Fotball-VM 2018

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by Boombadila »

Jeg har faktisk enda ikke sett en eneste kamp, men regner fortsatt med at vi får se Japan i finalen ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by G-s-enz »

Meget bra mesterskap sålangt. I går var såder men virker som Belgia har havnet i den svakeste gruppa. England,Tunisia og Panama er skikkelig skrot.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2018

Post by J I P »

Re Bombis

Du skal ikke se på EM/VM før Norge kommer dit og "la landslaget og Bodø/Glimt bli en og samme sak"?
(hvilken sang finner du den strofen i?)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by Boombadila »

Det er vel en av disse sangene hvor Halvdan synger. Heldigvis rapper han ikke ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2018

Post by Sulliken »

Med tanke på gårsdagen:
De som fremdeles er i mot VAR kan ta seg en rosinbolle
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by Glimt1916 »

Litt fascinerende å observere at mange av de som vanligvis fyller twitter-strømmen min med raseri over diverse dommeravgjørelser nå har skiftet fokus til hvor mye tid som blir lagt til i kampene. Irritasjonen og frustrasjonen er tydeligvis konstant, så da må man bare finne nye ting å la den gå ut over.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by Garrincha »

Synes det har vært et spennende VM til nå. Hadde ikke helt VM-feberen inne før VM, men nå er jeg hekta. I dag er det Badou og Senegal som er høydepunktet, selv om Badou ikke starter. Morsomt med tre tidligere Glimt-gutter i VM, og jeg heier selvsagt på både Senegal og Island.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2018

Post by ingen87 »

Glimt1916 wrote: Tue Jun 19, 2018 2:03 pm Litt fascinerende å observere at mange av de som vanligvis fyller twitter-strømmen min med raseri over diverse dommeravgjørelser nå har skiftet fokus til hvor mye tid som blir lagt til i kampene.
Føler meg truffet :lol:

Jeg har undret om det er slik at det legges mer til i kampene i VM, og har skrevet noen tweeter om dette? Men jeg er langt ifra negativ til det :)
Synes det er positivt at det legges til mer tid.Dommerne viser litt mer alvor av dette "peke på klokka"-tegnet.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by Kesseboy »

Effektiv spilletid nærmer seg vel all time low, føles det som. Leste en plass at det var 46 minutter effektiv spillestid i Tunisia-England. Men jeg tror ikke det har bare med VAR å gjøre. Da vil jeg vel heller peke på at mange av spillerne får Så.Utrolig.Vondt. av selv den minste kontakt, at jeg skjønner godt at dommeren kvier seg for å skynde dem på beina igjen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2018

Post by ingen87 »

Hørte det ble kommentert på radio i kampen mellom Colombia og Japan at den kampen med minst effektiv spilletid varte i 46 minutter. Såg ikke Tunisia-England, men det stemmer sikkert. De sa ikke hvilken kamp det var.

Har ingenting med VAR å gjøre. Synes stort sett at VAR-avgjørelsene har gått ganske kjapt. Ofte så har dommerne latt spillet gå, og fått beskjed på øret om å sjekke skjermen ved neste stopp i spillet. Dette er smidig, og det har ikke gått bort mye tid til dette. Fikk ikke med meg mer enn siste kvarteret i England-kampen så her kan det selvfølgelig ha vært annerledes.
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by Boombadila »

Jeg ser det er en spøk som går rundt og som går noe slikt som dette; Hvordan i all verden har Neymar klart å ta så mange tattoveringer?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2018

Post by Sulliken »

VAR:
Det var helt tydelig at dommeren ventet på VAR da Egypt fikk straffe i går. Dommer blåste og så ut til å dra den utenfor, men han nikket bekreftende til Warda da han gjorde VAR-tegnet. Han trengte ikke se på bildene selv engang. Han fikk på øret at forseelsen var innenfor 16, og dømte korrekt straffe.

En annen positiv effekt med VAR er at når en avgjørelse er gjort, så er det NULL protester.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by gavharr »

De kunne godt ha delt ut kort for filming også når de først er i gang.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by Garrincha »

Jeg er positiv til VAR men vi skal ikke se bort i fra at det blir kontroverser som følge av det. Spesielt i situasjoner der VAR ikke blir brukt, når dommer ikke benytter seg av VAR.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2018

Post by Sulliken »

Filming, gavharr? Den straffen var jo klokkeklar.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by Wendigo »

Da vil jeg igjen lansere forslaget om at de som faker skade skal både få gult kort OG få påført den skaden som de lot som de fikk. Innfør 6. dommer med hovedoppgave å sparke til spillere som lot som om de ble sparket ned. Vi kan kalle det straffespark...

Noen frivillige?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by liverglimt »

Jaaaa
@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by Glimt1916 »

ingen87 wrote: Wed Jun 20, 2018 11:46 am

Føler meg truffet :lol:

Det var ikke deg jeg tenkte på :lol:

Trist å se Argentina. Ingenting stemmer. Når man tenker på hva en del andre VM-lag får ut av sitt rimelig begrensede spillermateriale, så er det det ganske vilt å tenke på hva Argentina får til. God kamp av Kroatia da, det skal ikke glemmes.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by gavharr »

Sulliken wrote: Wed Jun 20, 2018 5:45 pm Filming, gavharr? Den straffen var jo klokkeklar.
Det var den helt sikkert. Jeg mente generelt, at det burde vært mulig å gi kort til spillere som åpenbart filmer, eller overdriver for å prøve å få andre spillere vist ut.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Fotball-VM 2018

Post by ingen87 »

En ting er at de taper kampen, en annen ting er hvor usedvanlig lite den angrepsrekka klarer å produsere av sjanser. Lurer på hva som skal til for å få Messi til å fungere på landslaget. For meg virker det litt som at Argentina har en "gi ballen til Messi og se hva som skjer" taktikk. Elendig bevegelse rundt ballfører, så motstanderen kan konsentrere seg om å presse Messi med 2-3 mann hver gang han har ballen. Kun ett og ett løp. Skal spille i bakrom, mot lag som ligger på 20 meter med forsvarsfireren. Slår innlegg når det kun er én mann i boks.

Nei, nesten litt skremmende å se et lag med så mye talent (ihvertfall på papiret og klubblag) skape så himla lite.

Jeg er med på at overspilling bør resultere i gult kort. Synes det har vært vanvittig mye overspilling i årets VM.
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Fotball-VM 2018

Post by Boombadila »

Det er med Argentina som med Wales, de sliter når "storspilleren" ikke har dagen.

Forøvrig:
Image
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply