Cardiff City

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Cardiff City

Post by Masinga »

Cheese Smirnoff wrote:Før Solskjær henter nye spillere må han først og fremst kvitte seg med èn: Craig Bellamy. Han har vært rota til alle problemene i klubbene han har vært i til nå, det er jeg sikker på. Alt jeg har lest og hørt om han er at han er en skikkelig, enorm drittsekk.

Eksperten har talt. :LFC
Tja, Smirnoff. Ser ut som du tar feil.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 76905.html

Jeg er langt fra noen ekspert på walisisk fotball og har aldri likt Cardiff. Men jeg har en viss sympati med Solskjær og ønsker ham alt godt, til tross for at han velger feil klubber hele tiden. :) Fra tiden i Molde husker jeg den dårlige starten Molde hadde i gullsesongen 2011. Det gikk vel omtrent 10-12 kamper før de kom opp i teten. I midten av juni det året tapte de 5-0 for Haugesund og mange lurte fælt på hva Solskjær holdt på med. Men da alle var på ferie, brukte Molde anledningen til å kapre tabelltoppen og siden klarte ingen å frariste dem plassen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Cardiff City

Post by Cheese Smirnoff »

Masinga wrote: Tja, Smirnoff. Ser ut som du tar feil.
Man er ikke fotball-ekspert før man bommer på alle spådommene sine.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Ingen nordmenn fra start mot Liverpool :( Skulle så gjerne sett Wolf Eikrem på midten og Berget på topp i denne kampen!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

De norske virker å være langt unna å få starte for tiden. Den ellveren som går på nå er ikke ulik den som startet sist mot Everton. Da ble Fabio raskt dyttet opp til midtbanen slik at de spilte 4-4-2. Blir spennende å se om de kan få til noe mot LFC eller om de blir totalt overkjørt.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Dette er også mer eller mindre det laget Solskjær overtok (unntak Fabio?). Hadde forventa at Zaha skulle spille seg mer eller mindre fast inn på laget.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Fabio og Juan Cala er spillere som ikke var i klubben før Solskjær kom, i tillegg var Bellamy helt ute i kulden. Synes Cardiff hær vært meget bra i første omgang, men Liverpool har jo noen magikere på topp da. Suarez, Couthinho og et par til. Med et annet navn så kunne vel fort Gerrard vært utvist.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Liverpool spiller årets verste (2014) og Cardiff spiller årets beste omgang. Elendig av Liverpool, og bare veldig glad for at vi faktisk holder følge.

I andre kommer nivåforskjellen bedre frem.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Cardiff City

Post by Kesseboy »

Andre omgang er noe annet. Utrolig så lett Liverpool slipper til.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Liverpool har jo klasse fremover da, Cardiff er vel ikke de første som slipper inn mange mål mot de. Synes Cardiff gjør en bra kamp, da spesiellt første omgang. Når de havner under så satser Solskjær fremover da åpner det seg opp enda mer. Likevel, dette Cardiff laget viser såpass mye bra at jeg tror at dette blir å gå bare bra. De neste 5 kampene skal de møte lag rundt seg på tabellen og da tror jeg poengene vil komme også.
Tippeliga 2015
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Cardiff City

Post by MhepA »

Dette blir en veeeeeldig tøff oppgave for Solskjær og om han greier det er det all creds. Jeg hadde virkelig håpet at ledelsen skulle holdt helt inn for de tre poengene trenger de. Ingen lett terminliste fremover. Jeg tipper max 6 poeng på de siste kampene.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

Ja men rent spillmessig var det langt bedre takter fra Cardiff idag enn starten på Solskjærs trenerkarriere der..
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

