Lillebror Tromsø IL

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Vegard wrote:Når vant TIL en TV-sendt kamp fra Alfheim sist? TIL har plukket poeng til en flott 3-plass, men jeg sitter med en følelse at når det virkelig gjelder og hele Norge retter blikket mot Alfheim, så svikter de. :?:
"Egen suksess er den største lykke, men din fiendes ulykke er heller ikke å forakte." Du skal få lov til å glede deg de få gangene TIL taper en kamp! Så raus føler jeg meg når jeg tenker på all gleden Glimt har gitt meg de to siste sesongene.

TIL innfører makslønn: http://fotball.itromso.no/eliteserien/article183436.ece
DIXI
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Vegard »

Brutus:

Greide du å lese 'glede' av det jeg skrev? Imponerende :klapp

Skuffelse er det rette ordet.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Superlaget Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

brutus wrote:"Egen suksess er den største lykke, men din fiendes ulykke er heller ikke å forakte."
Og i den anledning vil jeg si at Tromsø spiller møkka-defensiv-kjedelig-dritt-fotball, mens Glimt bare spiller møkka-kjedelig-dritt-fotball! :glimt
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

I den forbindelse vil jeg gjerne si at det er forskjell på et lag som spiller møkkakjedeligdrittfotball et sted midt tabellen i Adecco, og et lag som kjemper om medaljer i Tippeligaen.
DIXI
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Superlaget Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

Det eneste som er forskjellen er tabellplasseringen. Like grusomt å se på uansett.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Det er aldri kjedelig å se TIL vinne kamper, så dette vært en flott sesong for oss TIL-supportere. Jeg gleder meg like mye over godt forsvarsspill som ditto offensivt spill, og der har TIL vært suverene i de fleste av årets kamper. I høst ser vi hvordan motstanderne har lært seg å demme opp for vår offensiv, og vi sliter veldig med å komme til sjanser. Dessuten har Sigurd Rushfeldt vært langtidsskadet. Jeg tipper vi får se ham på banen kommende søndag, det skal bli hyggelig!
DIXI
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by Johnny »

Er ikke mye til offensiv man trenger og demme opp for. 34 mål på 28 kamper er elendig uansett hvordan man vrir og vender på det. Etter en god vårsesong hadde de fortsatt bare puttet 17 mål på 13 kamper og på de siste 15 har de bare tatt 18 poeng og scoret 17 mål. Et poengsnitt som nærmer seg nedrykkssnitt.

Nå møter dere heldigvis Strømsgodset hjemme i neste serierunde og kan avgjøre bronsjemedaljen, men i store perioder denne sesongen har TIL vært elendig.
Last edited by liverglimt on Wed Oct 27, 2010 3:33 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av FORRIGE innlegg!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Hvis TIL som har ligget på 1-3. plass i Tippligaen gjennom hele sesongen har vært elendig, hvor dårlig har da Glimt vært? :tenk
DIXI
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Superlaget Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

brutus wrote:Det er aldri kjedelig å se TIL vinne kamper, så dette vært en flott sesong for oss TIL-supportere.
Det sier jeg ikke noe på. Jeg snakker ut fra et (mer eller mindre :wink: ) nøytralt ståsted.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by Johnny »

brutus wrote:Hvis TIL som har ligget på 1-3. plass i Tippligaen gjennom hele sesongen har vært elendig, hvor dårlig har da Glimt vært? :tenk
Sier ikke at de har vært dårlige hele sesongen. Vårsesongen var dere virkelig i flytsonen med mye poeng, men det var fortsatt kjedelig fotball dere presterte. Fra runde 13 til i dag har dere tatt 1 poeng hver kamp og puttet knapt 1 mål. Hadde dere gjort det hele sesongen hadde dere vært i sumpa og kjempt mot Hønefoss om nedrykk nå.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Et fotballtabell ved slutten av sesongen gjenspeiler hvilke lag som har vært de beste og dårligste gjennom sesongen som helhet. Tenk at man skal være nødt til å skrive noe så elementært? :wink:
DIXI
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Ville Lehtinen »

