ender 0-0 eller 1-0 til et av lagene. Balltrilling til krampa tar en.

Chile - Australia blir nok mye morsommere.
Kritisk
Post Reply