De går i strupen på Liverpool fra start og får betalt for det. Men ellers synes jeg dette mannskapet til Solskjær er nitrist. Tror de rykker rett ned.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Cardiff har vært rimelig bra i de 4 siste kampene og media har sagt mye positivt den siste tiden. Det begynte i kampen mot Tottenham som de tapte men de spilte bra, så slo de Fulham, før de tapte mot Everton 4 minutter på overtid. Så kom kampen i dag og de spilte mot et av ligaens beste lag og slapp inn 6 men lagde også 3 selv. Nok å se til Arsenal som tapte 6-0 mot Chelsea og Fulham tapte vel 5-0 mot City. I de neste kampene skal Cardiff møte først West Bromwich Albion på bortebane. De ligger 3 poeng foran Cardiff med en seier mindre men hele 13 uavgjorte kamper. Dette er en kamp jeg tror Cardiff vinner, da er de likt med WBA men med mye dårligere målforskjell. Etter det møter de Crystal Palace hjemme, også Palace er 3 poeng foran Cardiff og er et lag de kan slå i sin nåværende form. Så kommer ny bortekamp denne mot Southampton som ligger på 9. plass. Spiller de slik som mot Everton og Tottenham så kan de ta ett poeng mot Soton. Så møter de 11 plasserte Stoke på hjemmebane, også dette er en kamp de kan vinne. Etter der igjen så møter de Sunderland som nå ligger foran Cardiff på målforskjell. Dette er en kamp jeg tror de vinner selv om det er på bortebane. I de to siste møter de Newcastle borte og Chelsea hjemme. Newcastle kan de klare poeng fra men det skal holde hardt, Chelsea tror jeg blir for tøfft for Cardiff med mindre Chelseas plassering allerede skulle være klar.

Likevel vi ser at de i de neste kampene skal møte de tre lagene som nå er på de tre nærmeste plassene over dem samt to-tre andre lag som det kan være overkommelig å hente poeng fra. Vil ikke si at det er et tøft program, det er vel det enkleste man kan få i PL. Jeg tror de klarer 11-14 poeng fra nå og ut sesongen og det tror jeg er nok.

Til gjengjeld så har de i siden OGS overtok møtt en del andre sterkere lag. I januar møtte de City og United, det måtte jo bli 0 poeng. I februar møtte de Norwich, Villa, Swansea og Hull, her fikk de 4 poeng som nok er litt for dårlig utteling, men var jo etter Hull-kampen at OGS fant ut av mannskapet sitt. I mars har de møtt Tottenham, Fulham,Everton og Liverpool. Det kom de ut av med 3 poeng, som vel var det de kunne håpe på.

Jeg vil påstå at de siden jul har hatt et veldig tøft kampprogram mens de nå møter lag de kan slå. De har slått WBA tidligere i år og spilt uavgjort mot Sunderland, de har slått Newcastle, og spilt uavgjort mot Stoke. Det er nå Cardiffs kamp virkelig begynner og siden de møter lagene rundt seg så har de en mulighet til å klare det.
Tippeliga 2015
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

Jeg har sett de fire siste kampene du nevner. Er slett ikke imponert. Mot Everton holdt de på å få med seg ett poeng, men det hadde vært et ran av dimensjoner. Jeg tror laget er for svakt til å redde plassen. Men jeg har for vane å ta feil, så det er håp.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Cardiff City

Post by MhepA »

West Brom (B)
Crystal Palace (H)
Southampton (B)
Stoke (H)
Sunderland (B)
Newcastle (B)
Chelsea (H)

Med sin horible bortestatistikk så har jeg ingen tro på at de skal klare å karre med seg mange poeng i disse kampene. CP og Stoke hjemme, der MÅ det bli seier om de skal klare å holde seg. Chelsea taper de, uten tvil så om de ikke er over streken før siste serierunde er det over og ut.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Trappatoni:

Så du kampene før det da? Tidligere kamper har det ikke vært noen struktur i laget og det har vært mye "ballwatching" med den konsekvensen at de har sluppet inn alt for enkle mål. Det glapp et par ganger mot Tottenham, men siden har det vært klar forbedring. De kunne tatt poeng mot Everton og selv om det ble en fortjent Everton seier så hadde det ikke vært så mye å si på uavgjort heller. Uansett man ser fremgang fra kamp til kamp, i dag så ble de jo utspilt av et Liverpool som holder meget bra nivå offensivt, blant de bedre i europa?
Cardiff slo jo Fulham ganske greit, et Fulham som i neste kamp vant mot Newcastle som ligger som nummer 8. Dette viser at det er mulig, og som nevnt så skal de møte alle de tre lagene som ligger rett foran de på tabellen. Jeg er optimist av natur og tror fortsatt at dette skal gå bra, men gjør det ikke det så er det jo ingen tvil da er de ikke gode nok til PL. De på papiret tøffeste kampene er i hvert fall unnagjort slik at det er nå de har muligheten i alle fall. Håper virkelig de lykkes, da det å ha en manager i PL som også slipper til noen Norske spillere vil være et stort pluss for norsk fotball. Skulle Ole Gunnar gjøre det bra og noen av de norske spillerne får spilt mer eller mindre regelmessig så kan fort flere nordmenn få sjansen i andre europeiske klubber.
Tippeliga 2015
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

Jeg så Cardiff på Anfield før jul. Da var det ihvertfall mer struktur i laget enn det er nå.
Bryr meg egentlig ikke mye om Cardiff, men er sant og si ikke spesielt imponert over hva Solskjær har gjort med laget etter han overtok. Eller rettere sagt, hva har han egentlig utrettet?

Merk forøvrig at lagene foran på tabellen har spilt færre kamper enn de to lagene nederst.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by ingen87 »

I couldn't care less..
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Cardiff City

Post by bjornage »

Cardiff rykker rett ned. Ingen ville brydd seg om det ikke var for Solskjær. De har enda ikke gjort noe for å vise at de hører hjemme i PL.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Cardiff City

Post by Sulliken »

ingen87 wrote:I couldn't care less..
Hvor er like-knappen?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

I dag havner Cardiff under 2-0 allerede etter 9 minutter, kjemper seg tilbake og utligner til 2-2. De fortsetter å kjøre for å få alle poengene og da scorer selvfølgelig WBA det 3 i det 93 minutt. Nå er det nok kjørt for Cardiff.

EDIT: men har dere sett på maken 5 minutter på overtid. Var tillagt 4 så setter Mads M. Dæhli ballen i mål og Cardiff er med igjen.
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Cardiff City

Post by bjornage »

Hadde håp om en skikkelig nedrykksmatch i dag men Palace fullstendig ydmyker og avkler Cardiff i 90 minutter. De er så godt som sjanseløse nå, Solskjær-ansettelsen har vist seg å være katastrofal for dem.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Cardiff City

Post by poteten »

Er ikke Solskjærs feil at dem rykker ned. Laget var jo helt ute før det.

Men forsterkningene var labre, såfremt man ikke så frem i tid.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Cardiff City

Post by FSHelgeland »

Var utrolig tamt i dag ja, ved det første målet så er jo presset på ballfører totalt fraværende og ingen passer på folk i boks heller. Palace trengte jo ikke bevege seg de fikk stå helt fritt. Når så de andre lagene i bunnen vinner så er Cardiff fortapte nå, da får de prøve å bruke de siste kampene på å sette spillet med tanke på neste sesong i championship.
Tippeliga 2015
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Cardiff City

Post by Trapattoni »

Cardiff var ikke imponerende før Solskjær kom, men de var i det minste over streken. Nå er de langt under. Det er en viss forskjell. Laget har blitt dårligere under Solskjær. Resultatene er ikke til å ta feil av. Det er ikke akkurat knepne nederlag som har preget Cardiff etter nyttår.

Mye kan sies om Tony Pulis og de lagene han leder. Men han overtok et lag i langt verre forfatning enn Cardiff, og satte umiddelbart sitt stempel på laget. Han kan Premier League og hva som skal til for å overleve. Mitt inntrykk er at Solskjær har hatt en noe naiv tilnærning til hva som må til for å slåss for plassen.
Last edited by Trapattoni on Sat Apr 05, 2014 5:16 pm, edited 1 time in total.
Post Reply