VIF rakner??

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

VIF rakner??

Post by Baltus »

Panzer Hagen til Russland
Iversen forsvinner mest sannsynlig!!

Hva kan det bety for VIF at 2 av de klart mest markante spillerne forsvinner??
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: VIF rakner??

Post by Los-Loco »

Baltus wrote:Hva kan det bety for VIF at 2 av de klart mest markante spillerne forsvinner??
Betyr vel at det kun er Brann som kan kjempe om gullet med RBK til neste år...

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Vil nesten heller at bartene vinner enn regnhattene.. Vinner brann serien blir de ikke snakkende med.. de er overlegne bare de vinner en kamp.. tenk vist de vant serien.. Huff
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Post by G-s-enz »

No har Vålerenga signert det ene talentet etter det andre da. I dag signerte de han kapteinen på u21 landslaget(Grindheim) også kjøpte de jo ett svenskt stortalent. +mange jg ikke kjem på i farta.

Tru Brann bli den største kandidaten tel å kjempe med Rosenborg, vest de nye talentan tel Vålerenga slår tel så e nokk dæm også der oppe å kjempe i lag med Glimt :lol:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Post by Novi »

Men så e det jo slik at det sjelden e de lagan man regna me at ska kjemp i toppen som faktisk gjør det. Så koffør ikke Glimt førr gull? 8)
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

man må vel være litt realistisk.. En plass litt over midten av tabellen er vel mulig.

Og bateman26 AMEN

Har litt sans for spillestilen til brann, men de kan ikke havne på toppen.. Det blir for dumt..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Post by Baltus »

Nå spekuleres det om at Gashi og Jalland er aktuell for nye klubber:

http://fotball.bladet-tromso.no/nyhetsa ... leID=71929
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Tror 2005 blir året der rbk ikke vinner serien.. ja vet jeg sier det hvert år men er tvilsom til trenerteamet til rbk denne sesongen tror det blir for mange kokker og for mye søl. og da hadde jeg heller sett vif som seriemestere som en liten gave til klanen . Men tror ikke e får det til når 4-5 sentrale spillere drar.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Jeg mener at uavhengig av om de beholder Iversen, eller selger flere så har de allerede solgt unna Gull-medaljen 2005. Den forsvant straks de solgte Hagen til Russland. Jeg forstår han, men ikke klubben. Han er Norges beste forsvarer og bidro til at VIF hadde 2003/04`s beste forsvar. Og som alle vet, det beste angrep er et potte tett forsvar.

Vif blir et middelmådig lag neste sesong er mitt tips!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Iversen har signert en 1.års kontrakt med VIF og dermed står de temmelig sterkt rustet foran 2005 spør du meg.

link:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=262054

Vif har signert flere gode spillere og spesielt Ishizaki kommer til å bli en hit tror jeg.

Både Brann og ViF blir fryktelig sterke i år tror jeg, 2005 blir en steinhard sesong!
Guest

Post by Guest »

Nokia wrote: Han er Norges beste forsvarer og bidro til at VIF hadde 2003/04`s beste forsvar.

Vif blir et middelmådig lag neste sesong er mitt tips!
Vel , å si at Erik Hagen er Norges beste forsvarer vet jeg nå ikke helt om jeg er enig i , det kan kanskje diskuteres. Jeg vet ikke om du mener den beste som spilte i en norsk klubb eller den beste av alle norske forsvarere ?
Han er jo en bra spiller, og forhåpentligvis triller det inn mange flere baller i VIF-buret i år enn i fjor. :mrgreen:

Uansett er jeg enig i at VIF blir et middelmådig lag kommende sesong , det er jo det som har vært tilfelle med de aller fleste lag som har hatt en bra sesong ( minus RBK). De har hatt en tendens til å dale kraftig året etter, sånn som f eks et visst lag i gult :mrgreen: bare for å ta det nyeste eksempelet.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Mr.North wrote:Uansett er jeg enig i at VIF blir et middelmådig lag kommende sesong , det er jo det som har vært tilfelle med de aller fleste lag som har hatt en bra sesong ( minus RBK). De har hatt en tendens til å dale kraftig året etter, sånn som f eks et visst lag i gult :mrgreen: bare for å ta det nyeste eksempelet.


