Lillebror Tromsø IL

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Lillebror Tromsø IL

Post by brutus »

Etter fadesen i Bodø har superlaget TIL reist seg igjen, 1-0 over Galatasaray, Tyrkias klart beste lag! Kampen var noe av det morsomste jeg har sett, helt ubetalelig å se sure tyrkere bli taklet ned i gjørma gang på gang. Rett foran meg ble høyrebacken sklitaklet så han seilte over 20 meter avgårde, utover sidelinja og nesten inn i reklameskiltene, sporene etter ham var tydelige ennå etter kampen! :mrgreen:

Årets mest sportslige kommentar fra motstandere på Alfheim fra Eric Gerets (Galatasarays trener): "Tromsø spilte under like vanskelige forhold som oss!"
DIXI
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Superlaget Tromsø

Post by Kesseboy »

brutus wrote:Årets mest sportslige kommentar fra motstandere på Alfheim fra Eric Gerets (Galatasarays trener): "Tromsø spilte under like vanskelige forhold som oss!"
Det tror jeg må være årets mest sportslige kommentar uavhengig av arena.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg må nok innrømme at hadde Glimt tapt 1-0 for Tromsø under sånne forhold så hadde jeg ikke nølt med å hevde at TIL hadde fordel :)

Men gratulerer med seieren, det smakte nok godt!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Det er sjelden at noen på et tapende lag har såpass vett mellom øran at de faktisk ser det faktum at banen er lik for begge. Uansett hvor bra eller dårlig den er. Men er banen så dårlig som Alfheim så ut til og være i går er det egentlig lotto hvem som vinner. Men Grattis med seieren i går. og lykke til i tyrkia der blir det "hett" på banen
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Post by Trodal »

Husker forøvrig den gangen en Brann-trener (Teitur?) klagde på motvinden etter å ha tapt på Aspmyra (1-5?). Vindretning og vindstyrke var lik i begge omgangene :lol:
Keep on rockin' in the free world!
User avatar
gutanrule
Posts: 164
Joined: Fri Mar 26, 2004 9:52 pm
Location: Felt D - Alfheim

Post by gutanrule »

Forholdene var nok like jævlig for begge lag. Nå er jo TIL et lag som ofte spiller høyt og langt uansett baneforhold, så jeg tror ikke TIL spilte noe bedre i går enn ellers. Tyrkerne skjønte vel ikke at ballen måtte litt opp fra bakken for å få den fremover :)

Jeg tror ikke TIL går videre selv om sjansen nå er større enn den var før kampen, men jeg håper gutan tar den gode følelsen dette må ha gitt videre inn i tippeligaen. Det er den som gjelder.
Som ei rosa i fra is - Nordens Paris
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Post by G-s-enz »

No er det vel rimelig opplagt at ett lag som er vant til å spille etter bakken og ha mye ballbesittelse ikke er like god når de må spille drillo fotball gjennom en hel kamp.....

Men for all del gratulere med seiern....
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gutanrule
Posts: 164
Joined: Fri Mar 26, 2004 9:52 pm
Location: Felt D - Alfheim

Post by gutanrule »

Nå fikk jeg bare sett de siste 10 min. av kampen på webtv, men da så jeg at TIL mange ganger prøvde å komme rundt på venstrekanten langs bakken. Karim prøvde seg også langs bakken på høyrekanten.
Det var faktisk tyrkerne som spilte mest høyt og langt i de minuttene jeg så.
Hva som skjedde i de 80 første minuttene vet jeg ikke, men jeg regner med at TIL slo endel langt.
Som ei rosa i fra is - Nordens Paris
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Det var en jevn kamp, med like mange sjanser til hvert lag (6-6). Lars Iver Strand, Roar Christensen, Lars Hirschfeld og Thomas Hafstad (!) var TILs beste spillere. Roar var stor i den berømte snøkampen mot Chelsea i 1997, og like stor i går. Han trives tydeligvis under ekstreme forhold, var også god hjemme mot FC København i november/desember i fjor (Royal League). TIL spilte vel så bra kombinasjonsspill som Galatasaray, og slo ikke mer langt enn nødvendig. Vi spilte faktisk 4-3-3 for første gang på lenge, med Roar sentralt på midtbanen, Bernier til høyre og Lars Iver til venstre. Lars Iver kom utrolig godt fra det som indreløper, og det er sannsynlig at vi starter med samme oppstilling mot Fredrikstad søndag. I dette systemet er det f.eks. plass til både Ademolu og Lars Iver fra start, dette er i seg selv et godt argument for å benytte det.
DIXI
DonCato
Posts: 557
Joined: Wed Jan 12, 2005 8:18 pm
Location: Rælingen

Post by DonCato »

Joda, grattis TIL med seieren. Men æ tippe det blir slakt nede i Tyrkia, der baneforholdan ligg mer tilrette for Galatasarays spill, og gutan har magen full av bederva kebabkjøtt, he he.
Honnør til Galatasaraytreneren.
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

Gratulerer med seieren dere der oppe i Tromsø!

Alltid godt å ta med seg en ledelse nedover til kebabland. 1-0 er jo bedre enn 2-1 forran returoppgjøret. Men jeg tror nok en 1-0 ledelse er for lite. 2-0, derimot, kunne vært en mulighet.

Pass nå på å slit dere skikkelig ut der nede, TILguta! Det passer nemlig oss VELDIG fint i serieinnspurten! :twisted:
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

yellow wrote:Gratulerer med seieren dere der oppe i Tromsø!

Alltid godt å ta med seg en ledelse nedover til kebabland. 1-0 er jo bedre enn 2-1 forran returoppgjøret. Men jeg tror nok en 1-0 ledelse er for lite. 2-0, derimot, kunne vært en mulighet.

