Lillebror Tromsø IL

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Ville Lehtinen »

Et lite innspill: Hvis man sier at 10 innlegg er en grei grense for å skille mellom "engangsbrukere" og folk som har postet mer regelmessig, har isbergetforumet litt flere brukere med over 10 innlegg enn Glimtforumet. Bare for å vise at statistikk kan brukes på mange måter. :)

Det som jeg har i mot isbergetforumet er at stemningen der er rett og slett utrivelig. Når jeg en skjelden gang er innom og leser (etter at TIL har gått på et surt nederlag), blir jeg overrasket at det er såpass mange som orker å poste der når nesten hver eneste tråd ender med navnekalling, drittkasting og generelt dårlig oppførsel. Vi har jo noen TIL-fans som poster her med jevne mellomrom, og jeg synes de blir behandlet rimelig bra til tross for sitt åpenbare handicap.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Sulliken »

Glenn P wrote: Mye interessant å lese av disse tallene. Spørsmålet er prosentandelen av 286215 som er fra TIL-hengere =)
det er det vel bare å regne ut.. Frodo og brutus står vel for ca 90% av Tilhengernes innlegg her på forumet.. Bare slå de sammen og regn ut prosenten,
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Jeg har skrevet i veldig mange tråder, og det har Baggins også. Lykke til med opptellingen!
DIXI
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Sulliken »

det er vel ikke vanskelig..

Frodo 1438
http://glimtforum.net/memberlist.php?mo ... file&u=275

Brutus 3337
http://glimtforum.net/memberlist.php?mo ... file&u=444

Totalen står og under avataren til hver bruker. I allefall i Black Pearl-templaten...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by liverglimt »

Det står på alle sammen. Antall innlegg altså!
@liverglimt
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Hadde ikke leste innleggene foran godt nok, trodde dette handlet om hvor mange innlegg Baggins og jeg har skrevet i denne tråden.
DIXI
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by mortsto »

På tide å begynne å budsjettere med realistiske TILskuertall? :wink: http://www.itromso.no/nyheter/article47 ... e?index=80
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by Glimtfan »

Det skal nok utrolig mye til for at Molde ikke vinner i år, men kampen om medaljene kan bli ekstremt tett.

I prinsippet vil jeg si at lagene fra 2. til 8. plass på tabellen kjemper om medalje. RBK imponerer ingen for tiden, men mange glemmer at de har 2 hengekamper hjemme mot Sogndal og FFK. I tillegg har de Odd hjemme, Sarpsborg borte og Start hjemme i de neste 3 ordinære kampene.
Med seier i hengekampene er RBK på 4., 2 poeng bak Brann med en kamp mindre spilt og 3 bak TIL. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at RBK i teorien setter press på Molde hvis Molde taper mot Aafk og RBK slår Odd i helgens runde. Molde bør i prinsippet ha avgjort, men har et meget tøft program fremover med:
Aafk (b), Brann (h), FFK (b), Viking (h), TIL (b). Nå har Molde overrasket voldsomt i år, men jeg blir ikke sjokkert om Molde avgir poeng i alle disse kampene, da kan både TIL, Brann og RBK fint ha meldt seg på.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Vegard »

Tror også at det blir tøft for TIL. Det er faktisk kun mellom nr 1 og 2 på tabellen det er 5 poengs differanse.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Glem ikke at TIL har en kamp til gode på Brann. Vinner vi den ligger vi fire poeng foran laget på tredjeplass.
DIXI
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by Glimtfan »

Dere skal heller ikke glemme at RBK har en kamp til gode på dere....

Det blir en hard kamp om medaljene, men pdd anser jeg RBK og TIL for å være svake favoritter foran Brann. Molde ser pdd ut til å ha relativt grei kontroll på gullet, selv om de også kan sprekke.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by ingen87 »

Håper for alt i verden at RBK ikke får en medaljeplass! Da er det mye bedre om TIL tar en! :)
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by Boombadila »

Det beste hadde selvsagt vært om både TIL og RBK rykket ned, mens Glimt rykket opp.

Da tror jeg ikke at det hadde vært nok øl verken i Bodø eller i Oslo til å feire!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Ville Lehtinen »

Jeg begynner nesten å gråte av glede av den tanken der!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

TIL låner Vieux Yakhya Sane fra Diambars-akademiet ut sesongen, med opsjon på kjøp. Vet at han var innom Glimt på prøvespill, men at dere ikke hadde midler til å hente ham. Det er i utganspunktet en god nyhet for oss, men kan være et signal om at det skjer noe med Kara i dag. Det er nok også et signal om at vi har gitt opp Daniel Berntsen, selv om han først og fremst var tenkt som erstatning for Ruben Yttergård Jenssen.

http://www.til.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/N ... ar-for-TIL
DIXI
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by Glimtfan »

Re brutus

Vi hadde penger, men ikke vilje. Dessverre... (tror jeg)
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Det måtte kanskje holdes av plass i stallen til trønderske 2. divisjonsspillere? Sane var vel forresten også på besøk i Rosenborg? Skal bli interessant å se om han blir til noe, TIL har vært dyktige til å vurdere spillere de siste årene. For oss er det også et stort poeng at han kjenner Ciss og Kara godt fra før, både fra Diambars-akademiet og fra aldersbestemte landslag i Senegal. Guttene deler leilighet, og har med hjelp av TIL tilpasset seg Tromsø ekstremt godt.
DIXI
LFC2001
Posts: 5
Joined: Wed Aug 31, 2011 3:54 pm

Re: Superlaget Tromsø

Post by LFC2001 »

Dersom man ser på den relative tabellen :

(Antall poeng H/Antall kamperH * 15) + (Antall poeng B/Antall kamperB * 15) , så er prognosen for Tippeligaen ved sesongslutt slik :


1 : Molde 63,41 poeng
2 : Tromsø 51,21 poeng
3 : Brann 49,64 poeng
4 : Stabæk 49,5 poeng
5 : Rosenborg 48,17 poeng

Molde ligger an til gullet med god prognose. Kampen om sølv og bronse blir spennende, dersom RBK slår Tromsø tror jeg de ender foran dem.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

slettet
Last edited by brutus on Fri Sep 02, 2011 10:18 am, edited 1 time in total.
DIXI
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Superlaget Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

...som igjen går ut på at TIL måtte selge spillere for å klare det.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Superlaget Tromsø

Post by Frodo Baggins »

Vi klarte ihvertfall å få en anstendig salgssum for den spilleren vi solgte.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Superlaget Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

Poenget var at brutus mente at TIL ikke trengte å selge spillere for å unngå poengtrekk.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by mortsto »

Brutus: Nå gidder jeg ikke bruke tida på å søke frem gamle poster fra deg, men inntrykket mitt er vel at du i denne tråden har brukt mye tid på å friskmelde TILs økonomi? Med latterliggjøring av folk som påsto TIL måtte selge spillere i år? Her har en altså fått inn 6,5 mill gjennom emisjon, solgt Høgli for rundt 10 mill, og fortsatt ligger TIL an til underskudd på 6-8 mill.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Jeg kan ikke ta ansvaret for din latskap. :wink:
DIXI
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by mortsto »

Image

Brutus: Fant et bilde av deg hvor du redegjør for TILs fyldige lommebok og imponerende ranking i Europa.
Post Reply