Nettopp derfor er vi mange Bodø-væringer som gleder oss til å følge nøye med TIL i kommende sesong! :glis


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Ja der sier du noe los lokos.. Det blir vel førstedivisjon på Til i 06 da.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Post by Joakim »

Bateman26 wrote:Ja der sier du noe los lokos.. Det blir vel førstedivisjon på Til i 06 da.
Det får en da virkelig ikke håpe. Tippeligaen trenger Gutan. Skjønner at dere kanskje ikke liker det like godt. Men jeg stemmer for at vi heller vraker Molde, istedetfor Tromsø. Men når Otto er tilbake i Adresseavisen, så er det ikke så farlig lenger.
Trofast i kvitt og svart
Guest

Post by Guest »

Los-Loco wrote:
Mr.North wrote:Uansett er jeg enig i at VIF blir et middelmådig lag kommende sesong , det er jo det som har vært tilfelle med de aller fleste lag som har hatt en bra sesong ( minus RBK). De har hatt en tendens til å dale kraftig året etter, sånn som f eks et visst lag i gult :mrgreen: bare for å ta det nyeste eksempelet.


Nettopp derfor er vi mange Bodø-væringer som gleder oss til å følge nøye med TIL i kommende sesong! :glis


Los-Loco har talt!
TIL hadde vel ikke en såååå sinnsyk bra sesong når alt var over. Glimt tok tross alt sølv i serie og cup i 2003. TIL endte på en til slutt litt skuffende 4.plass i 2004 etter å ha vært på topp tre i alle de 24 første rundene og stoppet vel i 4.runde i cupen.
Ellers så registrerer jeg at Glimt tapte 2-1 i sin første kamp i år mot ett tippeligalag, og det kan jo være ett bra "tegn" på hvordan sesongen blir !! hehe... :glis :twisted:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Mr.North wrote:TIL hadde vel ikke en såååå sinnsyk bra sesong når alt var over.


Åjo, til TIL å være så var det en sinnsyk bra sesong!!! :mrgreen:
Mr.North wrote:Glimt tok tross alt sølv i serie og cup i 2003. TIL endte på en til slutt litt skuffende 4.plass i 2004 etter å ha vært på topp tre i alle de 24 første rundene og stoppet vel i 4.runde i cupen.
He he, godt du har fått med deg forskjellen på når Glimt gjør det bra og når TIL gjør det bra!
Mr.North wrote:Ellers så registrerer jeg at Glimt tapte 2-1 i sin første kamp i år mot ett tippeligalag, og det kan jo være ett bra "tegn" på hvordan sesongen blir !! hehe... :glis :twisted:
Samme resultat som første treningskamp vinteren 2003. Er ikke bekymret! :glis

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Guest

Post by Guest »

Los-Loco wrote:
Mr.North wrote:Glimt tok tross alt sølv i serie og cup i 2003. TIL endte på en til slutt litt skuffende 4.plass i 2004 etter å ha vært på topp tre i alle de 24 første rundene og stoppet vel i 4.runde i cupen.
He he, godt du har fått med deg forskjellen på når Glimt gjør det bra og når TIL gjør det bra!

Nå var det jo bare det at jeg ikke syns at fjorårets sesong var så bra for TIL når alt kom til alt og de siste poengene var utdelt.. :)
Mr.North wrote:Ellers så registrerer jeg at Glimt tapte 2-1 i sin første kamp i år mot ett tippeligalag, og det kan jo være ett bra "tegn" på hvordan sesongen blir !! hehe... :glis :twisted:
Samme resultat som første treningskamp vinteren 2003. Er ikke bekymret! :glis

Los-Loco har talt!
be afraid, be very afraid...... men for den nye glimt-treneren sin del ville det jo vært hyggelig om det ikke ender i 1.div. , for han Ola Haldorsen e jo en hyggelig kar av og til. :mrgreen: Jeg minnes nemlig han sa etter Glimts cupgull i 93 at "jeg var vel så glad når TIL vant i 86, vel, nesten like glad " :mrgreen: på spørsmål fra media om han følte at hele nord-norge "sto sammen" når enten TIL eller Glimt var i en finale.
vel vel , det var dagens lille digresjon... :D
Eagle
Posts: 2
Joined: Wed May 05, 2004 8:55 pm

Re: VIF rakner??

Post by Eagle »

Baltus wrote:Panzer Hagen til Russland
Iversen forsvinner mest sannsynlig!!

Hva kan det bety for VIF at 2 av de klart mest markante spillerne forsvinner??
Nei. De er ikke laget vet du. Ikke i nærheten.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Mr.North wrote:
Nokia wrote: Han er Norges beste forsvarer og bidro til at VIF hadde 2003/04`s beste forsvar.