Hvis du har fulgt med bare litt på dette forumet, så vet du at den korrigerte tabellen er vel så viktig, om ikke enda viktigere! ;)
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Etter sesongslutt har vel ikke engang glimtsupportere bruk for korrigerte tabeller?
DIXI
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

TILs G 19-lag vant i dag NM-cupen for første gang (har tapt to finaler tidligere) ved å slå Odd Grenland 3-1 på Alfheim foran 1876 tilskuere. En kanonkamp av "Smågutan"! Stammen i TILs juniorlag er selvsagt tromsøgutter, men laget har spillere fra alle de tre nordnorske fylkene. Ihvertfall to spillere kommer fra Nordland: Thomas Drage og Vidar Skog Tømmervik (Leirfjord). Juniorene danner stammen i TILs 2. divisjonslag, og fire av dem trener til daglig sammen med A-laget: Thomas Drage, Lars Henrik Andreassen, Håkon Kjæve og Dan Roger Roland. De to førstnevnte har allerede debutert i Tippeligaen. Spissen Håkon Kjæve (nummer tre fra høyre i midterste rekke) var finalens beste spiller, og mitt tips er at han får proffkontrakt allerede i 2011. Alle de 21 spillerne på TILs juniorlag går på NTG, som har lokaler på Alfheim. De har samme trenere i TIL og på NTG.

http://fotball.itromso.no/nm/article184260.ece

Image
DIXI
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Superlaget Tromsø

Post by Snorreth »

Gratulerer med E-cup. :skål
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Mr Bean »

Grattis med bronsje og E-Cup ...Igjen!!! :shock:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Pipp
Posts: 65
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:49 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by Pipp »

Ethvert lag kan slumpe til å få en topplassering ett enkelt år. Det som er imponerende med TIL er at de har plassert seg innen topp 6 de 4 siste sesongene. Kun to lag i norsk fotball har klart topp 6-plassering hvert år i denne perioden: RBK og TIL.

Gratulerer med prestasjon over tid, med bronsen og stabiliteten i toppen! Måtte Glimt ta lærdom og bli stabile i prestasjonene de også.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Takk for gratulasjonene! Det var en stor helg for oss TIL-supportere, med bronse i Tippeligaen og seier i NM-cupen for G 19-lag. Til.no har et interessant intervju med Sigurd Rushfeldt om hva som har skjedd i klubben siden han kom tilbake sommeren 2006. På det tidspunktet lå TIL desidert sist i Tippeligaen!

http://www.til.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/D ... vandlingen
DIXI
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by Sven-Rune »

Gratulerer med begge plasseringene!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Superlaget Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

Selv om Tromsø er et møkkalag så er bronse i Tippeligaen respektabelt. :klapp
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Ville Lehtinen »

Jeg håpte i det lengste på Godset- og Haugesundseier i går, men når det ikke skjedde er det vel bare å stille seg i rekken av gratulanter. Satser på å få Glimt tilbake i Tippeligaen sammen med TIL snarest mulig, for det er et oppgjør jeg savner allerede!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Det er hardt for meg å innrømme det, men takk i like måte. Det er mer stas å banke Glimt på et fullsatt Alfheim enn å slå Sandefjord, Haugesund, Hønefoss etc for halvfulle tribuner. :wink:
DIXI
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by Sven-Rune »

Dette innlegget bør vel passe godt på isbitforumet også? :shock:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Isberget har fått nytt design på hjemmesidene: http://www.isberget.no/
DIXI
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

I tråden om "konkursspøkelset kommer det fram at mange ikke skjønner hvordan TIL er organisert. Her er en informativ artikkel: http://www.til.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/E ... olding-AS3

Og her er TILs elleve store aksjonærer (rekkefølgen sier ingenting om størrelsen på aksjeposten):

1.Kræmer AS
2.Barlindhaug AS sammen med datterselskapet Consto AS
3.SpareBank1 Nord-Norge
4.Harila AS
5.Troms Kraft Invest
6.Tromsø IL
7.Berners
8.Finnfjord AS
9.Casper
10.Nergård AS
11.Odd Berg Gruppen
DIXI
Post Reply