UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by liverglimt »

Spania og Glimt er like i spillestilen. Så interessant at du ikke liker Spania.
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by gavharr »

Ja, de er som 2 dråper vann.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by Kesseboy »

Engelsk fotballkultur <3
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by G-s-enz »

Heia Italia for min del. Bedre fotball,kulere spillere og ikke minst en fanskare som tåler å vinne uten å vekke den indre kolonimakt samt ønske om å være stormakt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by Sulliken »

Italia vant.

Jeg hater å si dette, men jeg kjente at jeg mer og mer heiet på Italia under dette mesterskapet. For meg er det uhørt. Så det burde si det meste om det mannskapet Roberto Manchini har stablet på bena og den endringen i den Italienske mentaliteten i internasjonal fotball.
De aller fleste tullefaktene vi alltid har elsket å hate med Italia har, med få unntak, vært fraværende i dette EM. Om det er pga dommerne konsekvent i mesterskapet har lagt til de 10 ekstra sekundene en spiller ruller for å drøye tid, eller om Manchini har banka inn i hodet demmes at de er voksne menn, er ikke så nøye. Poenget er at når de tullefaktene er borte, så ser man h or mye bra ball som bor i dem.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by Novi »

Nydelig at Italia vant. England gikk rett i boksen etter scoringen og gav opp og prøve. Gud vet hvilken kampplan de egentlig hadde.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by liverglimt »

Hva med de 2 røde kortene som Italia ikke fikk? Gjør det dem til en uverdig EMvinner? :)
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by Sulliken »

Hva med dem?

De fikk i allefall 3 gule som knapt var frispark. Der ene gule kom på ren filming av Rashford (Tror jeg det var).

Den ene "rødt kort" situasjonen tar den italienske spilleren helt klokkerent ball, men begge spillerne går i duellen hardt, så det blir en kollisjon etterpå. Ganske lik den situasjonen da MÅK fikk sitt andre gule mot Legia.
VAR gikk heller ikke inn og sa at dommer tok feil.
Den andre situasjonen kan jeg ikke si jeg husker.

Italia hadde 62% ball
15 skuddforsøk mot 5
6 skudd på mål mot 1(!)

Med den statistikken burde til og med den mest anglofile av oss her inne faktisk innse at det beste laget vant.

England hadde også et fantastisk VM, men i finalen møtte de et bedre lag.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by gavharr »

Deilig med Italia-seier. Jeg hadde ikke holdt ut min egen twitter-feed om England hadde vunnet.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by liverglimt »

Jeg er ikke anglofil, bare så de to klare røde kortene. Men skjønner at de med azurblått filter ikke ser det. :)
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by gavharr »

Mark Clattenburg som jo er engelskmann mente at taklingen på Grealish var korrekt gult kort. Og med den andre situasjonen antar jeg det er draktrivinga på Saka du mener, og der mener jeg du må være relativt anglofil for å melde rødt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by G-s-enz »

Ikke enig med Clattenburg,burde nok vært rødt selv om Jorginho er maks uheldig der.

At noen mener den holdinga skal være rødt er direkte flaut og pinlig.

Uansett,veldig fortjent seier til Italia. England klarte rett og slett ikke å stå imot og de taktiske grepene gjorde det bare enda værre. Når England gikk over til firebackslinje ble det vidåpent både i mellomrommet og på sidene.

At Southgate gjør som han gjør før straffekonk er vitenskapelig fornuftig(gjort endel forskning på området) meeen tallmaterialet er noget svakt innenfor området innbyttere som kommer inn så seint som de gjorde. Ifølge tallmaterialet scorer unge under 25 oftere enn eldre spiller og innbyttere scorer oftere enn de som har spilt hele kampen. Stjerner bommer forøvrig oftere også. Er likevel forundret over at de setter en 19-åring som aldri har tatt straffe i en tellende kamp før til å ta den avgjørende straffen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by liverglimt »

gavharr wrote: Mon Jul 12, 2021 8:55 pm Mark Clattenburg som jo er engelskmann mente at taklingen på Grealish var korrekt gult kort. Og med den andre situasjonen antar jeg det er draktrivinga på Saka du mener, og der mener jeg du må være relativt anglofil for å melde rødt.
Draktriving? Saka kunne likegodt kledd den av seg og gitt den. Det var den N´TE situasjonen med chinaiiaiaa, husker ikke navnet. Men han prøver alltid å smile seg bort fra alt.

Anglofil? Neida, jeg er latinoinspirert. Så da bør italia ligge nærmere mitt hjerte, men det er fylt med Spania :)
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: UEFA EURO 2020, eehh.. 2021!

Post by Sulliken »

Jeg vil påpeke at jeg ALDRI har heiet på Italia noesinne! Før kamp meldet en kompis av meg og jeg sammen hvor vi begge var nøytrale til kampen, men at vi håpet på en god kamp. Begge lag har imponert i dette mesterskapet. Den draktholdingen ble det gitt et korrekt gult kort for. Du finner ikke hjemmel for å gi rødt på det.

Jeg bare stusser litt over at situasjonen med MÅK mot Legia blir av enkelte her inne kalt for et strengt gult kort, mens Jorginho burde vært utvist for en forseelse som er ganske så lik. Det er det der med å være konsekvent.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply