Lillebror Tromsø IL

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Dere har glemt sølvmedaljen fra 2011. :fy
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by liverglimt »

På engelsk heter det "First looser".

Verden spør etter og husker vinnere.
@liverglimt
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Verden husker ihvertfall ikke lag som spiller mesteparten av tiden på nivå 2, og er oppe og vaker blant de store Gutan en gang i blant.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by liverglimt »

Vi husker det, og vet samtidig hva med- og motgang vil si.

Gleder meg til ryddesjauen kommer til "gutan i nord". Men klart, på maraton tabellen var TIL nummer to i en periode som bare tilhengerne husker, så det går nok veldig bra. :lol:
@liverglimt
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

De siste seks årene, "en periode som bare tilhengerne husker"? Korttidshukommelsen er dårlig i Bodø, noen av mine medsupportere ville nok snakket om løsemiddelskader.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by liverglimt »

Jeg liker ikke å snakke vondt om andre mennesker, ei heller tilhengere. Litt fakta i hirstoriesammenheng så kan vi kanskje diskutere på ett litt mer saklig grunnlag.

Medaljer i topp- og eliteserie:
TIL 2 sølv og 3 bronsjer
Glimt 3 sølv og 1 bronsje

Norgesmesterskap:
TIL 2 gull og 1 "First looser"
Glimt 2 gull og 3 "First loser"

Siden dette startet med den akk så skakke adelskalenderen så må vi ta med NNM:
TIL 3 gull
Glimt 9 gull

Dette er de historien så får framtiden vis hvem som kan smykke seg med første seriemesterskap i topp- eller eliteserie!
@liverglimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by bjornage »

Jeg er sikker på at historiebøkene vil være fulle av artikler om gullæraen til Tromsø IL de siste årene.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Superlaget Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

Det kan jo fort være TILs aller siste æra, så det er langt fra usannsynlig.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Superlaget Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

TIL er nå bare 4 poeng over direkte nedrykk.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by brutus »

Dere i bodøbyen har sikkert ikke fått med dere at TIL herjer i europacupen: http://www.itromso.no/100Sport/meninger ... 382887.snd

Hvis TIL gjør jobben i bortekampen mot Inter Baku møter vi sannsynligvis nederlandske utrecht i Europaligaens 3. kvalifiseringsrunde. Differdange (LUX) vant sensasjonelt 2-1 mot Utrecht hjemme, men Utrecht går garantert videre etter returoppgjøret. Et lag som ble nummer fem i nederlandsk eliteserie blir vanskelig å slå ut, men den tid, den sorg eller glede.

http://www.itromso.no/100Sport/article382754.snd
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Superlaget Tromsø

Post by Shredd »

Du herjer vel ikke akkurat når du vinner sjansestatistikken 3-1 på hjemmebane, og man da har sett på kampen med litt vel patriotiske øyne. Baku hadde mye ball, slurvet i innleggene, men kom til mange skudd fra distanse. Spiller småsleipt disse aserbajanerne, men det var Ondrasek som skulle vært utvist. Forsøk på spark er soleklart rødt. Noterer også at Baku mener at førstescoringen er offside, men det var ikke lett å konkludere ut i fra bildene man fikk fra kampen, men de kan ha hatt rett.

Men TIL har fått et godt utgangspunkt og bør ha gode muligheter for å ta seg videre. Skulle det bli mot Utrecht er ikke det heller umulig å kjempe ned. Utrecht hadde en litt over evne sesong i år, og er ikke så sterke som sesongen tilsier.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Superlaget Tromsø

Post by Trapattoni »

Ser på diverse sosiale medier at flere TIL-supportere begynner å bli livredde for å måtte bytte plass med Glimt når neste sesong sparkes i gang. Eller som vaktsjef Are Medby i Nordlys skriver på Twitter: - Bare en ting er verre enn at TIL rykker ned, og det er at Glimt rykker opp. :rock
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Superlaget Tromsø

Post by bjornage »

Håper ikke TIL rykker ned. Kampene mot dem og rivaliseringen generelt betyr nok mye for begge klubber, selv om inntrykket jeg har er at det aller mest rundt det er medieskapt.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by Novi »

Bedre om de holder seg, og at Glimt-TIL settes opp som siste seriekamp i 2014, hvor Glimt trenger seier for å sikre gullet mens TIL må vinne med 4 mål og være heldge med 3 andre kamper i runden for å klare seg :)

Men for all del - jeg tar et TIL-nedrykk any day!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Superlaget Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.nordlys.no/sporten/til/article6780011.ece

Det begynner å brenne under føttene til Agnar Christensen. Jeg vil benytte anledningen til å minne om min spådom anno 8.mars:
Litt på siden, men jeg tror Tromsø får det svært vanskelig med å komme ut av dårlige perioder iløpet av sesongen, og dårlige resultater etter negativt spill vil gjøre jobben til Agnar Christensen vanskelig. Tror på sparken innen august, og vips befinner Rushfeldt seg som prematur Tippeliga-trener. (Dette kan vise seg å være profeti eller bare min egen våte drøm.)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Sulliken »

Bare synd de andre bunnlagene er drita dårlige.. Ellers hadde det sett bra ut for vår supervåte fotballfantasi med nedrykk på TIL samtidig som vi rykker opp.
HELT utrolig at VIF leder på Alfheim.

Btw. Thomas the Drag. Omg han er oppskrytt!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Superlaget Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

Når man mister bakkekontakten som tenåring er man vel ikke rustet til å møte motgang, så det er ikke overraskende at Drage sliter. Og Tromsø har ikke ei eneste krone å bruke på verken forsterkninger eller trenerbytte, så dette ser riktig bra ut.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Superlaget Tromsø

Post by FSHelgeland »

Ikke så sikker på at Thomas er så oppskrytt, men TIL spiller jo en type fotball nå som gjør at midtbanespillerne ikke kommer til sin rett. Hvis dere ser hva jeg tippet angående TIL når jeg tippet tabelltipset så spådde jeg akkurat denne trenden på grunn av måten Agnar Christensen ønsker at TIL skal fremstå. Jeg hadde dog ikke tippet de riktig så langt ned som det de er nå. Likevel så mener jeg at dette er et trenerproblem, ikke et spillerproblem. Håper dog at TIL klarer seg, fordi det er viktig for den Nord-Norske fotballen og Nord-Norske talenters muligheter til å få prøve seg på høyt nivå. Ser gjerne 16 mai kamp mot TIL neste sesong også. Har også et spørsmål til TILhengerne her inne, hvor lenge har Agnar tillit?
Tippeliga 2015
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Sulliken »

Æsj
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Superlaget Tromsø

Post by FSHelgeland »

Meget bra andreomgang fra TIL, hvis de fortsetter slik så blir det nok Nord-Norsk 16 mai neste sesong.
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Superlaget Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

Vålerengas forsvar (og nesten alle andre lag i Tippeligaen) er så dårlig at norsk fotball ser mer ut som lotto og hawaii-fotball om dagen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by Boombadila »

FSHelgeland wrote:Meget bra andreomgang fra TIL, hvis de fortsetter slik så blir det nok Nord-Norsk 16 mai neste sesong.
Det hadde jo vært fornøyelig med TIL og TUIL 16.mai i førstediv neste år :twisted:
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Sulliken »

Boombis har skjønt det.

Fshelgeland: Du tar feil. End of discussion ;)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by Knuta »

Ønsker at TIL og alle andre norske lag gjør det bra i Europa og går videre til neste runde. Bare synd at overtidsmålet i Haugesund kanskje hindret Glimt i deltakelse i Europa neste år. Akkurat nå tror jeg Glimt er blant de 3-4 beste lagene i Norge.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Superlaget Tromsø

Post by Ville Lehtinen »

Akkurat det er vel kanskje å ta litt hardt i? Vi forsvarte oss med nebb og klør mot et middels tippeligalag som strengt tatt førte hele kampen mot FKH. Jeg tror vi skulle slitt borte mot samtlige lag på øvre halvdel av tippeligaen slik det er nå, men det er heldigvis nok av tid til å både forsterke samt løfte de nåværende spillerene til elitenivå når det blir aktuelt.
Post Reply