Vif blir et middelmådig lag neste sesong er mitt tips!
Vel , å si at Erik Hagen er Norges beste forsvarer vet jeg nå ikke helt om jeg er enig i , det kan kanskje diskuteres. Jeg vet ikke om du mener den beste som spilte i en norsk klubb eller den beste av alle norske forsvarere ?
Han er jo en bra spiller, og forhåpentligvis triller det inn mange flere baller i VIF-buret i år enn i fjor. :mrgreen:

Uansett er jeg enig i at VIF blir et middelmådig lag kommende sesong , det er jo det som har vært tilfelle med de aller fleste lag som har hatt en bra sesong ( minus RBK). De har hatt en tendens til å dale kraftig året etter, sånn som f eks et visst lag i gult :mrgreen: bare for å ta det nyeste eksempelet.

jeg mener at i Norsk serie så var han beste stopper. Og hvis han ikke detter helt av lasset i den nye klubben så blir han fast inventar på landslaget.
arneg
Posts: 18
Joined: Thu Feb 17, 2005 8:23 am

Post by arneg »

Nokia wrote:
Mr.North wrote:
Her skulle du nok ha ventet til VIF hadde kjøpt ferdig for sesongen. Disse spillerne har nå ankommet VIF: Christian Grindheim (kaptein u-21), Andre Muri, Ronny Johnsen, Stefan Ishisaki (svenske m a-landslagskamper) og Bernt Hulsker. I tillegg skal Arni Gautur Arason og Steffen Iversen spille hele sesongen istedet for halve som i fjor. Mitt tips er gull for Vålerenga i år!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Vif kan mønstre en imponerende tropp, ingen tvil om det.

Skal jeg være litt kritisk så er det et par ting å peke på.
Christian Grindheim har vel ennå ikke spillt i eliteserien så det er vel tidlig å regne ham som en forsterkning for VIF, han trenger nok litt tid på seg for å bli vant til nivået.

Ronny Johnsen er utvilsomt en kvalitetspiller, men han er gammel og er jo ikke akkurat kjent for å være skadefri.
Ja jeg vet at det samme ble sagt som Steffen og at han har holdt seg frisk siden han kom til VIF men det er slett ikke sikkert Ronny er like heldig.

Forøvrig har jo VIF allerede hentet to stoppere i Skiri og Muri...noe som resulterte i at Wæhler gikk ut å sa at VIF ikke trenger Johnsen:

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tipp ... 345213.ece

Bernt Hulsker er vel i beste fall tatt inn som en reserve for Iversen og DFH.

Han svensken er den mest spennende signeringen etter mitt syn, ser ikke bort fra at han kan bli en "hit".

Det som blir en utfordring for VIF er å leve opp til forventningene, de har beholdt Iversen og signert ytterligere 6 spillere.
Om Vif skulle gå på en smell eller to i starten av sesongen hvor langt tid vil det gå før det begynner å murre i omgivelsene?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Larsen wrote:Det som blir en utfordring for VIF er å leve opp til forventningene, de har beholdt Iversen og signert ytterligere 6 spillere.
Om Vif skulle gå på en smell eller to i starten av sesongen hvor langt tid vil det gå før det begynner å murre i omgivelsene?
Skulle det butte i mot i en lengre periode vil det nok merkes på produktiviteten for bedriftene i Oslo øst ja! :lol:

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
DonCato
Posts: 557
Joined: Wed Jan 12, 2005 8:18 pm
Location: Rælingen

Post by DonCato »

Larsen wrote:Vif kan mønstre en imponerende tropp, ingen tvil om det.

Ronny Johnsen er utvilsomt en kvalitetspiller, men han er gammel og er jo ikke akkurat kjent for å være skadefri.
Ja jeg vet at det samme ble sagt som Steffen og at han har holdt seg frisk siden han kom til VIF men det er slett ikke sikkert Ronny er like heldig.
Æ e ikke helt enig, Larsen.
Iversen va jo også ute m skade titt og ofte i PL. Og han har som nevnt holdt sæ frisk sia han kom t VIF.
Æ trur at også Ronny Johnsen holde sæ frisk (i hvertfall mye mindre skada) nu enn i PL, rett og slett fordi treningsmengden og kamp-programmet e så mye hardere i PL. Derfor trur æ RJ kan bli en reell kandidat t midtstopperplassen i VIF. Desverre.
arneg
Posts: 18
Joined: Thu Feb 17, 2005 8:23 am

Post by arneg »

Jada, så i går mot Rosenborg at VIF ikke er å regne med i år. Slo RBK selv uten 5 av sine desidert beste spillere i startoppstillingen. Endelig så kan det se ut som om flere klubber kan være med på å vinne tippeligaen. Det er på tide, og med tida så kan nok B/G være med også.
DonCato
Posts: 557
Joined: Wed Jan 12, 2005 8:18 pm
Location: Rælingen

Post by DonCato »

Du mene vel det omvendte, arneg? At RBK ikke e å regne med i år?
Det e bare så inne hampens synd at det e klyselaget VIF som ser ut til å seriøst kunne utfordre RBK om seriegullet. FFFFFFFFFFFFFFF!!!
Post Reply