Royal League

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Royal League

Post by Baltus »

Hva tror vi om denne???

Det hadde unektelig vært gøy å vært med...

Det som jo er litt pussig er at TIL har havnet i den mest lukrative gruppen når det gjelder motstand.

Brøndby, FC København og IFK Gøteborg er jo lag med lit klang i.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

Er nok den tøffeste gruppa å komme videre fra synes jeg. Tipper TIL vil slite!

Forresten er det klart om TIL skal spille på Alfheim eller blir de flytta pga baneforhold osv??? Var jo nevnt tidligere at de muligens måtte dra til Lerkendal.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Til vil garantert slite. De sliter jo med og finne seg ny trener også.. Det hadde passet meg utmerket vist til ikke fikk spille kampene sine på alfheim det hadde vært til pass for de.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
gutanrule
Posts: 164
Joined: Fri Mar 26, 2004 9:52 pm
Location: Felt D - Alfheim

Post by gutanrule »

TIL slite ??? no way.
De vinner hele turneringa. Årst finner frem målteften når det er snakk om internasjonal fotball.
Finalen blir mellom TIL - RBK. Da skal vi hevne 3-0 tapet fra Lerkendal. :)
Som ei rosa i fra is - Nordens Paris
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Royal League

Post by J I P »

Baltus wrote: Brøndby, FC København og IFK Gøteborg er jo lag med lit klang i.
Isberget sør får seg jo noen kremturer.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Guest

Post by Guest »

Dersom snø-fillene daler ned over Tromsø by i store mengder kommer hjemmekampene sannsynligvis til å bli flyttet inn i Valhall i Oslo. :fy

Uansett ; TIL banker danskepølsene og svenskene , og går videre !
User avatar
gutanrule
Posts: 164
Joined: Fri Mar 26, 2004 9:52 pm
Location: Felt D - Alfheim

Post by gutanrule »

Håper TIL får spille alle sine hjemmekamper på Alfheim.
Publikum i Tromsø bør få anledning å se nye og spennende lag der. Kan kanskje hjelpe litt på interessen for tippeligafotball også.

For næringslivet betyr det jo endel også.

Nå skal man ikke sammenligne RL med CL, men i Trondheim står jo hele byen på hode når RBK møter storlag fra europa, hoteller er fulle, puber og barer tjener gode penger.
Som ei rosa i fra is - Nordens Paris
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Foreløpig norsk suksess i Royal league:

Brøndby-Tromsø 1-2
Esbjerg- VIF 0-1
Brann- Halmstad 1-0

Dette er pauseresultater.

Rbk - Djurgården spilles senere i kveld..

Kan dette bety at norsk klubbfotball er best i Norden??
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

RBK - DIF 4-4 etter en parodi av en fotballkamp.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Og en parodi av en fotballeder da Bratseth satt i studio og flirte av det dårlige forsvarsspillet til RBK. Det er helt utrolig hvordan en spiller som var så stø på banen, minner mest om en nybakt lottomillionær midt mellom fire kjøpesenter.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Post by Joakim »

Buster wrote:Og en parodi av en fotballeder da Bratseth satt i studio og flirte av det dårlige forsvarsspillet til RBK. Det er helt utrolig hvordan en spiller som var så stø på banen, minner mest om en nybakt lottomillionær midt mellom fire kjøpesenter.
Hehe, det var litt av et bilde. At Bratseth flirer av RBKs elendige forsvarsspill er urovekkende. RBK må snarest gjøre noen grep defensivt, og man bør snarest få på plass en yngre og gjerne raskere midtstopper. Hangeland og/eller Soma hadde selvsagt vært ønskelig, men det er vel relativt urealistisk.

Når det gjelder Royal League, så syntes jeg det startet bra jeg. Tror nok TIL vil få det tøft. Muligens også Brann. Vålerenga og Rosenborg er nok de norske lagene som vil hevde seg best, og jeg tror en av dem går hele veien til finalen, som jeg tipper vil gå mot Brøndby. Laudrups menn er gode.
Trofast i kvitt og svart
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Post by Buster »

Joda, jeg er enig jeg, RBK kan nå langt. Akkurat slik det virker nå tar de ikke RL på alvor, og da går det ikke.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Buster wrote:Joda, jeg er enig jeg, RBK kan nå langt. Akkurat slik det virker nå tar de ikke RL på alvor, og da går det ikke.
Det heile ser meir og meir ut som ein vits. NRK viser ikkje meir enn ein kamp. RBK spellar med ein vensteback på høgrebacken og slepp inn 7 mål på to kampar. TIL har to strake tap og er så godt som utslått. Banen var i relativt god stand, men måtte saltast. Det blir vel neppe betre til kampen 2.12 eller i februar? Folk lot ver å komme sjølv om dei hadde billett på grunn av kulda. 8 sure minisgrader egner seg best til innefotball... Svenskar og danskar bryr seg mindre..

Det som skulle bli ein mediefest, konkurrerer med tv-sporten til Canal + (Italia og England), NRK (bundesliga) og annan vinteridrett..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Vits og vits, fru Blom!!!
Det var 11000 på Ullevål og over 10000 på Branns kamp.

At det er kaldt i Tromsø i November er ingen bombe...
Men TIL og Tromsø har fått endel mediomtale i svensk presse
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 62,00.html

At RBK slipper inn 7 mål tror jeg har med å gjøre at de ikke er bedre i øyblikket. Tror vi får se det i CL på onsdag også..
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Baltus wrote:Vits og vits, fru Blom!!!
Det var 11000 på Ullevål og over 10000 på Branns kamp.

At det er kaldt i Tromsø i November er ingen bombe...
Men TIL og Tromsø har fått endel mediomtale i svensk presse
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 62,00.html

At RBK slipper inn 7 mål tror jeg har med å gjøre at de ikke er bedre i øyblikket. Tror vi får se det i CL på onsdag også..
Brann spelte ikkje i helga. TIL selte 3 500 bill., men det var neppe meir enn 2 500 på kampen. Dei møtte eit såkalt lag med eit namn (kva det no måtte bety), og folk konkluderer med det same, fotballinteresse eller ikkje: no er det vinter og då gjør vi litt andre ting. Trur ikkje RL er det som får endra folks vanar på dette området. Tippeligakamp mellom RBK og VIF ville f.eks betydd utselt stadion. I allefall i september og oktober.
RBK har hatt vanskar med å fylle Lerkendal i CL, og det var glissent på kampen mot Djurgården også..
Trur neppe dette tar av slik mange hadde trudd og håt på og meiner det uansett om Glimt hadde vore med eller ikkje..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Baltus wrote:Vits og vits, fru Blom!!!
Det var 11000 på Ullevål og over 10000 på Branns kamp.

At det er kaldt i Tromsø i November er ingen bombe...
Men TIL og Tromsø har fått endel mediomtale i svensk presse
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 62,00.html

At RBK slipper inn 7 mål tror jeg har med å gjøre at de ikke er bedre i øyblikket. Tror vi får se det i CL på onsdag også..
Brann spelte ikkje i helga. TIL selte 3 500 bill., men det var neppe meir enn 2 500 på kampen. Dei møtte eit såkalt lag med eit namn (kva det no måtte bety), og folk konkluderer med det same, fotballinteresse eller ikkje: no er det vinter og då gjør vi litt andre ting. Trur ikkje RL er det som får endra folks vanar på dette området. Tippeligakamp mellom RBK og VIF ville f.eks betydd utselt stadion. I allefall i september og oktober.
RBK har hatt vanskar med å fylle Lerkendal i CL, og det var glissent på kampen mot Djurgården også..
Trur neppe dette tar av slik mange hadde trudd og håpa på og meiner det uansett om Glimt hadde vore med eller ikkje..
Trur du forresten at talet på tilsk. blir å vise ein dalande tendens den 2.desember i Tromsø, eller vil folk flokke seg til Alfheim for å måkke tribunen?
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Jeg er fullstendig klar over at Brann ikke spilt i helga, men de spilte hjemme i 1 kamp og hadde da over 10000.

Hvor mange som virkelig var på Alfheim er egentlig irrelevant, så lenge det er solgt 3500 billetter så er det dette tallet som teller.

Hvor mange som kommer på neste kamp får vi vente å se på..

Jeg tror at Royal league er kommet for å bli, og kan gi et viktig konkuransefortrinn for de lagene som får være med.

Om det er en suksess eller ikke får vi se utpå vårparten.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Baltus wrote:Jeg er fullstendig klar over at Brann ikke spilt i helga, men de spilte hjemme i 1 kamp og hadde da over 10000.

Hvor mange som virkelig var på Alfheim er egentlig irrelevant, så lenge det er solgt 3500 billetter så er det dette tallet som teller.

Hvor mange som kommer på neste kamp får vi vente å se på..

Jeg tror at Royal league er kommet for å bli, og kan gi et viktig konkuransefortrinn for de lagene som får være med.