Pass nå på å slit dere skikkelig ut der nede, TILguta! Det passer nemlig oss VELDIG fint i serieinnspurten! :twisted:
Glimt hadde jo kamper mot Besiktas... som jeg vil si er i samme kaliber som Galatasaray.... Var veldig spennende helt til slutt..... Jeg er av den oppfattning at jeg håper at alle Norske lag kommer seg lengt i Europa... Foruten Brann og Tromsø.... Brann p.g.a Martin Andresen og Paul Scharner. Tromsø fordi at alle TIL supporterne blir så stor i kjeften når de har "litt" medvind...
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Stor i kjeften, jeg??? :glis
DIXI
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

brutus wrote:Stor i kjeften, jeg??? :glis
Nei... du er LANGT fra den værste 8) En av de bedre faktisk.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Superlaget Tromsø valser ned alle motstandere, i går var FFK heldige som slapp unna med 0-2 (målsjanser 7-1 til oss). Når samtidig Glimt og Ålesund var så hyggelige å dele poengene er det bare å se fremover mot nye triumfer, neste kamp er Lillestrøm (som møter Vålerenga i cupen onsdag) borte. Fredrikstad var det klart dårligste laget som har besøkt Alfheim i år, og Glimt burde ha gode sjanser for å banke dem når den tid kommer. Etter gårsdagens kamper tror jeg Ålesund og Fredrikstad (som skal møte "nedrykksrivaler" i de neste tre kampene også) går direkte ned, så får vi se hvem som må ut i kvalifisering.
DIXI
User avatar
gutanrule
Posts: 164
Joined: Fri Mar 26, 2004 9:52 pm
Location: Felt D - Alfheim

Post by gutanrule »

Nå kommer FFK til å stille med ett helt annet lag mot Glimt enn de gjorde mot TIL. De hadde jo mange spillere ute denne kampen.
Kan jo hende de taper mot Ålesund, men reiser kjerringa mot Glimt :)
Som ei rosa i fra is - Nordens Paris
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Spennede blir det uansett
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Superlaget Tromsø valser over alle motstandere, 2-1 over Lillestrøm overrasket alle unntatt oss insidere som vet hva omleggingen til 4-3-3 har betydd for laget. Et lite hint til oddstippere: Det er mye penger å hente hvis TIL slår ut Galatasaray i UEFA-cupen torsdag! :mrgreen:
DIXI
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Det begynner etter hvert å bli et slit å oppdatere bodøværingene på bragdene til superlaget TIL. Men noen må gjøre jobben...Er forøvrig noe redusert i dag, etter nok en feiring på byen. En av byens puber hadde klart å finne fram til en tyrkisk TV-stasjon som viste kampen, hundrevis av folk til stede, vanvittig stemning. TIL tok Galatassene på senga ved å gå offensivt ut (4-3-3), og var det beste laget i første omgang. Da Hakan Sukur ble satt inn i andre omgang, svarte vår eminente trener "Steinhard" Nilsen med å ta ut Essediri og sette inn Bummen som tredje midtstopper. De siste minuttene tok han ut Ademolu og satte inn Joachim Walltin som fjerde midtbanespiller. Vi avsluttet altså kampen ultradefensivt i 5-4-1 formasjon, men hadde likevel enorme sjanser til å score mot slutten. At vi slo ut Galatasaray er utvilsomt den største bragden i TILs historie! :glis
DIXI
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

brutus wrote: At vi slo ut Galatasaray er utvilsomt den største bragden i TILs historie! :glis
Uten at noen andre i Norge bryr seg nevneverdig...
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Tromsø
Posts: 15
Joined: Mon Aug 29, 2005 11:20 pm

Post by Tromsø »

Uten at noen andre i Norge bryr seg nevneverdig...
Nei,bortsett fra Hareide,Eggen,Kåfjord,Tom Nordli,Truls Dæhli osv osv,som alle har kommet med ros til TIL i dagens aviser...
Nils A Eggen sier:"Dette er ikke noe smålag de har slått ut.Nei,denne seieren er en av de største i norsk europacup-historie".
Så,ka dokker i bodø bryr dokker med;Ja,det vet ikke æ...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Post by Kesseboy »

Hehe, det er jo politisk korrekt av fotballpersonligheter å skryte litt når avisene ringer. Jeg tror ikke spesielt mange sør for Saltfjellet egentlig bryr seg nevneverdig om hva TIL har gjort, og det tror jeg ikke de hadde gjort hvis Glimt hadde gjort det samme.

For å snu litt på det: tenk hvis Odd eller Ham-Kam hadde gått videre? Hadde vi brydd oss...?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Tromsøværinger generelt er rimelig sykelig opptatt av hva andre synes om dem. Det må de gjerne få fortsette med. Det er litt søtt.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Hehe..enig.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Post by Frodo Baggins »

Nå er jeg kanskje litt rar, men jeg synes det bestandig er hyggelig når norske lag gjør det godt i Europa ( med unntak av VIF, selvsagt!)

Når Glimt spilte mot Besiktas i fjor (hjemmekampen på TV) så heiet jeg (gud forby!!) på Glimt.

Nå er de jo slik at jo bedre norske lag gjør det i Europa jo bedre blir rankingen, og desto flere lag får lov til å spille e-cup. Hvis Norge havner blant de 15 best rangerte lagene i Europa så får 2 norske lag være med i kvalik til C.L . Så hvis TIL, RBK, og Viking gjør det bra så vil det komme laget som blir nummer 2 til neste år til gode..
Post Reply