Lillebror Tromsø IL

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Tromsø hadde flaks som ikke tapte mere... men 6 min tillegg var voldsomt... :roll:
You'll Never Walk Alone
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg synes 6 minutter tilleggstid kan forsvares med tanke på skadene, er med andre ord ganske enig med TV2.

Må ha vært jævlig bittert for TIL-hengerne å se den gå inn på overtid, skal ikke så mye til å sette seg inn i akkurat den situasjonen. Bergenserne var vel heller ikke veldig fornøyd med utviklingen kampen tok.
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Post by madbertha »

jeg er fornøyd og det er alt som teller akkurat nå :D
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Post by tjongs »

Og for en herlig taper Steinar Nilsen viser seg å være på TV2 :twisted:
Flott kveld, to ganger i året heier jeg på RBK, og endelig gikk det min vei, i motsetning til det vanlige...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Post by Ville Lehtinen »

*skadefryd* :glis
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Post by Kesseboy »

Seks minutter var vel bortimot et minimum av tillegg som kunne gis. Synes TIL ødelegger for seg sjøl med å forsøke å trekke ut tida ved enhver anledning. Greit at de gjør det for å ødelegge for RBK (ikke at det er fair play, men bunnlag er jo gjerne litt mer kyniske enn andre), men de ødelegger for seg sjøl også. Gir fullstendig fra seg alt av initiativ, og da går det sånn.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Jeg synes også at 6 min var greit, men ble selv overraska over at det ble så mye. Jeg hadde tippa 4, siden det vanligvis ikke legges til så mye som 6 minutter, uansett hvor mye et lag drøyer ut tida. Det at seieren var fortjent er det ingen tvil om, men jeg kan tenke meg at dette var übersurt for TIL-supporterne. Gang den følelesen med 10 millioner, så kan man tenke seg til den følelsen jeg hadde en novemberkveld i 96...
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Jeg og Henning deler samme meninger om dette:

http://www.dagbladet.no/sport/2006/09/28/478165.html

Men ja, det var helt korrekt å legge til 6 minutter i kveld.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

Skjønner nesten at en kan diskutere om det burde vært ett minutt eller to mindre av tilleggstiden, men dette er vel å ta vel av:

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... e65713.ece

eller...?
FØRR EVIG
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Post by Kesseboy »

Jeg kan jo bare nevne at vi som satt der kommenterte tidsbruken ganske tidlig i 2. omgang. Undertegnede slo en (ufattelig lite morsom) spøk om at her på Lerkendal var det spilt fem minutter av andre omgang, og TIL hadde tatt en femmeter og nesten en corner. Men mer avgjørende tror jeg nok en del av skadene var. Keeper lå fryktelig lenge nede, og en annen spiller lå lenge nede like etter -- samme spiller var klar igjen ca. 20 sekunder etter at han hadde blitt hjulpet over sidelinja.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Litt synd at TIL ikke klarte å få med seg et poeng, men forsåvitt bra at RBK ser ut til å snyte Brann, eller enda verre LSK, for seriegullet.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Mr Røsten wrote:Skjønner nesten at en kan diskutere om det burde vært ett minutt eller to mindre av tilleggstiden, men dette er vel å ta vel av:

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... e65713.ece

eller...?
"- Jeg forstår ingenting, sier en like oppgitt Ole Martin Årst."

Det er jo en grei innrømmelse fra dommersutrer nummer én.

Øvrebø kan overhodet ikke bebreides for at han la til seks minutter i denne kampen. Det er imidlertid endel andre dommere som bør begynne å bruke "skalaen" skikkelig, ikke bare legge til tre minutter uansett hva som har skjedd.

Øvrebø la for øvrig til seks minutter da Start slo LSK for kun kort tid siden. Det er altså bare pisspreik at dette kun skjer på Lerkendal.
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Folk fra TIL og tromsø er idioter som vanlig.
Trofast til Børvas sprenges
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Trapattoni wrote:Øvrebø kan overhodet ikke bebreides for at han la til seks minutter i denne kampen. Det er imidlertid endel andre dommere som bør begynne å bruke "skalaen" skikkelig, ikke bare legge til tre minutter uansett hva som har skjedd.
Kan ikke få sagt det ettertrykkelig nok hvor enig jeg er i det du sier her.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Pekri10 wrote:
Trapattoni wrote:Øvrebø kan overhodet ikke bebreides for at han la til seks minutter i denne kampen. Det er imidlertid endel andre dommere som bør begynne å bruke "skalaen" skikkelig, ikke bare legge til tre minutter uansett hva som har skjedd.
Kan ikke få sagt det ettertrykkelig nok hvor enig jeg er i det du sier her.
Egentlig så kan jeg ikke fatte hvorfor de ikke stopper klokka når det er stopp i spillet. Da får man en kamp som varer i 2x45 min og ferdig med det. Dette fungerer utmerket i andre idretter.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Tromsø reddet forøvrig plassen på overtid i 2003. Sted: Lerkendal. Dommer: Tom Henning Øvrebø.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Det bør legges til mye mere i enkelte kamper en de standar 3 minuttene som det ser ut som om noen har lagt seg på... vi kan jo alle huske bryne kampen som burde vært 7-8 min tillegg...

Årst er jo ikke akkurat kjent for å være fornøyd med noe, han sutrer å brummer hele tida... Tromsø kan takke seg selv i går for de ble overkjørt i 2 omgang og et uavgjort resultat ville vært DYPT uretferdig
You'll Never Walk Alone
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Æ har aldri jubla så mye over et mål scoret av et lag æ ikke heia på!! Lerkendal va elektrisk i går kveld. Det blei en tur på byen etter dette resultatet. (Les: Three Lions og Tottenham-kamp) :D
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Fikk to tekstmeldinger seks min på overtid om at Rosenborg scora. Skal ikke nekte for at det kom en aldri så liten "YAHOOO" :wink:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Trapattoni wrote:Tromsø reddet forøvrig plassen på overtid i 2003. Sted: Lerkendal. Dommer: Tom Henning Øvrebø.
Og det var 43 sekunder ETTER tillagt tid...
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

tromsø slit...........
You'll Never Walk Alone
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

Ja, det var overraskende svake i dag, selv om tabellposisjonen til Viking lyver litt etter min mening.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Post Reply