Om det er en suksess eller ikke får vi se utpå vårparten.
Heilt enig. Han som ventar får sjå, men min spådom er at det blir ein ny intertoto-cup.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Jeg tror Royal League ville blitt mer populært i Norge dersom NRK eller TV2 hadde vist kampene. For det første er det helt snodig med fotball på TV Norge, selv om dét er ganske urelevant.. For det andre viser de egentlig de færreste av kampene, og attpåtil er det en hel del i Norge som rett og slett ikke har TV Norge.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Mariasha wrote:Jeg tror Royal League ville blitt mer populært i Norge dersom NRK eller TV2 hadde vist kampene. For det første er det helt snodig med fotball på TV Norge, selv om dét er ganske urelevant.. For det andre viser de egentlig de færreste av kampene, og attpåtil er det en hel del i Norge som rett og slett ikke har TV Norge.
Vel, vel, NRK skal vise Bundesliga, men det er størst interesse for engelsk fotball som blir vist på Canal +. Det er ein kanal som enda færre enn dei som har TVnorge ser.

I dag kom det forresten fram at TIL budsjetterer med 3 000 selte billettar til kampane. Dette er langt under normalt for Tippeligaen. I går meldte Brann at det ville bety enorme tap for dei dersom den neste kampen blei flytta inn....
Dette ser ikkje bra ut..
Einaste fattige trøst er at det snya i Champions League-kampen i Kiev i går, der Dynamo slo Roma 2-0..
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Skjekke denne: http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/rl/article309327.ece

Ting kan tyde på at den mest intense interessa har fortatt seg..

Game over?
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Nesta wrote:
Mariasha wrote:Jeg tror Royal League ville blitt mer populært i Norge dersom NRK eller TV2 hadde vist kampene. For det første er det helt snodig med fotball på TV Norge, selv om dét er ganske urelevant.. For det andre viser de egentlig de færreste av kampene, og attpåtil er det en hel del i Norge som rett og slett ikke har TV Norge.
Vel, vel, NRK skal vise Bundesliga, men det er størst interesse for engelsk fotball som blir vist på Canal +. Det er ein kanal som enda færre enn dei som har TVnorge ser.
Men så har jo også engelsk fotball lang tradisjon i Norge med bl.a. tippekampene på NRK osv, så da er det vel neppe rart at engelsk fotball er populært selv om det vises på Canal + for tiden. Royal League, derimot, er noe helt nytt..
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Mariasha wrote:
Nesta wrote: Vel, vel, NRK skal vise Bundesliga, men det er størst interesse for engelsk fotball som blir vist på Canal +. Det er ein kanal som enda færre enn dei som har TVnorge ser.
Men så har jo også engelsk fotball lang tradisjon i Norge med bl.a. tippekampene på NRK osv, så da er det vel neppe rart at engelsk fotball er populært selv om det vises på Canal + for tiden. Royal League, derimot, er noe helt nytt..

I går var det vel 2 700 på Alfheim, og i Esbjerg var det knapt 3000 som såg RBK. For TIL var vel poenget og 125 000 kroner i premie for det akkurat nok til å dekke strømregninga og snyrydding, for budsjettmessig stipulerer dei med 3 000 på tribunen for å gå i balanse.
Vel er det nytt og spennande, men nokon stor suksess er det ikkje..
Dette er ei privat-turnering som neppe blir nokon stor suksess.. Reknar med at hovudsponsorane også vil sjå det. For taps-selskapet SAS er det vel andre ting å nytte pengane på.
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Guest

Post by Guest »

Faktisk bare 2300 som fant veien til Alfheim igår.
Det var en kald "fornøyelse", men det er egentlig ikke så rart at det ikke kom flere i går : det er adventstid , TIL hadde tapt de to første kampene (hadde sikkert kommet noen flere hvis TIL hadde hatt tre,fire poeng før kampen ? ) og dessuten; det var svinaktig kaldt ! ble ganske kaldt etterhvert.... :blå

6500 i bergen og der var det ihvertfall god stemning og ett fullsatt vallhall i oslo var jo greie tall, men nei; det er ikke den helt store suksessen.
Men angående Esbjerg , så vet jeg nå ikke om de har så mye mere folk på kampene ellers ..

Og en takk til forsvarets unge menn som stilte opp for TIL med rydding av snø osv.
Nesta
Posts: 485
Joined: Thu Mar 18, 2004 8:45 pm

Post by Nesta »

Mr.North wrote:Og en takk til forsvarets unge menn som stilte opp for TIL med rydding av snø osv.
Godt å sjå at "fredsbyen" har noko å hente frå Hærens Samband. Godt å sjå at forsvarsbudsjettet ikkje berre går til gigantiske tapsprosjekt! Skal lure på om interessa i Tromsø er like stor i februar?
Trur det neppe.
Håpar for TIL sin del at banen ikkje er alt for skadd når våren kjem, slik at dei slepp å spelle dei første kampane sine borte, eller må utsetje alt til når folk er på ferie...
Nesta

"The game is about glory. It is about doing things in style, with a flourish, about going out and beating the other lot, not waiting for them to die of boredom" (Danny Blanchflower, Spurs & Northern Ireland)
Post Reply