Mitt kjære Leeds

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Helt enig, Thomp!

Straffesparket til Viduka var bare klasse. I slike situasjoner eller alene med keeper, er han øyrikets mest iskalde avslutter. I innspurten blir Viduka avgjørende. I snitt tror jeg han kommer til å gjøre ett mål pr. kamp i de 9 gjenstående oppgjørene.

I tillegg jobber Viduka utrettelig, også i forsvar. Det er en ny side ved ham.

Nå på vårparten kommer min oppmerksomhet til å være mer rettet mot Leeds enn Glimt, er jeg redd.
Masinga
User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Premiere League!

Post by Thomahawk »

Har ikke fulgt med på engelsk fotball på årevis, men har hørt at Leeds sliter i bunnen. Hva har egentlig skjedd?
Ralph: "Daddy, I'm scared. Too scared to even wet my pants."
Chief Wiggum: "Just relax and it'll come, son."
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Åhhh, det er en lang historie! Da må jeg ha både tid og plass for et langt svar. Det må evt. vente til litt senere. I og for seg er historien om Leeds` opptur og nedtur en lærdom mange kan ta med seg, inkl. Glimt. På den annen side er styret i Glimt langt mer nøktern enn de forrige styrene til Leeds! Jeg kunne også sagt en god del om leasing av spillere, dvs. spillere som eies av andre. En uting som må vekk! Men det får vente til senere, Thomahawk.
Masinga
User avatar
Thomahawk
Posts: 156
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:09 pm
Location: Oslo

Leeds forklaringen...

Post by Thomahawk »

Den er grei. Skjønner at det er et sårt tema, og at man må vente til sårene gror før man kan snakke om det. Når du føler deg klar vil jeg være her for å lytte....Lykke til! :lol:
Ralph: "Daddy, I'm scared. Too scared to even wet my pants."
Chief Wiggum: "Just relax and it'll come, son."
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Nei, nei. Jeg er ikke sår på den måten! Jeg må bare ha tid på meg. Nå er jeg på jobben og har ikke anledning å skrive utførlig. Det må jeg vente med til jeg får litt fritid. Og det blir neppe før fredag! :lol:
Masinga
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Post by Thomp »

Grunnene for den enorme nedturen Leeds har hatt de siste par årene, kan ikke sies på noen få linjer, Tomahawk, men noen stikkord kan du få:

Leeds satset stort, spesseielt i årene 99-02, forå kunne ta igjen Manch u forsprang, samt etablere seg blant topp 3 i pr.league, med påfølgende deltakelse i Champ.league hvert år.

med Peter Ridsdale som styreformann, og David O`leary som manager skulle Leeds legge grunnlaget for fremtidig suksess. det startet bra, og klubben haddee glimrende resultater med spillere som:Rio Ferdinand, Robbie Keane, Lee Bowyer, Harry Kewel osv. men så uteble resultatene, O`leary forsvant, spillere forsvant, inntektene fra bl.a Champ.league uteble.

Og kort fortalt, da regnskapstalllene for sesongen 2002/03 ble lagt fram for Leeds nye styreformann(Ridsdsale ble sendt på dør), Mckenzie, viste de et dundrende underskudd på svimmlende 50 mill pund!!, eller en halv milliard norske kroner!!! i en periode tapte Leeds 1 mill.pund pr.uke!


Videre har Leeds betalt ut(og betaler fortsatt) store summer til bl.a O`leary, Ridsdale, Venables og at de fortsatt betaler noe av lønna både til Fowler, Ferdinand og Keane.

det ser litt lysere ut akkurat nå, men jeg vil vel si at hovedmannen bak dette rotet er å blir:Peter Ridsdale.
User avatar
pidea
Posts: 17
Joined: Fri Mar 12, 2004 11:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 8 times

Post by pidea »

Ja det var særdeles deilig at Leeds vant i går. Men et lite skår i gleden var at siste målet som kom på en meget billig straffe.
Det blir uhyre tøffe kamper framover...
MOT

Mvh Pidea.
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Post by GaleMathias »

Er personlig Chelsea fan, men håper at Leeds holder seg og kommer seg på bena igjen... synd at d gikk som det gikk med penger og sånn... men men... gjort er gjort og spist er spist... leste en 2 siders artikkel om leeds i tippeavisa TIPS der de tok for seg hele den pengehistorien til Leeds og alt det rota... og tjohei for ei historie!! MYYE rot asså!! men arti lesing.. hehe... en stund hadde de jo nesten fler spillere på lønningslista som ikke var i klubben, enn det som var der... og at de forresten har et lån pantsatt i billettinntektene for de neste 25 årene gjør vel at det kan bli hardt og tjene penger fremover!! et par karer som har ødelagt for klubben ja... men men!! heia Leeds
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Ay ay ay..Hva skjer a ?? Der tapte de jaggu 4-1 mot et bunnlag igjen. Dette ser ikke bra ut. Håper laget kommer heløt på slutten. Vi trenger et lag med en sånn historie i Topp div.
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Men hvorfor sparket de David O`Leary?
Han får en ball...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Hakke peiling, men det kan vise seg tilslutt og være et feilskjær da!! De var jo et topplag nå han var trener såvidt jeg husker
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Post by Thomp »

O`Leary ble sparket fordi det kom til en uoverenstemmelse mellom han og Peter Ridsdale, samt at den forventede suksessen uteble, ifølge en pressemelding fra Ridsdale 8)
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

De var jo i kvartfinalen i Champions Leauge og greier
Han får en ball...
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Thomp wrote:O`Leary ble sparket fordi det kom til en uoverenstemmelse mellom han og Peter Ridsdale, samt at den forventede suksessen uteble, ifølge en pressemelding fra Ridsdale 8)
Hvilken uoverenstemmelse?
Han får en ball...
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Ja det er vell gjerne da Managere sparkes,,,men det er ikke alltid det riktige og gjøre. Leeds er jo ikke akkurat noe topplag lengre (desverre) :roll:
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Håper de ikke rykker ned :!: :!:
Han får en ball...
Post Reply